Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Skriva ut A4 utan kanter?
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Testa att gå in i utskriftsformat. Skriver du ut från webbläsare eller pdf? Det skall gå att ställa in formatet i allafall.
Djävligt fina affischer på bilden!! Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Fan,...känner mig som ett fetarsle nu,...ser att folk gör lite feta prylar,...emedans jag själv sitter på arslet framför datorn bara - känns det som. Måste också börja röra mitt arsle nu här...
Peace - Psilo |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
hehe, tack.
Skriver ut direkt från Photoshop som .psd-format. Jag har varit inne i inställningar och testat, valt A4 och allt. Men det är precis innan man går in i inställningar den säger "This image have to be cropped". Ska se om det hjälper om jag sparar den som .pdf eller liknande. Quote:
Är väl precis vad jag har gjort hela
Posted on: 2006/8/21 16:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
härligt psilo
men kom ihåg vi är ute efter att sprida information eller? och vaken.se har inte pattent på det gör reklam för allt möjligt personligen har ja tänkt sätta upp affisher på ex böcker printa ut omslaget på juri linas film osv finns massor med sidor man kan göra reklam för ja har även tänkt klistra upp citat. som politiker har sagt sätt upp affisher/klistermärken med politiken.biz rense eller savethemales försök hyr bioar kampen går vidare |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Alla skrivare klarar inte av att skriva på hela pappersytan. Det behövs en tunn vit kant för att föra pappret genom skrivarens mekanismer. En del skrivare klarar dock av att skriva över hela ytan. Vad har du skrivare?
Posted on: 2006/8/21 20:23
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
HP deskjet 3650, titta på hemsidan där det tyvärr stog att det bara var HP Deskjet 5150 och 5650 som klara upp till A4 utan kanter. Aja, gör väl inte så där jätte mycket. Får bli att köpa egen skrivare snart, någon som har en att rekommendera?
Posted on: 2006/8/22 6:02
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nej inga skrivare kan skriva ut till kanten. Det skulle betyda att dom kladdade ner valsen och hela maskinen.
Normalt tryckt dokumenten på A3 och skärs om man vill ha tryck ut till kanten. Du kan beskära dina affisher eller låta det vara. Budkapet är ju tydligt nog!
Posted on: 2006/8/22 6:12
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Så du menar att alla som säger tex. "utskrifter ända ut till kanten", "Nu introducerar HP ett nytt sätt att skriva ut, med eller utan kanter" ljuger då?
Posted on: 2006/8/22 6:29
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Det är nog möjligt att dom har lyckats med det nu, traditionellt sett så klipper man sidorna efteråt.
Fina affisher..
Posted on: 2006/8/22 9:24
|
|||
|
Administratör och grundare av vaken.se
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login