Vakencorner
|
Re: Är det bara jag som är less på all propaganda på TV?
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Nä, du är inte ensam. Jag följer inte några serier, men antimuslimpropagandan SMYGER sig in lite här och var i nyhetssändningarna. Här handlar det om att lägga bilder efter vad man vill ha fram, i synnerhet de korta notiserna. Då blir det nästan som att titta i bilderbik med någon som förklarar i tal.
"Muslimer från hela världen vallfärdar till Mekka" skulle kunna akompanjeras av bilderna: "Muslimer" -Bild av mustageprydd arab med slaktkniv och får. "Vallfärd" -Bild av dansande och hoppande folkmassa i Bagdad som lynchat amerikanska kontraktssoldater/mördare. "Mekka"- bild visande folk stenande de tre "djävulspelarna" i Minâ-dalen...... Minns särskilt en grej från Aktuellt " då vände befolkningen sitt hat mot de allierades trupper" Av det kan man förstå att, då befolkningen var muslimer, att de har ett slags medfött hat som dom måste vända mot någon. Och olyckligtvis råkade det finnas en ockupationsmakt där just då dom hade det behovet, otur. För muslimer drivs ju av onda demoner och hat....elller?
Posted on: 2006/8/23 19:03
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Ja, En fiende har Eliten alltid skapat. Det är ett sätt att Manipulera Massorna.
Sen att spela på Religions- Tillhörighet, ett flertusenårigt Knep. Tänk vad lätt dom har haft det genom Historien att Fel-programera folk till att tro på " Sagor ". Citat: Hermann Goering "Naturligtvis önskar vanliga människorna inte krig; Inte i Ryssland och inte i England, inte heller när det gäller Tyskland. Detta är en förståelse. Men, trots allt. Det är ledarna av detta land som bestämt vår policy. Och det har alltid varit en enkel sak att få folket med. Antingen det är en demokrati, eller fascist diktatur eller ett parlament eller en kommunistisk diktatur. En röst eller ingen röst, folket kan alltid väckas till befallning av sin ledare. Det är lätt, allt du behöver göra är. Berätta bara att deras tillvaro är hotad och fördöm fredsmäklarna för sin brist på patriotism och avslöja sedan att landet är i fara. Detta fungerar i vilket land som helst” Hermann Goering visar på att de som vill starta krig eller erövringar bara behöver använda samma gamla teknik som Julius Caesar använde och som makten Bakom George Walker Bush använt och fortfarande använder i sin retorik och aktiva handlande. Genom i stort sett total kontroll av media så håller eliten bakom den sittande presidenten på att lösa upp USA:s gamla grundlag från 1776. Där media inte berättar för det amerikanska folket hur illa det är för den sargade demokratin i USA. President Bush beskriver för Göran Persson om valet han vann i USA. Citat: George W Bush "Det är ju helt otroligt att jag vann. Jag gick till val med ett program som var emot freden, välståndet och den sittande presidenten." George W Bush talar med Statsministern Göran Persson, utan att Bush visste att en tevekamera fortfarande var påslagen. den 14 juni 2001, (Källa: Michael Moore, KORKADE VITA MÄN. förlag Ordfront, ISBN 91-7324-936-X) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
En liten ljusglimt i det annars mörka TV-utbudet..
"Law & order: special victims unit" Amerikansk kriminalserie från 2004-05. Del 23 av 23 Detta program såg jag lite på ikväll och jävlar vad dom gick på.. Det handlade om läkemedelstestning inom det militära! Dom blev självmordbenägna av läkemedlet och dödade även sina fruar, vad känner man igen det ifrån? Dom visade äntligen lite sanning och det var riktigt upplysande men det är klart så fort dom visar sanningar i programmen så tror inte befolkningen på detta iaf, för sånt händer väl inte i det verkliga livet! Såklart var det den sista delen.. ![]()
Posted on: 2006/8/24 20:59
|
|||
|
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."
/Benjamin Franklin |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Och nyss kollade jag på senaste bidraget till att rättfärdiga kriget
mot terrorismen, Sleepercell på SVT1. Snacka om propaganda. Historien handlar om ett antal personer från olika bakgrunder och länder. Till och med en helylleamerikan som är emot staten USA och som nu ska ställa till med ett dåd av något slag. Att man har blandat så olika personer från så vitt skilda länder visar bara på att man försöker skapa bilden av att terrorister finns i alla hörn av världen och du bör vara rädd... Man nämner så klart att det var terrorister som kapade plan och flög in i twin towers. Usamas namn dyker upp ett antal gånger så väl som Al-Qaida. Har man hört detta förut tro... Svensk tv har blivit en stor praktmegafon för detta krig mot terrorismen. Det myllrar ju av nya amerikanska serier just nu. Sjuk utveckling. Tänk om dom ändå kunde visa lite Tsarion eller Icke ![]()
Posted on: 2006/8/28 21:54
|
|||
|
- -
|
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login