vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Vad kommer att hända den 11 maj?

See User information
Det verkar som om det håller på att dra ihop sig till nån sorts reaktion på ryssarnas segerparad den 9:e maj!

Flera länder som t.ex Polen verkar väldigt emot att man skall fira krigsslutet.

Samtidigt hade en tidning som är väldigt inflytelserik på sin förstasida som handlade om vad som skulle hända i världen under 2015 angivit datumet 11 maj redan vid nyår.

Det otrevliga med att vara profetisk är alltid att man kanske får rätt och då står man kvar med känslan att kanske ha trollat i stället för att förutsäga framtiden...

Nå, Economist, vad är det som ni kanske visste redan för snart ett halvår sedan?

Posted on: 2015/5/3 20:17
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad kommer att hända den 11 maj?

See User information
Det hände en hel del i går men inget som verkar särskilt kopplat till nån extrem superagenda (http://www.economist.com/)

Möjligen är det en upptining på gång mellan Ryssland och USA men det är knappast en världssensation.

Man får anta att datumen som stod på nyårssidan var ett skämt.

Å andra sidan, blotta existensen av påståenden som skulle kunna bli verklighet kan ju bidraga till att skapa nya Nostradamusar på löpande band...

Posted on: 2015/5/12 10:42

Edited by Asgeir on 2015/5/12 11:05:20
Edited by Asgeir on 2015/5/12 11:05:58
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det kan såklart vara 5 november också... 5/11... ny väntan...

Posted on: 2015/5/12 13:23

See User information
Själv fick jag en syn för några månader sedan.
Synen var då ett skrivbord med div saker på. Genast började jag memorera vad som fans framför mej, då hörde jag en röst ropa "TITTA PÅ PAPPRET" "Jaha, men titta där, där ligger ju ett papper som det står "14" på" tänkte jag utan att reflektera på att det innebar något särskilt, då ropade rösten igen, "DATUM, DET ÄR ETT DATUM" jag fattade efter ett tag att detta skulle kunna vara ett datum då något illa skulle hända, kanske nästa "terrordåd" (ellen snarare False-flag / hoax event) Men släppte detta efter ett tag, “varför skulle det hända något nu den 14, nä nu får jag skärpa mej” tänkte jag. Men vad hände 6 dagar senare den 14/2? Jo, Köpenhamns “attentatet” (alltså ett "False Flag /hoax event) så visst hände det något den 14, men med tanke på hur dålig den teaterakten var så kan det lika gärna vara den 14 någon annan månad "rösten" varnade för, så varför inte 14 Maj.

Posted on: 2015/5/12 19:31
Never believe anything until it has been officially denied

See User information
En grej jag lärde mig i Kina var en djup olust inför siffran 14. Eller talserier med både ettor och fyror överhuvud taget.

Kinickerna hoppar oftast över sånt som 14:e våningen eller hotellrum 14, detta för att dom instinktivt undviker siffran.

På flygplatsen köar säljare av simkort med dessa siffror, dom är osäljbara till kineser!

Därför blev jag väldigt förvånad härom året då van Rompuy reste till Beijing för att möta de kinesiska ledarna just den 14:e december. Jag har varit lite Facebook-kompis med van Rompuy för jag vet att det är en finurlig man, men aldrig fått någon kommentar om varför han åkte till Kina just den dagen.

Det hade varit roligt att få veta vem som hade valt just den 14:e... förmodligen var det Herman själv, för han avgick som EU-president den 1 december 2014 (alltså med ettor och fyror i talserien). Kanske Herman som kunde vara en stor spjuver ibland hade valt detta datum av högst egna skäl...

Posted on: 2015/5/13 9:11

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper