vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Många Vänner börjar lyssna, men....
Många vänner, bekanta och okända börjar lyssna på t e x information , som man ger dom , angående 911 m m.

Å ena sidan förstår dom att vi lever i en Cynisk Värld och sedan är en del lika Cyniska själva.

Ett svar som man får är " Varför bry sig, Vi kan ju inte gör något ändå " !!!

Man häpnar hur folk i sitt undermedvetna har gett upp.
Något som är positivt är att Informationen börjar tränga igenom men tyvärr känner dom sig hjälplösa.

Hur skall vi få folk att börja söka information och engagera sig i kommande framtid för sig själva och kommande Generationer ??

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Många Vänner börjar lyssna, men....
Du sätter fingret på en triggerpoint som utlöses varje gång någon blir direkt och akut medveten om att det kan finnas andra orsaker än mainstreammedias och läroinstitutens illusioner till att världen är kraftigt obalanserad.

Att man i det läget blir cynisk har som jag ser det en koppling till känslan av otillräcklighet kommer upp som en triggerpoint. Att denna känsla föds just då är ju helt naturligt med tanke på de värderingar man matats med från födseln genom skolans värderingar, mediakonstruktioner som inte går att lita på samt falska profeter.

Där står man alltså med en sekunds klarsynthet fastnaglad vid näthinnan samtidigt som man matats under hela livet med falska bilder om hur världen fungerar. Känslan av inte kunna göra ett piss själv utan att först fylla i blanketter och ansöka om det bottnar ju egentligen i att någon lärt oss underlägsenhet och velat undanhålla oss från den inre styrka vi egentligen haft sedan födseln. Att det då i ren desperation sägs en del märkliga saker får man väl se som en känsla av chock och förnekande, och helt i ordning med hur någon vill att vi skall tänka på detta sätt.

Men det grova tankefel som uppstår är väl att man känner att förändringen måste börja direkt med externa handlingar och man associerar direkt till konflikter som enda lösningen. Men om man istället blir guidad av någon som varit där själv och haft tid med att bryta ner den självförnekelse som vi matats med så tror jag att rätt vägledning är att inte ha bråttom med tillägget att det farligaste som finns för alla maktstrukturer som bygger på stöld av medvetenhet är kunskapen om hur omvärlden fungerar egentligen.

Man kanske bör tillägga att tiden spelar in också... om man istället för att låta en blomma växa i sin egen takt börjar dra och slita i den för att den skall bli större så kan ju alla räkna ut vad som händer.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Som jag sagt förut. De flesta vill inte veta. De är dresserade att inte vilja det. Folk tror att de får sanningen via TV och tidningar, de är vana att matas med den officiella smörjan. Detta i kombination med stressen i dagens samhälle och löneslaveriet gör att de allra flesta inte orkar tänka. Om de visste att deras barn riskerar att bli viljelösa, mikochippade slavar skulle förhållandet sannolikt vara annorlunda men det är något som förefaller dem så långsökt att de bara inte kan tro det. Ödsla därför inte tid på indoktrinerade robotar. Lägg istället energin på de individer som börjat ta det första steget. De som är intelligenta och öppensinnade nog att inse att något är fundamentalt fel med denna värld och med den "historiebeskrivining" vi matats med sedan länge.

Posted on: 2006/8/13 0:29
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Nu börjar jag bli lite irriterad på alla som tror att deras syn är den "rätta synen".

Bara för att jag inte bryr mig om något barn som dör i afrika betyder det ju inte att jag har "gett upp" det är helt enkelt att jag inte bryr mig. Jag kanske har viktigare saker att bry mig om. Ni säger att ni e de "vakna" å så bara stämplar ni person efter några sekunder hur motsägelsefullt är det igentligen? Bara för att folk inte håller med er så betyder det inte att de är "sovade" eller kan de vara så att de har andra intressen?

Det verkar om att ni antar att ni har rätt och det gör mig irriterad ut av bara den. Låt folk ha sin egen uppfattning av världen vi lever i istället för att försöka göra som de ni inte tycker om gör pracka på folk med eran "rätta syn"

Ni snackar om programerade människor och vad är det ni håller på med? programera om människor efter erat tycke, jag bara älskar dubbelmoral. Det är kanske er vi ska Konspirera imot.

Måste bara säga att den som har programerat er har gjort ett bra jobb.

En annan sak som sägs under denna tråd är 911. Jag fattar inte hur man kan anta en annan persons uppfattning av vad som hände. Jag har ingen uppfattning om vad som är rätt och fel eller vad som igentligen hände för jag var inte där och jag har inte gjort min egen undersökning samt att vad som hände intresserar mig inte.

Jag håller med er om att media inte går att lita på och att allt måste tas med en nypa salt men då ska man gör det med den alternativa median oxå.

Posted on: 2006/8/14 16:35

Anonym
Xacer!

Du har faktiskt rätt i det mesta av det du säger men när det gäller det döende barnet i Afrika undrar jag om du inte överreagerar! Du säger att du inte bryr dig? Är det snarare inte så att barnet som dör befinner sig så jävla långt bort ifrån chipsskålen att du inser att det inte är lönt att ta handen därifrån. Du skulle liksom praktiskt inte hinna dra tillbaka armen innan barnet dog.

Det kan givetvis finnas tusen orsaker till att en människa vill delge sin omvärld information, den uppfattning eller det medvetande man själv uppnått. Kan ju inte gå i god för någon annan människa än mig själv.

Det finns dock ett bevis för att många människor är mentalt förlamade och inte kan utmana ödet att tänka självständigt på något sätt. Det kan bero på tusen saker men om man är någorlunda medveten om hur media, skolor och andra falska auktoriteter kontrollerar våra sinnen från vagga till grav så blir det kanske mer uppenbart att detta görs i någons eller någras intressen.

Har du någonsin hört talas om den i symbolspråk allenarådande glasväggen? Glasväggen som gör ögonen uppenbart frånvarande hos den du snackar med så fort du kommer in på ett ämne som inte har med idrott, väder eller fester att göra. D.v.s. som får människan att stänga av så fort du nuddar vid ett ämne som kräver dess fulla medvetande.

Man skulle kunna tolka detta som om man själv är fruktansvärt tråkig och inkräktar på dem på ett sätt så att de öppet visar sitt ointresse. Men pröva själv nån gång att fiska lite. Byt ämne var trejde minut ungefär. Flexa mellan fotbollsresultat och illuminati så kommer du att se att funkar som mellan dimma och klart väder.

Detta är givetvis ingenting jag sysslar med för att vara taskig utan snarare för att jag av slumpen uppmärksammade detta fenomen när jag snackade med folk jag verkligen bryr mig om och blev chockad när det hände.

Obesudlad empati för sina medmänniskor, ett brinnande intresse för hur allt fungerar och framförallt tid är som jag ser det de viktigaste momenteten för att kunna få fler att engagera sig i sitt eget uppvaknande. Inga politiska eller religiösa lösningar slår sann empati för sina levande polare på den här planeten.

"... om man istället för att låta en blomma växa i sin egen takt börjar dra och slita i den för att den skall bli större så kan ju alla räkna ut vad som händer".

See User information
Alan Watt uttryckte det hela mycket väl när han sade:

"Om vi inte känner empati för dem som lider på andra sidan jorden,
vem ska då gråta för oss när det är vår tur."

Posted on: 2006/8/14 16:57
Religion separerar - Andlighet förenar

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper