vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Svenskarna svartjobbar mer

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Svenskarna svartjobbar mer
en utav andledningar till att ja jobbar är att vara tacksam o repsketera mina medmänniskor

alltså det är min gamla klasskamrat som grusar den hala vägen och min kusin som kör mig och min faster sitter i kassan till ica och det är min granne som lagar min spis.
då vill jag göra något ja med för att visa min tacksamhet (ja passar alltså deras barn under tiden)

men när ja gjort detta känner ja för att byta ut den billiga ölen mot lite fetare grejer.
(GIN)

men ja har ju inte råd så ja jobbar svart o det är då för mig helt okej om man "har gjort rätt för sig" nu ska ja börja plugga och då hade inte ja tackat nig till lite svartjobb.

tips välkommnas

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Betala skatt för:

EU! Kungahuset! Bistånd till nationer som köper vapen för pengarna! Fängelsevistelse för folk som begått så grova brott att de efter avtjänat straff ändå skall utvisas på livstid! Folk som flyttar till Sverige av ekonomiska skäl och drar med sig asstora släkter som aldrig drar in en spänn till landets ekonomi! Politikerarvoden, vi lär procentuellt ha det största antal politiker i världen beräknat på Sveriges totala antal invånare! (Ändå har ingenting, INGENTING förbättrats de senaste 20 åren). Om det är någon som kommer på nåt bra så bevisa motsatsen.

Sammantaget säger detta pling i statskassan och få människor vet att de betalar för ren dynga! Många kanske väljer att inte betala skatt då de intuitivt känner att de stödjer många vansinniga grejer som staten kastar bort pengar på.

http://tv4.se/nyheter/459297.html

Personligen anser jag att det varit mycket trevligare att betala skatt om varje krona varit öronmärkt. Att man visste att man stödde justa grejer som kom folket till gagn med sin ekonomiska insats.

Anonym
Quote:
Folk som flyttar till Sverige av ekonomiska skäl och drar med sig asstora släkter som aldrig drar in en spänn till landets ekonomi!

Nej, det är helt riktigt. Men det finns mycket att lära av dessa,
bl a utgör ju deras verksamheter en stor kärna i den svarta ekonomin, då släktingar och anförvanter anställs utan mydigheters insyn. Och varannan pizza som säljs är svart har jag uppgift på från de som vet...

Dessutom utgör de en viktig motpol till det kontaktlösa samhället, alla transaktioner sker med papperspengar!

Att lära som sagt, allt har sina sidor...

Anonym
Jag förmodar att du menar det kontantlösa samhället...

See User information
För att dra en parallell så har dom ju hittat "slushfunds" i varje delstat i USA..Samt i deras konstitution står det attt man inte behöver betala skatt på inkomst av arbete. Det jag funderar på är om det ser likadant ut i Sverige, jag skulle inte bli förvånad. För vi betalar ju skatt/moms på allt ändå så går detta land inte runt, verkar det som..

Som tex bensinpriset, får vi sämre vägar om vi sänker denna med 1.50 kronor i skatt/moms? Tror inte det, men går dessa pengar till något annat och inte bara till vägar,broar osv..?

Det finns en film som heter 1200 miljoner (tror det var så den hette) som jag skall se så fort jag hinner, tror inte den finns på nedladdning ännu, den har gått på en del biografer tror jag.. Denna film går igenom våra skattepengar.. Tror den kan vara väldigt upplysande.

Posted on: 2006/8/2 16:00
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
Tror att vi är ganska grundlurade i både USA och Sverige fast i USA finns ju inte jantelagen så där kan man jobba sig rik utan att skämmas till skillnad från här hemma. I Sverige upplever jag det som om det politiska systemet inte tillåter någon att mer än näsan över vattnet.

Var på ett föredrag med Juri Lina för några år sedan då han sa att en hantverkare, "tror det var en smed" hande motsvarande 70 000 kr i månaden om man räknade om det till dagens pengar.

Tror inte att en industrislav idag kan räkna hem de pengarna om han inte konverterar och blir EU politiker.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper