vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Synden straffar sig själv - tydligen...?
[censurerat pga av osmaklighet]

http://www.gt.se/index.jsp?a=673984

Edited by Psilocyber on 2006/9/4 9:02:49
Edited by micro on 2006/9/4 14:45:22
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Synden straffar sig själv - tydligen...?

See User information
Ja hon blev brutalt våldtagen, det tycker du är rimligt "straff" för att hon var på "hemligt" (?!) ordens möte ?!?!

Ditt avskum, du hade kanske helst utfört våldtäkten själv ?!

Posted on: 2006/9/4 8:10
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Verkligen det är inte okej at hoppa på psilo så där!

Jag håller med om att detta "skämt" är jävligt grovt inte sarkasm utan hemskt.
ja är en sådan som tycker man ska kunna skämta om allt.
"det man inte kan skämta om förjänas inte att tas på allvar"

men såhär dagen efter det hemska inträffat är det väl brisst på
respekt kan ja tycka.

Anonym
Är det så konstigt att man som jag skriver att synden straffar sig själv, eller? Hur mycket ont har inte frimurare, rosenkorsare osv pysslat med och ställt till med genom tiderna.
Ont drar till sig ont, och att hon råkade ut för detta är ingen "slump" är jag övertygad om, utan orsaken finns på det andliga/astrala planet.

Det går inte att hålla på med mörkrets angelägenheter utan att till slut drabbas av mörkret själv.

Detta är min åsikt, och för det blir jag kallad för presumtiv våldtäktsman och liknande av idioten "verkligen".

Psilo

Anonym
Här är en som i all hast fått ta på sig "trä-fracken" och åkt rakt hem till underjorden.
Är det månne synden som straffat honom själv? Att vara riksbankens orförande kan väl knappast vara ett arbete i "ljusets tjänst", utan snarare det motsatta, eller?

Kapitalism är en mörkrets uppfinning...

http://www.gt.se/index.jsp?a=674084

See User information
Jag känner rosenkorsare AMORC som varit med i över 30 år och inte gjort någonting dumt utan är nälla och trevliga.

AMORC är ett sällskap för att utveckla meditation, astralresor och rituell magi. Det är inga affärsträffar för makteliten.

Det är djupt tragiskt att detta hände, oavsätt kvinnans eventuella tidigare karma.

Posted on: 2006/9/4 13:02
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Man bör vara ytterst återhållsam med att prisa andras död och olycka........Om någon begår mycket svåra brott som ett flertal mord mm. kan man kanske känna en viss lättnad om denne någon tas till fånga eller kollavippen. Men glädje? För vad?
Tror inte att denne riksbankens ordförande var så gränslöst elak, mer en produkt av ett "elakt" system, men det är vi alla som lever i det......

Posted on: 2006/9/4 14:21

Anonym
Quote:
Philocyber:
Ont drar till sig ont, och att hon råkade ut för detta är ingen slump är jag övertygad om, utan orsaken finns på det andliga/astrala planet.

Du menar karma då eller?

Anonym
Nja, karma vet jag inte om jag vill kalla det...hittar dock inget annat ord, så det får väl duga med karma.

Psilo

Anonym
Angående osmakligheten jag hade genom att hänvisa till länken i GT, så var det på inget sätt så att jag applåderade att ordens-kvinnan råkade ut för tråkigheter, eller att riksbankens orförande dog. Jag konstaterade endast det att inget sker av en slump, utan att allt har en anledning, ÄVEN om det är osmakliga tråkigheter man råkar ut för.

Klart slut / Psilo

Anonym
Quote:

Psilocyber wrote:
Jag konstaterade endast det att inget sker av en slump, utan att allt har en anledning, ÄVEN om det är osmakliga tråkigheter man råkar ut för.

Hallå, vad fan snackar du om egentligen, att om man råkar ut för något tråkigt så är orsaken att man själv gjort något ont???

Jo, saker sker av en "slump", massor av saker hela tiden, och folk råkar ut för hemskheter de absolut inte förtjänar.

Om vi tar alla civila offer i krig t.ex., har dom förtjänat att dö/våldtas menar du?
Du kanske kan berätta för oss anledningen till att offren i My Lai var tvungna att dö?

Om jag satsar hela min förmögenhet på roulette, finns det då en anledning till varför jag antingen vinner eller förlorar??? Förtjänar jag någotdera, och går det att räkna ut på förhand isåfall? (vore bra om det va så, då kunde alla goda människor bli stormrika)

Ditt resonemang är flera hundra år föråldrat, då man trodde att sjukdomar var guds straff.

Anonym
Det finns fortfarande ingen slump, det finns endast orsak och verkan, har du inte fattat det ännu?
Zpz, det hjälper inte att du gnäller på mig för att du inte fattar,...du får gnälla på din morsa eller farsa eller nåt.

***Psst,...jag skall berätta en hemlighet,...det är heller ingen slump om man är dum och trögfattad,...det är självförvållat.***

Psilo

Anonym
Quote:

Psilocyber wrote:
Det finns fortfarande ingen slump, det finns endast orsak och verkan, har du inte fattat det ännu?

Nej det har jag inte. De flesta fysiker tolkar kvantmekaniken som att orsak och verkan inte gäller på mikronivå, utan att slumpens lagar gäller där. (Och i förlängningen blir då allting slumpmässigt.)
Andra försök till tolkningar av kvantmekaniken blir mycket svåra och konstiga.

http://en.wikipedia.org/wiki/Copenhagen_interpretation
http://en.wikipedia.org/wiki/Interpretations_of_Quantum_Mechanics

Du är välkommen att bidra med din tolkning.

Anonym
Jag tror du skall ta vad fysikerna säger med en nypa salt, och inte tro blint på allt du läser och hör.

Frid

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
***Psst,...jag skall berätta en hemlighet,...det är heller ingen slump om man är dum och trögfattad,...det är självförvållat.***

Psilo

Aah, då förstår jag bättre varför du startade denna tråden.

Posted on: 2006/9/5 6:49
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Verkligen skrevQuote:
Aah, då förstår jag bättre varför du startade denna tråden.

Svar: I så fall måste ju du vara ännu dummare som fixerar dig vid och bryr dig om denna tråden då, eller? Skönt att du visar hur "trögfattad" och dum man kan bli - men alla kan ju inte vara vakna,...några måste ju vara dumma också.

See User information
psilo, citat;

"Det finns fortfarande ingen slump, det finns endast orsak och verkan, har du inte fattat det ännu?"

jag både håller med dig samtidigt som jag inte göra det. jag är helt säker på att det finns en slump. att det skulle finns något sorts samband mellan vem som råkar passera förbi en våldtäktsman i en buske mitt i natten och denna persons liv i övrigt är befängt. han väntade med stor säkerhet på första bästa och det kunde garanterat varit vem som helst. jag tror på slumpen.

det jag håller med om ligger i sambandet orsak -verkan. fast jag har en annan syn på det än du har.

ja, som man sår får man skörda, men då borde ju i stort sett alla här sitta i klistret eftersom vi lever i ett kapitalistiskt samhälle, och bevisligen utnyttjar stora delar av världen för att ha det bra. självklart utgjorde hon väl en del av ett dåligt system, precis som alla vi andra (undantaget de som bor i en liten stuga och odlar morötter och hugger ved hela dagarna). mer eller mindre är vi alla delaktiga i det.

och på detta sätt bidrar vi till att bygga ett samhälle som främjar våldsbrott. jag ser även krig som ett våldsbrott. på detta synsätt håller jag med om orsak - verkan.

däremot är våldtäkt ett urgammalt brott. det är inte ett resultat av 100-årig illuminati-indoktrination. och eftersom våldtäktsmän alltid har funnits är det ännu mer fel att se detta samband. det var en tragisk händelse och det var faktiskt respektlöst.

ingen kommentar om bankmannen.

Posted on: 2006/9/5 8:02

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper