vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Hur känner man igen terrorister?

See User information
Jag råkade se en flock "terrorister" i förrgår. Där jag såg dom är dom inte kvar och saken tycks vara avblåst men jag tänkte att det kunde vara av intresse att veta hur man känner igen en sådan grupp...

Bakgrunden är att stadsdelen intill min bostad stängdes av på grund "av oro" och att busstrafik och annat stoppades.

Då åker man naturligtvis utanför, men man bildar förstås en grupp, som i mina ögon mest liknar de ungdomar som på min tid var med i frivilliga försvaret (Hemvärnet).

Jag kunde ju inte gå av bussen utan fick knata hem en omväg och - där stod dom! Dom hade transportfordon typ minibussar med säten med förare och det var några äldre killar med skägg som tycktes föra kommandot över "trupperna" som bestod av unga killar i sexton/artonårsåldern som var djupt upphetsade och lyssnade till order.

Dom var klädda i neutrala kläder med basebollkepsar och såg rätt anonyma ut.

Inga tjejer i närheten!

Däremot dök det upp skäggiga män ur baklandet och kramades om.

Det militära intrycket var där, det kan jag svara direkt på för det var så jag igenkände dom.

Deras hemvist är det förstås nödvändigt att ge sig in på och det var förstås förmodligen Mellanösternaraber allihop, inte ryssar eller iranier.

Att myndigheterna inte sagt något mer om "oron" gör inte att den inte fanns, kanske var det Trumps eventuella besök i Danmark samtidigt som lockat fram "motståndsrörelsen"?

Och som gör att saken inte kommenterats.

Men faktum kvarstår: Dom finns, dom är många, dom är välorganiserade, dom har en ledning av äldre och dom har militär transportkapacitet.

Och bor i närheten, humhum. Det har suttit för mig obekanta män och pratat i små grupper i omgivningen sedan dess.

Jag har läst tillräckligt mycket Guillouböcker för att både känna spänningen samt inse att man nog skall hålla käften i såna här lägen.

Annat än till kompisar...

Posted on: 2019/8/23 8:55
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Hur känner man igen terrorister?

See User information
En sak som jag plötsligt kom på är att jag inte såg några mobiltelefoner bland dom. Säkerligen olämpligt och ytterst ovanligt idag!

Posted on: 2019/8/23 10:35
"Använd skallen, Nollan! Om inte vi kan se dom, hur fan skall dom kunna se oss???" (Knasen, 1967)
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper