vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »


Anonym
Chemtrails är verklighet
#1
Mycket prat om Chemtrails här just nu. Uppenbart är det vissa som säger sig vara skeptiska.

En del fakta presenteras här, men även en del frågor.

Fanns inte Chemtrails i Sverige innan 2005? Jo, högst sannolikt.
Men av allt att döma har frekvensen ökat. Jag har sedan Mars i år observerat fenomenet över den del av landet jag bor i, Västra Götalands län, alla delar av detta i stort sett då jag rest runt mycket. Jag såg bilder över Stockholmsområdet tagna nyligen.

Ni skulle ha sett stråken över Alingsås 23-24 April. Det intressanta var att planen flög på mycket låg höjd, var helt ljudlösa och dessutom flög på ett sätt som jag tror inga vettiga piloter flyger och ingen lagstiftning tillåter. Det såg ut att vara farligt nära kollision flera gånger. Det gick för övrigt att se med blotta ögat att planen var utan beteckningar.

Stråk fanns det också över Trollhättan ca en månad senare, och de låg mycket lågt, och tätt.

Vad som också påstås på vissa sajter på nätet är att innehållet i strimmorna är av karaktären att sjukdomar sprids i dess bakvatten. framför allt mykoplasmabaserade infektionsjukdomar bl a med "falsk feber" och de ger sig heller aldrig trots t ex antibiotikamedicinering. Jag har själv råkat ut för detta och sätter det i samband med chemtrails och bland mitt mycket omfattande nätverk av folk över hela landet finns det många utsagor om liknande sjukdomstillstånd.

Framför allt personer med kroniska tillstånd som t ex astma vet jag har fått föras till sjukhus under perioder av besprutning, för min egen del utesluter jag verkligen inte dessa teorier.
Chemtrails har sagts att vara en Multifunktionsteknik, främsta syftet är att måla markörer på himlen för de väderkontrollsystem som stomakterna besitter (bl a amerikanska HAARP) men även ett system för befolkningskontroll och mind control i kombination med mikrovågssystem, både "vanliga" som GSM/3G mfl och militära som vi inte känner namn och frekvenser på...

Tro vad ni vill, jag ser vad jag ser och litar inte på den gängse naturvetenskapen då jag vet att den är sakägare i målet!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#2
Jag tror inte på chemtrails men samtidit så måste jag erkänna att när växte upp så såg strimorna inte ut som dom gör idag. Dom är tjockare och kompaktare på något vis.

Jag har frågat mig varför och har en teori som säkert är fel med den duger för mig än så länge, och det är att luften är fuktigare nu än den var på 70 talet. Beroene på uppvärmningen. Sen så är det lite andra motorer på planen nu än det var då. Jag vet inte om det håller men det är min teori.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#3
Jag får tillägga:

Under sommaren, alltså under perioden April - Augusti har jag sett Chemtrails på följande orter:

Ale, Alingsås, Vårdgårda, Essunga, Lerum, Göteborg, Kungsbacka, Uddevalla, Lilla Edet, Trollhättan, Vänersborg, Mellerud, Färgelanda, Bengtsfors, Ed, Grästorp, Vara, Skara, Skövde, Tibro, Hjo, Herrljunga, Tidaholm.

Ofta i mönster och formationer, och i alla möjliga väderlekar. Ofta har mina observationer i områden där jag vistats längre perioder åtföljts av snabba oväntade väderförändringar.

Då och sdå har jag även sett plan, värst var över Alingsås som sagt men även över Göteborg såg jag halsbrytande manövrar och alla plan har alltid varit ljudlösa, och betänk då att jag bor i ett område med tät flygtrafik i övrigt, flera flygplatser bla Landvetter och F7 Såtenäs, militär flygplats.

Jag önskar att se tydliga och klara bevis på att detta är kommersiell trafik och att strimmorna inte är något annat än
avgaser. Inget duger av det som hittills presenterats, för min del.

Som sagt, var och en blir salig på sin egen tro och tilltro.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#4
Nja. Det är inte avgaser utan kondenserat vatten = ånga.

Sen så får man tänka på att när man ser bilderna på det ni kallar för chemtrails så skulle all denna massa INTE kunna rymmas i ett flygplan.
Däremot så talar det får att det är vattenånga då fukten redan FINNS i luften.

Det är fakta som INTE kan bortses ifrån.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#5
Flygtrafiken har ökat och motorerna är inte helt desamma. Helt riktigt. Det har blivit mycket mer vanligt med flygplansmodeller med turbopropmotorer, se t ex vad Skyways kör med.

Konventionella jetmotorer i varje fall, vad gäller dem så har jag en öppen fråga: Om ett jaktplan t ex JAS elller Viggen med en enda motor låter mer än ett passagerarflygplan med två eller fler motorer, och de flyger på ungefär samma höjd (eller t om "passagerarplanet" flyger lägre...) Hur kommer det sig? Bättre motorer?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails är verklighet
#6


See User information
Detta med mykoplasma-symptomen känner jag väl igen. Särskilt efter sprejning från de lägre flygande planen (som ändå knappt hörs)

Posted on: 2006/8/21 14:17
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#7
Andra krav + andra motorer. Om regulgära plan skulle låta som ett stridsplan så skulle flygplatserna ligga långt ute i skogen och inte nära städer.
Att göra flygmotorer tysta är en dyr teknik som inte behövs på stridsplan. Se bara på motorsporten och jämför en tävlingsbil mot en "vanlig".

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#8
Quote:

cfr2 wrote:
Detta med mykoplasma-symptomen känner jag väl igen. Särskilt efter sprejning från de lägre flygande planen (som ändå knappt hörs)

Nja. Mycoplasma är celler utan fast cellvägg, de skulle dö om dom släptes ut fritt i luften

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails är verklighet
#9


See User information
Troll

Posted on: 2006/8/21 14:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#10
Quote:

cfr2 wrote:
Troll

Vad är det för liten människa som gömmer sig bakom cfr2? Att tankar och idéer inte passar lilla pojken kan varken jag eller någon annan lastas för, men att så blint attackera alla som inte dela samma förvirrade "tankar" som denna lilla plutt är löjligt. Fast det är ju så barn brukar vara.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#11
ja går nu in som admin tidigt här och säger.
Anklaga ingen förr att vara ett sk troll
och undvik personangrepp,men fortsätt gärna diskutionen

/Admin

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#12
En länk till alla tvivlare.
Den ger ett utdrag ur något som kallas
Chemtrails: 'Exotic Weapons' Says Space Preservation Act of 2001
En bit ned i artikeln talas det om chemtrails.
http://educate-yourself.org/cn/chemtr ... xoticweapons26feb06.shtml

Ha de

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#13
Quote:

zeebee wrote:
En länk till alla tvivlare.
Den ger ett utdrag ur något som kallas
Chemtrails: 'Exotic Weapons' Says Space Preservation Act of 2001
En bit ned i artikeln talas det om chemtrails.
http://educate-yourself.org/cn/chemtr ... xoticweapons26feb06.shtml

Ha de

http://www.sourcewatch.org/index.php?title=Space_Preservation_Act

Okej... låt mig reda ut vad det är som du refererar till egentligen.
En demokrat vid namn Dennis J. Kucinich har tre gånger, 2001, 2002 och 2005 lagt fram ett lagförslag i "House of Representatives".

Alla gånger med resultatet: "The bill was referred to committee and no further action ensued."
Dvs förlaget skickades till en kommitte och förkastades sedan.

"Failure to act on a bill is equivalent to killing it."
http://www.vote-smart.org/resource_govt101_02.php

I den första av de tre versionerna av sitt lagförslag Mr Kucinich skrev han upp "Chemtrails" i listan av saker som han ville förbjuda. Han ville också förbjuda "extraterrestrial weapons".
Efter att förslaget förkastats 2001 skrev han om det och tog bort en hel del, bland annat formuleringarna om "chemtrails" och utomjordiska vapen. Han la fram ett nytt omformulerat lagförslag 2002 och 2005, men fick inget gehör då heller.

Okej, så skulle detta bevisa något???

Om en miljöpartist lägger fram en motion om att förbjuda 3G-basstationer, är detta ett bevis för att "elöverkänslighet" är något som orsakas av "3G-strålningen"?


Edited by zpz on 2006/8/21 19:41:29
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails är verklighet
#14


See User information
kommentaren "troll"

hänvisar naturligtvis till att den relativt nyreggade skeptisk1 låtsas som att jämförelsen tysta flygplan var mellan militära samt civila samt att försöker det få som att mykoplasma inte är överförbart via luft via ex. aerosol.

jämförelsen tysta plan var civila plan jämfört med dessa extremt tysta "civila" chemtrail plan

Posted on: 2006/8/22 15:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#15
Quote:

cfr2 wrote:
kommentaren "troll"

hänvisar naturligtvis till att den relativt nyreggade skeptisk1 låtsas som att jämförelsen tysta flygplan var mellan militära samt civila samt att försöker det få som att mykoplasma inte är överförbart via luft via ex. aerosol.

jämförelsen tysta plan var civila plan jämfört med dessa extremt tysta "civila" chemtrail plan

QUE?
Har någon ätit tabletter med roliga gubbar på.... eller är det bara ren galenskap?

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#16
Quote:
Om en miljöpartist lägger fram en motion om att förbjuda 3G-basstationer, är detta ett bevis för att "elöverkänslighet" är något som orsakas av "3G-strålningen"?


Du är ute på hal is. Till och med den fyrkantiga naturvetenskap enligt Darwin och Newton som du hyllar förklarar elöverkänslighet
som en faktisk realitet. 3G-strålningen existerar också.

Det finns forskning som påvisar samband mellan 3G, precis som all annan pulsad högfrekvent radiostrålning, och elöverkänslighet.

Inom alla riksdagspartier finns de som är kritiska till förfarandet med att införa denna teknologin. Och tvärtom. Inget särskilt för MP, bara medierna som framställer det så.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails är verklighet
#17


See User information
Nejdu, wikhall Moonlaender Uranusmotorcykelman.. Det finns ingen seriös vetenskaplig forskning som förklarar elöverkänslighet. Resultaten som troende brukar referera till har inte kunnat återskapas.

Vad man dock har lyckats med ett antal gånger är att visa genom provokationsstudier av "elöverkänsliga" är att de fatalt misslyckas med att "känna av" när det förekommer "strålning" i testerna.

Posted on: 2006/8/23 17:38
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#18
Quote:

wikhall wrote:
Quote:
Om en miljöpartist lägger fram en motion om att förbjuda 3G-basstationer, är detta ett bevis för att "elöverkänslighet" är något som orsakas av "3G-strålningen"?


Du är ute på hal is. Till och med den fyrkantiga naturvetenskap enligt Darwin och Newton som du hyllar förklarar elöverkänslighet
som en faktisk realitet. 3G-strålningen existerar också.

Det finns forskning som påvisar samband mellan 3G, precis som all annan pulsad högfrekvent radiostrålning, och elöverkänslighet.

Inom alla riksdagspartier finns de som är kritiska till förfarandet med att införa denna teknologin. Och tvärtom. Inget särskilt för MP, bara medierna som framställer det så.

Tråden handlar inte om elöverkänslighet, det var bara en liknelse för att förklara vilket värdelöst "bevis" för chemtrail som togs upp.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#19
Quote:
Nejdu, wikhall Moonlaender Uranusmotorcykelman.. Det finns ingen seriös vetenskaplig forskning som förklarar elöverkänslighet. Resultaten som troende brukar referera till har inte kunnat återskapas. Vad man dock har lyckats med ett antal gånger är att visa genom provokationsstudier av "elöverkänsliga" är att de fatalt misslyckas med att "känna av" när det förekommer "strålning" i testerna.


Är du ett av våra gamla fans? Vi har spelat på fester i den akademiska världen bl a på Handels på 90-talet. Förstår att du greppar efter halmstrå för att svartmåla mig som oseriös.
Du är hjärtligt välkommen.

Bara så du vet så går det inte att klippa en skallig man, om det är för att visa upp mig inför den akademiska världens bisittare... Du är heller inte den förste.

Det finns gott om seriös forskning om elöverkänslighet och jag har ständig kontakt med de seriösa forskare som det handlar om, titulerade "Årets Förvillare" eller inte.

Dessutom, vad vet du? Har du mött någon elöverkänslig? Har du mött någon svårt elöverkänslig? Jag har sett de mest otroliga saker med egna ögon. Det är elfält och strålning som påverkar dem = frekvenser! Det är inte samma sak som att stoppa in en 4-tumsspik i eluttaget! Men i fallet med somliga av de svårt elöverkänsliga så kan det få liknande effekter!

Vilka provokationsstudier tänker du på?
Saltvattnet i påsen?

I SVT:s Västnytt för ett tag sedan var ett inslag om Götene kommun och utbyggnaden av WiMAX. En person från en statlig myndighet intervjuades och sade att ett stort antal studier fanns som visade på lyckade resultat av kognitiv terapi på elöverkänsliga personer = problemen är psykosomatiska.

Vår ordförande i FEB ringde upp den statliga myndigheten efteråt, fick tag på den ansvarige och frågade vilka studier detta gällde och var man får tag i dem. Vederbörande visste inte vilka det handlade om men skulle återkomma. Sade han. Så skedde inte, trots flera återuppringningar de efterföljande veckorna.

Du kanske har tillgång till forskningen? Vi vill hemskt gärna ta del av den.

Chemtrails så, dags att förtydliga inför vetenskapsnördar och alla andra:

Jag är inte benhårt övertygad att Chemtrails är vad många källor på webben hävdar = en del av HAARP, mindcontrol, biowarfare etc.

Men det finns inga klara bevis för något. Det finns inga bevis FÖR och inga bevis MOT. Så jag utesluter absolut ingenting. Däremot finns det bevisligen en omfattande flygtrafik, fenomen som ter sig mycket märkliga dvs. mönster av kondensstrimmor, ja det har beskrivits här in absurdum.

Har ni hållbara bevis för att Chemtrails inte existerar?
Vänligen fram med dem då...

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails är verklighet
#20


See User information
Wikhall: Jag är fortfarande ett av era fans. Så det är så.

Med det sagt.. Jag känner att det nog bara är dumt att fortsätta stånga huvudet med någon som verkar tro att naturlagarna är en del av konspirationen.. Men okej.. Jag är inte känd för att vara annat än envis.

Det finns mycket intressant läsning i bland annat Arbetslivsinstitutets granskning av fenomenet elöverkänslighet. Där finns också källor till de studier jag nämner, men jag nöjer mig med att ge dig den länken och så kan vi väl bara konstatera att om jag ser 24 studier som pekar på att elöverkänslighet inte beror på 3G, kraftledningar och staten utan på psykosomatiska besvär (som kan vara nog så verkliga för patienten, men som inte min nya telefon ska skyllas för, rimligtvis) och tre visar på att det kanske kan vara så utan att resultaten kan replikeras hos de sistnämnda, ja då väljer jag att tro på de 24 förstnämnda.

Nu handlar tråden inte om elöverkänslighet, och jag kan lämna ämnet därhän då här är fel forum, och någon moderator kanske blir sur snart..

http://ebib.arbetslivsinstitutet.se/arb/2005/arb2005_15.pdf är länken, förresten.

Posted on: 2006/9/7 16:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#21
Det var roligt att du nämnde Arbetslivsinstitutet. Det är just denna statliga myndighet som det handlar om, de som figurerade i SVT-inslaget...

Jag citerar en annan användare här på Vaken som jag varit i kontakt med, själv elöverkänslig.

När "Learning by doing" inte räcker så återstår bara "Learning by dying"...

Jag förkastar inte naturlagarna, bara de som hittills definierat dem. En dogm är en dogm även om den kallas Naturvetenskap.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Chemtrails är verklighet
#22


See User information
Vad du pladdrar. Arbetslivsinstitutet eller inte, det är hopskrivet av en läkarstudent och är i stort sett bara en sammanfattning av forskningen som hittills skett på området.

Men diskussionen får nog fortsätta i en annan tråd.

Posted on: 2006/9/8 16:41
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#23
Nej. varför det?

Vi kommer ingenstans.

"Learning by dying" var det... om inget händer dessförrinnan.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Chemtrails är verklighet
#24
Jag har fortfarande inte fått någon förklaring på var i flygplanen föravaras ALL denna massa som sprid ut i atmosfären i fleta hundratals mil utan avbrott. Det är tekniskt och fysikt OMÖJLIGT. men ni vet säkert hur det fungerar, så svara nu. Kom inte bara med ett påstående,visa att det är möjligt.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




(1) 2 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
31 user(s) are online (31 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 31

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS