vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Militär insats mot civila i Köpenhamn i natt

See User information
Här i Nordvest-kvarteret uppstod i förrgår diverse upplopp på tioårsdagen av stängningen av Ungdomshuset och jag kunde igår kväll iakttaga utposterade "alkisar" i kvarteret vid det nya Ungdomhuset vid Doroteavej. De stod och hängde med pilsner i händerna med jämna mellanrum om nu nya Sorosanhängare skulle dyka upp men istället har den upphetsade stämningen uppenbart gjort att någon beväpnat sig och skjutit vanliga poliser ute på "staden" (dvs Christiania).

Men eftersom stan ju var full av stridsberedda attackdykare kom de som sköt poliserna inte längre än till Kastrup dit de jagades av militär i polisuniformer och nerkämpades efter en eldstrid.

Frågan är nu: Skall militär personal vid behov kunna ta på sig polisuniform och i givet fall gå i direkt strid med landets medborgare?

Jag har själv bevittnat tillslag mot dolda flyktingar i min egen uppgång och må då säga att det gick tämligen våldsamt till. En lägenhet var fullständigt packad med något som högst antagligt var nån sorts IS-gubbar men dom släpades hest gurglande ut efter att dörren plötsligt krossats och med schäfrar fastbitna över hela kroppen för någon månad sedan... lägenheten blev omgående uthyrd igen efter en blixtsnabb renovering.

Nu får vi se om den här utveckligen snart visar sig i Sverige...

Posted on: 2017/3/3 6:06
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Militär insats mot civila i Köpenhamn i natt

See User information
Jag måste göra en rättelse, den skjutning jag talade om ovan skedde för ett år sedan. Det som kommit upp nu är debatten om militär skall gå in och hjälpa polisen eftersom det skulle kunna uppstå situationer lik den i Ådalen 1931.

Däremot har det funnits militär personal bland poliserna.

Om detta är bra eller dåligt är alltså frågan...

Min egen åsikt är att det kräver en närmast overklig koll på situationen men detta sammanfaller ju med en stor annonskampanj för att hitta duktiga hackers, som delas in i vithattar och svarthattar.

De skall dels kolla angrepp mot landets datasystem och försöka avvärja dom. Det är de sk "vithattarna".

"Svarthattarna" däremot skall gå in och störa fienders kommunikation typ lura demonstranter och terrorister så att dom begår misstag där dom kan nedkämpas i förberedda bakhåll.

Posted on: 2017/3/4 18:31
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper