vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
Vissa "droger" är nyttiga
Alla "droger" är INTE destruktiva, skadliga, eller beroendeframkallande. Ordet "drog" klingar negativt och förknippas ofta med destruktiva droger/droganvändning. "Kemisk substans" låter mer neutralt. Det handlar om kemi. Vi och alla andra livsformer på planeten påverkas mer eller mindre av kemi. Vi kan påverkas fysisk, mentalt eller spirituellt (andligt) av kemin.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Vissa droger är nyttiga
marijuana är väl den som du syftar på ?
denna är en ört med helande/lugnande effekt på levande celler har senaste rön med experiment på små söta djur..

jag anser att mariujana är en nyckel lögn som världen bör upplysa allt mer..
den har kraften att rädda oss och planeten.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Nej, det är inte mariuana jag syftar på, mariuana är beroende framkallande och inte helt ofarligt...

Anonym
Cannabis trasar sönder Mindcontrollen...
Därför vill man inte att det blir lagligt heller...
Se föredrag och intevju med Mark Philips (f.cia) och Cathy O'Brian (mindprogram offer)...

Hare...

Anonym
Zzzzzzzz....

Anonym
ehh.. jag har brukat marijuana i mer än tio solsnurr och har aldrig testat lsd osv..

ändå har jag lyckats vakna..
och se klart..?
eller har jag missat nått.?

Anonym
Du har missat något!! Varför åka skoda när man kan åka Rolls Royce eller Ferrari...?

See User information
Tjabba, grabbar... Du EFEKTO - Jag tror du missförstod CEE - Eller så är det jag som gjort det - det han menade med att sabba "mindcontrollen" - var väl det att "rökat", liksom "skyddar" från att "bli " kontrollerad, liksom - i alla fall, anser jag att så är fallet...
Man blir ju faktum, lite annorlunda än alla andra människor - när man drar en holk - så nog kanske det är så att man, liksom kan "försvara" sig från värdelöst inflytande, liksom...

Så det är nog bäst att man fyller på "lagret" snabbt som F-N, så att inte de "grå" kommer och tar en... Hö,hö...

Posted on: 2005/7/2 23:24

See User information
Den där var väl lite "dålig" - Psilocyber...
Här skulle man kunna "dra" en paralell: Du kör väl utan knullgummi också?
"Varför käka kola med papper"?
Det kan ju faktiskt vara farligt om man nu inte har koll...
Själv brukar jag säga till mina polare att "röka" är bara till för "präster" - dvs- att man måste vara en riktig präst alltså - en riktig "tänkare" och inte vilken sorts tänkare som helst heller - Eller?
Är du en PRÄST? - jag anser mig vara det - så jag får röka för mamma - Hon var aldrig orolig när jag kom hem och hade rökt -Hon bar flinande och log menande åt mina rödsprängda ögon - Hon visste ju att jag var en "skötsam" person... Hö, hö...

Posted on: 2005/7/2 23:32

Anonym
shygets,...har du det trevligt med din gamla rostiga och igensotade dieseldrivna Skoda...

See User information
Psylocyber:
Istället för att göra lustiga kommentarer, förklara vad du tycker om de olika drogorna och sluta där.

Alla droger har en nyttig aspekt.

Jag anser att canabis är den bässta drogen. Dock så krävs det lite i huvudet innan man använder denna.

LSD, svamp, DMT kan säkert vara mycket ögonöppnande, men dessa droger är det ännu större vikt att man är klar i huvudet och kanske att man slutar i tid så man inte blir helt ojordad.

Amfetamin, Cocain, Heroin, Opium. Alla dessa har lite olika egenskaper men har en tendest att användas lite mycket i förhållande till dess styrka. Mycket kan komma från dessa drogor också i form av upvaknande.

Alla drogerna ger en lite extra fart på ens resa. Presis som om man sitter en längre tid i meditation. Men har man ingen lärare så är det lätt att man åker i fel riktning. Men hinner inte se det innan det är för sent och man har ena benet i någon annan dimension och andra i värkligheten.

Om man tar någon av dessa droger för att det vanliga livet är jobbigt och man vill ta bort udden av lidandet så är det vanligen en form av missbruk och kan ge mycket negativa effekter.

Posted on: 2005/7/3 10:05

Anonym
Visst, här håller jag med dig om en del micro,...det här med att "fly" med hjälp av t ex svamp, går inte då man oftast får det man flyr ifrån kastat rakt i ansiktet.

Sedan,...micro,...sluta upp med att hänga upp dig på mig och mina lustiga kommentarer, som du kallar det. Låt folk få andas och leva här på forumet utan att fråga dig om lov först...ok?

Gå nu och rök en "fet hövding" så blir allt bra igen skall du se...

frid

See User information
Tack för tipset om medden..

Posted on: 2005/7/3 16:46

Anonym
<Raderat av micro>

Anonym
whoo denna tråd var ju rätt känslo laddad alltså..
men micron håller fortet där på fårskock mc.. hehe. skämt å sido.
friheten på denna site kan ju inte gämnföras med något annat efter sånna här konfrontationer..

tur för oss att vi är coola nog att få uppleva det.

;)

Anonym
Shygets, precis, det som händer när en drog sabbar mindcontrolen är som du säger, att man blir svårare att hjärntvätta, och att man även lättare kan genomskåda programeringen(hjärntvätten) som man redan fått av samhället sedan födseln. Man får annorlunda och extraordinära infallsvinklar i "systemet".

See User information
Hur vet man att droger är bra mot mindcontrolling då? Jag menar, är det någon som rökt sig bäng och tänkt: "Jävlar, jag vad mindcontrollad"....

Posted on: 2005/7/6 13:10

See User information
Jag har hört detta från ett föredrag där någon som hade varit mindcontrollad sa att det var så. Hon fick i sin tur reda på det iom att denna drog var förbjuden för de som var mindcontrollerade medans andra drogor uppmuntrades.

Jag tror dock att det stämmer från egen erfarenhet. Många av mina vänner som har rökt cannabis har offta lätt att se igenom samhällets norm-mindcontroll..

Posted on: 2005/7/6 13:20

Anonym
Det beror på vad man först avser med mindcontrolling. Mest rör det sig på det "esoteriska" planet, då vissa droger kan lösa upp vissa spärrar man har. Vilka de är, är individuellt.

Anonym
Det ligger en relativt ordentlig mindcontrol inplanterad i människan, som små program. När dessa släpper åker taket. Man kommer åt dom genom spacelanguage också, man märker när taket åker, garanterat :)

See User information
Tjabba, psilocyber, Din "förbannade" Hö,hö...
Nu när jag ville klistra in ditt namn så kom det fram ett gamalt "klister från HELGONET - Men jag tycker det är så intressant att jag låter det vara kvar...
Det handlade om "värderingar" - Taget från min/vår RMS -hemsida...
- En annan känd analytiker är Lewis Mumford... Hans tankar är hämtade ur boken
"Människans villkor";

"Allra först måste vi fråga: Vad är syftet med varje ny politisk och
ekonomisk åtgärd? Söker den expansionens gamla mål eller jämviktens nya?
Arbetar den för erövring eller samarbete? Och av vilken natur är detta industriella eller sociala företag - producerar det bara materiella tillgångar eller också mänskliga tillgångar och
bra människor?

Duger våra individuella livsplaner i ett universiellt samhälle i vilket konst och
vetenskap, sanning och skönhet, religion och helighet
berikar mänskligheten?

Duger våra offentliga livsplaner till att fullkomna och förnya människan
så att de kommer att bära frukt i ett rikt liv, ständigt mer betydelsefullt, mer värdefullt,
djupare upplevt, generösare delat?"

Dessa frågor som Mumford ställer sig är det även oss berättigat att ställa. -
Till. exempel angående det Gemenskapernas Europa - denna Europeiska Union -
som vissa intressen, (som vi vidare kommer att skärskåda) velat förverkliga...

Vad tycte du om det då?
I vilket fall som helst - ang. "drogerna"...
Jag bevistade ett sopiritistiskt möte för en jävla massa år sedan och då blev vi anmodade att försöka att låta bli att korsa händer och fötter - då vi ville vara med om detta - Det var "döingar" på gång...
Det fanns altså vissa tekniker för att mediet (i det här fallet en vanlig tankeläserska - så några faktiska döingar framkom aldrig!!)
Men tekniken är ju uppenbar: "låsa" vårt mentala "fält"/Upplåsa vårt mentala fält...
Samma är ju med drogerna - "LÅSA - ÖPPNA"...

Men så finns det ju sk. "medfödda" egenskaper också (Studera mina tankar ang detta på hemsidan)
Detta jag kallar för "TÖK" - Tillägnad överlevnads-kapital...
Denna förmåga som vi genom vår utveckling - genom en mängd inkarnationer - "samlat" på oss... Som även gör sig gällande så det räcker nog inte enbart att skydda sig med sk. "blockerare", oavsett vad det är för tekniker - kemiska eller vad det nu kan tänkas vara... men visst är det "tryggt" att ta en brajja, mellan varven... Skit-tryggt, enligt min mening - Men som jag sagt förut - "Rökat" är nog egentligen bara till för präster/filosofer/krigare, annars så kan det gå åt pipan - Hö,hö...

Posted on: 2005/7/22 12:47
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Tjenare shygets! Psilocyber här, fast nu kallar jag mig för Belsebub :)
Det är ju intressant det du tar upp,...har dessvärre aldrig hört talas om snubben, men har du hört talas om Terence Mckenna föresten? Han har skrivit ett par mycket intressanta böcker. Sedan så har vi ju shamanism i allmänhet som är djävligt intressant och tar upp mycket om den andliga världen, andar, osv.

ha det...

Belsebub

See User information
Man kanske borde notera att endast inom ca. 10% av shama-
nismen använder man någon drog för sina andliga färder.
Dessutom är drog koncentrationen liten, svag, jämfört med
droger ute på gatan.

Man kan säga så att droger behövs inte på något sätt, utan
det handlar snarare om det att människan försöker genom
droger hitta en "lättare väg". Istället för att nå andliga höjder
på riktigt och genom det reella arbete som krävs till det.

Och oavsett vad som påståt om det, så har jag personligen
ej sett några resultat som helst, som skulle peka på t.ex.
nyttiga effekter av canabis. Jag har inte sett att det skulle
på något sätt frigöra någon från "mind controll".

Där man sett resultat är i personer som själva av egen vilja
valt en andlig väg, det är dock väldigt få som gör det på
riktigt. Där har jag sett att dessa slutligen börjat nå insikter,
men på den vägen har man fått lämna drogerna bakom sig.

Posted on: 2005/7/23 12:47

Anonym
Bullshit och åter bullshit.! Cannabis är ingen "nyttig" drog då den bl a är beroendeframkallande och negativa biverkningar. Cannabis gör en "insnöad" och brukar ofta leda till haschpsykos. Sedan så brukade inte shamaner företrädesvis använda cannabis, utan andra substanser.

Det stämmer inte alls att endast 10% inom shamanismen använder naturmedicin (droger). Det har använts i över 5000 år av naturfolk över hela världen, och används ännu idag. Till och med olika djur använder droger för att bli "höga".

Sedan stämmer det inte heller när du säger att koncentrationen inte är hög i de droger som använts inom shamanism, i jämförelse med skräpet på gatan. Faktum är att substanserna som används av naturfolken är mycket starka. En av dessa substanser är det starkaste som man känner till idag. Drogen existerar också naturligt i hjärnan. Substansen heter DMT. Naturfolken i t ex amazonas har använt, och använder än idag DMT, t ex i Ayahuasca.

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper