Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Våga Vägra Votera
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
psilo!
ja ville bara säga att det finns alternativ till dockteater allt blir inte grått. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
"Givetvis finns det andra färger och emblem,...på vissa emblem står det ND, SD, FP, V, S, MP, M, osv, osv, osv...men alla dessa färger och emblem är till för att locka till ett dumt engagemang och ta ställning för eller emot en av alla dessa spratteldockor."
jo visst är det lite av en vilseledning komma bort från själva kakan men det är ju inte det vi diskuterar eller? |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
enhet är en trevlig sak måste ja säga gillar dom stark men som politiskt parti kanske det är lite för suddigt "new age flum"
dock gillar ja dom och sympatiserar med mycket. ja sa till min polare att ja skulle rösta på dom då sa hon. ett gäng hashflummare som kommer sitta i riksdan o meditera va hjälper det? och det är väl så till viss del |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Så,...det visade sig till sist ändå att du trots allt står på Illuminatis och frimurarnas sida maggot...och skall rösta Göran Persson i år - igen.
Hahahah...bli inte för allvarlig nu maggot, det var alltså bara ett skämt... Frid Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
det koppla inte |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sossarna har byggt upp sin röstreserv effektivt med arbetslösa, förtidspensionärer, invandrargrupper och andra bidragstagare som inte ser att de har något annat val.
Säg t.ex. den förtidspensionär som skulle våga riskera att bli av med de småsmulor som kastats från regeringspartiet till honom. Om han röstar på det borgerliga blocket så blir han snabbt och effektivt utförsäkrad och hamnar på galgbacken. Taktikval har fått en annan innebörd med så många röstare som står utanför egen försörjning! |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Vem här är intresserad av att assistera mig i att sprida budskapet att skita i valet; är det någon här som INTE ska rösta och har lust att aktivt Röstvägra... maila mig... jag har en hel del kampanjförslag för att sänka röstande procenten i detta val till kritiska nivåer. Lyckas det vinner vi!
Kom igen Likasinnade!
Posted on: 2006/8/30 21:40
|
|||
|
UNITED WE SLEEP, DIVIDED WE DREAM!
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
deviadah som alltid avslutar med Emma Goldman-citatet att "no great idea can ever be within the law" verkar totalt ha glömt bort att när Emma Goldman levde fanns det verkligen ingen lag som skyddade henne och ingen rösträtt. visst är anarkismen en fin tanke, men som samhället ser ut idag skulle det inte funka. jag tror att medel-svensson har det lite för bra för att gå ut på gatorna och protestera. problemet handlar ju inte om att rösta eller inte, utan om att människor är passiviserade av tv, politisk retorik och billiga kläder från HM.
psilocyber skrev tidigare om agendan. det är ju väldigt enkelt att konstatera vad agendan är. det handlar enbart om pengar - roten till all ondska. pengar och maktbegär. inget annat. kan någon förklara på vilket sätt röstvägran skulle förändra samhället? jag förstår inte det fullt ut. vi lever inte i 1800-talets amerika. "I Danderyd utanför Stockholm röstade 53,4 procent av de röstberättigade i EU-valet, i värmländska Eda deltog bara 23,6 procent i valet. Det var extremerna i söndagens EU-val, där det totala valdeltagandet stannade på 37,2 procent. I förra EU-valet för fem år sedan röstade 38,8 procent av svenskarna, och det valet utnämndes av statsvetarprofessorn Peter Esaiasson till det mest "klasspräglade valet sedan 1920-talet". Bakgrunden är att inkomst och utbildning är faktorer som påverkar benägenheten att rösta. Grupper som befinner sig högt i den sociala hierarkin tenderar att rösta i större utsträckning än andra." http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=276824 liknande rapporter kommer ständigt men bryr sig politikerna? nej och åter nej. det blir en kort diskussion om vilket problem det är för demokratin och sen inte mer med det. dessutom ser man ju här att de grupper som inte röstar tragiskt nog är de grupper som har mest att förlora på det.
Posted on: 2006/8/31 8:07
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag har aldrig bett om anarkism, citatet refererar till att väcka en tanke om den "radikala" iden att inte rösta. Som Einstein sa: "Never stop questioning!"
Det klart människor är passiviserade därför måste dom aktivt röstvägra. För att rösta är att vara passivst speciellt om man röstar på sossarna som man alltid gjort, liksom sina föräldrar (eller vilket parti det nu är). Att röstvägra har inget med 1800-talets amerika att göra. Att röstvägra är att skapa ett vakum för nya möjligheter. Det är därför jag säger Våga Vägra. Eller Våga Vägra fira Jul. Kan vara svårt om det är en tradition man är van vid och gillar. Ifrågasätt. Som Bill Hicks säger: "Evolution did not end with us growing thumbs!" Det stämmer att rika röstar mer än fattiga, men glöm aldrig fattiga är fler. Skulle tex alla fattiga röstvägra skulle regeringen ogiltighetsförklaras! Politikerna bryr sig inte så klart, ytterligare ett bevis på att det inte är demokrati utan Holy Roman Empire, Fascist Stat, eller Nazi Germany (kallla det vad du vill). Icke röstande förlorar inget på att inte rösta. Röstare vinner heller inget på att rösta. That's the whole point! Nya tankar
Posted on: 2006/8/31 20:06
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
om du påverkar 5 människor som i sin tur påverkar 5 st etc etc, så kommer det snart finnas en stor allmänhet som är medvetna om hur allting ligger till. och när det väl gått så långt är jag helt säker på att ngn politiker kommer att ta ställning i frågan. du tror väl inte att alla är korrupta? så funkar demokrati.
jag har inte stött på en person som inte tagit det här till sig. det enda problemet är egentligen 40+arna som direkt slår på något sorts självförsvar och drar dåliga bortförklaringar och sen ägnar sig åt någon annat. Fredrik Reinfelt (Bilderbergare) vill att du inte röstar. det är demokrati, ingen fascist-stat, i Sverige. problemet är att folk inte känner till åt vilket håll demokratin är på väg. svensson tror att det enda fartkamerorna kommer att användas till är fortkörningsböter och knyter handen i fickan. jag känner knappt en människa som tycker om fartkamerorna. nu har ju dessutom polisen gått ut själva och börjat pusha lite för att använda kamerorna även för annan typ av spaning. undrar vad nästa steg blir med sammankörda register och vägtullar överallt. nu har ju ändå folk fått smaka på det och en chans att vänja sig vid tanken. därför är det bara korkat att inte använda den enda chans man har att påverka vilka som bestämmer hur det här landet ska ställa sig till den övriga världen under de fyra kommande åren. bara pollen här på vaken visar ju att icke-röstarna är i förkrossande minoritet, och ändå tycker jag att det vimlar av sådana här. det är två veckor kvar och ni kommer aldrig lyckas övertyga tillräckligt många med era korkade idéer så gör världen en tjänst och gå ut och rösta på - ja, jag vet att det låter hemskt, men det minst onda är bättre än det onda. piratpartiet är väl de enda som egentligen fokuserar på frågor som är kopplade till NWO-agendan och som verkar kunna ha en chans att komma in och få sin röst hörd. om du accepterar 911 accepterar du att övervakningssamhället är en realitet. hålla koll i riksdagen så att man inte en dag vaknar upp och internet är helt censurerat. sådan tendenser förekommer i USA just nu där de vill blockera 911-truth sidor till Storbritannien. Våga Votera Vinn! ![]()
Posted on: 2006/8/31 20:47
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jag förstår hur du tänker men vi kan inte vinna, vi kan bara förändra våra dåliga vanor! Rösta en av dom...
Posted on: 2006/9/1 13:14
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Kanske genom att kasta tärning inför varje val!
Tror att det i slutändan blir samma resultat om man ser till hur folk kommer att må och behandlas. Med så patetiska system där partier med så snarlika åsikter och lagar som enbart gynnar de som redan har så kan man lika gärna köra med tärning. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Den som röstar gör inget annat än att lura sig själv.Jag tror inte för en sekund att röst sedlarna är opersonliga jag tror inte ens dom valen som hållts hittils har varit ärliga .Dom skulle lika bra kunnat stämpla in ens uppgifter med laser i micro dot storlek.Det skulle då förklara den fina förpakningen av valsedlarna och att pappret ska vara rätt vänt , bara fenomenet att man ska gömma sig och rösta förklarar en hel del.Vaddå vill inte politikerna att folk ska disskutera skillnaderna i politiken , vad har dom och gömma??osv osv.Jag menar exempelvis har vi ju tekniken för att driva alla fordon på vatten men det tillämpas inte får en och tro att dom alla sponsrar oljebolagen vilket verkar vara så.Varför skulle man då tro att valen vore ärliga.Rena skämtet om du frågar mig
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Den som inte röstar lurar sig själv ännu mer.
tänk dessutom på att det är vanliga människor som garanterat inte kan vara inblandade som räknar rösterna. citat; "bara fenomenet att man ska gömma sig och rösta förklarar en hel del.Vaddå vill inte politikerna att folk ska disskutera skillnaderna i politiken , vad har dom och gömma??" diskutera kan man som du vet göra precis vart man vill förutom möjligtvis samtidigt som Göran Persson eller dylik håller ett tal. då har vi ju sett att polisen är snabba på att lugna ner upprorsmakarna. t ex senast i fastighetsskatt-spektaklet. att man står bakom en skärm och röstar är pga att ingen ska kunna registrera va d du röstar på om du nu av någon anledning vill hemlighålla det. inget konstigare än så och en rättighet. vänta tills de kommer med automatiska valmaskiner sponsrade av vapenindustrin som i USA, då är det dags att börja oroa sig. gör en egen undersökning och rapport av valen nu då om du är skeptisk. du får garanterat vara med vid hela processen om du vill. om inte har du mig övertygad om att det kanske är något som osar ändå. ![]()
Posted on: 2006/9/1 18:34
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Skulle inte tro det.Med tanke på att sista valfusket i sverige var 92 och kan hända när som helst litar jag inte på valen för ett öre.
Och varför skulle jag? Vart har vi vatten tekniken. När politiker och staten visar att dom vill folkets bästa då är det en helt annan fråga.Men om du verkligen tror valen är ärliga så kan det ju vara gott för dig , speciellt om vi får ett krig mot terrorn och din röst visar sig räknas som en motståndare till deras agenda.Smart och ge dom uppgifter om vart man står så dom kan manipulera mera. Som sagt deras handligar talar om deras syfte och syftet e fanimig inte ärligt .Vad det gäller skynkena vid röstningen e den lika falsk som politiken.Rättighet säger du. Men hur fan kan ett land utvecklas om dom politiska ideologierna inte sätts på prov mellan individer det är precis detta skynket syftar till att förtrycka .Om folk röstade öppet och kritiserade varandras ideologier istället så dom kunde utvecklas skulle sanningen till slut komma fram om vilka skitstövlar dom är genom att orsak och verkan alltid till slut visar sig. Ja man kan kalla tystnadsplikten ochså en rättighet.Speciellt när din framtid & personlighet bedöms utav stofilernas omdömes noteringar som varierar på deras fördomar och humör.Joho du tystnads plikt jämtemot dom runtomkring dig men ifall att du blir utsatt för maktmissbruk så finns det ingen fucking lag dom följer från att hindra dom olika instanserna till att systematiskt diskriminera dig vilken jävla tystnadsplikt.Samma gäller thomas Bodstöms Idiotiska utal om att buggning och avlyssning och inskränkande utav yttrandefriheten görs pga att uppfylla FN's krav.Men när det gäller systematisk diskriminering eller DINA rättigheter sätter dom sig och skiter på dig totalt. Systemet är en utopi baserad på en lögn som syftar och göra dig till en produkt så du kan utnyttjas.Den som tror på ett sytem med en ledare a fanimig hjärntvättad.Alla människor vet vad rätt och fel är om man behöver en politiker som talar om det för en är man helt ute och cyklar. Sverige Är Världens Mest Effektiva Smygdiktatur. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sitter har och ater frukost, och laser i traden, vill bara saga det att det kanns harligt. Vilket engagemang fran folk med alternativa ideer och tankar angaende valet.
Deviadah,...frihet ar det hogsta, skont att se att det finns folk som kampar for det. Har har du en som ocksa kampar for frihet. Sta pa dig! ***fel pa min tangentbordsinstallning, som ni ser*** Peace / Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jo, nu har jag ändrat tangentbordsinställningarna, så nu kan man skriva ordentligt.
Till saken,...det här med anarki,...det är ett namn som klingar negativt hos den vanlige hjärntvättade samhällsmedborgaren. Varför? Förmodligen för att den hjärntvättade slaven är, och VILL VARA, beroende av samhället och systemet. Vad är denne slav utan samhället? Vad är slaven utan systemet? INGET!! Då t ex anarkism är emot systemet så skiter "det villiga slavfolket" på sig när dom hör ordet FRIHET och ANARKI. Anarki är ett mer naturligare och bättre alternativ än det korrupta system som råder idag. Personligen så ser jag bortom anarki,...där ser jag FRIHET,...där ser jag människan leva som det var meningen - i samklang med naturen. Det som gäller för mig är FRIHET. FRIHET är det högsta!! Ditt liv är DITT liv! Du föddes inte för att vara en slav, utan för att förverkliga dig själv, finna DIN lycka och för att leva ett meningsfullt liv. Är du nöjd med ditt slav liv? Är du trött på alla räkningar, och den ständiga jakten på pengar? Själv var jag en gång i tiden påväg till Guyana för att leva i djungeln, och därigenom bryta med systemet. Hmmm,...man skulle kanske börja packa sin väska.... Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är ett kriminellt system, ett system som är uttänkt och skapat för att livnära sig på slaveri. De som styr slaveriet är de verkligt kriminella. Det finns därför inget som kan kallas för "kriminellt" i ett redan kriminellt system.
Lagen är till för att hålla dig nere. Lagen är till för att kväsa uppror emot systemet. De som utmanar eller bryter systemets lagar kallas felaktigt för kriminella eller terrorister. Men,...det är ju ändå så att de verkligt kriminella terroristerna är, och alltid kommer att vara, de som styr och skapade systemet. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
citat, psilocyber;
"Men,...det är ju ändå så att de verkligt kriminella terroristerna är, och alltid kommer att vara, de som styr och skapade systemet." så du menar alltså att 100% av alla ledamöter i riksdagen och 100% av alla ministrar i regeringen är kriminella och kommer att göra allt som står i deras makt för att införa den Nya Världsordningen? jag tycker att systemet är bra. tyvärr har det infiltrerats av stora multinationella företag som sätter agendan istället för folket. det är detta som vi måste ändra på. det är inte systemet i sig som är korrupt, utan det är pengabegäret och makthungern som korrumperar människan. jag tror att det skulle fungera mycket bra med våran form av representativ demokrati. några förutsättningar för det är enligt mig bl a kortare tid emellan valen, konstant politiker-rotation (dvs ingen som sitter kvar på maktpositioner år ut och dag in) utan ständigt nytt blod. ingen sekretess för offentliga personer whatsoever. detta är nästan den viktigaste princip för att motverka mygel, för myglare kommer alltid att finnas. även rotation inom domstolarna, och då speciellt högsta domstolen, som likt USA bygger på ett slutet sällskap där folk håller varandra om ryggen. en sista absolut nödvändig faktor är principen om att alltid föra en öppen debatt. oavsett vilken fråga det än gäller. en vetenskaplig diskussion dömd efter en bra lag. därför är det verkligen helt käpprätt idag med tanke på mediasituationen. vinstsyften och objektiv journalistik går inte hand i hand som historien visat. det måste ändras. annars håller jag med dig om att det skulle vara rätt skönt att packa kappsäcken ändå och slå sig ner på en öde ö. ![]()
Posted on: 2006/9/2 10:15
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Atlanouchi, jag respekterar din åsikt, men så här ser jag på det hela...
Atlanouchi skrevQuote: så du menar alltså att 100% av alla ledamöter i riksdagen och 100% av alla ministrar i regeringen är kriminella och kommer att göra allt som står i deras makt för att införa den Nya Världsordningen? Ja, det menar jag! De är alla kriminella (vare sig de vet om det eller ej) därför att de medverkar och ingår i det kriminella gäng som kallas för regringen och riksdagen. Ur global synvinkel så är "eliten" som styr systemet inte på något sätt annorlunda än en fängelseledning eller ett gäng lägervakter i ett koncentrationsläger. Vidare skriver du; Quote: Det är inte systemet i sig som är korrupt, utan det är pengabegäret och makthungern som korrumperar människan. Självklart är systemet kriminellt! Systemet drivs av en kriminell idé - kapitalism. Kapitalism är ett kriminellt vapen därför att det är skapat av en elit endast för att förtrycka, exploatera och förslava. Land som människa är satta i skuld - som de aldrig kommer att kunna befria sig ifrån. Peace / Psilo |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
kan bli riktigt intressant nu
ang när är man "krimminel" är man krimminel om man betalar skatt? om man betalar för sig i mataffären? |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login