vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Otroligt Intressant!

See User information
Häromdagen gick jag och funderade på det Jordan Maxwell pratat om i en del intervjuer om att eliten egentligen inte ser oss som människor utan snarare produkter och konsumenter och att The United States egentligen är ett företag som bildades på 1870-talet och vars anställda kallades för citizens. Företaget har en VD som ju kallas för president och chefar över befolkningen som tror sig vara medborgare i ett land. Låter säkert helnipprigt för många men Jordan kunde visa på flera fall där folk gått fria från rättegångar därför att de genomskådat systemets bluff.

Det här är vad jag skrev i en tråd för ett år sedan:

"Hörde en intervju med den oerhört påläste forskaren Jordan Maxwell där han berättade att det egentligen finns två sorters lagar som vi människor lyder under fast de flesta inte har förstått det. De är: "The Law of the land", den civila lagen, dvs vad som gäller inom länder, städer e.t.c, samt: "The Law of the high seas" eller som den också kallas "The Maritime Law", d.v.s sjölagen. Maxwell hävdar att det är denna uråldriga lag som egentligen tillämpas när någon ställs inför rätta USA. I slutet av 1860-talet mötes ett grupp affärsmän i Amerika och bildade ett bolag som de kallade "The United States" bolaget hade, som brukligt är, en president och en vicepresident och de anställda kallades för citizens. Med andra ord; medborgarna i USA är alltså egentligen anställda i Aktiebolaget United States och lyder direktörerna och bankirernas lag vilken är "The Maritime Law", som är internationell.

De som styr detta ser oss inte som människor utan som instrument eller produkter i deras bolag. Som ett bevis på detta skriver man alltid en åtalads namn med stora bokstäver när de ställs inför rätta. När den anklagades namn ropas upp i rättsalen och man svarar ja och sätter sig i båset så har man acceptterat att vara underställd denna lag som säger att man är en ägodel. kräver man att få se ett dokument som ska visa att det är en själv så får man se att de skrivit ens namn med stora bokstäver. Vill man inte kännas vid att det är ens namn så kan de inte heller åtala en."

Hursomhelst, i samma veva som jag funderade på detta och kände att jag ville veta mer om det så gick jag in på Conspiracy Central Tracker.....och ser man på..... någon har postat en intervju från Coast2Coast med en kille som heter Mark Stevens som har forskat på det här och han hävdar att det egentligen inte existerar någonting som en stat eller ett medborgarskap. Det är en påtvingad illussion, en fantasi, som makthavarna spelar ut mot medborgarna för att utöva makt över dem. Det sägs att staten är skyldig att skydda medborgarna och det är bl.a därför vi betalar skatt. Stevens hävdar att han kan bevisa att staten inte är skyldiga att skydda oss, att det bara är ett antagande vi utgår ifrån som inte har någon legal grund.

Istället hävdar Stevens, borde alla samhällen bygga på helt fri företagsamhet och frivilliga insatser. Han menar att det är absurt att vissa, ( eliten), ska har rätt att utöva våld mot andra, (folket), om de inte spelar med i spelet, betalar skatt, låter bli att röka brass e.t.c. Det Stevens förespråkar är alltså inte anarki, utan verklig frihet till individen, att göra det den vill så länge det inte skadar andra. Om vi har problem ska vi ha möjligheten att få hjälp antingen av frivilliga organisationer eller genom att anlita en privat firma som hjälper oss.

Det kräver ett öppet sinne för at ta in detta men Mark Stevens är i mitt tycke en mycket intelligent kille som är före sin tid och jag tror att i framtiden kommer sådana som han att betraktas om pionjärer i mänsklighetens utveckling.

Missa inte den här intervjun, bland det intressantaste jag hört på länge. För er som ej använder torrents hoppas jag att micro eller någon annan kan lägga upp den här intervjun för direkt nedladdning på mp3.

Här finns den i alla fall:

http://conspiracycentral.net:6969/sta ... 06d9e491001782be0e328815d

Här är Mark Stevens hemsida med utdrag ur hans bok.

http://www.adventuresinlegalland.com/

Posted on: 2006/9/1 8:39

Edited by Lightsaber on 2006/9/1 8:54:40
Edited by Lightsaber on 2006/9/1 9:20:57
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Otroligt Intressant!

See User information
Systemet fungerar ju så att det folk anser för tillfället vara lag är lag. Hur skulle man kunna driva igenom en laglig process där man anser att lagen är olaglig?

Posted on: 2006/9/1 9:04
Administratör och grundare av vaken.se
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

micro wrote:
Systemet fungerar ju så att det folk anser för tillfället vara lag är lag. Hur skulle man kunna driva igenom en laglig process där man anser att lagen är olaglig?

På samma sätt som samhället i övrigt måste förändras, genom att tillräckligt många genomskådar att det system vi lever i bygger på en bluff, på bedrägeri och slaveri, där människans energi och planeten har kapats av en psykopatisk elit. Stevens går in på det här med psykopati också. Lyssna på intervjun, jag lovar att du har 2 synnerligen intressanta timmar framför dig, killen är extremt smart.

Posted on: 2006/9/1 9:16

See User information
Här är ett helt gäng intervjuer med Mark Stevens:

"If you’ve ever felt there was something wrong with the world but you just couldn’t put your finger on it, then this is the book for you. Perhaps the most controversial, informative and entertaining book to see print in years, you need to read Marc Stevens' Adventures In Legal Land."

http://www.adventuresinlegalland.com/archive.html

Posted on: 2006/9/1 11:09

See User information
Kolla in den här TV intervjun med den här extremt smarta killen som bevisar att vi lever i ett slavsamhälle baserat på en bluff.:

http://www.adventuresinlegalland.com/interview.mov

Posted on: 2006/9/5 10:55

Edited by Lightsaber on 2006/9/5 11:11:25

See User information
Jag har också hört Maxwell prata om maritime law och det är riktigt intressant. Angående aktiebolaget Amerika så är det ju väldigt ofta man nämner AB Sverige när det pratas ekonomi.

Då är frågan hur lagen om skatt fungerar i Sverige, någon som är insatt?

Posted on: 2006/9/5 11:57
- -

See User information
Har inte hittat några uppgifter på det men eftersom vi är underordnade samma ekonomiska system som resten av västvärlden så borde det väl vara så.

Här är en intressant intervju med Marc Stevens på "The Peter Priniciple Radio. Flytta fram till 23:e minuten där börjar intervjun."

http://mp3-2.rbnlive.com/Shank/0410/20041025_Mon_Shank1.mp3

http://mp3-2.rbnlive.com/Shank/0410/20041025_Mon_Shank2.mp3

Posted on: 2006/9/10 10:34

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper