Vakencorner
|
Anonym
|
Re: Iran och folkviljan.
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
om du är med i denna sida så borde du veta bättre och se att demokrati bara är en teater, speciellt i usa och att den missbrukas liksom alla andra goda ideer och uppfinnigar av en osynligt makt elit..
speciellt i Iran.. säg vad du vill men iranierna är nog dom mest manipulerade och lurade massan som existerar idag.. med tanke på Shan och Khumeini osv. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Jag är väldigt medveten om både USAs roll i världen och hur dom manipullerar sitt eget folk.
Tänk bara en sådan sak, att man fick 86% av amerikanarna att rösta för att anfalla Afghanistan. Då gällde det att bomba sönder ett helt land och dess folk för att man jagade EN man. Ja samma sak hände i stort sätt i Irak. Nu står Iran på tur. Jag tänker inte ha någon uppfattning om iranierna är mer eller mindre hjärntvättade är amerikanerna. Det jag absolut hävdar är att varje land bör själva få bestämma vem dom vill välja till ledare. Hade iranierna velat närma sej USA, då hade dom valt en annan ledare. I den fria världen (läs USA) är inte alltid kandidaterna så många i allmänna val. Eller har vi sett representanter från låg- eller medelklassen i USAs presidentval?
Posted on: 2005/6/30 20:18
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
usa är frimurar land rakt igenom.
"självständighets kriget" som var mellan norra och södra "lodgerna" som etablerades strax innan kriget bröt ut.. jag tänker inte gå in på det närmare och det räcker med att veta att all riktigt makt finns gömd inom dessa "lodger" som styr i stort sätt allt i västvärlden. Shan var ju oxå frimurare lixom stalin, mao, bush, blair, bildt osv.. Iran hette ju persien en gång i tiden.. iran står för "land of the arians" :) |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Javisst, det är lättare att räkna upp dom makthavare som inte
hör till något ordenssällskap, prins Charls. Europa är väl lika aktivt vad gäller den sortens verksamhet.
Posted on: 2005/6/30 21:30
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
USA pekar ut Irans nya ledare som terrorist.
Inte helt oväntat. USA drar sej nog inte för att plantera bevis.
Posted on: 2005/7/1 19:51
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hahaha..
jag tror fördelningen av återuppbyggandet efter bombningen av det är redan fördelat upp bland storföretagen.. nu fattas bara invationen.. ännu en orsak med irans nya president.. en sak måste vi alla få in i våra stackars hjärtvättade huvuden.. Usa är inget riktigt land utan en frimurarkoloni rakt igenom. Ett företag rättare sagt som kan missbrukas av dom som styr rakt igenom.. om usa blir uppmålad som en ond stat är bara bättre för som som styr då dom är experter på att missbruka ondska och vet exakt hur som ska styra massans reaktion på hur superstaten missbrukar sin makt.. det finns en agenda för hur frimurarna ´ska ta över världen.. den är högst verklig och ingen teori. då spelar det ingen roll om vi är svenskar, chilenare, iranier, turkar eller ryssar.. vi måste vakna och se att vi är alla ett.. innan det är försent.. |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Bra, bra efekto, mycket bra inlägg,...mera sånt...
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
eFeKTO
Ja jag tror dej, det är väl kanske ekonomin som hindrar ett anfall av Iran. Intressant beskrivning av USA, jag har inte tänkt precis så, men tycker att det var en bra vinkel och säkert rätt sann. Dethär med att vakna och att väcka människor, det är inte så lätt. Det finns stor krafter som gör allt för att förlöjliga alla tankar på att allting som sker, inte är för folkets bästa. Hur får man folk att inse att vi manipulleras med alla möjliga trick och trender? Det som sker i vardagen har ju inte uppkommit av en slump, jag tänker på drevet mot svaga grupper, modetrender som förslavar och konsumtion till döds..
Posted on: 2005/7/3 12:01
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
det finns inget som är svårt egentligen..
vi gör det bara svårare än det är. allt är så mkt enklare än vi tror och oftast är rädsla en del av det som skymmer en för att se detta. som i ditt exempel är du rädd för att se löjlig ut i andras ögon, detta är något som säkert är fullt sant i din värld. Vi människor besitter en oändlig kraft, denna försöker vi mätta hela livet med allt möjligt. en del i mat, andra i religion, sex, droger, pengar, sport ja vad du vill igentligen. man kan hitta oändligheten i det mesta men det vi behöver allihop av oss är att vakna upp rejält genom att börja vara 100% ärliga mot oss själva. när du börjat känna av resultatet av ärligheten gämte mot dig själv kan du sedan fortsätta med resten av oss andra. Det vi alla har gemensamt på denna site är nog att alla vi här vet att vi är lite mer än fysiska varelser och besitter något som kallas "själ" / undermedvetna / gud och annat.. att vi alla är sammankopplade (ett) och valt att leva på jorden för ett visst syfte. det jag skulle vilja ge dig (zysse) som råd är att du borde börja med att rannsaka (dessinformera) dig själv till och börja med sedan försöka väcka dina slumrande närmaste med att upplysa dig själv med så mkt sanningar som möjligt som du sedan kan sprida runt om dig.. själv ska jag npg börja klottra igen.. |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Det gäller förståss vilket val man gör.
Det jag försöker säga så enkelt som möjligt är, hur få den stora gruppen människor att se en liten glimt av det som håller på leder oss till det verkliga slaveriet. Den lilla tonorsflickan som tror att hon blir lycklig när hon opererat in silikon i sina bröst, eller bantat sej till döds. Eller karriäristen som springer allt snabbar, kör över andra och glömmer att leva, bara för att platsa i rätt krets. Själv är jag tvådelad, en del som jag använder för att fungera i vardagen, den andra delen använder jag för privat bruk, det är min sanna del. Jag ser inte någon möjlighet att göra något i nuläge, just av den orsaken jag nämnt. Först måste det grövsta försyndelserna göras synliga för majoriteten av folket. Det tror jag att sker genom att synliggöra tex. det som sker öppet för våra ögon, när vi med moroten eller piskan skall intregreras i EU. Nej du behöver inte vara orolig för min klarsynthet, men jag har kanske underskattat vakens.se nivå... när vad jag trodde vuxna människor snackar och storleken på politikers könsorgan.
Posted on: 2005/7/4 8:11
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jag blir får liiiite avsmak på din tvådel?
förstår inte riktigt .. förklara dig citerar dig -"Själv är jag tvådelad, en del som jag använder för att fungera i vardagen, den andra delen använder jag för privat bruk, det är min sanna del." som jag sa innan börja med dig själv först... var sann mot dig själv.. du kan inte ha en sann del och en annan som är nått annat.. vad är den förresten om man får undra? hur ska du övertyga andra om du inte kan övertyga dig själv.. som gary busey säger.. själen är som livets segel, erkänn den och bruka den med förnuft med hjälp av bla karma, kärlek, givmildhet osv.. sen så sköter båten sig självt och tar dig dit du vill.... |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Man måste vara någorlunda realistisk och se vad man kan
göra och det är väldigt begränsat. Har man som jag familj där det ingår endel företagare, då får man ta hänsyn så man inte skadar någon. Den som har familjen under hatten kan väl agera lite annorlunda. Sen kan vi se många olika grupper av "världsförbättrare" tex. vakna.se, där jag misstänker att strävan kanske är den motsatta. Om man har hänsyn som att "det kan skrämma bort någon härifrån vaken.se, ifall man säger sanningen". Sådan verksamhet ger jag inte mycket för. Kanske jag har missförstått något, kollar vidare vad denna sida har att bjuda.
Posted on: 2005/7/6 19:57
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
hmm.. du förvillar mig lite med din tvär keffa svenska men iaf..
dock fick jag mig en rejäl tanke ställare nyss när jag kommit hem efter ett helt dygn av sol och fest .. att denna trio av webmasters lyckats utdela sin första banning av någon lite vass käftad kille som trackat lite den gamla fårskocken som den börjar se ut som.. fårskock mc hörde jag nånstans,.. men det mesta här inne finns utspritt på fler ställen, dock bra sammanfattningar.. så kolla vidare du här, jag har nog slösat nog med av min helt ovärderliga tid.. |
||||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login