vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
En dunklare värld
Ni troede skall titta på kanal 1 kl 21.20 Idag Torsdag. Kanske det går upp ett ljus.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: En dunklare värld

See User information
Japp och lyssna på hur nervöst dom nuddar ett hett område inom forskningen med partiklar i våran atmosfär!, i eftersnacket.
(om jag kommer ihåg rätt)

Posted on: 2006/8/31 18:09

Edited by Blackie on 2006/8/31 19:05:56
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Kollar ni?

See User information
Ja, och när det är som dom säger att det forskas mycket om hur olika partiklar beter sig i moln + att vi ska gå ifrån oljeberoende och minska på utsläpp, så förstår jag inte hur det skall vara så svårt att omfamna idéen om att det förekommer partikelutsläpp på flit i olika systematiska expriment för att kolla effekter inför framtida partikelsprayningar av våran atmosfär!?.

Vi kan med andra ord inte sluta med att ha partiklar i atmosfären innan vi slutat med fossila bränslen på marken helt!.så hur ska vi skydda oss under nertrappningen?

Sedan är det väll rätt så känt att solen kommer att bli starkare närmsta åren så kommer vi att behöva skydda oss med att spraya partiklar även fast vi slutat med fossila bränslen?

rätt bra frågor tycker jag!

Posted on: 2006/8/31 20:45
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Såg ni sattelitbilderna över usa? kondensstrimorna var flera hundra mil långa och så tjocka så att de syndes på satelitbilderna. Var i helskotta förvarar flygplanen all denna massa? Har dom kanske släp ála långtradate .Kan inte någon troende ge mig ett svar på denna fråga?

Anonym
Quote:

Blackie wrote:
Ja, och när det är som dom säger att det forskas mycket om hur olika partiklar beter sig i moln + att vi ska gå ifrån oljeberoende och minska på utsläpp, så förstår jag inte hur det skall vara så svårt att omfamna idéen om att det förekommer partikelutsläpp på flit i olika systematiska expriment för att kolla effekter inför framtida partikelsprayningar av våran atmosfär!?.

Såna experiment är inte speciellt realistiska att genomföra eftersom att det skulle krävas helt enorma utsläpp för att få några mätbara effekter överhuvudtaget.

Ännu mer orealistiskt att kunna genomföra något sådant i hemlighet.

Skulle man experimenta med detta så skulle man göra det i liten skala i labb, plus datorsimuleringar.

Anonym
Knappast realistiska zpz.

Men inte ömöjliga !!

See User information
Ey, vad hette programmet ni pratar om? Finns det på interwebben?

Posted on: 2006/9/1 20:25

See User information
Skeptiker:
www,bariumblues.com
www.carnicom.com'
www.chentrailmonitor.org

Tune in please, och när ni har fått nått i halsen och hosta..........
lessen men vi är alla i faro-zoonen, det är bara det att de flesta av oss inte vet det.
OK

monitor

Posted on: 2006/9/1 21:47

Anonym
Quote:

monitor wrote:
Skeptiker:
www,bariumblues.com
www.carnicom.com'
www.chentrailmonitor.org

Tune in please, och när ni har fått nått i halsen och hosta..........
lessen men vi är alla i faro-zoonen, det är bara det att de flesta av oss inte vet det.
OK

monitor

Jag antar att den är adresserad till bla mig, så om du läser inlägg nr 5 och svarat på min fråga så skall jag titta på dina länkar. OK.

Anonym
Quote:

rationell wrote:
Ey, vad hette programmet ni pratar om? Finns det på interwebben?

Se rubrik.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper