vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 3 »

Vad händer den 11:e?

See User information
Dessvärre jobbar jag den dagen, men finns det något planerat? Med det menar jag någon slags demonstration eller 'aktion-på-stan', något i stil med vad Loose Change-pojkarna har planet i NYC/Ground Zero... Isf vore det väl bra att annonsera om det i god tid så folk hinner planera och organisera sig för att ansluta.

Peace!

Posted on: 2006/8/30 20:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Vad händer den 11:e?

See User information
The brave and true will be out DOING, the cowardly MASSES will do NOTHING.

The ones who SHOULD be out may not know how for they are so duped and manipulated, afraid of waht others think, waiting for a leader... baaaa..baaaa

I will be flying on an airplane taking a poll...then landing in Stockholm looking for a demo...

I suggest you take the day off.

Seriously, whats stopping you but FEAR?

Whats more important, a day lost or the truth lost?

I challenge you, if I am in town then on the 11th and not later, I will help hand out info etc. With you. Like free thinking active WOLVES.. not SHEEPLE

YOU posted this...

If I can make it can you?

Posted on: 2006/9/1 5:14
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det är ju upp till oss hard-core aktivister att planera lite.

Alla som vill ta personligt ansvar och hjälpa till med material ideér mm BORDE maila micro@vaken.se.

Minst 5 personer BÖR träffas upp i sthml en dag och göra skyltar mm.

Jag skulle vilja ha MASSOR med personer som kommer till stockholm över kvällen den 11 och är med i demonstrationen. Skicka gärna ett mail till mig och säg att du kommer. Eller posta någonting här.

Den 11 så är det en anti-krigsdemonstration på plattan. Där kan vi blenda in, dela ut plakat till andra som vill stödja vår sak och sätta upp rikligt med affisher mm.

Om det finns intresse så kör vi en Loose Change utomhus. För att genomföra detta så beövs en projektor, två bilbatterier, en stor duk samt en sterio.

Hoppas att alla känner sig villiga att hjälpa till.

Posted on: 2006/9/1 8:28
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
att visa filmklipp är ett måste, ska ju inte vara så svårt att få in alla saker..

visa små filmklipp om kontrolerad demolering, vad experter har att säga mm. Vet inte riktigt om det skulle fungera att visa loose change då man måste se hela för att en helhetsbild, tror inte folk orkar stå där i en timme..

Vad behöver ni hjälp med?

Posted on: 2006/9/1 11:17

See User information
det vore skit bra med ett fint party tält och lite stolar kanske?
för folk som faktiskt vill se hela...

Posted on: 2006/9/1 11:18
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Först så behöver jag hjälp med att ta reda på vad som vi behöver hjälp med. Så jag skulle vilja träffas och göra skyltar mm och diskutera saken.

Posted on: 2006/9/1 12:18

See User information

Posted on: 2006/9/1 13:13
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Like I said, I will be there jet lagged tired drunk sleeping whatever, I dont care, Its GOTTA be done. If I am in the country I am there.

Its one thing to chat on forums etc, but VERY important to just show up, even quietly, but to be seen with others.

Here in America people are stoked and ready to go because they have realised that invisible quietness is counterproductive.

The borg, or ubermaktiga, the ruling elite COUNT on our PASSIVITY in the REAL WORLD.

Cyber forums are controlled by the corporations, demos are fun, democratic meeting places, with wonderful people and maybe even FIKA???!!!

So outta school, take the day off, this is a GREAT chance to show people what the truth looks like, or AFTONBLADET will do it for us haha!

Posted on: 2006/9/1 14:07

See User information

Posted on: 2006/9/1 14:29

See User information
Jag dyker gärna ner till Stockholm, sovplats nån?

Posted on: 2006/9/1 15:14
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Jag dyker gärna ner till Stockholm, sovplats nån?

Got it if I am there if you need it, fast jag bor utanfor..lite..hehe...

Posted on: 2006/9/2 6:08

Anonym
Skall kolla om jag kan få med mig några och komma upp.

Götet !

Hör av er på Mail funktionen,. Jag har plats för 3 stycken i bilen och hade tänkt att åka upp över Dagen.

See User information
Jag är intresserad. Hjälper gärna till att sätta upp affischer. Kan även tänka mig att glida runt och prata med folk eftersom jag givetvis står för min åsikt. Vilket är bästa sättet att visa upp oss på? Behöver vi tillstånd?

Posted on: 2006/9/2 22:57

See User information
Man behöver inga tillstång för spontana manifestationer om de inte stör allmän ordning.

Dock så behöver man tillstånd för att demonstrera. Det skall dock vara en annan demonstration på plattan så det bör vara lugnt.

Posted on: 2006/9/3 9:53

See User information
Jag fick idag reda på att både vänsterpartiet och miljöpariet genomför demonstationer på plattan den 11 september. Fokus kommer ligga på hur mycket skada "kriget mot terrorismen" faktiskt orsakar. Min källa som jobbar för vänsterpartiet lät väldigt entusiastisk och sa att det förmodligen kommer bli upp emot 1000 pers där. Det skulle vara aktivitet både på tagen och under kvällen med hjälp av belysning. Låter som det kommer bli en väldigt informationsvänlig miljö

Mitt förslag är att försöka hålla detta på en lagom nivå. Man vill inte "skrämma bort" vanliga människor med för mycket information på en gång. Vissa teorier på denna sajt slängs snabbt i människors "konspirations"-fack utan särskild eftertanke. Det är som enbart mitt synsätt på saken. Skulle vara intressant att höra vad andra tycker.

Jag skulle hur som helst vilja se lite propagande för filmen Loose Change tillsammans med vaken.se på flygbladet. Kanske även dela ut gratis kopior av filmen till folk som går förbi. Jag kan tänka mig att bränna ett gäng på cd-skiva. Kan det vara något? Själva filmen är ju gratis och jag betalar mer än gärna för kopieringen

Alla borde komma med sina idéer och hjälpa till med detta.
Inget idé är för dum.
Det viktigaste är att något händer.

Posted on: 2006/9/3 16:28

Edited by provoceramera on 2006/9/3 17:27:29

See User information
Bra idé. Jag kan bränna ut ett 50 tal DVD skivor och jag brukar göra egna DVD fodral av ett vikt A4 med text på. Jag ska se till att lägga upp den så andra kan göra liknande.

Jag ska komponera ihopp ett specialanpassat flygblad i a5 format som vi kan dela ut. Skriv gärna ihopp en text som du tycker passar så klipper och klistar jag. Jag lägger upp den på vaken senast den 8:e.

I USA har jag sett skyltar med 911 was an inside job, jag tror att det kan vara bra att göra en del tydliga sådanna texter som inte är allt för prococerande. Sen ska jag fixa några lakan och skriva ut lite liknande saker på.

Affisher kommer att sättas upp runt omkring på plattan med info om vaken mm.

Jag kommer att jobba med detta på onsdag och på helgen innan den 11. Alla som vill hjälpa till att göra skyltar mm är välkommna till bagarmossen, eller annan plats om så önskas.

Posted on: 2006/9/3 18:16

See User information
Såg precis nyheten på första-sidan angående Loose Change visningen på TV4 Fakta samma kväll. Detta skall vi verkligen dra nytta av. Om man på allvar brinner för detta gör man nog bäst i att aktivera sig nu när dessa frågor börjar dyka upp i media. Vi får inte låta detta tillfälle blåsa förbi.

Vi borde dessutom hjälpas åt att hålla torrent länken levande av den svenska versionen. Loose Change 2E swesub [vaken.se].avi
Torrent länk: http://thepiratebay.org/details.php?id=3494373
Kanske kan vara läge att länka till den tillsammans med nyheten på förstasidan?

Posted on: 2006/9/3 20:20

Edited by provoceramera on 2006/9/3 21:09:25

See User information
Jag ska se om jag kan erbjuda ett par sovplatser, det är möjligt att jag har plats för ett killar.

Annars, ska vi ha music?
http://911blogger.com/2005/04/special ... re-911-related-music.html

Ska vi vara på plattan och sen fortsätta någon annan stans? Ska vi bestämma oss för att hålla oss till ett par hardcore frågor och undvika allt annat, så att vi kan vara mer fokuserade?

Typ, WTC 7, s9/11t, William Rodrigues, NORAD, VIGILANT GUARDIAN, och värme-var-inte-tillräcklig arguement?

Ska vi finslipa på dom här på forumet redan nu?

Fan vad kul!

Ska vi ringa pressen? Jag har åtmistonen en kontakt, han vill nog inte skiva, men han kanske kommer...

http://www.911blogger.com/files/audio/diabolic%20-truth.mp3

Posted on: 2006/9/4 20:35

See User information
Jag tänkte fixa hela helgen. Alla som vill hjälpa till är välkommna, det behövs skyltar, målafärger eller sprayburkar, vita tyger/lakan, pinnar till affisher.

Jag har fortfarande ingen bra koll på vilken uppslutning det blir den 11, så skriv gärna en rad om ni vet att ni ska komma dit.

Posted on: 2006/9/4 20:45

See User information
Tack för länken till musiken, Striver. Fanns några sköna låtar där.

Posted on: 2006/9/4 22:01
Unknown.se - Sveriges (snart)största site om det okända. ;)

See User information
På söndagen har jag pulardag. Alla som vill vara med är välkomna. Ta med material om ni har. Det blir i bagarmossen. Maila mig så skickar jag mitt telefonnummer eller instruktioner.

Jag ska se om jag han hussera två aktivister på mondagkvällen. Hag hör av mig om det.

Posted on: 2006/9/7 14:55

See User information
Resized Image Typ klar nu.
ca 120 Affischer: Check
ca 130 Flyers: Check
videokamera: Check
resten: Priceless eller något. ;P

hehe, detta är det 911:e inlägget i denna forumdel.

Posted on: 2006/9/8 14:58

Edited by PriMo on 2006/9/8 15:29:21

See User information
Jag måste boka av 11sep, jag har dragit på mig sjukdom...
Men jag hoppas ni ger dom vad dom tål och jag håller koll på media och ser vad som sägs :D

Posted on: 2006/9/9 5:53
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

See User information
Fixat 72 st miniflyers till! Som man kan lämna på tunnelbanan m.m.

OMFG, det blir 322 st papper. Först 911 inlägget och nu Skull & Bones numret 322!? Vad näst? Får slut på papper kl 2012? ;P

Posted on: 2006/9/9 14:34

(1) 2 3 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper