vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Tjena Theo här, ny på forumet! Söker skype kompisar! =)

See User information
Tjena jag heter Theo och gick precis med i vakens forum. Jag har varit på två träffar (på medborgarplatsen) i Stockholm den som var i förggår och den innan.

Jag är 27 år nu, journaliststudent (snart klar) och har lagt väldigt många timmar på research och jag känner att jag vill GÖRA NGT med den tiden jag lagt.

Har precis startat en podcast jag söker gäster till vilket beskrivs här:

http://vaken.se/modules/newbb/viewtop ... p?topic_id=23842&forum=10

Hursomhelst. Jag skulle gärna få fler skype-kompisar att snacka med om vaken.se ämnen. Nu har jag två kompisar som är "vakna" och sett alla de viktiga dokumentärerna och hänger ned i svängen.

Jag har även hemsidan

http://www.vaccingardasilpandemrix.se/

som jag gjorde som en del av mitt examensarbete som journalist. Så om DU undrar något om vaccin är det bara att fråga, hahaa, där har jag gjort min research.

Det var typ det. Hej =)

/T

Posted on: 2013/10/13 15:32
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Tjena Theo här, ny på forumet! Söker skype kompisar! =)

See User information

En vaken journalist!? Låter lovande det här. Problemet har ofta varit precis den klyftan, där överförandet av informationen, från en klåpare till en annan, ofta haltat och förhindrats, av ren avsaknaden av "know how". I alla fall är detta min erfarenhet.

Lite olja i det gånggärnet är aldrig fel, för att göra informationen mer lättsmält för den som är kvar i drömmarnas värld.

Så PMa om du inte finner mina inlägg, "way out there".

I fred och <3!

Posted on: 2013/10/14 5:52

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Inkompetens bland journalister är mycket vanligare i Sverige är korruption, definitivt. Samma grej i politik fast där finns det kanske lite mer korruption allra högst upp, även om nästan alla på gräsrotsnivå och "medelnivå" är bra människor.

Du menar att "olja i gånggärnet" skulle vara podcasten som presenterar informationen?

Posted on: 2013/10/14 10:48

See User information
Quote:

mooncutter skrev:
Inkompetens bland journalister är mycket vanligare i Sverige är korruption, definitivt.

---

Du menar att "olja i gånggärnet" skulle vara podcasten som presenterar informationen?

Status Quo, sker även i medievärlden. Rutiner, handel med nyheter från AP, Reuters, TT osv... Vad som är sanning och inte, föregår många som vill göra rätt och sakligt avslöja orättigheter.

Vad jag menar med Olja, är mer att då du har foten i båda världar, möjliggör du via "deras" språk, på deras särr visa visa en annan vy utöver "Status Quo". Ser dock att detta kommer iaf, dock skadar inte att skynda på det lite...

En vanlig tomte som jag, skulle säkert hamna i runda arkivet, oavsätt lastbilslass med bevis.

Läste genom "Topics" för din podcast, dock har jag harvat mig genom de flesta i mitt egna dekonstruktion av personan. Möjligtvis ställer jag upp senare, när det är dags för mindre än illusioner och människans inlärda hjärnspöken...

Du behövs, så kör hårt på det du känner är rätt! Allt som väcker fler till ett Eget kritiskt tänkande, ställer jag mig bakom! Och har du nytta av en tomte som mig på Skype, skicka ett PM.

I fred och <3!

Posted on: 2013/10/15 17:16

FRI
Ej Kontrakterad av företagspolicy av stat, företag eller annan fiktion.

Jag ger er En nyckel, men det är Du som måste vrida om låset där det passar.

Bättring för alla!

See User information
Jag förstår. Skickar PM.

btw avsnitt av av min podcast ligger uppe på

http://www.denfuckadefilosofen.se/

nu!!!

Posted on: 2013/10/15 19:17

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper