vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Filippinerna: ISRAEL var först framme med hjälp

See User information
Om man hade skrivit att katastrofen var skapad av Israel hade folk säkert svalt påståendet som ett "naturligt inslag" i den pågående nedsvärtningskampanjen mot Israel.

Det är bara det att Israel under de senaste årtiondena upprättat världens förmodligen vassaste hjälporganisation utan tvekan för att hjälpa upp på landets i de olika media rätt nedsvärtade image.

ISRAEL VAR FÖRST PÅ PLATS MED HJÄLP ÅT FILIPPINERNAS HÄRJADE BEFOLKNING!

Israel var först framme på Haiti också...

Jag tycker att vi skall låta Israel plocka dom här poängen istället för att evigt och alltid nicka när landet svärtas ner.

För vi vill väl att den "riktiga sanningen" skall komma fram?

Posted on: 2013/11/16 20:45
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Filippinerna: ISRAEL var först framme med hjälp

See User information
Jag har följt dina inlägg under lång tid,det som jag har märkt väldigt tydligt är att du konstant skyddar och talar väldigt väl om Isarael.
Känner du dig tvungen att att alltid ta israelsparti?
Hur kommer det sig att du älskar Israel?
Min iaktagelse gäller många månader tillbaka i tid.
Det slår ju aldrig fel...
Oavsett vad som uppdagas så håller du ju alltid på Israel.
Hur kommer sig det?

Posted on: 2013/11/16 23:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Dels för att jag delvis växte upp i Mölndal där många flyktingar samlades efter andra världskriget och följaktligen har jag haft dussintals judiska klasskamrater och jag tyckte alltid att dom var dom snällaste i klassen.

Jag har stött på antisemitism många gånger under livet men den senaste utvecklingen är helt manisk.

Inte för att jag betvivlar en sekund att det finns allt möjligt otrevligt där även judiska personer är inblandade, det vore bra underligt, men att tro att hela judendomen vaknar på morgonen och börjar blanda gift och snicka ihop attentat över hela världen tills det är dags att nickande mumla kvällsbönerna är helt enkelt fullständigt paranoidt.

Det är för att åtminstone mildra denna paranoia väldigt många i min omgivning lider av något lite, jag ibland försöker se en ljusare och gladare sida i det judiska.

Och du ser ju på din egen reaktion, att du hör till dom som befinner sig i akut behov av lite distans till problemet...

Posted on: 2013/11/17 8:16
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Tja, ska man tolka det som positivt eller negativt?

Jag hörde en som ringde in till Alex Jones samma, eller någon dag efter Haiti katastrofen. Han berättade att han bevittnat att fartyg lastades fulla med katastrofhjälp i en hamn i mexikanska gulfen (mins ej ort dock) Det var full aktivitet med massor av hjälparbetare osv, och om jag inte minns fel kastade dom tom loss före smällen! Destinationen var givetvis Haiti!

En annan uppmärksammad händelse vid 9/11 var ett gäng Israeler som stod på en vit van och filmade händelserna, en person uppmärksammade detta gäng och ringde polisen, personerna hade dock bara filmat, men identifierades vad jag förstå som Israeler. Dom har sedan framträdit i Israelisk TV och berättat att det inte alls var något konstigt i att dom stod och filmade händelsen "Vi reser jorden runt och filmar sådana event" var deras förklaring.... Jaha? men hur visste dom att det skulle ske en katastrof på Manhattan just den 9/11?

Jag tror man ska vara väldigt uppmärksam på de första på plats, (lokal brandkår, polis och ambulans undantaget) Man har ju hört att pyromaner ofta är bland de första som kommer fram vid bränder som de själva anlagt, dom vill väl se sitt verk helt enkelt, och kanske även själva hjälpa till med räddningsarbetet för att sedan bli hyllade som hjältar.

Och hur rent praktiskt kan Israel ha lyckats med att vara först på plats i Filipinerna om dom inte hade förhandsinformation?

Posted on: 2013/11/17 14:40
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
Israel har en väldigt aktiv organisation för katastrofhjälp som också alltid ligger i beredskap. Det är sannerligen mer än man kan säga om de välbeställda arabländer som mig veterligt aldrig hjälpt vid någon katastrof av denna typ.

Men när jag skriver, är det också för att sticka upp ett finger i luften och känna efter vart vinden blåser.

Den fullständigt maniska fiendskap och det hav av förutfattade meningar som möter israelerna idag är illavarslande på mer än ett sätt, bland annat försvårar de säkerligen möjligheterna att uppnå fred i Mellanöstern.

Så försök att ta till er vad jag faktiskt sade: Israel ställer upp i såna här sammanhang och är väldigt effektiva.

Inte för att jag är särskilt ute på att bli ikon för någon men jag skall ändå ge er ett litet råd: om ni hör nåt som nån säger till er för att informera er, även om ni inte begriper det, så stoppa ner det i bakhuvudet nånstans. En vacker dag kan ni vara glada att ni sparade den pusselbiten...

Posted on: 2013/11/17 16:53

See User information
Quote:

Asgeir skrev:

Inte för att jag är särskilt ute på att bli ikon för någon men jag skall ändå ge er ett litet råd: om ni hör nåt som nån säger till er för att informera er, även om ni inte begriper det, så stoppa ner det i bakhuvudet nånstans. En vacker dag kan ni vara glada att ni sparade den pusselbiten...

Väl sagt!

Har lite om dej i bakhuvudet, och är med dom uppgifterna säker på att du tex inte är i Kenya när du påstår det.
Som sagt, stoppa saker i bakhuvudet är en bra idé.

Men du verkar vara en kul och påhittig person som skriver underhållande inlägg, men dessa inlägg hamnar för min del i sago-mappen numera, har dock inte helt klart för mej om dessa ska vara i undermappen "tomtar" eller "troll"

Posted on: 2013/11/21 22:38

See User information
Var inte så fyrkantig, Sliparn. Hade jag sagt att jag var i Thailand så hade du trott mig, för det är ju dit folk åker...

Förutfattade meningar är ett allvarligt hinder för att inse vad som verkligen händer.

Dessutom, tror gör man i kyrkan. Det är inte platsen för tvivel precis. Jag var i en katolsk kyrka en gång där prästen bad innerligt, viftade med rökelsekar och välsignade till höger och vänster, det var väldigt anslående. Jag satt som vanligt och skämdes för allt dumt jag sagt och gjort.

Men fanskapet hällde också i sig två helpannor dyrt rödvin stående framför den bedjande församlingen.

Ändå kände jag mig upplyft och delaktig i ett mirakel.

Trons mirakel...

Man förändras genom tro. Din tro gör att du misstror människor som kanske vill dig väl.

Ungefär som kanske gödsvinen hatar den som lyfter på haspen till stian och vill jaga ut dom i kylan när dom helst vill vara kvar och äta den goda gröpen inne i värmen.

Konsekvenserna kanske visar sig en dag...

Ha det så bra så länge det går.

Posted on: 2013/11/22 7:28

See User information
Quote:

Asgeir skrev:
Var inte så fyrkantig, Sliparn. Hade jag sagt att jag var i Thailand så hade du trott mig, för det är ju dit folk åker...

Vilket land spelar mindre roll. Om du inte klantade dej och lyckades få in åäö, nar du forsoker overtala oss lasare att du ar i lander utan åäö, skulle trovärdigheten öka något. visst, det kanske bara är ett "Ä" på tusen ord, men det är nästan mer bevis än att ett helt stycke eller en mening hade å,ä eller ö, då kunde du ju ha klippt ur en text och klistrat in.

Posted on: 2013/12/2 11:13

See User information
Vad jag lyckas få in är beroende på vad jag skriver på inte var jag är. Det är ett jäkla trassel med att byta skrift när man är ute och åker, för visst, är jag i Sverige eller DK kan man ganska lätt skifta över, men längre väck finns inte våra skojiga bokstäver. Har du aldrig varit utomlands, verkar så. Det finns nog dom länder där det är ännu värre, jag har varit i Polen och där består nästan alla ord av nåt med z y eller w, en polack som skriver använder nästan bara vänster hand. I Kroatien finns det en ofattbar massa småtecken som ingen Annan använder över och under bokstäverna. Dina misstankar leder dig fel, du står inför en vägg... kom gärna och titta på mitt pass nångång, haha

Danskarna kan faktiskt skriva på engelska keyboards genom att använda aa istället för å, ae istället för ä och oe istället för ö, kanske vi borde ta efter detta.

Det skulle underlätta en förfärlig massa saker för alla småtecken som sitter på alt eller stor bokstav längs hela överkanten inklusive @ är nästan omöjligt att hitta om du har engelskt keyboard, även om du hittar bokstäverna som sådana med en del omflyttningar. Men inte ens plus och minus sitter rätt.

Dessutom finns det hinder för den som vill skifta mellan danska och svenska i det svenska alfabetet som helt ologiskt och mot alla regler slutar med ö. Det borde vara som i Danmark och sluta med å (=Omega).

Därför sitter tangenterna fel mellan Sverige och Danmark så att man inte kan skriva snabbt, och det är faktiskt Sveriges fel.

För övrigt, ta dig samman... om du stirrar dig blind på sånt här tror jag inte att du fattar dom stora sammanhangen. Du märker ju inte när nån kör skottkärra med dig.

Själv reser jag omkring kanske 100 dagar om året, jag vet flera som gör det 250 dagar om året. Exakt vad är det för märkvärdigt med det, annat än att man inte sitter och stirrar ut över samma parkeringsplats varje dag som en del gör...

En del är så strängt hållna av sina katter som inte vill släppa iväg dom att dom inte klarar av att vara väck i mer än tre dagar.

Posted on: 2013/12/2 13:04

Edited by Asgeir on 2013/12/2 13:21:09

See User information
Kanske tänker jag lite fyrkantigt som du skrev innan, för kanske är det så att när man sitter i Kenya och skriver så kan det helt plötsligt hoppa in ett par Å,Ä eller Ö mitt i texten, kanske är mjukvaran som är lite anpasslig eller så, har dock aldrig sett någon annan lyckats med detta.

Jag misstror inte att du reser mycket, eller att du ofta är i Kenya, inget konstigt med det. Men när du rapporterade från ett fejkat event som Kenya Mall skjutningen så börjar man bli lite misstänksam. Visst, du kan också ha blivit lurad precis som de som var i Boston när övningsgranaterna smällde av och ketchupen flödade, men det tror jag mindre på, för så lättlurad är du nog inte.

Jag lovar att sluta tjata om ÅÄÖ nu.

Posted on: 2013/12/2 20:03

See User information
Låt oss säga att nån spränger ett stort köpcentrum i din hemort i luften full med folk på julafton.

Låt oss säga att femtio personer dör genast och att de överlevande peppras av folk som ropar religiösa slagord mot jultomten när de vacklar ut genom de rökfyllda utgångarna.

Det skulle du kalla "event" va? Därför kanske jag skulle lägga ut nåt på Youtube som du omedelbart skulle tro på bara för att det stred mot rapporteringen i Rapport?

Klappa hästen, stoppa ner ett finger i marken och försök orientera dig innan du slukar allt rått. Att du kan ratta mellan kanalerna på tv:n och bläddra bland lögnerna på Youtube betyder inte att det finns något att välja mellan.

SANNINGEN ÄR EN OCH ODELBAR.

När det gäller Filippinerna är sanningen att Israel omgående flög in ett fältsjukhus och var först på plats, vilket du omedelbart tolkar som att dom ställt till orkanen för att kunna flyga in fältsjukhuset...

(Snälle rara nån)

Du mår inte bra. Du behöver åka bort nånstans. Till nån öken där man kan vara ifred och sitta och tänka... ta med en filt och en dunk vatten och försök hålla dig uppe i minst fyra dygn. Det finns ett bra ställe för dig på Tenerife, uppe vid Teide. Det är en bra öken, du tar bussen till Las Canadas ("Hundskitarna", men glöm inte att säga till chauffören att du inte åker med tillbaka förrän om fyra dagar). Där går du rakt fram några kilometer längs högra bergskedjan och sätter dig så att du ser Teide. Lägg en ring av sten omkring dig, gör upp en liten eld varje kväll av kvistar du hittar i buskarna runt omkring. Prata med ödlorna och möt din jaguar. För övrigt ligger det en liten by med äkta inkaindianer från Sydamerika som man passerar på vägen upp om man kommer från Puerto de la Cruz, dom tycks ha kommit dit under kolonitiden av någon anledning och ser pittoreskea ut med kvinnorna i sina typiska kubbhattar. Ibland ställer dom ut en säng att ligga i mitt på vägen, kanske som ett skämt.

http://www.google.dk/imgres?imgurl=ht ... Qa9i4DgCg&ved=0CDgQ9QEwAg

Eftersom du inte behöver nåt hotellrum kan det hela klaras av för högst ett par tusenlappar och du kommer hem pigg som en havsörn med rensade sinnen.

God Jul därnere... den missar du inte ändå, för efter nyår firar spanjorerna jul i Trettonhelgen...

Posted on: 2013/12/3 7:38

Edited by Asgeir on 2013/12/3 7:53:38
Edited by Asgeir on 2013/12/3 8:10:52

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper