vaken

Vakencorner




BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 »


Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#25


See User information
That's pictures of Chemtrails - the clouds of death alright.

Har tatt en haug slike bilder de tre månedene jeg har bodd i Sverige, her jeg bor sprayer de chemtrails 3-4 dager i uken..

Posted on: 2006/8/20 12:32
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#26


See User information
zpz:
Inte lika roligt att svara längre nu när du fått foton nerkörda i halsen?

såg att du var inne 22.54 igår och var dryg i en annan tråd istället. Du är avslöjad sedan länge som lakej och alla som följer dina inlägg vet att du är här för att förvirra.

Fråga 1
Hur är det nu då? Är dom på samma höjd planen?

Och isåfall, varför försvinner det ena planets contrail efter 20-30 sekunder medans det andra ligger kvar?

Fråga 2
Och om du håller med om att chemtrail-planet flyger lägre än 33.000 fot. Visst är det så att för att contrails ska bildas krävs en luftfuktighet på över 70%

Posted on: 2006/8/21 8:34
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#27
Quote:

cfr2 wrote:
zpz:
Inte lika roligt att svara längre nu när du fått foton nerkörda i halsen?

såg att du var inne 22.54 igår och var dryg i en annan tråd istället. Du är avslöjad sedan länge som lakej och alla som följer dina inlägg vet att du är här för att förvirra.

Fråga 1
Hur är det nu då? Är dom på samma höjd planen?

Och isåfall, varför försvinner det ena planets contrail efter 20-30 sekunder medans det andra ligger kvar?

Fråga 2
Och om du håller med om att chemtrail-planet flyger lägre än 33.000 fot. Visst är det så att för att contrails ska bildas krävs en luftfuktighet på över 70%

Det är märkligt att du tror att värden är statik, på marken så har du en vindhastighet på låt oss säga en 0,5m/s och på 20 meter så är det 1 m/s osv. Jag hittar inget konstigt med det. Men du kanske kan utvekla din ståndpunkt lite till och göra dina funderingar mera tydliga.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#28


See User information
Får börja med att tacka för underhållningen. Att läsa det här är t.o.m. roligare än att se en modern amerikansk konspirationsfilm signerad Hollywood.

Dock kan jag inte hålla mig från att meddela att ni faktiskt kan lägga tiden på annat än att konspirera runt detta fenomen som ni valt att kalla chemtrails (varför inte ta ett flygcert ).

Det finns inga som helst bevis, speciellt inte som jag har hittat på det här forumet, som skulle peka på att något släpps ut i atmosfären av flygplan. Det ni pratar om är kondensstrimmor som bildas helt naturligt när ett flygplan flyger snabbt på högre höjd. På vilken höjd dessa börjar skapas på beror på många faktorer, och varierar från flygplan till flygplan och dag till dag.

Jag såg tidigare i den här tråden bilder på ett flygplan med turbopropmotorer på lite lägre höjd, där contrailsen precis börjat bildas. Detta såg helt normalt ut, men ändå tycker ni att det är någon sorts konspiration med att folk vill resa från ett ställe till ett annat.

Jag hade förstått om diskussionen handlade om miljösynpunkten på utsläppen från förbränningen i flygplanets motorer, men det verkar inte vara fallet.

Och föresten, vi följer inte nitiskt några flygvägar när vi flyger, det räcker att man är begränsad av vägen när man kör bil till flygplatsen.

Posted on: 2006/8/21 15:37
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#29


See User information
zpz:
Hur var det nu då? Svara i den här tråden istället på frågan ovan. Behövs det minst 70% luftfuktighet för att bilda contrails

För övrigt så menar jag inte att alla Chemtrails-plan flyger på denna höjd. Många flyger väldigt högt.

Att dessa flög lägre var bara en diskution som uppstod utifrån dina frågor.

Posted on: 2006/8/22 14:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#30
Quote:

cfr2 wrote:
zpz:
Hur var det nu då? Svara i den här tråden istället på frågan ovan. Behövs det minst 70% luftfuktighet för att bilda contrails

För övrigt så menar jag inte att alla Chemtrails-plan flyger på denna höjd. Många flyger väldigt högt.

Att dessa flög lägre var bara en diskution som uppstod utifrån dina frågor.

Jag är varken meteorolog eller pilot så jag kan inte svara på vilka exakta procentsatser som gäller. För övrigt rör det sig knappast om någon sådan universell gräns för vilken luftfuktighet som måste råda, andra parametrar som spelar in böra vara temperatur, lufttryck, flygplansmodell m.m. och beroende på dessa parametrar blir det en mer eller mindre kraftig contrail, eller möjligen ingen alls.

För övrigt... vart vill du komma med denna fråga???

Sen önskar jag att du svarar på mina frågor som jag ställde i den här tråden (svara lämpligen i den tråden):
http://www.vaken.se/modules/newbb/vie ... hp?topic_id=3494&forum=22
Eller "Inte lika roligt att svara längre nu när du fått foton nerkörda i halsen?"

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#31


See User information
Resized Image

Tog de här i eftermiddags..

Planen flyger lågt, och de sprutar definitivt ut något. De verkar också ibland bryta helt mot vad man normalt anser att flygplan borde kunna göra.. Är också jätteförkyld och det blev definitivt inte bättre av att se planen.

Chemtrails?

Posted on: 2006/8/27 23:43
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Tog dessa bilder imorse, helt sjukt
#32
Rationell: Förlöjligande och hån tar dig inte långt på det här forumet. Hade du inget bättre att posta gällande Chemtrails?
Vad är ditt syfte här och hur hittade du till vaken.se?

Någon som hört intervjun med Clifford Carnicom?
(http://www.carnicom.com/) och kan kommentera lite?
aj_2006-07-24.mp3
http://nw0.info/files/Radio/Alex%20Jo ... July/24/aj_2006-07-24.mp3


Någon som har hans dokumentär och vet var den går att finna?

"The First Edition of the not-for-profit documentary, entitled "Aerosol Crimes (aka Chemtrails)" by Clifford E Carnicom, is now available. The First Edition supersedes and replaces the preview edition that was available throughout 2004"
http://www.carnicom.com/

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#33


See User information
Lite läsning för alla "rationella realister" som anser att det bara är "konspirationsteoretiker" och andra "tokstollar" som tror att chemtrails existerar.


"VANCOUVER, Canada - As continuing chemtrail activity
culminated in massive aerial spraying over Vancouver Island and Washington state yesterday- and broadening plumes once again fanned out to haze clear blue skies - Air Traffic Controllers at major airports across the United States expressed concern over the emissions constantly showing up on their radar screens.

'Chemtrails' is the term widely used to describe the brilliant white trails laid down by U.S. Air Force tanker planes photo-identified over North America and a dozen other allied nations in a process the U.S. Air Force calls 'aerial obscuration'.

First confirmed by Airport Authority Terry Stewart at the Victoria International Airport on Dec. 8, 2000 as a 'joint Canada-U.S. military operation' and stridently denied by senior officers at Canadian Forces Base (where Stewart later told the Vancouver Courier he had received his information) - these multi-plane missions were verified in March, 2001 by the Air Traffic Control (ATC) manager for the northeastern seaboard of the United States.

In three taped interviews with this reporter and veteran radio journalist S.T. Brendt, our 'Deep Sky' source said that he had been ordered to divert incoming commercial flights away from USAF tankers spraying s substance that showed up on ATC radars as a 'haze'."


Läs hela artikeln:

http://www.rense.com/general20/cc.htm

Posted on: 2006/8/28 0:11
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#34


See User information
void: Skriv vad som sägs i mp3:an så kan jag kommentera. Det var tydligen begravt djupt i filen långt in i "den andra timmen", och jag orkade inte vänta och servern klagade på mig när jag försökte spola.

Flygplanen uppfyller samtliga krav för chemtrails så som uppsatta av forumets övriga medlemmar. Lågtflygande flygplan som sprider ut en (för er) okänd "dimma" i luften som sprider ut sig. Var fick du förlöjligande ifrån?

Är det förlöjligande att jag postar bilder på flygplan som jag bevisligen ser sprayar luften med något? Vad gör den posten annourlunda jämfört med de första bilderna postade i denna tråd?

lightsaber: Jag har inte lyckats hitta information om detta någon annanstans. Försökte googla men denna incidenten verkar ha gått övriga världen förbi. Har du några källor förutom just en hemsida som har som sin mission att sprida chemtrails-sanningen? Jag vill veta mera.

Posted on: 2006/8/28 0:21
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#35


See User information
Quote:

rationell wrote:

lightsaber: Jag har inte lyckats hitta information om detta någon annanstans. Försökte googla men denna incidenten verkar ha gått övriga världen förbi. Har du några källor förutom just en hemsida som har som sin mission att sprida chemtrails-sanningen? Jag vill veta mera.


Jodå, det finns fler som har studerat fenomenet. Den här reportern t.ex:

http://www.newswithviews.com/NWVexclusive/exclusive65.htm

Posted on: 2006/8/28 0:26
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#36


See User information
Helt klart en intressant historia, men det var det där med källkritik. Finns det något oberoende media som rapporterat detta? För att verifiera, liksom? För det står tydligt i artiklen att reportern är troende..

Jag tror på att flygplan på låg höjd sprutar ut en (för de flesta) okänd dimma som kan liknas vid rök om man vill. Men jag är inte övertygad om anledningen..

Jag vill därför be om lite mer källmaterial. Om rapporten förklarats (om så bortförklarats) i annan media än troende-media hade det varit perfekt, ju.

För övrigt kan nog metrologiska fenomen förklara hur en blå himmel kan bli molnig under dagen.. Tror jag i alla fall.

Posted on: 2006/8/28 0:30
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#37


See User information
Här är lite ur en annan intressant artikel:

"Studies Prove Chemtrails Cannot Be Contrails

The 'airliner' argument collapsed along with the Twin Towers, when heavy chemtrails were reported over Vancouver Island and widely separated U.S. cities despite the grounding of all commercial flights last Sept. 11, 12 and 13.

Photographs of heavy aerial gridding over Santa Fe, New Mexico and B.C.'s Sunshine Coast also contradict official weather data showing high altitude humidity at the same times and locations to be less than one third the moisture needed for contrails to form.

In Houston, Texas, Mark Steadham conducted a 62 day survey of jet traffic over that busy hub. Using a computer program called Flight Explorer, Steadham identified commercial and military aircraft sharing the same sky. The contrails from commercial jets dissipated within 22 seconds. The plumes left behind at the same time by big military jets persisted for four to eight hours.

Canadian and U.S. Aviation Officials Confirm Chemtrails
The first break in an investigation begun by the Environment News Service in Jan. 1999, came 11 months later when Victoria airport authority Terry Stewart returned a call to a Victoria resident concerned about the X's and grid patterns being laid over the B.C. capitol. 'It's a military exercise, a U.S. and Canada air force exercise that's going on,' Stewart reported on Dec. 8, 2000. 'They wouldn't give me any specifics on it."

Läs hela:

http://altnews.com.au/drop/node/view/1537

Posted on: 2006/8/28 0:31
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#38


See User information
Lightsaber, jag får nästan be dig att läsa vad jag skriver..

Jag är medveten om nyheterna som rapporteras på hemsidor med konspirationsmedvetenhet som tema. Vad som är intressant för att bekräfta en teori är inte att länka till ännu en teori, utan till fakta.

Jag vill ha fakta, jag vill inte ha ytterligare en berättelse.

Förresten, vad tror ni om mina chemtrails-plan?

Posted on: 2006/8/28 0:33
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#39


See User information
Fakta, med andra ord så fantiserar de personer jag hänvisade till?

Nåväl, här finns en rätt intressant film:

http://rds.yahoo.com/_ylt=A86.ORwhIPJ ... 126ugnbug/EXP=1156805025/**http%3a//eric-pitts.terre-haute.in.us/chemtrails.wmv

Posted on: 2006/8/28 0:43
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#40


See User information
Jag kan inte bedöma om de fantiserar eller inte eftersom du inte ger mig något annat än deras ord. Om något stämmer bara för att "someone said so!", då både existerar och existerar inte chemtrails, eftersom cfc2 och du (bland andra) är helsäkra på dess existens medans zpz med andra tvivlar.

Någon slags schrödinger-historia fast inte liksom..och det fungerar ju inte.

Posted on: 2006/8/28 0:47
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#41
Quote:
.. Är också jätteförkyld och det blev definitivt inte bättre av att se planen.


Rationell: Förlöjligande verkar vara en metod du använder dig av.

Det är inte svårt att googla på chemtrails och det är inte svårt att titta på länken till den forskare som jag lämnade ovan. Det är itne svårt att spola i mp3 filen heller. Du verkar ha en förutbestämd åsikt och ovilja till att undersöka. Jag lyssnade på filen för ett tag sedan, ska skumma lite i den nu och kanske posta lite.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#42


See User information
Det var ett konstaterande. Tog du illa vid dig?

Jag har googlat chemtrails, jag har kollat runt, jag har funderat och undersökt och jag har inte hittat NÅGOT ifrån någon annan källa än de troende som skulle belägga det ni skriver. Och det har inte ni heller.

Att konspirationer förekommer är inget kontroversiellt eller konstigt. Men jag måste ställa mig frågande när det inte går att hitta någon fakta som faktiskt pekar på att det skulle finnas något som ens liknar chemtrails. Alla bevis pekar snarare MOT existensen av chemtrails som någon dold konspiration som sprider sjukdomar över världen och utövar mindcontrol.

Men mina bevis för att chemtrails existerade över kristianstad igår är ju slående. Jag kan dock avslöja vad som används för att generera den fina röken - rapsolja.

Posted on: 2006/8/28 22:06
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#43
Quote:
"Alla bevis pekar snarare MOT existensen av chemtrails som någon dold konspiration som sprider sjukdomar över världen och utövar mindcontrol."


Du är väldigt påläst och säker på din bild av verkligheten.
Och det är en ganska komplex teori du satt dig in i, berätta mer!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#44


See User information
Med vetenskapen som ledstjärna och ett kritiskt öga kommer man långt. Jag är lika säker på min bild av verkligheten som jag är säker på vetenskapen - den kan revideras om bevis presenteras som står mot de nu accepterade teorierna.

Något sådant har hittills inte presenterats vad jag vet. De varmaste förespråkarna borde kunna presentera någon form av obräckbart bevis, tycker man. Det är trots allt saker som sprids ifrån luften och som skulle falla ner.

Märk väl att jag köper fullt ut att flygplan kan spreja saker över himlen (för de kan de). Det föreligger heller inga hinder för att sprida diverse kemikalier och sjukdomar ifrån luften. Det förefaller dock vara ett tämligen ineffektivt sätt att utföra detta på - för att inte tala om apparaten som måste finnas för att hindra medborgarna ifrån att få reda på det. Alla piloter, alla flygledare och så vidare.

Såklart kan detta säkert förklaras med någon ännu mer fantasifull teori, och så sker också i forumen. Det är lika intressant som att inga av de troende här presenterar en enhetlig bild om vad chemtrails egentligen är eller vad deras syfte kan vara.

Jag är pilot, så jag har ganska bra koll på saker som flyger och vad som rör sig i luften, så ja. Jag är ganska väl påläst och säker på min världsbild.

Vill du nu fortsätta försöka övertyga mig så snälla, kom med något av substans.

Posted on: 2006/8/29 1:44
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#45
Själv så har jag slutat att komentera trådar där Lightsaber deltar, för att det enda man får är en jävla länk till svar. Och alltid går dessa förbaskade länkar till troendes hemsidor. Aldrig till ren fakta.

Sluta håll på att länka i alla trådar Lightsaber, kom med EGNA argument. Blir så jävla trött på dig.

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#46


See User information
Quote:
Jag är pilot, så jag har ganska bra koll på saker som flyger och vad som rör sig i luften, så ja. Jag är ganska väl påläst och säker på min världsbild.


Något jag tycker är intressant på det här forumet, är att nästan så fort man kommer in på ett nytt ämne så ploppar det upp en ny medlem som faktiskt är expert i ämnet. Det har varit allt från byggnadsarbetare som kunnat allt om ståls bärighet till piloten nu som vet mycket om saker som flyger och vad som rör sig i luften.

Nu kanske man kan kalla mig paranoid, men hur kommer det sig att de verkar registrera sig så snart 'de behövs'?

Nåja, jag är trött efter en lång dag i skolan med kemi och matte... så jag ska la sooova.

Posted on: 2006/8/29 23:28
-- Be the change you want to see in the world.
Mahatma Gandhi
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Anonym
Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#47
StrayLynx: Jo, det börjar visa sig vissa "mönster".

Välkomna alla nya experter! Här på vaken.se finns något för alla.
Be sure to take off your shoes, enjoy the ride!

 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 


Re: Air Traffic Controllers Concerned About Chemtrails!
#48


See User information
Dom har väl experter inom flera expertområden i våra egna gatekeeper organisationer

Posted on: 2006/8/30 1:22
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 




« 1 (2) 3 »




dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:






Annonsorer och reklam 2


Creeper MediaCreeper
Vilka är Online
36 user(s) are online (36 user(s) are browsing Forum)

Members: 0
Guests: 36

more...
Nya medlemmar
test_user
test_user
01/01/2020
brifrida 09/05/2019
Turbozz 08/15/2019
Fr4nzz0n 07/30/2019
Egenerfarenhett 05/19/2019
Bloggar o Länkar

I11time.dk
911 Truth i Danmark.
Se verkligheten
Dissekerar skildringar från massmedia.
Den dolda agendan
Nyheter på svenska.
Klarsikt
Mats Sederholm & Linda Bjuvgård.
Dominic Johansson
Hjälp Dominic att komma hem.
Mjölkpallen
Mjölkpallen är samlingsplatsen där bonnförnuftet tros ha sitt säte.
911truth.no
911 Truth i Norge.
Nyhetsspeilet.no
Nyheter på norska.
En bild säger mer ...
Citat från eliten som bilder.
Folkvet
Sanningen är dold bland lögnerna
Fred & Frihet
Geoengineering.se
Hur påverkar geoengineering dig?
Grundläggande frihetsbegrepp på svenska

RSS