vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post



Anonym
Ödlor
#1
Jag undrar bara om det är någon här som på allvar menar att det är ödlor som "styr" världen? Och att de som fenomen existerar.
I sådana fall så skulle det vara intressant om ni då kunde svara på dessa fyra inte allt för svåra frågor.

1.Trodde ni på odlorna INNAN ni hade läst om Alex mf.?
2.Vad har ni för belägg för att de finns?
3.Har ni egna erfarenheter av dessa ödlor?
4. Vet ni att dom finns eller tror ni bara?

Vill bara få klarhet i vad folk tror på och varför.




Skall vara borta tills den 10/8 så ni får vänta med svar från mig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#2


See User information
Det är bara David Icke som har denna teori.
Min egna teori är att David Icke är en PsyOp.
Han tar alla seriösa teorier och blandar dem med sitt vansinnes flum om Engelska Kungahuset och Ödlor från yttre rymden.
På så sett blir han en poster boy för alla konspirationsgranskare i världen och folk tror att alla seriösa teorier också är BS.

Posted on: 2006/8/7 6:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#3
1. Har svårt att tro på någon Reptil-teori, men kan mycket väl tänka mig Utomjordisk inblandning. Ingen vet.

2. Vittnesuppgifter om " Shapeshifting " .


3. Det är det nog inte många som har, och på Vaken.se finns det nog ingen mig veterligt.

4. ..................


Till Cicero.

Denna Teori kommer inte fån David I, utan han förmedlar den från bl a Credo Mutwa ( Shaman i SA ) och via Vittnesuppgifter från flera andra Personer.

Så att använda Uttryck som " Vansinnesflum " och annat är lite tråkigt. Att det finns Psy op:s har du säkert rätt i .

David Icke med flera flera har vi läst med ett Öppet sinne för att kunna Jämföra med annan information.

Här höjer vi inte någon till Skyarna inte !!
Men vi förkastar dom inte heller och kallar dom för Dumskallar eller annat.

Släpp Programeringen och läs och jämför !!

" Skall du ha reda på Sanningen måste du Ifrågasätta ALLT "

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#4
Jag kan gott o väl tänka mig att utomjordingar har "något" med "något" att göra

jag tror iaf det finns tänkande varselser fran andra ställen = gråingar


men detta med "shapeshifters" där går väl min gräns


just David ickes reptilspår är väldigt intressant men inget ja tycker verkar så hållbart
dock intressanta historier och bra vittnesmål.

men absolut inget som ja anser vara bevisat eller mer troligt heller.

detta är just en teori i mina ögon

konspirationen är fakta!

men okej jag skulle inte bli förvånad om det sprang omkring några ödlor i grand ordio eller engelska kungahuset.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#5
men först o främst kanske vi bör slåss mot de väderkvarnar vi ser

såsom kapitalism,frimureri och ja ni vet

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#6
Jag ser det som en metafor till människans sämre sidor där vinstbegär och maktbehov är några av de faktorer som gör oss mindre omtänksamma, men givetvis utan att klanka ner på själva släktet reptiler.

Jag är inte så bevandrad i ämnet om shapeshifting att jag ens skulle kunna tänka mig att utveckla frågan närmare men jag som många andra använder gärna begreppet kallblodig om människor som begränsar sina liv till att enbart räkna stålar och makt. Det brukar väl bli så att i takt med att plånboken sväller så sjunker empatin och omtanken om andra varelser.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#7


See User information
Bra uttryckt som vanligt, jaxtone.. Och det ligger nog mkt i detta...

Lady Diana hade tom sagt att det bara bor ödlor & reptiler i nån av kungafamiljens hus, kommer inte ihåg riktigt vilken av anläggningarna hon menade, kan vara buckingham eller nåt sånt..

Men som sagt det är en intressant teori än så länge, ganska intressant intervju/samtal som David Icke och Mutva har, det finns en hel del info där som man kan ta åt sig av, rekommenderas..

Posted on: 2006/8/7 11:55
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#8
jaxtone visst kan man se det så men när Icke med flera menar anunakis ödlor så menar de bokstavligen ödlor

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#9
Ok! Men då är det väl så att de upptäckt något som jag missat... eller så har jag upptäckt något de missat

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#10


See User information
Det finns lite olika varianter på temat ödlor. Några saker kan vi konstatera som fakta i alla fall:

Ödlor härskade på jorden i 150 miljoner år.

Drakar och reptiler har varit ett återkommande tema i flera kulturer genom årtusendena.

David Icke´s teori är att det kom utomjprdingar hit för flera tusen år sedan och tog över. Dessa var i ödleform men rent kroppsligt såg de rätt humanoida ut.

De parade sig med människor och det är deras avkomma som styrt världen sedan dess.

Emellertid har de svårt att hålla mänsklig skepnad hela tiden och därför skiftar de (shapeshift) i utseende ibland och ser med ödleaktiga ut.

För att hålla sin mänskliga skepnad behöver de människoblod.

Den afrikanske shamanen Credo Mutwa som besitter mycket uråldrig kunskap om afrikas esoteriska historia och samarbetat en hel del med David Icke menar däremot att dess ödlemänniskor inte kommer utifrån utan att de är härifrån jorden.

Åtskilliga källor jorden runt har talat om möten med ödlemänniskor och shapeshifters men jag har hittills inte sett några bevis.

Den fascinerande medicinmannen Red Elk, som brukade vara en återkommande gäst på radioprogrammet Coast2Coast hävdar att han mött flera shapeshifters liksom andra medlemmar av indianstammar.

Själv lutar jag mest åt Michael Tsarions teorier att de "ödlemänniskor" som folk ibland ser är överlevande avkommor från experiment som utfördes av utomjordingar mellan reptiler och människor för länge sedan.

Dessa utomjordingar sammanfogade så småningom sin dna med vår och skapade vad vi idag kallar homo sapiens. Det är därför som de aldrig hittar den felande länken. VI är den felande länken.

Det är avkomman från de högsta ledarna i den utomjordiska gruppen, som var humanoider, fast längre och mycket mycket smartare, som sedan dess styrt de stora skeendena på jorden.

Låter väl oerhört löjligt för många, men det går att påvisa att de mäktigaste i världen, framförallt de styrande i USA och England är släkt med varandra och deras släktband går tillbaka ända till det gamla Egypten. Knappast en slump.

Posted on: 2006/8/8 0:32
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#11


See User information
Ödlemänniskor skulle iofs inte kunna få avkomma med människor, eftersom deras arvsmassa skulle skilja sig otroligt mycket ofrån våran, att dom ens skulle vara humanoida är ju inte heller speciellt troligt...

Posted on: 2006/9/7 21:29
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#12


See User information
Quote:

Illogic wrote:
Ödlemänniskor skulle iofs inte kunna få avkomma med människor, eftersom deras arvsmassa skulle skilja sig otroligt mycket ofrån våran, att dom ens skulle vara humanoida är ju inte heller speciellt troligt...


Hur kan man veta det om de kommer utifrån?

Posted on: 2006/9/7 21:50
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#13


See User information
Att dom ser ut som ödlor skulle innebära att det finns skillnader arvsmassan...
Plus att eftersom vi inte ens kan få avkomma med andra arter på vår planet, varför skulle vi kunna få det med en som inte ens kommer från våran planet, och därmed har utvecklats under andra levnadsformer?

Posted on: 2006/9/7 22:01
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#14
Ödlor är reptiler. Det som gör en reptil till just en reptil är att de är växelvarma. Hur gör dom när det är vinter? sitter dom intryckt mot ett element eller liknande? Jag har i alla fall inte sett något sådant beteende hos någon av våra makthavare, har NI.

så skrota dessa idéer en gång för alla.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#15


See User information
Alla mins vi väl serien V? Jag minns den med sådan glädje när jag var liten och inte fick se den för min mor (var för skrämmande sa hon :P)

Så fick jag kontakt med David Icke och jag kan inte säga att jag träffat/snackat/hört talas om någon som seriöst tror på hans teorier.
Inte för man letat specielt mycket men men :p

Posted on: 2006/9/8 8:59
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#16
Quote:
Låter väl oerhört löjligt för många, men det går att påvisa att de mäktigaste i världen, framförallt de styrande i USA och England är släkt med varandra och deras släktband går tillbaka ända till det gamla Egypten. Knappast en slump.


Det är ett verkligt aber för skeptikerna. För att inte tala om arkitekturen, symbolspråket och det faktum att världen ser ut som den gör.

Knappast en slump, nej. Men slumpen är central i den naturvetenskapliga dogmen, eller hur?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#17
I TV-serien "V" tog motståndsrörelsen och rev av latexansiktet på en av ödlorna i direktsändning. Nåt sånt skulle behövas. Bevis!

Inte omgjorda bilder på George W Bush i Photoshop...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Ödlor
#18


See User information
Går man tillräckligt långt tillbaks så är vi alla mer eller mindre släkt med varanda...

Och varför just ödlor förresten? Reptiler skulle ju vara mer troligt i så fall, bara att säga ödlor är ju faktistk diskrimminering

Posted on: 2006/9/9 12:15
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#19
Hej!

... för er som inte sett dem har jag gjort ett par småfilmer på temat!

http://www.youtube.com/watch?v=BSgXlPyPbAU
http://www.youtube.com/watch?v=mq5C62XwNNU

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Ödlor
#20
Ok.tack för alla svar.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 








dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS