vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Varför WTC 1 och 2 inte sprängdes
Jag tänkte ta upp varför bomber inte användes i WTC 1 och 2. Det finns olika bud om bomber så vi tar den i sannolikhetsordning från den mist till de mest sannolika.

Termit

Termit har föreslagits men den som kom först med idén D.P.Grimmer räknade också ut hur mycket det minst behövdes för olika delar: 762,5 kg för den vanligaste kolumnen och 1524.9 kg för den största kolumnen och dessa vikter är per kolumn. Det behövs alltså flera ton termit.

Termit är en granulering (små gryn) som när det tänds brinner med ett kraftigt ljussken. Ljusskenet är så starkt att kameror har problem med det. Det kan ni se på bilder där termit brinner. Termit brinner och exploderar inte. På Braniac ett program på Discovery har de ofta haft med termit. Termit brinner ganska långsamt så en mängd på en blomkrukas storlek tar ca 6-7 sekunder att brinna upp. Röken från termit är vit till ljusgrå.

Nu kan vi direkt kolla om detta har varit framme. Ser vi på någon av videorna på WTC 1 och 2 ett långvarit kraftigt ljussken från något ställe innan byggnaderna rasar? Personligen har jag inte sett det.

Då tar vi nästa sprängämne nämligen det som normalt används vid kontrollerade sprängningar av byggnader. Tyvärr vet jag inte vad sprängämnet heter bara att det skapar mycket gas när det exploderar under låg temperatur.

Det tar flera månader av kabeldragningar och utplacerande av sprängämnen för dessa professionella demolerare. Så det är på flera punkter osannolikt att ingen under alla dessa månader hade märkt att de var där. Allt testas dessutom noggrant innan man genomför sprängningarna. Man vill nämligen ha 100 % funktion så inget sprängämne finns kvar när den sprängda byggnaden ska fraktas bort. Ni kan titta på videor från dessa bolag, t.ex. Controlled Demolition. Man är imponerad av att det sprängämne de använder i stort sett inte dammar alls.

Fjärrstyrda bomber.

Detta är något som bara militären håller på med för funktionen är inte 100 procentig. Detta har ingen betydelse i krig men det bör ha stor betydelse om man ska spränga en byggnad utan upptäckt.

Små vätebomber
Dessa har vad jag vet ingen av konspirationsteorierna kvar i sina teorier.

När det väl exploderar.

För att åstadkomma den rökmängd som syns på WTC 1 och 2 kollaps behövs en rejäl bomb. Denna rejäla bomb måste brisera innan byggnaderna börjar kollapsa. Det finns, tyvärr, en video där en självmordbombare spränger en tankbil i luften. Röken från den explosionen är ungefär den mängd rök som bomben i WTC åstadkommer. Finns det en rejäl explosion på någon av videorna innan WTC 1 eller 2 börjar rasa? De bilder från bomber som exploderar inne i hus visar att bomber skickar röken rakt ut. Det finns t.ex. en video från ett terrordåd där en bomb sprängs inne i huset och den skickar röken rakt ut (vet inte om den finns på webben men den har visat på TV en antal gånger). Ser vi det i videorna?

De bomber som raserade WTC 1 och 2 var antingen svaga som knappt märkes eller av en ny sort som skickar rök åt ett annat håll än de normalt brukar nämligen nedåt och lite uppåt. Det är väldigt lite av den totala röken som går rakt ut.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Varför WTC 1 och 2 inte sprängdes

See User information

Posted on: 2006/8/28 23:38
Resized Image
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Bilderna visar definitivt INTE några sprängningar.

Var på bilderna skickar bomberna röken rakt ut som bomber gjort i byggnader där man vet att de har förekommit?

Bilderna visar också med stor tydlighet att tornen inte föll lika fort som de delar som lossnat från byggnaden.

Det som blåser ut röken är istället vilket jag beskrivit tidigare all den luft i byggnaden (95 % av byggnadens volym) som alltid ska ut när byggnader rasar och volymen kraftigt minskar.

En fråga.

Ni som tror på bomber. Visste de som placerade ut dem på vilken våning planen skulle krascha?

Anonym
För övrigt så vid en stor explotion så ser man tryckvågen, är det någon som kan visa en sådan?
Några kommer med sin vana trogen och med en dåres envishet säga NÄE! så är det inte, men jag är beredd :)

Edited by skeptisk1 on 2006/8/29 8:20:18

See User information
Det är möjligt att flera olika typer av sprängämnen använder vid wtc.

Tänk på att detta inte är en vanlig demolering utan mer någon form av specialeffekt.

Thermite skulle kunna användas för att kapa av balkar mellan våningsplan.

Vanliga shape charges skulle kunna vara monterade ungefär som vanlig demolering, men bestå av atomur som var programmerade till en exakt synkroniserad ordning.

Tänk på att man i vanliga fall försöker göra en så effektiv och billid gemolering som möjligt, men att i detta fall skulle man göra en så storslagen och övertygande kallaps som möjligt med vad vi vet kanske obegränsad ekonomi.

Posted on: 2006/8/29 8:06
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Quote:

micro wrote:
Det är möjligt att flera olika typer av sprängämnen använder vid wtc.

Tänk på att detta inte är en vanlig demolering utan mer någon form av specialeffekt.

Thermite skulle kunna användas för att kapa av balkar mellan våningsplan.

Vanliga shape charges skulle kunna vara monterade ungefär som vanlig demolering, men bestå av atomur som var programmerade till en exakt synkroniserad ordning.

Tänk på att man i vanliga fall försöker göra en så effektiv och billid gemolering som möjligt, men att i detta fall skulle man göra en så storslagen och övertygande kallaps som möjligt med vad vi vet kanske obegränsad ekonomi.

Att termit inte kan ha används har jag redan beskrivit då inga bilder eller videor av WTC 1 eller 2 visar på det starka ljussken som termit orsakar, särkskilt när flera ton ska brännas av.

Att det skulle ha gått att ordna en sprängning a la Hollywood i närheten av där planen kraschade håller jag som osannolikt..

Sedan vill jag i fortsättningen alltid ha med vart luften i byggnaden tar vägen då alla byggnader innehåller 95 % luft. Detta kommer jag att vara mycket envis med då luftströmmar inträffar i ALLA byggnader som rasar vare sig av sig själva eller att de sprängs Rasar byggnaden snabbt blir det kraftiga luftströmmar.

Här en bild över problemen med röken:

Attach file:

Link only for registered users

See User information
Zink!
Jag kan inte avgöra om din beräkning av den nödvändiga mängden är riktig. Men den är knappast bevis på att WTC inte sprängdes.

Med Thermate som är den version av termit som man misstänker användes kan ett halvt kilo skära genom en stålbalk på microsekunder.

Rätt packat i ett stålrör med en smal skåra öppen kan rikta smält effekten effektivt och minimera såväl glödeffekt som spill.

Hur många som behövs för att destabilisera byggnaden och få den och kollapsa kräver nog en professionell demoleringsexpert för att räkna ut.

Att det skulle ta tid och personal är inte heller något bevis för någonting. Det kan ha pågått i månader innan. Ingen kollar vad en man i blåställ gör i ett kontorskomplex med 10.000 tals arbetare.

De flesta laddningarna borde också ha placerats inne i byggnades hisschakt och liknande ställen. Den yttre stålkonstruktionen kunde inte bära byggnaden.

Men viss finns det bilder på smält lysande metal.
http://www.axisoflogic.com/artman/uploads/moltenstreamthermate.jpg

Samt bilder på effekter identiska med thermate användning.
http://www.axisoflogic.com/artman/uploads/diag-cutsthermate.jpg

Du har säkert sett dem...

Sen faller din logik lite på att det faktiskt finns en hel industri som sysslar med just sådant här. CDI som fick jobbet med att frakta bort resterna sysslar med exakt detta och har också tagit fram speciella radiostyrda stålskärande laddningar.

Med tanke på hur många milliarder som försvann från Pentagon under 2001 så är det ett mindre problem att skapa detta.

Apropå dom större explosionerna som det vittnats om och den sjö av smält metal som tog veckor att kallna säger CDIs ägare såhär:

"As Mark Loizeaux of Controlled Demolition, Inc., commenting on the pools of molten steel he observed at the bases of the towers' elevator shafts, said: "If I were to bring the towers down, I would put explosives in the basement to get the weight of the building to help collapse the structure. Controlled Demolition, Inc., incidentally was the company contracted to remove the debris from both the WTC and from the 1995 bombing of the Murrah building in OKC.

http://arcticbeacon.com/20-Jun-2005.html

Så troligtvis användes båda teknikerna om det var en kontrollerad demolering.

Så argumenten håller inte för att förklara "varför WTC inte sprängdes".

Posted on: 2006/8/29 10:38

See User information
zink: Jag förstår inte vad bilden din ska bevisa?

Menar du att om man sprängde röken skulle den bara fara exakt rakt ut eller inte ens komma ut? den gör mig förvirrad... förklara?

Posted on: 2006/8/29 11:53
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Quote:

skeptisk1 wrote:
För övrigt så vid en stor explotion så ser man tryckvågen, är det någon som kan visa en sådan?
Några kommer med sin vana trogen och med en dåres envishet säga NÄE! så är det inte, men jag är beredd :)

Det behövs inte en gigantisk explotion... det behövs många små för att rasera en byggnad mest effektift. Och tryckvågen är vad som kastar ut sådana mängder rök och bråte till så stora avstånd från byggnade på bilderna som xiando visade...

Posted on: 2006/8/29 11:56
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
Quote:

cicero wrote:
Zink!
Jag kan inte avgöra om din beräkning av den nödvändiga mängden är riktig. Men den är knappast bevis på att WTC inte sprängdes.

Det är inte mina beräkningar utan D.P.Grimmer professor i fysik som gjort dem. Beräkningarna är för ideala förhållanden så i verkligheten behövs mer.

Quote:

Med Thermate som är den version av termit som man misstänker användes kan ett halvt kilo skära genom en stålbalk på microsekunder.

Rätt packat i ett stålrör med en smal skåra öppen kan rikta smält effekten effektivt och minimera såväl glödeffekt som spill.

Detta är INTE termit utan du måsta ange vad detta är för sprängämne. Vad är det för argumentation där du plötsligt anger något som inte finns?

Quote:

Att det skulle ta tid och personal är inte heller något bevis för någonting. Det kan ha pågått i månader innan. Ingen kollar vad en man i blåställ gör i ett kontorskomplex med 10.000 tals arbetare.

Nä och personerna i WTC har heller ingen koll på alla de trådar som de behöver för att parallellkoppla bomberna. Ingen svarar mig på frågan om de som satte ut sprängämnen visste på vilken våning planen skulle hamna så vi kan utgå från att de inte visste det. Detta innebär att man måste placera bomber på flera våningar och om man parallellkopplar dem kom troligen alla över våningen där flygplanen hamnade att inte gå att spränga. Alternativt om det var fjärrutlösta bomber så är utplaceringen lika dan. Bomber skulle hamna ovanför våningarna där planen kraschade och antigen fick man spränga bort dem vilket ingen video eller bild visar att så sker eller så låta dem följa med i raset och med risk att bli upptäckta. Detta scenario talar för att man inte försökte spränga WTC 1 och 2

Quote:
De flesta laddningarna borde också ha placerats inne i byggnades hisschakt och liknande ställen. Den yttre stålkonstruktionen kunde inte bära byggnaden.

Två fel i samma mening. Om bomber placerats i hisschakt så är röken från raset definitivt inte från bomber för de hade exploderat rakt uppåt i ett hisschakt. Väggar var bärande i WTC 1 och 2.

Quote:

Men viss finns det bilder på smält lysande metal.
http://www.axisoflogic.com/artman/uploads/moltenstreamthermate.jpg

Samt bilder på effekter identiska med thermate användning.
http://www.axisoflogic.com/artman/uploads/diag-cutsthermate.jpg

Du har säkert sett dem...

Dessa bilder bevisar inte att termit är i farten då det lika gärna kan vara smält aluminium.

Quote:

Sen faller din logik lite på att det faktiskt finns en hel industri som sysslar med just sådant här. CDI som fick jobbet med att frakta bort resterna sysslar med exakt detta och har också tagit fram speciella radiostyrda stålskärande laddningar.

Med tanke på hur många milliarder som försvann från Pentagon under 2001 så är det ett mindre problem att skapa detta.

Jag fattar inte vad detta har med saken att göra. Vad i all världen har det med något överhuvudtaget att göra med WTC ? Körde dom in roboten i WTC och skar ned byggnaden?

Quote:

Apropå dom större explosionerna som det vittnats om och den sjö av smält metal som tog veckor att kallna säger CDIs ägare såhär:

"As Mark Loizeaux of Controlled Demolition, Inc., commenting on the pools of molten steel he observed at the bases of the towers' elevator shafts, said: "If I were to bring the towers down, I would put explosives in the basement to get the weight of the building to help collapse the structure. Controlled Demolition, Inc., incidentally was the company contracted to remove the debris from both the WTC and from the 1995 bombing of the Murrah building in OKC.

Denna pöl inte sjö av smält stål som alltid tas fram är inget som helts bevis på några bomber. Dynamik ger inte den värmeutvecklingen och termit användes inte. Det finns ännu ingen känd teknik att smälta upprättstående pelare med termit. Om man kommer på en teknik kan man ta patent på den för det har ännu ingen försökt göra.

Anonym
Quote:

muglert wrote:
zink: Jag förstår inte vad bilden din ska bevisa?

Menar du att om man sprängde röken skulle den bara fara exakt rakt ut eller inte ens komma ut? den gör mig förvirrad... förklara?

Jag visar i först bilden hur sprängkrafterna går. Sprängkraften kommer att spränga bort ytterväggarna och röken från sprängingen kommer att åka rakt ut en bit. Betydligt längre än bilder och videor på WTC visar. Sprängningar i andra byggnader visar på det.

Att bomber skulle ha funnits på samma våning där planen kraschade håller jag för osannolikt.

See User information
En sak, varför bildas det så mycket damm redan vid startden av bygnadernas ras? och det faller i en båge först upp och sen ner...
hur kan en byggnad som tydligen faller pga eld kasta damm och annat tyngre material upp? Och vart kommer allt damm ifrån?

Titta bara på bilderna tidigare i posten så syns det klart och tydligt... hur kan det gå till med bara eld och ett ras som faller rakt ner?

Posted on: 2006/8/29 13:50

See User information
Quote:

zink wrote:

Det är inte mina beräkningar utan D.P.Grimmer professor i fysik som gjort dem. Beräkningarna är för ideala förhållanden så i verkligheten behövs mer.

Jag kan inte heller avgöra om hans beräkningar är riktiga och det är heller inget bevis för att det inte kunde göras eller gjordes.

Quote:

Detta är INTE termit utan du måsta ange vad detta är för sprängämne. Vad är det för argumentation där du plötsligt anger något som inte finns?

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermite
Thermite was originally used for repair welding in-place such things as locomotive axle-frames where the repair can take place without removing the part from its installed location. It can also be used for quickly cutting or welding metal such as rail tracks, without requiring complex or heavy equipment.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermate
Thermate, or Thermate-TH3, is an incendiary compound primarily used for military applications. Because of the similarity in names, thermate is sometimes confused with one of its components, thermite.

Its composition by weight is generally thermite 68.7%, barium nitrate 29.0%, sulphur 2.0% and binder 0.3%. Addition of barium nitrate to thermite increases its thermal effect, creates flame in burning and significantly reduces the ignition temperature.

M.a.o. Thermate är en förbättrad version av Thermite (Termit) som inte kräver samma höga temperatur.

Quote:

Nä och personerna i WTC har heller ingen koll på alla de trådar som de behöver för att parallellkoppla bomberna. Ingen svarar mig på frågan om de som satte ut sprängämnen visste på vilken våning planen skulle hamna så vi kan utgå från att de inte visste det. Detta innebär att man måste placera bomber på flera våningar och om man parallellkopplar dem kom troligen alla över våningen där flygplanen hamnade att inte gå att spränga. Alternativt om det var fjärrutlösta bomber så är utplaceringen lika dan. Bomber skulle hamna ovanför våningarna där planen kraschade och antigen fick man spränga bort dem vilket ingen video eller bild visar att så sker eller så låta dem följa med i raset och med risk att bli upptäckta. Detta scenario talar för att man inte försökte spränga WTC 1 och 2
.

1. Laddningarna detonerades med radiokommandon. Finns avancerade system för detta som kan detonera hundratals serier.

2. Eftersom jag fortfarande jobbar med en hypotes om att 911 attackerna genomfördes av Pentagon med fjärrstyrda flygplan visste man mycket väl vart planet skulle krascha. Detta kan enkelt förprogrammeras alternativt att planen flyger mot en sändare planterad i byggnaderna.

3. med dessa förutsättningar haltar dina övriga reservationer.

Quote:

Två fel i samma mening. Om bomber placerats i hisschakt så är röken från raset definitivt inte från bomber för de hade exploderat rakt uppåt i ett hisschakt. Väggar var bärande i WTC 1 och 2.

1. Menade Thermate laddningar inte bomber.
2. dammet kommer från betongen som krossas.
3. Inga väggar var bärande i WTC 1 el. 2.

Quote:

Dessa bilder bevisar inte att termit är i farten då det lika gärna kan vara smält aluminium.

1. Det bevisar inte annat än att det fanns smältande metal vilket du frågade efter.
2. Rester av likanade smält metal har analyserats och är 'inte' aluminium utan rester av Thermate och smält stål.
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 606scientificanalysis.htm

Quote:

Jag fattar inte vad detta har med saken att göra. Vad i all världen har det med något överhuvudtaget att göra med WTC ? Körde dom in roboten i WTC och skar ned byggnaden?

Du får kanske läsa vad jag skriver. Du anser att något är för avancerat att genomföra. Trots detta gör olika demoleringsfirmor liknande arbete varje år. Var roboten kommer från vet jag inte!?
Jag syftade till fjärrdetonerade thermate laddningar små som smörpaket.

Quote:

Denna pöl inte sjö av smält stål som alltid tas fram är inget som helts bevis på några bomber. Dynamik ger inte den värmeutvecklingen och termit användes inte. Det finns ännu ingen känd teknik att smälta upprättstående pelare med termit. Om man kommer på en teknik kan man ta patent på den för det har ännu ingen försökt göra.

1. Pölarna var lika stora som byggnadernas bas.
2. Att thermate inte användes kan vi än så länge bara spekulera kring.
3. Hur förklarar du värmen?
4. Thermate 'är' en teknik för att smälta genom upprättstående pelare. Det finns andra. Jag vet att CDI har ett dylikt patent som kan triggas med radiosignaler.

Värst vad du kan mycket om detta och är självsäker. Jag vet ovan nämnda enbart genom att jag sparar ner artiklar om det hemma.

Har du några belägg för dina påståenden?

Posted on: 2006/8/29 13:53

Anonym
Quote:

cicero wrote:

Ja, men det var ju inte så byggnaderna kollapsade! Kollapsade startade runt de våningsplan där planen kraschade, kollapsen satte INTE igång i våningsplanen längst ner. Våningarna längst ner i byggnaden kollapsade ju först i slutet av kollapsförloppet, då "point of no return" redan uppnåtts så att säga...

Mark på CDI säger att om han skulle demolera tornen så skulle han sätta igång kollapsen längst ner i byggnaden, och inte högt upp. Han säger alltså att han hade gjort en eventuell demolering på ett helt annat vis än på det sättet som kollapsen skedde.

Detta är ju inget direkt bra stöd för teorierna kring kontrollerad demolering...

Anonym
Quote:

Jag kan inte heller avgöra om hans beräkningar är riktiga och det är heller inget bevis för att det inte kunde göras eller gjordes.

Beräkningarna är riktiga så du behöver inte fundera mer på det.

Quote:

Quote:

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermite
Thermite was originally used for repair welding in-place such things as locomotive axle-frames where the repair can take place without removing the part from its installed location. It can also be used for quickly cutting or welding metal such as rail tracks, without requiring complex or heavy equipment.

http://en.wikipedia.org/wiki/Thermate
Thermate, or Thermate-TH3, is an incendiary compound primarily used for military applications. Because of the similarity in names, thermate is sometimes confused with one of its components, thermite.

Its composition by weight is generally thermite 68.7%, barium nitrate 29.0%, sulphur 2.0% and binder 0.3%. Addition of barium nitrate to thermite increases its thermal effect, creates flame in burning and significantly reduces the ignition temperature.

M.a.o. Thermate är en förbättrad version av Thermite (Termit) som inte kräver samma höga temperatur.

Ok. Det är dock svårt att få några exakta uppgifter om detta sprängämne. Det är också p.g.a. av bariumnitrat innehållet klassat som mycket giftigt.

Quote:

1. Laddningarna detonerades med radiokommandon. Finns avancerade system för detta som kan detonera hundratals serier.

Det betvivlarna jag inte men du får mycket gärna visa att de har 100 procentig funktion för vanliga demoleringsfirmor använder inte radiokontrollerade laddningar för de kan störas.

Discovery har visat flera olika program hur dessa demoleringsfirmor arbetar, bl.a. CDI, och de använde alltid trådar mellan sprängämnena.

Quote:

2. Eftersom jag fortfarande jobbar med en hypotes om att 911 attackerna genomfördes av Pentagon med fjärrstyrda flygplan visste man mycket väl vart planet skulle krascha. Detta kan enkelt förprogrammeras alternativt att planen flyger mot en sändare planterad i byggnaderna.

Detta kan du sluta med på en gång. Det är bara med kraftiga ombyggnader som vanliga trafikflygplan kan fjärrstyras. Tar du ett vanligt trafikflygplan så går det inte att fjärrstyras. Detta har en flygtekniker som jobbat som det i över 7 år ingående gått igen varför det inte går även om artikeln är väl teknisk för att var helt enkel att förstå. Sedan hur i alla världen får du på passagerare och piloter och annat på ett fjärrstyrt flygplan utan att de fattar misstankar?

De plan som går att fjärrstyra var byggda för det redan från början.

Quote:

1. Menade Thermate laddningar inte bomber.

OK

Quote:

2. dammet kommer från betongen som krossas.

K10 ? Jag hoppas du läst de jag skrivit om betongkvalitéer annars får du söka efter det.

Quote:

3. Inga väggar var bärande i WTC 1 el. 2.

Från MIT:

The World Trade Center Towers used a type of perimeter tube structure along with an
interior steel frame to resist the lateral shear and moment imposed on it by the accumulated
wind pressure. Both the frame and the perimeter tube also contributed to transferring the
internal loads of the building down to the foundations.

Jag kan inte tolka det på annat sätt än att de yttre väggarna var bärande i WTC 1 och 2. Man beskriver också strukturen som ägglik och ägg har ett hårt skal. Det är bl.a. att väggarna var bärande som det rasade rakt ned trots att övre delen på WTC 2 lutade när den började kollapsa.

Quote:

Quote:

1. Det bevisar inte annat än att det fanns smältande metal vilket du frågade efter.
2. Rester av likanade smält metal har analyserats och är 'inte' aluminium utan rester av Thermate och smält stål.
http://www.prisonplanet.com/articles/ ... 606scientificanalysis.htm

Thermate-TH3 består av 68,7 % termit, 29,0 %, bariumnitrat, 2 % svavel och 0,3 % bindemedel. Om detta får reagera får man restprodukterna aluminiumoxid, järn och bariumsulfat.

Vad har då pajas professorn BYU Professor Steven Jones hittat? Jo, järn, svavel, kalium och magnesium. Detta bevisar absolut ingenting. Vad är denna BYU Professor Steven Jones för kemisk jubelidiot? Varför låter han inte kemister titta på resultaten innan han okunnigt ger uttalande om saker han så uppenbart inte har en susning om.

Quote:

Quote:

Du får kanske läsa vad jag skriver. Du anser att något är för avancerat att genomföra. Trots detta gör olika demoleringsfirmor liknande arbete varje år. Var roboten kommer från vet jag inte!?
Jag syftade till fjärrdetonerade thermate laddningar små som smörpaket.

Då kan vi glömma roboten och hoppas att inga nya bomber eller apparater introduceras.
Ok. Om man använder dessa små Thermate laddningar är det de som också orsakar rökmolnet?

Quote:

Quote:

1. Pölarna var lika stora som byggnadernas bas.

Det fanns inget smält material. Det är en feltolkning av ett uttalande som zpz skriver. (Vi är inte samma personer. Det är några som trott det)

Quote:

2. Att thermate inte användes kan vi än så länge bara spekulera kring.

Nej vi vet enligt Professor Steven Jones analys så finns det inga bevis på Thermate

Quote:

3. Hur förklarar du värmen?

Det brann länge och hettan glödgade järnet. Detta är vad vi faktiskt ser på bilderna.

Quote:

4. Thermate 'är' en teknik för att smälta genom upprättstående pelare. Det finns andra. Jag vet att CDI har ett dylikt patent som kan triggas med radiosignaler.

Thermate som är en patenterad blandning används främst till handgranater. Inte till att smälta upprättstående pelare. CDI patentet har du mer information om det för det går inte att hitta på webben eller deras hemsida.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper