vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Infiltrering
Har någon tänkt tanken på att man skulle kunna "infiltrera" sig i ett hemligt sällskap, som frimurarloger? Då skulle man ju kunna ta lite del utav allt hemlighetsmakeri och se vad de håller på med. Men man får räkna med att inga hemligheter om nya världsordningen och konspirationer skulle vara aktuella ämnen man skulle exponeras för som medlem.

Jag har själv funderat på att bli medlem, inte för att "vara" en frimurare, utan studera det djupare.

Är man inte som frimurare "skyddad" i många sammanhang i det verkliga livet?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Infiltrering

See User information
Det tar en bra stund innan du stiger i graderna, och det både kostar och kräver social status..

Sen har du det på det torra..

Posted on: 2005/6/26 8:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Det är nästan inga som ens kommer över grad 3 i vårt land tror ja det finns 11grader och två hemliga

See User information
Jag har hört att frimurarna utser sina nya medlemar
genom rekomendationer.Som jag förstått det så
föreslås nya medlemar av redan tidigare frimurare.
För att en ny medlem ska upptas måste minst två
gammla medlemar föreslå eller "gå i god" för den
nya medlemen.
Man kan alltså inte ansöka om medlemskap eller gå
till en frimurarlokal och fråga om man får vara med.
Det fungerar inte så.
Så första problemet om man ska infiltrera är,hur
blir man medlem??
Har du några släktingar eller andra kontakter som
kan hjälpa dig in?

Posted on: 2005/6/26 9:41

See User information
Det är inga problem att bli medlem. Frimurarna har hafft mycket låga intagningsantal länge. Dock så har jag hört att det har ändrats till en uppsving nyligen.

Du kan anmälla ditt intresse direkt til den svensa logen på deras hemsida. Du kommer då bli kontacktad om du håller deras första kontroll. Sedan får du prata med två andra frimurare som ska göra en nogrannare undersökning av dig. Dom kan sedan gå i god för dig. Sen sker eventuell omröstning av andra i logen om du ska få bli initsierad.

Så för att få se deras hemligheter måste du spela med att du är en elitistisk sanningssökare i kanske 10 år och pynta kanske några hundra tusen samt läsa en himmla massa böcker.

Du bör även söka till någon seriösare loge än den svenska.

Dessutom bör du ha studerat esoterik ganska ingående redan tidigare skulle jag tro.

Sen kan du ju köra på andra spår. Har du en bra placering i samhället och/eller kan bidra med miljoner i kapital kan du ju komma upp den vägen.

Posted on: 2005/6/26 10:28

Anonym
Att bli medlem skulle jag lätt kunna fixa. Det är inte något problem. Frågan är bara om man skulle kunna dra någon "nytta" utav att bli medlem. Jag tror egentligen inte att man får veta så många hemligheter än vad allmänheten redan vet. Enda fördelen jag skulle se är att man kanske skulle kunna få vissa fördelar i det vardagliga livet genom ens frimurarkontakter.

Vi har begis frimurare som läser detta.

Anonym
ja frimurarna i sig en nog en ganska harmlös förening det intressanta är den högsta graden .de som bildar ett gigantiskt nätverk av bankeier,företagsledare,politiker.mm
och i sverige tror ja ej högsta graden e så inflyttande ..man bör nog va i frankrike,england eller usa då

See User information
Visst är du det.

Frimurarnas lojalitet är obeskrivlig, global och sträcker sig över alla skönjbara gränser utanför och innanför logerna.

Dock finns det onekligen ett stort antal grader inom logerna, och det lär ju ta X antal år innan du kan börja få intressant information. Som t ex Guds riktiga namn. (vill inte direkt nämna det här)

Dessutom måste du rekommenderas av minst två frimurare innan du kan tas upp. Finns ju andra sällskap förstås!

SÄPO nyanställde för inte så längesedan.

Posted on: 2005/7/11 16:18

See User information
Joo, SÄPO skulle för min del vara mer intressant att gå
med i, troligen skulle man även mer konkret få reda på
en hel del intressant information.

Vad som finns inom firmuriet och loggarna är ju idag
rätt så känt, här på vaken.se finns ju en del informa-
tion om det.
Och som några av dem som varit där sagt, det är rätt
så tråkigt. För min del skulle det stämma bra, eftersom
jag skulle aldrig kunna motivera mig själv till det.

Tomt intellektuellt crap, enligt min subjektiva uppfattning.

Posted on: 2005/7/13 12:55

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper