vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Spelade golf med en 767-instruktör idag...

See User information
Det tillför ingenting till debatten, men det är i alla fall intressant:

Mannen hade 30.000 flygtimmar, hade flugit Boeing 767 sedan den kom och hade under flera år varit instruktör på modellen.
Så jag frågade honom om 11 september, vad han trodde om att några usla nybörjare kunde flyga på det sättet?
"World Trade Center var ingen konst -- de där kärrorna är så stabila och lättflugna, att du hade kunnat göra det med ena armen bakbunden."
"Men Pentagon," sa han. "Vilket jävla skitsnack! Det där var ingen 767! Jag kan inte säga vad det var, men motorerna stämmer inte, hålet stämmer inte, vinklarna stämmer inte."

Vi får väl anse att det i alla fall var en ganska initierad kommentar, eller?

Posted on: 2006/8/31 19:48
------
UUAA RADIO -- http://uuaaradio.blogspot.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Spelade golf med en 767-instruktör idag...
Nej, för det var ju en 757, ett mindre plan.

Mycket initierat må jag säga.

Är man som pilot automatiskt kunnig om hur det bör se ut efter att en boeing smäller in i en tjock betongvägg i hög fart? Är det nåt de tränar på ofta?
Hur mycket hållfasthetslära har han studerat?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
om han nu hade 30000 flygtimmar är det väl inte så konstigt att han tyckte att det skulle vara enkelt. hur många flygtimmar hade kaparna då? vad jag förstått hade de mest studerat lite grunder och rapporterades att ha problem med en liten enmotorig cessna.

intressant om pentagon men det visste man ju redan. vad är egentligen grejen med att inte släppa banden. på vilket sett är de hemliga? vad kan de orsaka som gör att de fortfarande fem år senare är hemligstämplade?

Posted on: 2006/8/31 20:06

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
hur många flygtimmar hade kaparna då? vad jag förstått hade de mest studerat lite grunder och rapporterades att ha problem med en liten enmotorig cessna

Om det är Hani Hanjour du tänker på så hade han "a commercial instrument-rated pilot license".
Krävs väl mer än bara lite grunder för att ta ett certifikat. Dessutom intrumentcertifikat.

"This was the case of Hani, he wanted to get "checked-out" as we call it to rent our aircraft. And our insurance requires that he flies with one of our instructors to be found competent to rent. And that was the process that he was going through. And consensus was, he was very quiet, average, or below average piloting skills, English was very poor, so, that's about the best description I can get, give you for his demeanor. At that time very uneventful from my perspective."

Hans var alltså en pilot med färdigheter kring medel eller under medel, för att vara en pilot med licens alltså!! Förhoppningsvis är det inte bara piloter med färdigheter över medel som kan flyga.

"The standard evaluation consists of one-to-one-and-a-half-hour flights east over the Chesapeake Bay area. Hanjour paid $400 cash and provided a valid pilot's license from Arizona, Bernard said. He failed because he showed problems landing the airplane and the flight instructor had to help him", Bernard said. But Hanjour's problems were nothing unusual, Bernard said. "There's no doubt in my mind that once (Flight 77) got going, he could have pointed that plane at a building and hit it."

Han hade vissa problem med att landa planet, något som inte var ovanligt, och det var ju inget han behövde göra 9/11...

See User information
Quote:

zpz wrote:
Nej, för det var ju en 757, ett mindre plan.

Mycket initierat må jag säga.

Är man som pilot automatiskt kunnig om hur det bör se ut efter att en boeing smäller in i en tjock betongvägg i hög fart? Är det nåt de tränar på ofta?
Hur mycket hållfasthetslära har han studerat?

Hur tror du att det skulle sett ut om en Boeing 757 flög in i en betongvägg?
Jag har en bild i mitt huvud om hur det skulle kunna se ut och det är inte som bilderna jag har sett visar.

Har du någon bild och tänkvärt scenario om Pentagon?

Mvh Michael

Posted on: 2006/8/31 20:37

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
om han nu hade 30000 flygtimmar är det väl inte så konstigt att han tyckte att det skulle vara enkelt. hur många flygtimmar hade kaparna då? vad jag förstått hade de mest studerat lite grunder och rapporterades att ha problem med en liten enmotorig cessna.

intressant om pentagon men det visste man ju redan. vad är egentligen grejen med att inte släppa banden. på vilket sett är de hemliga? vad kan de orsaka som gör att de fortfarande fem år senare är hemligstämplade?

Om du skulle lära dig att flyga en cessna så är steget inte långt till att flyga en 767 eller vad du nu vill för plan. Det som är besvärligt är starten och landningen.
Om du kan köra bil så kan du också köra lastbil med släp, men att backa är en helt annan sak.
Dvs. det är samma förutsättningar, luften är den samma, aerodynamiken är den samma. men tekniken är det som skiljer.

Anonym
Quote:

Michaels wrote:

Har du någon bild och tänkvärt scenario om Pentagon?

Mvh Michael

Min bild av det hela skiljer sig inte speciellt mycket från denna förenklade beskrivning:
http://www.flashback.info/showpost.php?p=1169127&postcount=1213

See User information
jaja, det är väl möjligt att de lärde sig flyga planen. däremot tror jag att det är mer troligt med fjärrstyrning, dels med tanke på att tekniken är gammal och väl beprövad.

kan du inte svara på varför de fortfarande hemligstämplar banden från pentagon istället? vad är grejen?

Posted on: 2006/8/31 20:57

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
jaja, det är väl möjligt att de lärde sig flyga planen. däremot tror jag att det är mer troligt med fjärrstyrning, dels med tanke på att tekniken är gammal och väl beprövad.

Väl beprövad i civila boeingplan? Icke!
Eftersom man inte kan ha fjärrstyrt originalplanen så blir ditt problem att förklara vad som hände med dem och alla passagerare, och hur man helt obemärkt bytte ut dem mot andra plan.

Quote:
kan du inte svara på varför de fortfarande hemligstämplar banden från pentagon istället? vad är grejen?

Jag är inte säker, kanske har det med detta att göra.

"... the government cannot just release confiscated tapes to the public. It may show them at trials, but they are still the property of the company whose camera took them. Look at the settlements with regards to the Zapruder film as a demonstration of why they do not release things."

Anonym
Hur fan skall jag veta det? Jag sitter på en ö utanför stockholm och har aldrig besökt USA och kommer aldrig att göra det.
Så mina kunskaper om varför de inte har släppt banden är = 0.

Däremot så tror jag att i och med att det är en av värdens mest skyddade och bevakade byggnad, så skulle det vara tjänstefel att visa vad man har för utrustning och vad man kan se på den.
vad tror du om denna teori?

Anonym
Desinformatörer är inte här på Vaken för att övertyga folk som redan är övertygade om att den Officiella Versionen inte stämmer, utan för att få folk som tittar in på Vaken ATT INTE IFRÅGASÄTTA...

Den hetaste Tråden verkar vara 911. Avslöjas det att denna händelse är en Konspiration så går Lavinen och folk vaknar upp i en Snabbare takt än vad nu är fallet....

Eller ???

See User information
hahaha, inte kan ha fjärrstyrt dem?? oavsett om jag inte skulle kunna presentera ett enda dokument () vilket jag kan) på att det skulle vara möjligt så vet jag att självklart går det att fjärrstyra vilket plan som helst. det är år 2006 nu och om man kunde bygga en atombomb på 40-talet så tror jag inte att det är några problem att fjärrstyra ett flygplan idag. kom igen, var lite seriös nu...

varför måste jag förklara vad som hände med alla passagerare? det kan jag omöjligt veta. de kan ha sövts ner, planen kan ha bytts ut på något sofistikerat vis o kraschats i atlanten. jag vet helt enkelt inte och det finns ingen logik i att kräva att jag skulle veta det. poängen är att de kraschade in i några byggnader.

Jag är inte säker, kanske har det med detta att göra.

"... the government cannot just release confiscated tapes to the public. It may show them at trials, but they are still the property of the company whose camera took them. Look at the settlements with regards to the Zapruder film as a demonstration of why they do not release things."

återigen kommer du med citat från ännu en i raden av suspekta internetsidor utan någon ansvarig offentlig person. typisk desinformation. My name is Mark Roberts och en mail. genomskådat som en fasad för cia.

http://www.loosechangeguide.com/

det där är ju bara taffligt juridiskt skitsnack, och hela tiden har rättegången mot den 20e kaparen Zacharias Moussaoui legitimerat att de förblir hemligstämplade. varför då, vad skulle det möjligtvis kunna finnas på banden som är så hemligt ens av den anledningen? den officiella storyn är ju ändå att ett flygplan flög in i pentagon, och banden borde inte visa något annat i såna fall.

Posted on: 2006/8/31 21:20

See User information
A 73!

korrekt analys. därför är det alltså viktigt att bemöta deras resonemang.

Posted on: 2006/8/31 21:21

See User information
Quote:

skeptisk1 wrote:
Däremot så tror jag att i och med att det är en av värdens mest skyddade och bevakade byggnad, så skulle det vara tjänstefel att visa vad man har för utrustning och vad man kan se på den.

Håller med dig!, utrusningen är så hemlig så man kunde inte ens avslöja hur missilförsvaret runt Pentagon skulle fungera imot inkommande hot!, smarta snubbar dom där!

Posted on: 2006/8/31 21:29
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
Absolut. Ett par tre stycken gör det alldeles utmärkt !

Vi andra kan göra annat !!

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
hahaha, inte kan ha fjärrstyrt dem?? oavsett om jag inte skulle kunna presentera ett enda dokument () vilket jag kan) på att det skulle vara möjligt så vet jag att självklart går det att fjärrstyra vilket plan som helst. det är år 2006 nu och om man kunde bygga en atombomb på 40-talet så tror jag inte att det är några problem att fjärrstyra ett flygplan idag. kom igen, var lite seriös nu...

Nej, det går inte, på en boeing kan piloterna alltid koppla bort flygdatorn och styra manuellt. Boeing 757/767 har inte fly-by-wire. Om det ändå vore möjligt, tror du inte piloterna skulle protestera vilt och larma ATC om deras plan blev "fjärrkapat"?

Quote:
varför måste jag förklara vad som hände med alla passagerare? det kan jag omöjligt veta. de kan ha sövts ner, planen kan ha bytts ut på något sofistikerat vis o kraschats i atlanten. jag vet helt enkelt inte och det finns ingen logik i att kräva att jag skulle veta det. poängen är att de kraschade in i några byggnader.

Annars har du inget trovärdigt alternativ till den officiella förklaringen. Du måste visa att det finns åtminstone ett trovärdigt alternativ om du vill avfärda den officielal förklaringen.

See User information
säg vad du vill, det är klart att det går att kringgå. det är ju cia det handlar om. det är istort sett dom vi har att tacka för hela den tekniska utvecklingen med sitt krigshetsande under kalla kriget. de första datorerna utarbetades ju för att knäcka koder. microvågor användes (tack vare militära experiment) på 30-talet och lanserades först i kommersiellt syftei USA på 70-talet i form av mikrovågsugnen. dess funktion att värma mat var känd långt innan den kom.

så ja, på något sätt klarade de att fjärrstyra planen. hur vet inte du eller jag men det spelar heller inte någon roll. poängen är att vilken vettig människa som inte tror det är möjligt att göra detta på 2000-talet är ju rubbad.

och nej, jag måste inte alls visa ett trovärdigt alternativ för vad som hände. det vet bara de inblandade ovh de tiger som graven om det. det får de berätta om vid en eventuell rättegång.

tycker du inte att det är ett problem att George Bush ignorerar de här rösterna i sitt hemland? om en liknande rörelse hade varit lika stor i sverige och stadsministern bara ignorerade ämnet, trots en hel del utrymme i kommersiell media, vad skulle du tro då? att det var något skumt i görningen kanske. alla inslag på amerikanska media som man ser är ju helt otroliga. nickedockorna på FOX blir total sågade hela tiden.

två exempel;

Kevin Barrett

http://www.youtube.com/watch?v=J0XhEW39fgY

Robert Bowman

http://www.youtube.com/watch?v=wyq0EiAvQ8Q&mode=related&search=

zpz är en disinfowarrior. "hälsa till SÄPO så de kan underrätta CIA."

Posted on: 2006/8/31 22:08

See User information
just det, glömde;

"Om det ändå vore möjligt, tror du inte piloterna skulle protestera vilt och larma ATC om deras plan blev "fjärrkapat?"

jo, men de kan ha sövts med gas eller flygande målsökande nervgas-andandes getingar som tränats av CIA att sticka människor på en given signal.

Posted on: 2006/8/31 22:12

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
just det, glömde;

"Om det ändå vore möjligt, tror du inte piloterna skulle protestera vilt och larma ATC om deras plan blev "fjärrkapat?"

jo, men de kan ha sövts med gas eller flygande målsökande nervgas-andandes getingar som tränats av CIA att sticka människor på en given signal.

SUCK..

See User information
Operation nothwoods handlade ju bl.a om att man ska spränga ett fjärrstyrd kommersiellt plan över havet för att sedan skylla på cuba.. kommer inte ihåg alla detaljer om hur det skulle göras med passagerarna osv. men den som är intressaerad kan ju alltid kolla upp de.. de viktiga är iaf att dokumentet visar i vilka banor regeringen tänker..

Posted on: 2006/8/31 22:34

See User information
Quote:

skeptisk1 wrote:

va menar du? att man inte borde skjutit ner planet för att det skulle ha visat vilken utrustning man har, som skulle ha varit viktig information för andra terrorister och hot?

Posted on: 2006/8/31 22:38

See User information
Quote:

Atlanuchi wrote:
flygande målsökande nervgas-andandes getingar som tränats av CIA att sticka människor på en given signal.

kul :p det vore något att se :p

Posted on: 2006/8/31 22:41
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
NEJ! Det var en fundering på frågan varför man inte har visat banden från pentagon.

See User information
Quote:

skeptisk1 wrote:

Så kameror på andra sidan motorvägen skulle visa vad som finns i pentagon? var är dom banden?

Posted on: 2006/8/31 22:44
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper