vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
www.muzagga.nu/
http://www.muzagga.nu/

Vad är detta för sida? Något seriöst?

"muzagga -Sveriges enda konspirationssajt"

Jo, tjena....

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: www.muzagga.nu/
Jo visst var den consp site, jag har mailat webm och talat om vad vi håller på med i stora drag, vi får se om han dyker upp här. Jag har en önskan om att alla kan samlas på ett ställe o bestämma vilka aktioner som är på G framåt, för så här kan vi ju inte ha det :)

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag tycker att sidan verkar vara humoristisk mer än seriös.

Posted on: 2004/10/22 19:33

Anonym
Instämmer, det som är lite synd och jag menar inte bara muzagga sidan är att så fort man skämtar till det så kommer teori och galenskap på tal. Jag är väldigt glad att alla på vaken håller sig till verkligheten och dess verkliga problem. Ämnet vi bearbetar och tar upp är redan så oerhört känsligt, vi vet väl alla hur svårt det är att övertyga någon angående detta. Även fast man är grovallvarlig så fnissas det en hel del, men som sagt, alla fnissare kommer ständigt tillbaka.

See User information
Jag hittade lite länkar till vaken.se från muzzagas sida och blev plötsligt riktigt positiv till sidan,..

Allvarligt så är sidan faktiskt bra här och där.

Posted on: 2004/12/7 21:24

See User information
Tjabba, MICRON... Har varit "utestängd" från FORUMET - ett par timmar - jag trodde jag skulle dö!!! Det är verkligen inget kul att vara en sk. outsider - fast det har jag ju varit nästan i hela mitt liv - men "det kostar på", liksom....
Jag var faktiskt inne på Muzagga idag för första gången och jag tror efter att bara "läst" innehållsförteckningen - hur dom eller "han" vill att vi skall uppfatta vår tillvaro och jag bedömer att denna sight är en sk. "mörker-sight" - en hemsida som nästan "öppet" visar att det är något skumt med den... Varför det är upplagt på detta sätt är nog för att det är en "beställningsjobb och att de får grundligt betalt - men lyckligtvis så har de "fastnat2 i "fåfänge-fällan", så att de gjort bort sig - det är ju helt uppenbart om man bara tar tid på sig och fundera ett tag - Om vi nu förstår Koden: NWO - så är det detta som gäller, kan jag tänka... Meningen är att "dom" NWO:arna - vill samla sk konspiratörsfunderare och människor som har en "dragning" åt det hållet för att senare "mörka" till dom så att dessa blir värdelösa och neutraliserade - Är i alla fall min mening om denna som beteckning sett "spännande" sight...
Jag vet ju inte hur mycket du MICRON har "ögnat" igenom vad som står dar - Men ta bara "hans" nedlåtande analyser över nej-sägarna i EU-valet! Det kan ju "låta" ballt, det han vräker ur sig men jag tyckte att det var larvigt och värdelöst... Så är det bara...
Hälsar: SHYGETS...

Posted on: 2005/1/31 18:58

See User information
Tjabba, Cee...
Låt oss inte "rusa åstad" - som det heter... Jag får dåliga "vibbar" på den där sighten... Det är något skumt - "kände" du inte det? Du är väl inte för: EU-heller? MUzagga, är det - Detta, kan du väl "läsa" dig till - eller tror du att "dom" bara "provocerar", eller nått?
Blanda inte in dom ännu, i alla fall!!!

Vad är det som är så jobbigt? När du vill mena att:"- för så här kan vi ju inte ha det :)
G-aktioner, grejjar vi nog tids nog.... Eller varför inte?
Hälsar den misstänksamme - SHYGETS...

Posted on: 2005/1/31 19:05

Anonym
Re: www.muzagga.nu/en liknande

See User information
Säkerligen SHOA-buissnis, "dessa" brukar vara skojjiga - Det är deras sätt att "avväpna" fienden (en krigslist, alltså!)
Jag tror du gick på "den" Sidan är skit för en sann själens krigare... Aja baja!
Hälsar:Shygets...

Posted on: 2005/1/31 19:09

Re: www.muzagga.nu/en liknande

See User information
Ja, grabbar... det "kryllar" av grejjer "på stan"... och vi skall naturligtvis, "studera" allt och sedan sammanställa grejjerna efter dess "värdfullhet" - om vi kan...
"Pröva änglarna" - Sa en känd man en gång för länge sedan - det skall vi göra!!!
Men den där Muzagga, måste vi kolla lite extra på...

Hälsar den ytterst misstänksamme - Shygets...

Posted on: 2005/1/31 19:15

See User information
Som jag uppfattar det så är sidan bara ett skämt av en kille som tycker att det är roande att läsa om konspirationsteorier. Jag tror inte att det är varken mer eller mindre. Killen som driver sidan värkar vara snäll för övrigt.

Posted on: 2005/1/31 20:20

See User information
Tjena

Detta är således muzagga himself som skriver i denna debatt som analyserar muzagga. Tänker som ni kanske gissar INTE diskutera muzagga.

Däremot vill jag tacka för all uppmärksamhet och tipsa om att använda www.devilfinder.com/ istället för google,

se http://www.muzagga.nu/o.o.i.s/855

Sen vill jag gärna fråga om det är ngn speciella artiklar ni gillar/ogillar,

plus att jag alltid är ute efter författare.. Den som känner sig hågad får gärna skriva. Men helst kort, koncist och "enkelt" eftersom muzagga vänder sig till en "trött" målgrupp som slösurfar. De redan bitna som har tid och ork får ni ta hand om.

Shalom etwas
/muzagga

Posted on: 2005/3/22 12:26

See User information
Kan någon sammanfatta vad ni gör/tror på i ett mail till mig (obs - kort, gärna punktivis) så skall jag publicera det på muzagga med länk till er för vidare läsning. Det jag aldrig fattat med er är
1- vem ligger bakom
2-vad
3- i vilket syfte.

/muzagga

(som tror att det finns flera som ligger bakom många saker utan gemensamt mål)

Posted on: 2005/3/30 9:40

See User information
Hmm kanske..

Vaken.se är helt oberoende av någon organissation, grupp, åsikt eller liknande. Meterialet bidras från alla som är villiga att hjälpa till.

Vaken.se belyser saker som annars inte kommer fram. Huvudsakligen inriktas detta på djup samhällskritik där vi diskuterar och sprider kunskap om den styrade samhällsklassens hemligheter, propaganda, koruption mm.

Vaken.se har i syfte att informera allmänheten och genom detta höja medvetandet och vidga perspektivet för så många som möjligt. Detta hoppas vi i sin tur ska leda till en bättre värld.

Någon kommentar? Annars kanske jag skickar det här, och sätter upp det under information.

Posted on: 2005/3/30 12:09

See User information
ok - var det inte mer än det? Trodde det var en betydligt mer färdig och packeterad lösning med de 13 familjerna och decimerandet av jordens befolkning och alla statshuvuden i en stor sammanhängande konspiration.

Det du presenterar ligger egentligen inte så långt från muzagga.nu, som tar upp de delar av samhället som speglas i media (tex irak och en del fjamserier) men inte förklarar det med en grand master plan.

Sen har jag ju valt att göra det på en för er oacceptabelt oseriös nivå, men vissa av sakerna är "sanna" - fast med en twist. Annat är ju menat som ren underhållning rakt av.

Posted on: 2005/3/31 15:03

Anonym

Jag tycker du tar upp det på ett mycket bra och underhållande sätt. Inte alls oacceptabelt och oseriöst.

När det gäller vissa trådar så kanske man kan undra hur du igentligen förhåller dig till K-teorier.

Jag hade i alla fall mycket nöje av att läsa Muzzaga.

Hur Vaken.se kommer att uvecklas blir spännande att se.

Det är ju starka krafter man har att göra med.

mvh so88

See User information
Tack fö berömmet.

vi kan ta ett exempel:
http://www.muzagga.nu/o.o.i.s/851 (om media, reklam och varför "det bara är skit på TV") (Svar:för att vi ser det)

Detta har inte jag hittat på- det har Chomsky.

Men vilka "krafter" ligger bakom detta? Inga alls, eller i alla fall inga MEDVETNA krafter. Det är snarare en utveckling, en följd av den fria marknaden (som muzagga är för) och om tillräckligt många tycker det är fel sker en motreaktion.

Men jag förväntar mig inga arga mail från en satansdyrkande reptilman med medlemskap i frimurarna. Men det verkar vissa här göra... eller? (tro nu inte att jag dissar er, jag vill ha en muzaggartikel, som kort och koncist bevisar att dessa satansdyrkande reptilmän styr världen).

Tex, den feta cash som enligt Shygets finansierar muzagga betalas ju av "dom" . Det är ju asball! varför kom inte jag på det? Men vilka är "dom"... (De får gärna köpa banners på muzagga om någon känner dom )

Börjar jag bli jobbig? Eller ligger det till så att det finns lika många sanningar på vaken som det finns forumsmedlemmar, och att Shygets är aningen radikal i sällskapet?

Shygets?

Posted on: 2005/4/1 8:36

See User information
Att vara lite paranoid betyder ju inte att man har fel alltid. Jag tror att den fria marknaden inte är fri utan kontrollerad.

Det är enkelt. Först hade vi diktatur eller kungadömmen. Detta ersattes med demokrati och en fri marknad.

Det är ju rena aprillskämtet. Varför skulle dom ge bort sin makt? Nej istället så såg dom till att få folk att fortsätta göra det som dom tidigare blev åtsagda att göra, men istället för att säga åt som de brukar så påverkade dom normer och åsikter genom olika former av propaganda.

Våran fria marknad är ju ett resultat av våra fria val. Men får man all information från samma källa så blir dessa val ganska partiska.

Om man vill ha ett lättkontrollerat samhälle där alla följer leden i hirarkin så ser man till att ha okunniga och rädda människor i samhället. Då säkras utvecklingen i önskad riktning. Om man har kunniga och fria indevider så kommer makten snabbt att förflyttas runt och det hotar befintliga maktstrukturer.

Posted on: 2005/4/1 11:25

See User information
Ja, det där är ju iofs sant. Raffinerad maktuövning går ju ut på att få folk att vilja göra det man vill at det skall göra.

Men att det är en masterplan bakom det... nej. Kungar och präster förlorade makten, mot sin vilja. Detta ersattes av fria val och fria marknader. Att sedan de fria marknadskrafterna fått oss att vilja ha vissa kläder, eller vissa märken, är inget vi kan göra åt (mer än att förhålla sig kritisk).

Men de har ju fört med sig en massa positivt med, som buddism, (religionsfrihet) åsiktsfrihet (vaken, muzagga) samt a kassa och pappaledigheter. Självklart är samhället långt ifrån perfekt, men detta för att vi aldrig kommer bli överens om hur vi vill ha det. politik är kompromissernas spel.

"Den starkaste och sämst organiserade politiska makten är konsumentkraften"

denna och fler sanningar hittar ni på http://www.muzagga.nu/o.o.i.s/849

Och kanske kommer motreaktioner "rörelser" mot det konsumtionsdrivna samhället.

Posted on: 2005/4/1 12:39

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper