vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Handbagage förbjuds på alla flyg!

See User information
Nu spills ingen tid på vägen mot George Orwellsamhället. Från och med nu ska man förbjuda allt handbabage på brittiskt flyg.

Hur länge dröjer det innan vi har samma sak här?

"Allt handbagage förbjuds tills vidare.Undantag görs bara för mediciner, resehandlingar och mindre plånböcker och handväskor i fickstorlek. Efter terrorlarmet råder kaos på de brittiska flygplatserna. På Storbritanniens flygplatser rådde kaos på torsdagsmorgonen. Brittiska motsvarigheten till Luftfartsverket uppmanar alla som inte nödvändigtvis måste flyga i dag att ställa in planerade resor.

Alla passsagerare på plan som lyfter från brittiska flygplatser får sina skor och sitt handbagage röntgat och blir kroppsvisiteras. Resenärer till USA får genomgå ytterligare visitering innan planen lyfter. Här är alla restriktionerna:

Elektronik – batteridrivna saker som laptops mobiltelefoner och ipods – är förbjudna.
Rullstolar, rullatorer och liknande röntgas. Bara rullstolar som tillhör flygplatsen släpps ombord på planet.
Följande saker är de enda man får man ta med sig:
Plånböcker i fickformat plus innehåll; pengar, kreditkort och identitetshandlingar.
Pass, biljetter och resehandlingar.
Mediciner som är receptbelagda och nödvändiga under resan.
Glasögon, solglasögon och linser – utan förvaringsaskar. Linsvätska är däremot förbjudet.
Småbarnsutrustning. Barnmat, mjölk och andra sanitärartiklar som exempelvis blöjor. All vätska måste dock testdrickas av passageraren som meför den.
Sanitära artiklar som tamponger, handdukar och och näsdukar."

Läs hela artikeln:

http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,869752,00.html

Posted on: 2006/8/10 14:28
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Handbagage förbjuds på alla flyg!

See User information
Ja jag såg detta på tv4a nyheter precis. Denna gången var det flytande sprängämnen som smugglats med handbagage.

Posted on: 2006/8/10 15:53
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Ja, vad ska man säga.. finns det nåt hopp för människan kvar? När man vet att alla dessa människor kommer att ställ upp på detta, så tvivlar iaf jag!!

Undrar hur länge det dröjer innan vi har detta på tex. Arlanda?

Ian Lungold har rätt i att en del människor kommer att tappa fattningen och jag börjar tro att det är vi som redan är medvetna som kommer att göra det när vi ställs inför den stora utmaningen att fösöka få medborgarna att få insikt!

Posted on: 2006/8/10 16:04
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Vi har det redan på arlanda, såg jag nyss på text-TV. Alla som flyger till USA måste skippa sitt handbagage. Tro mig, detta är bara början.

Posted on: 2006/8/10 17:02
Religion separerar - Andlighet förenar

Anonym
Quote:

Lightsaber wrote:
Tro mig, detta är bara början.

Det tror jag inte, detta är temporära åtgärder.
Ingen vill ha dessa strikta regler för handbagage, allra minst taxfree-butikerna!

See User information
temporära åtgärder ? hur menar du då.. sålänge kriget mot terrorismen pågår?

Posted on: 2006/8/10 17:55
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Flytande vätskor... är givetvis fullt möjligt... och har varit möjligt hela tiden!

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper