vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Mastodontdokumentär
#1


See User information
Tidigare i år släpptes dokumentären September 11 - The New Pearl Harbor. Jag kan inte tänka mig att några andra än de som är hardcore-intresserade av ämnet, truthers och debunkers, kommer att få ut något, eller ens titta på filmen. Den är nämligen hela fem timmar lång! Mycket, men inte allt, i filmen har analyserats och pressenterats tidigare.

Med det sagt; jag har tittat på filmen och jag fick ut något av den. Filmens skapare Massimo Mazzucco har gjort en del saker bättre än sina föregångare.

Fakta som motsäger den officiella storyn har pressenterats på ett mer grafiskt och överskådligt sätt. Referenserna är flitiga och tydliga. Filmen lägger också fokus på debunkers, vilket är ett nytt grepp. Slutligen, i filmen, bland alla klipp från andra, av mig kända, produktioner en drös av intressanta klipp jag inte sett tidigare.


Filmen i tre delar på YouTube:














Posted on: 2013/10/5 13:14
Första regeln för hur man handskas med en fanatiker: Låt bli!

-Michael A Gilbert, Handbok i argumentation
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mastodontdokumentär
#2


See User information
Inte för att jag vill ta udden av ditt engagemang, men jag kom o tänka på vad Max Igan sa i sin senaste podcast.
Det enda allt fokus på tusen olika 911teorier åstakommer är att folk INTE gör nåt åt situationen vi lever i. Det skapar oenighet och käbbel bland truthers medan polisstaten sakta breder ut sig. Utöver det kommer vi nog ALDRIG få klarhet i sanningen om 911. Han sa även nåt jag väntat på att höra från han ända sen jag började lyssna på han för typ 5 år sen:
If you need a leader you're not awake. Och väldigt få på vaken går så långt att dom helt tar avstånd från att ha en ledare. Nåja, bara ett par tankar spontan

Posted on: 2013/10/5 19:07
“Just look at us. Everything is backwards. Everything is upside-down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, universities destroy knowledge, governments destroy freedom, the major media destroy information, and religion destroy spirituality"
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Mastodontdokumentär
#3


See User information
Denna dokumentär har legat och skräpat bland mina bokmärken sen du postade den här, har inte haft ork att kolla på den.
Men nu har jag sett den och den rekommenderas starkt.
Sen så undrar jag om någon här på vaken är duktig med ljud?
Undrar helt enkelt om det går att fixa till ljudet på telefonsamtalet som spelas upp 1:53:30 (Ceecee Lyles) i den första delen av dokumentären. Det låter verkligen som hon säger "it's a frame", kanske någon här med kunskap kan fixa till just dom sekunderna på ljudklippet så det hörs lite bättre?

pretty please
Resized Image

Posted on: 2013/12/14 20:25
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
29 user(s) are online (29 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 29

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS