vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

2012 Survival Guide

See User information
http://www.lawoftime.org/content/SurvivalGuide.pdf

Trevlig text, visserligen från en site om Dreamspell, som är en "distorted" version av Mayakalendern, the mayan elders gillar icke denna kalender,
varför kan ni läsa här:

http://www.calleman.com/engartiklar/Dreamspell/engdreamsum.htm

happy reading

Posted on: 2006/8/22 10:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 2012 Survival Guide

See User information
Kolla in symboliken på sidan 3.
Vart känner man igen pyramiden med ögat ifrån...

Den calendern är alltså till för att förväxlas med Mayas rätta calender?

Posted on: 2006/8/22 11:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mycket möjligt.

Lucifer är ju "the lightbringer"... som kommer dold under illusionen att han ska rädda världen.

Jag tror att Dreamspell är en Maya-Matreya.

Posted on: 2006/8/22 13:40

Edited by SpaceCase on 2006/8/22 14:29:36

See User information
Har läst både Calleman och Jose Arguelles böcker, och om ni skulle läst callemans senaste, The Mayan Calendar and the Transformation of Consciousness, så skulle ni veta att Jose och Calleman har slutit fred och skrivit förordet tillsammans.

Vad Calleman och Jose lärt sig, som många här på vaken.se skulle behöva lära sig är att det inte finns tid att tjafsa om detaljer och peka finger. Tiden är knapp och vårt gemensamma mål är så oerhört mycket viktigare än vem som har rätt i små detaljer.

Visst har Jose gjort sin egen version av maya kalendern, en del saker har han förnyat och gjort enklare och mera tillgängligt (förståeligt att en del symboler de blodtörstiga maya använde inte betyder något för oss här i väst över 1000 år senare), men det finns också några tveksamheter i hans version, som det finns i allt.

Men Jose Arguelles har spridit enormt mycket kunskap och medvetande om tiden och Maya.. Och om du läst hans böcker skulle du veta vad enormt mycket verktyg Jose ger som inte Calleman ens i närheten ger. Bara för att det finns några tveksamheter betyder inte det att all annan information är värdelös.

Både dreamspell och maya kalendern är viktigta pusselbitar, men skulle inte vilja påstå att den ena är rätt och den andra fel. Inget är svart eller vitt.

Eftersom jag också råkar känna killen i holland som är bakom lawoftime, som är enormt insatt i kalendrar, mer än någon här på vaken, och en underbar människa som vigt sitt liv åt att sprida medvetenhet blir jag upprörd när den anklagas helt utan vidare.

Symobler med pyramider och trianglar finns ju överallt, och om ni inte visste är det en enormt kraftig symbol som vi om något behöver ta tillbaka till oss igen..Power to the fucking people!!!!

En del läser ju bibeln som fan själv, förstå att det finns ingen abosult sanning eller lögn, svaret är där ute i allt..

//Sanningssökare i Amsterdam

Posted on: 2006/8/22 18:38

Anonym
Vad tror ni ska hända 2012 och varför?

See User information
Därom tvista de lärda..
Inget vet ju riktigt, allt ifrån jordens undergång (igen?, så jävla trött på den!), polskifte, naturkatastrof, meteorit, singularitet, oljan "peak:ar" med ekononisk krasch som följd, vår sol går in i en ny cykel, centralsolen i vintergatan går in i en ny cykel, de kristna tror väl att jesus eller messias kommer tillbaka, vårat medvetande kommer förändras, osv...
Jag tror och hoppas personligen på en medvetande förändring, är ju nödvändig snart i vilket fall som helst om vi inte vill att våran civilsation ska krascha..
Varför just 2012 har att göra med att mayakalendern slutar 2012..

Som sagt, inget vet säkert och jag orkar inte gå in på den debatten här, har redan skrivits spaltmeter om detta ämne, så om du är interreserad föreslår jag att du plockar upp en bok i ämnet.

Lite roligt här att det faktiskt finns en svensk Dr. Carl Johan Calleman, som skrivit en bok om maya kalendern och 2012. Rekommenderar hans bok, Solving the Greatest Mystery of Our time : The Mayan Calendar. Tror att någon av hans nyare böcker också finns i svensk översättning om det önskas..

Länk till boken på amazon..
http://www.amazon.com/gp/product/0970 ... 2-8889397-4001654?ie=UTF8

happy reading!

/amsterdam rulezzz!

Posted on: 2006/8/22 19:26

Edited by donc on 2006/8/22 19:42:22
Edited by donc on 2006/8/22 19:44:29
Edited by donc on 2006/8/22 20:13:30

Anonym
Vad finns det för anledning att tro strukturen på en kalender som användes i en civilisation för flera tusen år sedan kan förutspå en händelse 2012?
När de inte ens kunde se in i framtiden tillräckligt för att förhindra sin egen undergång...
Och det finns väl inte ens nåt i Mayakalendern som indikerade deras egen civilisations undergång?

Menmen, om deras kalender tar slut då, jaja då är det klart att det måste hända omvälvande grejer då, världen anpassas efter kartan, eller hur var det nu?

http://www.skepdic.com/maya.html

Anonym
Donc, jag håller med Dig...

För övrigt så är ämnet Maya inte möjligt att diskutera, om man inte "vet om" vad Mayakalendern är för något, alla dess kalendrar får jag tillägga. För att veta om hur det funkar så måste man själv studera ämnet, o känna påt... Ian Lungold och Calle Calleman visar vägen, bara o studera... (Google vido + boken donc nämnde)

Det som är speciellt för övrigt är just vad donc var inne på, det är inte kalendern som är speciell, det är mer vad den handlar om, och den handlar om en utveckling av medvetandet, och vad det innebär förstår man om man om man kollar närmare själv...

För att stoppa den utvecklingen så har man tagit fram microchip, de e därför de e lite brottom, bland annat....

Tjipp...

Anonym
"Forty-Four End-of-the-World Prophecies——That Failed"
http://www.randi.org/encyclopedia/appendix3.html

Många här är intresserade av Nostradamus va?

July 1999 In Quatrain X-72, Nostradamus declared:

L'an mil neuf cens nonante neuf sept mois
Du ciel viendra grand Roy deffraieur
Resusciter le grand Roy d'Angolmois.
Auant apres Mars regner par bon heur.

The year 1999, seven months,
From the sky will come a great King of Terror:
To bring back to life the great King of the Mongols,
Before and after Mars to reign by good luck.

Sure.

Hm.. vad är det som får mig att tro att det inte kommer hända ett skit 2012 heller?

Titta på det här istället:
http://video.google.com/videoplay?docid=3340629351038859696

See User information
donc, jag hade en mailkonversation med calleman idag dar han skriver foljande:

"Jag kan inte svara på om Dreamspell är direkt kopplat till
Illuminati. Den är definitivt egobaserad och mycket farlig
eftersom den verkar så oskyldig samtidigt som den förblindar människorna för skeendena framöver."

"Arguelles uttalande är Mumbo Jumbo. På ett plan finns det inte några motsättningar mellan något över huvud taget. Men varför skapade han då en kalender med syftet att ersätta den traditionella Mayakalendern (länge presenterades
Dreamspell helt enkelt som Mayakalendern). Varför säger han inte att Dreamspell är baserad på hans egen födelsedag?
För övrigt, om Jose ville stärka det feminina så varför skapar han då en rent abstrakt 28 dagarscykel som inte har någon koppling till kvinnornas cykler. Det är sådana saker som är så illistiga. Det låter coolt och hip men drar i själva verket människor bort både från de naturliga cyklerna och den gudomliga planen. För min egen del tycker jag inte att det är så viktigt vad de som driver Dreamspell har för uppsåt. Men det är kvalificerad
disinformation, vilket också Mayafolkets åldermän anser."

Jag har traffat killen du pratar om, Mike, antar att det ar honom du menar, larde kanna honom pa boom i somras, jatteharlig kille, men det har inget med ngt att gora, precis som att man inte kan anklaga en jattetrevlig receptionist pa pentagon far deltagande i en konspiration.

Jag tror att dreamspell ar anvandbar men jag tycker at joses ego ar en aning for mycket inblandad i kalendern, om meningen var att komma ifran egoinblandade kalendrar som den gregorianska dar juli var tillagnad julius caesar och augusti kejsar augustus, varfor ska vi da infora en kalender dar joses eget ego ar inblandat? plus dessutom halla pa och lagga till 13 dagar har och ha en dag dar det inte finns nagon kosmisk skapelseenergi? cykler ar cykler imho...

jag fick ocksa en trevlig pratstund med daniel pinchbeck som sa ngt mkt smart, alla borde satta sig ner traditionella foljeslagare, dreamspellers, vetenskapsman, esoteriker, astronomer m.m. och komma fram till ngt tillsammans!!!

o du donc forresten, jag bor ocksa i amsterdam :)

Posted on: 2006/8/22 20:59

Anonym
Nostradamus !

Var inte han " Frimurare ?

"great King of Terror: "...

Han menade nog Bush !!

See User information
Jo, är bra att vara skeptisk ibland, men hela artikeln missar poängen lite.. det handlar inte om att maya folket kunde se i framtiden eller något, på många plan var dom väldigt primitiva (nämnde blodtörstiga i mitt första inlögg ) och enkla. De hade aldrig någon förmåga att se in i framtiden, dock hade de en väldigt annan syn på tid än vi har i väst nu och de hade en hel rad med olika kalendrar för olika syften.

Idag med våran mycket högre kunskaper i matematik och världen kan vi plötsligt se mönster i deras kalendar som de själva inte ens visste om, så att blanda ihop kalenderns matematiska system med mayafolket i sig är ett misstag, detta handlar om deras kalender, inte om deras kultur.

Sedan att det blir en stor fascination för 2012 kanske jag kan sätta i perspektiv genom att berätta att den kalendern (long count) började för 16.4 Miljarder år sedan, alltså 16400000000 år (ursäkta, men vad gjorde dessa små "outveckalde" indianer som levde i junglen ens med sådana enorma tal..)
kan tilläggas att bing bang dateras till för ca 12-16 miljarder år sedan, så det är alltså vidden av tid vi pratar om.

Så det är något väldigt långt som slutar nu, den längsta kalendern som vi känner till..därför så mycket spekulation i vad det kan betyda.

Men för att upprepa mig orkar jag inte ta en debatt här om det, så är du interreserad plocka upp en bok eller läs lite från andra sidan för ett större perspektiv, och inte bara skeptikernas version..

Peace and out!!

Tror tillräckligt många att något kommer hända, kommer något hända..

Posted on: 2006/8/22 21:05

See User information
Space: Jasså, en till Amsterdammare, coolt, vi kanske känner varandra till om med?
En till rolig synch, var på boom i år och hade också en trevlig pratstund med Daniel Pinchbeck..
Nice one!!

Posted on: 2006/8/22 21:09

See User information
donc, bara for att fortydliga mig, jag har upptackt att jose har en formaga att formedla fantastisk information, bockerna man kan ladda ner pa lawoftime.org som jag just borjat lasa ar sannerligen valdigt valdigt intressanta och jag ar mycket glad over att ha funnit dem, men samtidigt tycker jag att kalendern har....fundamentala problem som jag hanvisar till ovan.

vore trevligt o ses o yra vidare ngn dag, nu ska jag sova, natti natt pa er

Posted on: 2006/8/22 23:50

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper