vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Bilderberg 2014 i Danmark
#1


See User information
http://www.defria.se/2014/03/31/bilderberg-2014-i-danmark-21138767


Bilderberg 2014 i Danmark
Enligt Bilderberggruppens egna hemsida skall den årliga konferensen hållas i slutet av Maj i Danmark . Bilderberggruppen är en elitgrupp där politiker och företrädare från näringsliv och kungligheter träffas utan insyn. Vanligtvis brukar man hålla till på 5 stjärniga lyxresorter i nära anslutning till fina golfbanor. Inte så konstigt kanske med tanke på deltagarlistan.

Förra året höll man till i England, närmare bestämt i Watford. Partiet De Fria var på plats och demonstrerade som enda partiet från Sverige. Här kan ni se några videoklipp från Bilderberg 2013. Under Almedalsveckan samma sommar ställde vi makthavarna mot väggen och frågade ut dom om just detta ämne. Dessa videoklipp finns uppladdade i vår Youtubekanal.

http://www.defria.se/om-oss/aktivism/bilderberg-2013-17187790


http://youtube.com/partietdefria

Posted on: 2014/3/31 3:13
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#2


See User information
Jag skall själv vara borta ett par dagar runt 23, 24, 25 maj men om det blir nånstans på Nordsjälland får den som vill gärna tälta i min trädgård som ligger 8 km från Rådhusplatsen i Köpenhamn. Regnar det för mycket kan man rädda sig inomhus också, ett alkoholmuseum med bar finnes!

Posted on: 2014/4/28 21:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#3


See User information
Är uppgifterna om vilket hotell de ska hålla till på säkra?

http://21stcenturywire.com/2014/04/08 ... ed-herring-in-copenhagen/


Posted on: 2014/4/29 11:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#4


See User information
Jag har inte hört nåt men både Marriott och det stora Tivoli Hotel ligger nere vid den lilla bit hamn som finns i Vesterbrobydelen och är lätt att spärra av med stora öppna ytor runtom.

Det finns en hamnfärja som passerar utanför. Området ligger alltså bortom spårområdet vid Hovedbanen men det finns en lång gångbro över dit.

Polishuset ligger nästan mitt i smeten, för övrigt.

Så det verkar onekligen rätt troligt att det skulle vara där.

Förmodligen kommer några av bilderbergarna att ta chansen att åka ut på Christiania och i så fall kan dom komma över med hamnfärjan.

Det brukar komma sånt folk dit ut från stora konferenser ibland, har själv sett dom men lyckligtvis för dom är det ju filmningsförbud. Dom är välkomna precis som alla andra, tror jag.







Posted on: 2014/4/29 12:20
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#5


See User information
Ingen som följer utvecklingen ? Själv ställde jag lite frågor till Tove Lifvendahl på SvD som deltar på mötet. Hon svarade med att lägga upp ett inlägg på sin blogg med syfte att försvara mötet och deras agenda.

http://www.lifvendahl.com/2014/05/p%C ... -bilderbergm%C3%B6te.html

Jag ser fram emot min och Toves framtida kontakt angående Bilderberggruppen och kommer så klart att utgå från hennes integritet som utrikespolitisk chefredaktör.

Muad'dib - kampen fortsätter

/Ice

Posted on: 2014/5/30 23:33
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#6


See User information
Vakna ? Jag tror inte ni är särskilt vakna. Följ debatten på SvD och se om ni är så vakna som ni vill påvisa.

Jag, Icehorn är den enda här som har modet att gå emot Bilderberggruppen och uttala mig om hur världen verkligen fungerar. Var är ni modiga "vakna" ? Patetiskt.

Småbarn ska nte försöka sig på de vuxnas spel

/Ice

Posted on: 2014/5/31 4:02
"All ideologies are idiotic, whether religious or political, for it is conceptual thinking, the conceptual word, which has so unfortunately divided man." - Jiddu Krishnamurti
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#7


See User information
Jag vet inte om jag tycker att det hela är så märkvärdigt egentligen. Kanske man till och med kan dra en parallell till Vaken, men på en annan nivå. I vilket fall som helst:

1. Man blir inbjuden och det betyder att man av de som är med i kommitten som tydligen funkar ungefär som Nobelkommittén, noggrant har gått igenom vad som kan tyckas vara relevant för en deltagare.

Kolla igenom listan över inbjudna och försök se vilka som är givande och vilka som är mottagande.

2. Vad avhandlas egentligen? Jo, man har infört en ny utrikespolitisk linje.

A CHOICE HAS CONSEQUENCES

Det är väl gott och väl, men har väl gällt i alla tider. Amerikanerna lämnar nu hals över huvud Libyen efter att islamisterna tagit över. Detsamma gäller förmodligen snart även Afghanistan.

Men då åker dom väl förmodligen nån annanstans. Syrien var inte så käckt. Ukraina är förmodligen ytterst olämpligt av andra skäl.

Kazakstan har nyligen inlemmats i den europeiska sfären. Trots att landet ligger utanför det Europa som syns på väderkartorna med ordet Europaväder har man börjat säga "Dagens högsta europatemperaturer, 32 grader, hade vi i Kazakstan". Så har det börjat låta hos SMHI som tydligen också är en propagandatrumpet.

Afrika är också en hastigt uppblossande konfliktzon.

I Nigeria som är en ytterst oljerik stat finansierar någon uppenbarligen islamistorganisationen Boko Haram som begår oförlåtligheter på löpande band medan regeringen tycks vara förlamad när det gäller att hitta idioterna och bomba ihjäl dom.

I Kenya som både har nyhittad olja och ligger längs transportsträckorna mellan andra oljerika områden och kusten börjar samma mönster att visa sig. Här har presidenten redan under valkampen yttrat en del tvetydigheter om huruvida landet skall höra till väst eller nån annan mer närliggande krets (ähum).

Han är ju son till mannen som gjorde uppror mot det brittiska imperiet, Jomo Kenyatta, och har alltså farsans bild på pengarna. Men alla i Kenya är inte lika glada för detta, det finns både folk som är väldigt glada för USA och rena islamister i landet.

Men nu verkar det som om dessa krafter (och kanske andra mer svårtolkade) försöker destabilisera landet. Kenyattas dagar kan vara räknade...

Det är inte svårt att se att det pågår en global kamp om olja och gas, maskerad till ideologi.

Ändå står folk tydligen i kö för att värva sig och kanske låta sig sprängas i småbitar.

Sanningen vill dom inte höra.

Tro inte allt ni hör, gott folk. Gör som jag, betrakta istället Vaken som er egen "Bilderberggrupp".

Kanske är det en dag vi som flygs i helikoptrar till mötena och åker i dom svarta Mercedesarna...

Sånt har hänt förr


Posted on: 2014/5/31 8:24
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#8


See User information
Jag kikade förbi i går kväll men då hade de svenska besökare som har någon anknytning till oss tyvärr redan åkt hem. Men det var en väldigt städad tillställning måste jag säga, även om några försökte morska upp sig så blev det liksom ingen större upphetsning.

Istället stod man och diskuterade i grupper som mest bestod av ett förvånansvärt antal tv-kanaler och andra journalister som en känd skribent från Guardian, exempelvis.

Poliserna sken som solar och förutom någon enstaka incident precis i början var det alltså ren idyll om nu inte något hänt i eftermiddags men det har jag inte hört nåt om.

Alex Jones har tydligen kommenterat det hela lite småspydigt men tja, så här var det.

Posted on: 2014/6/1 20:56
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Bilderberg 2014 i Danmark
#9


See User information
En av incidenterna i begynnelsen var när en tjej klistrade upp love-dekaler kanske inspirerad av Supremeslåten "Stop in the name of Love".

https://www.youtube.com/watch?v=iDPjYZxi0n8

Det var det som Alex Jones inte gillade.

Men jag talade med henne efteråt och hon är helt seriös

Kritik kan framföras väldigt inlindad, men det förtar inte verkan.


Posted on: 2014/6/2 9:00
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
24 user(s) are online (24 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 24

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS