vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Greatest story never told

See User information
Tjenare jag är ny här och de här blir mitt första inlägg.

Ville dela med mig en dokumentär som va en stor ögonöppnare för mig. En annan Berättelse om hitler än den som vi vet idag i våra läroböcker.
Känner själv att historien idag är mycket omskriven. Tror ni att 6 miljoner judar dog? tänk om. tror ni att dom blev gasade? tänk om. Tror ni att hitler va ute att ta över välden? tänk om.

Skulle va intressant vad ni har att säga om all fakta som tas upp.

http://thegreateststorynevertold.tv/

Posted on: 2016/12/7 15:56
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Greatest story never told

See User information
Hela grejen med allt hitleri är att genom att upprepa allt om nazismens illdåd in absurdum och sedan få folk att tycka att det fanns ett drag av häftighet i rörelsen och att förtiga att nazismen då sannerligen inte var ensam om att hysa extrema ideer vid denna tid kunna få folk att acceptera mycket avancerade och farliga resonemang.

Hela hitlerigrejen har utnyttjats på flera sätt under alla de årtionden som avslutade förra årtusendet. Åttiotalet var inget undantag, då gick det knappt att sälja porrvideos om det inte var hakkors på omslaget.

Själv funderar jag på att avbryta min ganska dyra prenumeration av Bonniers tidskrifter om vetenskap på grund av de allt träigare och fullständigt oundvikliga inslagen om nazism.

Jag känner mig ihjältjatad helt enkelt.

Samtidigt ser jag ju hur våldsvänstern som finansieras av vissa kretsar som förmodligen står hitleristpropagandans finansiärer ganska nära använder sig av de skapade allmänna inställningarna om nazism för att legitimera precis samma sak som nazismen anses vara talesman för, nämligen knölpåksfilosofi och bokbränning.

Som en följd av allt detta:

Kan vi helt enkelt inte försöka titta lite i ljuset och inte på skuggorna, och när vi identifierat de skyldiga demaskera dom och tvinga dom att rättfärdiga sitt eviga hitlertjöt.

Hitler själv skiter jag fullständigt i.

Vad man skall veta är dock att det fanns liknande rörelser som fortfarande är aktiva och att de bedriver en massa likartade kampanjer som i hög grad påverkar våra liv och tyckanden i dag.

Den som bara hör den ena parten i ett telefonsamtal kan ofta bli alldeles tokig eftersom man inte förstår vad den man hör svarar på och därför ser hans uttalanden som mer hatiska och föraktfulla än de skulle framstå som om hela diaologen redovisades.

Det eviga "varför" skulle kräva ett "därför"!

Posted on: 2016/12/16 13:49
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Denna dokumentär visar att hitler alltid har visats i fel ljus. han var inte den onda tyrann som våra historieböcker beskriver han som. Jag söker lite rättvisa i världshistorians största lögn.

och ja, du borde avskriva bonnier. Dom har en stor agenda i att lura i folk en massa nonsens

Posted on: 2016/12/16 18:08

See User information
Anledningen till att Hitler och det som hände omkring honom är så fruktansvärt ointressant numera är helt enkelt att det som händer i Europa inte är lika viktigt som det var den gången.

Det lär knappast utlösas några världskrig på grund av händelser i Europa, vi är en numera en utkant och vårt gemensamma inflytande är oerhört begränsat jämfört med 1940-talet!

Vi har reducerats till en utkant i världen. Självaste det brittiska imperiets vagga, Storbritannien, är idag en lustifikation för exempelvis indiska nationalister. Dom tycker att det är kul att det emigrerat lite vettigt folk dit.

Försök att förstå att länder som på trettio- och fyrtiotalet främst sysslade med fikontrampning och getavel idag styr den tekniska utveckligen och har en ekonomisk potential som vida överstiger vad det alltmer splittrade Europa kan komma med. Visserligen ligger vi teoretiskt bra till men det är enbart för att det blir en massa dollar av papperspengarna vi leker med.

Produktionsmöjligheterna och den militära tyngden finns, men INTE HÄR.

Det finns ingen europeisk arme som skulle göra annat än dela ut lite post om dom gick över till bli postbud medan det går att stampa upp miljonarmeer i Asien och Afrika om behovet skulle uppstå.

Så raka bort mustachen och kamma luggen bakåt om du är nazist.

Det loppet är såååå kört!

Sen kan jag väl hålla med om att det kändes härligt att få marschera den gången det begav sig och nog skänkte det en mycket trevlig känsla av kamratskap och skapade många käcka friska dåd, men som sagt, framtiden ligger inte här...

Den ligger långt långt bakom oss.

Posted on: 2016/12/27 20:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)

See User information
Här marscheras det för "Kung och Fosterland":

https://www.youtube.com/watch?v=FSrjf9wrNoA

Och här skäms man inte för att visa att man älskar sitt land heller (Kenya):

https://www.youtube.com/watch?v=kVQVwaZU5MM

Posted on: 2016/12/28 19:45

Edited by Asgeir on 2016/12/28 20:01:01

See User information
Jag tror du missar min poäng litegranna. Varför detta är så intressant med hitler och att han har blivit vinklad i helt fel ljus är att de är världens största lögn genom i världshistorien.

Att en grupp av individer med mycket pengar kan skriva om världshistorien på de här viset och få hela jordens befolkning att tro att deras version av vad som hände va sant. Som idag äger all typ av mainstream media här i europa och usa mm och sätter upp system i våra skolor får att hjärntvätta våra nästa generationer. Och dom som tvivlar på detta kan kolla på denna dokumentär och få sig en stor tankeställare

Posted on: 2016/12/29 21:58

See User information
OK. Men bara om du har en egen mulpåse att äta ur är du oavhängig, ja, och då kan du genomskåda världen.

Värre är att de flesta (99.99% sådär) faktiskt är beroende av tilldelningen dom kan krama ur systemet.

Men i toppen sitter just dom här figurerna du nämner.

Illuminati.

Men vad gör vi åt det då?

En ny "Upplysning" kanske? I så fall är du på rätt spår men det krävs mycket tänkande och en del handlag med pengar för att komma så långt.

Och... att när man väl lyckats genomskåda det kaos som kallas världen... behålla sin medmänsklighet.

Felet med den gamla "Upplysningen" på 1700-talet var att den kapades just av högst desamma: ILLUMINATI!

Tyvärr är det Lögnens Furste som styr här på planeten och det har han gjort så länge någon kan minnas.

För övrigt, religion kanske skulle hjälpa några under rätt omständigheter - en kort tid.

Men alla religioner råkar ut för splittringsfenomen och råkar i vanrykte.

Så vi måste nog finna oss i det här, vad vi kan göra är faktiskt att inrikta oss på ren överlevnad.

Skaffa dig överlevnadsprylar. Tänk ut lämpliga ställen att gömma dig på om "dom" kommer efter dig. Och flyktvägar som en egen stig in i Norge eller whatever.

Lycka till!

Posted on: 2016/12/30 7:53

See User information
Vi tycker lite olika på om vi kan ändra det eller inte

Vi har internet idag och kan sprida information väldigt enkelt. Fler börjar vakna upp och "eliten" vet om det och trycker därför på ännu mer med fel information och "false flags" för att få folk annat att tänka på.

Hade alla förstått vad dom håller på med så hade dom inte kunnat syra oss så enkelt dom dom gör för tillfället.

Jag försöker hellre stå upp emot dom än att bara lägga mig pladask och fly. Kan fly ett tag men tillslut har dom ett herravällde över hela världen och tar dig vart du än är. Ingen kommer kunna leva ifred i slutändan.

Posted on: 2017/1/1 12:00

See User information
Jag tycker att problemets kärna ligger i att det inte går att lita på någon annan än en själv. Om man börjar yra om ras eller religion blir man snabbt varse att frontlinjen går rakt igenom varje människa.

Det finns inga som förråder varandra så ofta som allierade.

Svenskarna är ett typexempel. Det såg man under 1980-talet inte minst.

Bakom alla flosklerna om farliga sovjetiska ubåtar gjorde man upp affärer trots alla handelsembargon och den som blev lurad i slutänden var de naiva amerikanerna.

Dom trodde nämligen att vi var pålitligt västliga i avslutningen av Kalla Kriget. Men medan dom trodde det gjorde vi enorma vapenaffärer via DDR och lät östtyskarna ha sitt strategiska oljelager i bergrum i Göteborg.

DDR:s Handelszentrum låg granne med Marinkommando Väst som dom säkerligen kontrollerade.

Svenskarna är förrädarnas förrädare och har knappast ändrat på sig.

Varför skulle Ryssland hota sin bäste vän???

Sverige.

Andra länder som har anledning att betvivla Sveriges reella ståndpunkter är nog Kina och Israel bara för att ta ett par exempel.

Om Sveriges rätta ansikte skulle bli allmänt känt är vi knappast välkomna nånstans!

Vi skulle hamna i samma klass som afghaner eller romska rumäner.

Allt detta beror på en totalt obefintlig kontroll av utrikespolitik, militär och polis.

Det anses liksom inte "fint" att vara intresserad av annat än av frågor som tågåkning, elbilar och fri invandring.

Detta har förmodligen pågått under lång tid, och skulle jag nånsin få nåt att säga till om skulle jag börja med att ta kontroll över vattenverken för att kolla hur mycket LSD landets befolkning får i sig genom dricksvattnet.

Att jag vräker ur mig det här beror på att jag är relativt intelligent sett med exempelvis afrikanska ögon, men rena idioten jämfört med den skyhöga intelligensen hos medelssvensken.

Problemet med intelligenta personer är dock att dom oftast är lättlurade. Och minst lika påverkbara med droger.

Svälj detta och hata mig.

Mina känslor för er är också blandade...

Posted on: 2017/1/1 14:00

Edited by Asgeir on 2017/1/1 14:30:50

See User information
För mig handlar de inte att vi ska ut i krig som grupp utan bara vara medvetna hur dom hjärntvättar oss och vad dom gör med alla våra produkter. Då kan vi inte bli lurade när vi alla vet vad dom håller på med.

Vet att de ligger skit i vattnet, därav att jag köpt en vattentank som filtrerar bort de mesta :)

Man skulle behöva börja kolla allt. utbildning, gmo mat. vatten och medecin etc etc.

Posted on: 2017/1/1 14:50

See User information
Antagligen bedrivs det en hel del "forskning" omkring metoder att påverka händelseutvecklingen både psykiskt och fysiskt.

Man kan utsända olika vågor som eftersom dom inte mäts stängs av när dom gjort sin nytta. Och då finns det ju inga bevis.

Ett tillfälle som jag själv haft tankar omkring är mordet på Anna Lindh. Just den dagen kände jag av nån sorts tankestyrning och blev visad knivar. På något sätt fanns tankar omkring knivar i luften och om jag inte misstar mig förekom det flera knivdåd ungefär samtidigt.

Detta skulle man i och för sig kunna kolla upp... om nu inte sådana nyheter sorterats undan i efterhand.

Det är ju sånt "dom små klippiga saxarna" i tidningsarkiven ordnar i Orwells 1984.

Nåja, detta är verkligen ett stort ämne att undersöka men faktum är att det egentligen närmast handlar om att man kanske skulle börja skriva science-fiction igen.

Själv läste jag i mina yngre dagar en hel del science-fiction, men genren verkar utdöd i dag. Det skrivs visserligen en del fiction men då oftast om historia typ Dan Brown och da Vinci-koden.

Svenska författare idag är kända över hela Europa men det handlar i stort sett enbart om deckare.

Själv lägger jag mest tid på faktalitteratur men skulle jag nån gång få tid över kanske jag skulle göra ett försök med nåt mer science-fiction-aktigt.

Den ende jag kommer ihåg idag som faktiskt hade en rejäl politisk avsikt var ju Ron Hubbard men han har ju blivit mest känd för sina "religiösa" tankar.

Men det är svårt att komma med påståenden om sådant som "mördarvågor" och allmänna desperations och förvirringsvapen annat än i romanform tror jag.

Det är nog på den vägen det får tas!

Posted on: 2017/1/1 16:55

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper