vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Spelade golf med en 767-instruktör idag...
Quote:

muglert wrote:
Quote:

skeptisk1 wrote:
Däremot så tror jag att i och med att det är en av värdens mest skyddade och bevakade byggnad, så skulle det vara tjänstefel att visa vad man har för utrustning och vad man kan se på den.
vad tror du om denna teori?

Så kameror på andra sidan motorvägen skulle visa vad som finns i pentagon? var är dom banden?

Men snälla människa TÄNK!
Jag kan försöka använda färre och kortare ord så kanske du hänger med.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Mea culpa -- 757 ska det vara, beklagar mitt slarv.
Och jag försöker vara ärlig, så jag kan inte svära på vad det var han egentligen sa. Kan dock ana att jag citerade fel...
Men poängen var inte att vi skulle börja dra alla gamla hypoteser ännu en gång, utan bara att visa att även trafikflygare har kritiska åsikter om 911.

Eftersom en 767-223 är drygt en meter längre än en 757-233, samt också lite bredare, så är det säkert helt omöjligt för en trafikpilot med 30.000 timmar i militär och kommersiell tjänst, och mångårig flyglärare på olika militär- och passagerarplan, att uttala sig med större kompetens än vissa här på forumet.

Så slumra in igen och dröm era behagliga drömmar om knivskarpa videobilder på en 757:a som brakar in i Pentagon... Det är ju helt uppenbart att de finns, så varför inte lägga på ett litet kol och be att de visas äntligen?

Posted on: 2006/8/31 22:50
------
UUAA RADIO -- http://uuaaradio.blogspot.com
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

skeptisk1 wrote:
Quote:

muglert wrote:
Quote:

skeptisk1 wrote:
Däremot så tror jag att i och med att det är en av värdens mest skyddade och bevakade byggnad, så skulle det vara tjänstefel att visa vad man har för utrustning och vad man kan se på den.

Så kameror på andra sidan motorvägen skulle visa vad som finns i pentagon? var är dom banden?

svara på frågan istället! var är dom banden och varför visar man dom inte?

är ganska säker på att man precis som med månlandningen kommer att "tappa bort" banden..

Posted on: 2006/8/31 23:12

See User information
Interesting, Several pilots have commented on this situation around 911 like THIS one:

"I am a pilot and I know what happens to me when I lose my transponder. The controllers console immediately alerts him to the fact since he no longer has my transponder code and altitude. This causes him a graet deal of trouble and very shortly I get trouble also. I am usually instructed to stay below 3,500 feet and return to the airport. The reason for the concern is that I am a hazard to navigation. Now imagine the situation in the Air Route Traffic Control Center (commonly abreviated to "center").
This is in the northeast corner of the U.S., the busiest airspace on the planet.....MORE TO READ HERE: http://www.prisonplanet.com/a_pilot_answers_911_questions.htm

And HERE: http://www.arcticbeacon.com/6-Dec-2005.html

Quote:

MikaW wrote:
Det tillför ingenting till debatten, men det är i alla fall intressant:

Mannen hade 30.000 flygtimmar, hade flugit Boeing 767 sedan den kom och hade under flera år varit instruktör på modellen.
Så jag frågade honom om 11 september, vad han trodde om att några usla nybörjare kunde flyga på det sättet?
"World Trade Center var ingen konst -- de där kärrorna är så stabila och lättflugna, att du hade kunnat göra det med ena armen bakbunden."
"Men Pentagon," sa han. "Vilket jävla skitsnack! Det där var ingen 767! Jag kan inte säga vad det var, men motorerna stämmer inte, hålet stämmer inte, vinklarna stämmer inte."

Vi får väl anse att det i alla fall var en ganska initierad kommentar, eller?

Posted on: 2006/9/1 4:16

Anonym
Quote:

Mr.P wrote:
Quote:

skeptisk1 wrote:
Quote:

muglert wrote:
Quote:

skeptisk1 wrote:

svara på frågan istället! var är dom banden och varför visar man dom inte?

är ganska säker på att man precis som med månlandningen kommer att "tappa bort" banden..

Ok jag tar det så enkelt jag kan, sätt dig ner, ta det lungt och försök att förstå.

Jag skeptisk1.
-Är du med?
Vet ingenting om banden.
-Det var väl inte så svårt? Jag forsätter.
Vad är det hos mig som får dig att...
-Nu blev det mycket, men försök i alla fall.
tro att jag skulle veta något om dem?

Nu är det meningen att du skall svara mig. Det är det som den lilla klumeluren i slutet betyder.
Om du tycker att det här med bokstäver är svårt så kan du rita en teckning och lägga upp den här så skall jag försöka att tolka vad du menar.

Det väl inte så svårt att förstå hoppas jag. Om du snubblar på något ord så får du fråga, jag står till din tjänst.

Edited by skeptisk1 on 2006/9/1 8:12:00
Edited by skeptisk1 on 2006/9/1 8:15:26
Edited by skeptisk1 on 2006/9/1 8:16:46
Edited by skeptisk1 on 2006/9/1 8:22:37

See User information
Quote:

zpz wrote:
Quote:

Michaels wrote:

Har du någon bild och tänkvärt scenario om Pentagon?

Mvh Michael

Min bild av det hela skiljer sig inte speciellt mycket från denna förenklade beskrivning:
http://www.flashback.info/showpost.php?p=1169127&postcount=1213

Det var en redig lång tråd på flashback, intressant läsning stundtals.. :)

Visst han har en intressant ståndpunkt, att det är ett plan har sitt skelett osv... Om det nu är skelettet som pressats igenom detta hål, vart är alla vrakspillror? Nu ser ju jag bara på bilderna men det måste ju vara en himla massa spillror av planet som hamnar utanför byggnaden, det skulle se ut som en blindnit ser ut på baksidan, uppfläkt.
Dessa motorer som sitter på planet, dom måste ju väga minst 5 ton i en kompakt massa som kommer farande, det är inget som lämnar en byggnad oberörd, kommer ramen in så kommer också en motor in i byggnaden, men det är bara vad jag tycker.

/M

Posted on: 2006/9/1 9:03

See User information
Michaels, lyktstolparna som fick ta emot den mesta kraften av vingar och motorer gjorde nog att motorernas framfart minskades avsevärt jämfört med resten av planets kropp. Därför gick dom inte igenom väggen ... så tror jag

Posted on: 2006/9/1 10:06
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper