vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Zink, ZPZ, verkligen ursäktare av massmord!?

See User information
Jag kan bara se en anledning till att ovan nämnda debattörers inlägg som "varför Bush missade 911" m.fl.

Dom är "appologister" d.v.s. ursäktare av USAs utrikespolitik.
Med tanke på vad som skett sedan valet 2000 är dom att jämföra med Holocaust förnekare och revisionister.

I deras ögon kan inte USA göra fel. Och på så sett försvarar dom också Abu Graib, fångutlämnande till tortyr, 100.000tals civila offer i dom olagliga aggressionskrigen i Afghanistan och Irak.

Hela familjer, barn och mödrar, mördade p.g.a. lögner Bushadministrationen medvetet planterat om kopplingar till Al-Qaida och WMD.

Ingen skulle idag argumentera på samma sätt om Hitlers eller Stalins ursäkter för sin annekteringspolitik. Men på den tiden fanns det många som såg mellan fingrarna.

Och det är med det perspektivet man skall tolka dessa appologister. Historien skrivs förvisso av vinnarna men rent moraliskt är det ingen skillnad.

Posted on: 2006/9/6 6:04
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Zink, ZPZ, verkligen ursäktare av massmord!?

See User information
Ett oerhört barnsligt inlägg. Tolkar du det så visar det nog bara på vilken "nivå" du ligger.
För det första har jag ALDRIG uttalat mig om USA's utrikespolitik, vad jag tycker om den behåller jag tills vidare för mig själv.

För det andra, är det, nästan uteslutande, enda jag diskuterat är 911 och den "bevisföringen" som tillämpas här bland konspirationsteoretiker.

För övrigt tycker dina paralleller mellan Bush, Stalin och Hitler är direkt löjliga.

Posted on: 2006/9/6 7:27
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det faktum att du inte förstår korrelationen mellan att försvara dom förevändningar USA haft för att gå in i ett illegalt krig och att försvara kriget i sig är inte mitt fel.

Jag kanske inte just syftade till dig utan det sätt på vilket du, ZPZ och ZINK hanterar all kritik mot USA och söker legitimera 911 som ett verk av klantiga terrorister.

För det andra finns det väldigt lite skillnad mellan Hitler, Bush och Stalin.

Alla var/är ledare i totalitära tyranniska stater som ansåg/anser det motiverat att ockupera andra länder enbart p.g.a. deras naturtillgångar eller geostrategiska placeringar.

Helt utan respekt för den civila befolkningen.

Alla tre har kommit till makten genom ickedemokratiska statskupper och utnyttjar sin possition att förstärka statens makt över befolkningen.

Alla har inskränkt det egna folkets rättigheter med falska förespeglingar om ett yttre (och inre) hot.

Bara för att nämna några.

Posted on: 2006/9/6 8:12

See User information
Jag vill verkligen inte agera Von Oben här, men är det konstruktivt med att kasta emotionella argument på varandra?

Ja, det finns vissa likheter mellan Bush, Hitler och Stalin. Dessa likheter är oroande.

Men.

Det finns också stora skillnader. T.ex. agerade Stalin till en början från defensivt läge o.s.v.

Jag tror att det man tjänar på att likställa de tre - utifrån något emotionellt, känslomässigt perspektiv är marginellt, jämfört med att göra en rationell och logisk genomgång av vad vi vet, snarare än vad vi antar.

Peace.

Tjipp!

//Marianne

Posted on: 2006/9/6 9:24

Anonym
Quote:

madame_terror wrote:
Jag vill verkligen inte agera Von Oben här, men är det konstruktivt med att kasta emotionella argument på varandra?

Ja, det finns vissa likheter mellan Bush, Hitler och Stalin. Dessa likheter är oroande.

Vilka ÄR likheterna?

Quote:

...jag tror att det man tjänar på att likställa de tre - utifrån något emotionellt, känslomässigt perspektiv är marginellt, jämfört med att göra en rationell och logisk genomgång av vad vi vet, snarare än vad vi antar.
//Marianne

På vilket sätt TJÄNAR MAN att "likställa de tre"?

Lite OT men jag rekomenderar att idag kl 13.00 på TV1 titta på Charlie Chaplins Diktatorn.

See User information
Det finns ju likheter mellan alla personer.

Men Stalin, Bush och Hitler har ju fler likheter än många.

1. De har alla varit ledare över ett land.

2. De har alla påbörjat attackkrig.

3. De var alla finanserade av internationellt frimureri/illuminati (Kanske inte så uppenbart för alla :)

4. Dom utövar alla olika okulta ritualer.

5. Dom har alla varit hårda på propaganda.

6. Dom försökte alla att sätta sig över lagen och bli diktatorer.

Massor med likheter.

Posted on: 2006/9/6 10:54
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
T.ex. agerade Stalin till en början från defensivt läge o.s.v.

Vet inte om jag skulle beskriva en subversiv revolution som defensiv. Kanske missuppfattar jag din mening?

Annars skulle det vara lite dålig stil av mig att kasta smuts på meddebattörer om jag inte ansåg det väsentligt.

Det finns idag en rad olika aktiva grupper av debattörer som försvarar i princip all kritik mot USA.

Det är representanter för Svensk Näringsliv genom lobbygrupper som Timbro och mindre företeelser som www.amerikabrev.nu (finanserade av svenskt näringsliv och timbro).

Sedan finns det prozionistiska aktörer som arbetar via ambassader och/eller sk. demokrati-/fredsrörelser. Dessa förekommer flitigt på många diskussionsforum som debatterar Israels och USAs politik. Anledningen att dom går så starkt till försvar för USAs utrikespolitik är Israels roll som militärbastion i mellanöstern och prozionistiska ambitioner i USAs regering, Vita Huset, kongressen, Pentagon m.fl.

En vanlig taktik bland dessa grupper är att debattera detaljer och dömma ut hela 911/Bushbasher rörelsen som konspirationsteoretiker. Precis samma taktik som zionistiska rörelser gör genom att kalla alla antisemiter.

Men genom att attackera grupper som söker sanning och utnyttjar sin rätt att argumentera, kritisera och påverka politiken gör dom ett angrepp mot min/vår frihet.

Jag anser att detta sätt att argumentera är förkastligt och att dom som konsekvent agerar på detta sätt är appologister och försvarare av massmord, aggression, olagligt krig mm.

Ett mycket alvarligare brott än att ha en teori om en konspiration.

Posted on: 2006/9/6 11:10

Anonym
jag håller me ,jag tycker dom som försvarar USA's politik special i mellan östern e antingen naiva eller onda människor som inte eller vill inte se vad USA/Israel begår för brott mot irakier,afghaner o palestinier dagligen för att inte tala om resten av världen!!

See User information
Får mig att tänka på Björn afzelius med låten "valet"

"Vakna upp! Fatta mod! Börja se dej omkring!
Bli inte en av dom som bara står där se'n,
och säjer att, jag visste ingenting. "

Posted on: 2006/9/6 13:07
"When the unreal is taken for the real, then the real becomes unreal; Where non-existence is taken for existence, then existence becomes non-existence." - Tsao Hsueh Chin

Anonym
Quote:

cicero wrote:
Jag kan bara se en anledning till att ovan nämnda debattörers inlägg som "varför Bush missade 911" m.fl.

Dom är "appologister" d.v.s. ursäktare av USAs utrikespolitik.
Med tanke på vad som skett sedan valet 2000 är dom att jämföra med Holocaust förnekare och revisionister.

I deras ögon kan inte USA göra fel. Och på så sett försvarar dom också Abu Graib, fångutlämnande till tortyr, 100.000tals civila offer i dom olagliga aggressionskrigen i Afghanistan och Irak.

Hela familjer, barn och mödrar, mördade p.g.a. lögner Bushadministrationen medvetet planterat om kopplingar till Al-Qaida och WMD.

Ingen skulle idag argumentera på samma sätt om Hitlers eller Stalins ursäkter för sin annekteringspolitik. Men på den tiden fanns det många som såg mellan fingrarna.

Och det är med det perspektivet man skall tolka dessa appologister. Historien skrivs förvisso av vinnarna men rent moraliskt är det ingen skillnad.

Ni har en otrolig förmåga att koppla ihop saker som inte hör ihop.

Att jag anser att Bush inte uppfattade vad som hände först de 9/11 har ingenting med att gör vad jag tycker om hans politik. Vad Bush gjorde den 9/11 anser jag var utredande av en händelse inget annat.

Jag ogillar starkt USA invasion av Irak och ansåg redan från början att Hans Blix hade rätt när han sa att Irak inte hade några massförstörelsevapen. USA är i Irak främst för oljan vilket de helt öppet har deklarerat sedan 1998. Att Bush sedan börjar dilla om massförstörelsevapen berodde främst på att CIA, enligt Sveriges Radios korrespondent i Mellanöstern, att de i huvudsak litade på en enda källa som dessutom ville ha bort Saddam Hussein.

När jag påstod det så kopplade åter en konspirationsteoriskt det till att jag godkände den alternativa 9/11 förklaringen för hade jag åsikt A så hade jag även åsikt B och C sammankopplade.

Någon har trott att jag zink och zpz är samma person för vi har likartade åsikter och båda användarna börjar på ”z”: Vi är inte samma person vilket syns på att vi uttrycker oss olika.

Er fantastiska förmåga att koppla ihop vad som helst bara det finns minst likhet var jag inte beredd på.

Vad ska jag nu tro om sammankopplingar i er teorier?

See User information
Hur känns det Zink?

Det är liten skillnad mellan att anklaga en sökare av information för konspirationsteoretiker samt kategoriskt tillskriva denna allsköns galna teorier och anklaga någon för att att försvara en demagog som pådyvlar i stort sett hela världen sina doktriner.

(Apropå det läste jag en bra förklaring vad demagog betyder:
"en som predikar doktriner han vet är osanna, till folk han vet är idioter.")

Nej George W Bush missuppfattade inte enskilda CIA rapporter om varesig det ena eller det andra. De flesta inom Bush Administrationen visste mycket väl att Saddam inte hade mer än några gamla rostiga Scud missiler som dom redan städat undan.

Hela snacket om WMD som kunde nå USA inom 45 minuter handlar om mycket väl igenomtänkt Public Diplomacy d.v.s. propaganda riktad åt den egna befolkningen.

I en artikel som jag tidigare länkat till beskriver författaren hur det kan gå till när Rand Corporation med Penatgon kontrakt förvandlar en nyhet till propaganda.

www.rollingstone.com/politics/ ... the_man_who_sold_the_war/

Spindoktorer som John Rendon och Karkl Rove har uppfunnit i princip alla dessa slagdängor som Weapons Of Mass Destruction, War On Terror, Operation Iraqy Freedom (Som först hette Operation Iraqi Liberation OIL) enbart i syfte att det skall vara klatchigt och sälja i medierna.

Precis som du beskriver är USA m.fl i Mellanöstern enbart p.g.a. energiresurserna. Man visste att den allmänna opinionen inte skulle tillåta en invasion/ockupation om dom inte kännde ett personligt hot mot sin vardag.

Läs Geostrategen, Säkerhetsrådgivaren, Council Of Foreign Relation Zbigniew Brzezinskis beskrivning.

http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/zbig.html

Dom behövde ett Pearl Harbour och fick det. Tyvärr var alla påstått involverade Saudi Araber varpå man var tvungen att "spinna" sanningen med WMD osv.

Med tanke på din sätt att söka försvara Bush Administrationens Agerande och oskuld vill jag fortfarande hävda att du är en appologist, medlöpare och "guilty by association" med ett nytida massmord, islamafobi och folkmord.

Posted on: 2006/9/6 15:30

Anonym
Quote:

cicero wrote:
Hur känns det Zink?

Det är liten skillnad mellan att anklaga en sökare av information för konspirationsteoretiker samt kategoriskt tillskriva denna allsköns galna teorier och anklaga någon för att att försvara en demagog som pådyvlar i stort sett hela världen sina doktriner.

(Apropå det läste jag en bra förklaring vad demagog betyder:
"en som predikar doktriner han vet är osanna, till folk han vet är idioter.")

Jag finner det märkligt att om man kommer med en alternativ idé till en händelse ska man plötsligt var skyldig till en massa annat. Det är som att en polis som utreder droger blir anklagat att stöjda drogkarteller.

Quote:

Nej George W Bush missuppfattade inte enskilda CIA rapporter om varesig det ena eller det andra. De flesta inom Bush Administrationen visste mycket väl att Saddam inte hade mer än några gamla rostiga Scud missiler som dom redan städat undan.

Hela snacket om WMD som kunde nå USA inom 45 minuter handlar om mycket väl igenomtänkt Public Diplomacy d.v.s. propaganda riktad åt den egna befolkningen.

I en artikel som jag tidigare länkat till beskriver författaren hur det kan gå till när Rand Corporation med Penatgon kontrakt förvandlar en nyhet till propaganda.

www.rollingstone.com/politics/ ... the_man_who_sold_the_war/

Spindoktorer som John Rendon och Karkl Rove har uppfunnit i princip alla dessa slagdängor som Weapons Of Mass Destruction, War On Terror, Operation Iraqy Freedom (Som först hette Operation Iraqi Liberation OIL) enbart i syfte att det skall vara klatchigt och sälja i medierna.

Återigen jag är emot Irakkriget så om bättre information dykt upp sedan dagarna just efter kriget startade spelar alltså ingen roll för mig. Jag försvarar inte Bush i denna fråga.

Quote:

Precis som du beskriver är USA m.fl i Mellanöstern enbart p.g.a. energiresurserna. Man visste att den allmänna opinionen inte skulle tillåta en invasion/ockupation om dom inte kännde ett personligt hot mot sin vardag.

Läs Geostrategen, Säkerhetsrådgivaren, Council Of Foreign Relation Zbigniew Brzezinskis beskrivning.

http://www.fromthewilderness.com/free/ww3/zbig.html

Dom behövde ett Pearl Harbour och fick det. Tyvärr var alla påstått involverade Saudi Araber varpå man var tvungen att "spinna" sanningen med WMD osv.

Med tanke på din sätt att söka försvara Bush Administrationens Agerande och oskuld vill jag fortfarande hävda att du är en appologist, medlöpare och "guilty by association" med ett nytida massmord, islamafobi och folkmord.

[/quote]

Att du ser min idé om Bush uppträdande under 9/11 som ett försvar för Bush politik blev mycket överraskande för mig. Jag fattar faktiskt inte hur du med flera kunde dra den slutsatsen. Ni har byggt era teorier runt bilder och min är idé är det också trots det blir den inte väl mottagen.

Jag trodde i min enfald att de skulle gå att visa på osäkerheter i de alternativa teorierna utan att man skulle bli anklagad för värderingar man inte har.

Hade de alternativa teorierna varit vanliga teorier skulle vi ha kunnat diskutera olika argument för eller mot utan att värderingar skulle sättas på de olika bedömningarna. Så är inte fallet så därför måste de alternativa teorierna vara för dem som tror på dem något större än teorier.

Jag och andra jag känner skulle om muslimer ville bygga en moské aktivt slåss för att de skulle får göra det.

See User information
skeptisk1 wrote:
Quote:

Vilka ÄR likheterna?

Det finns ett flertal likheter; även om inte alla är inkriminerande. För det första finns det likheter i hur de kom till makten (Hitler och Bush - inte Stalin), nämligen genom demokratiska val som det anses att det förekommit oegentligheter i. I Stalins fall är detta mer eller mindre arkaiskt. Det finns även likheter i de förändringar som gjordes under de första månaderna efter att de kommit till makten. I alla tres fall påbörjades en period av "säkerställande" av maktbas. Detta, i sig, är inte något som är ovanligt eller ens onaturligt i en sådan situation - men om sagda "säkerställande" innebär en överdriven fokus på paranoia, nationalstaten (snarare än personligheten) och skapandet av en yttre fiende (Bush: Terrorister, Hitler: Judarna; Stalin: Väst/Kapitalismen) tjänar det till att säkerställa Ledarens position, snarare än Samhällets bästa.

Genom att skapa paranoia skapas osäkerhet, om än en undermedveten och icke-uttalad sådan. Ett osäkert folk reagerar, enligt samtliga psykologiska undersökningar, genom att söka närmast tillgängliga auktoritet. Närmast tillgängliga auktoritet, på samhällsnivå, tenderar att vara Ledaren.

Genom att säkerställa att Ledaren sammankopplas med Nationalstaten säkerställs primärt två "processer". För det första går det då att argumentera mot en alternativ ledare med emotionella argument kring nationalstaten, och därmed spela på de patriotiska, nationalromantiska och historiska känslor som kan vila i ett folks kollektiva medvetande.

Genom att skapa en yttre fiende säkerställs dels [paranoia] men dels också en ursäkt att förstärka sin maktbas - även med tydliga medel. En utmärkt parallell mellan Bush och Stalin går att dra här, även om Hitler stämmer överens med sagda exempel också. Efter 9/11 skärptes hela säkerhetstänkandet i USA - påeldat av officiella källor. Detta innebar att den personliga integriteten och det kritiska tänkandet frivilligt gavs upp till förmån för den s.k. "national security". Efter att Stalin kommit till makten ökades militariseringen av bl.a. Komsomol (Kommunistiska ungdomsorganisationen i Ryssland) - något som ansågs fullt legitimt eftersom Komsomol isåfall skulle kunna fungera som en försvarsenhet i en eventuell invasion från Väst, samt fungera som Polis/Angivare rörande ideologiska frågor. Likheterna mot Hitlers Hitler-Jugend är uppenbara.

Dessa tre likheter är de som man primärt, på akademisk basis, brukar sammanställa. Andra likheter har en tendens att bli mer emotionella än rationella - och saknar därför grund att stå på i en logisk debatt. Även om det säkerligen finns både andra likheter och olikheter som både stödjer och icke-stödjer ovanstående.
Quote:

På vilket sätt TJÄNAR MAN att "likställa de tre"?

Mitt fel. Jag menade "tjäna" som i en retorisk konstruktion - alltså, vad får man ut - rent argumentativt i en sådan liknelse. Jag menade verkligen inte "tjäna" som i en argumentativ poäng. Hoppas det klarar upp vad jag menade.

Rörande att Stalin agerade ur defensiv position så syftade jag nu inte på revolutionen (som Stalin för övrigt inte var en av anstiftarna till) utan ur en synpunkt med fokus på krig mot yttre fiende. Oklart av mig. Jag ber om ursäkt.

Quote:

jag håller me ,jag tycker dom som försvarar USA's politik special i mellan östern e antingen naiva eller onda människor som inte eller vill inte se vad USA/Israel begår för brott mot irakier,afghaner o palestinier dagligen för att inte tala om resten av världen!!

Detta är vad jag menar med emotionella argument. Genom att använda värdeord (naiv, onda, brott) vinklas ett, i grunden, legitimt argument. Sedan kanske man ska vara försiktig med att tala om USA och Israel som en och samma maktfaktor? Visst, de är allierade i någon mån, och delar en del ideologiska synpunkter - men det finns ändå skillnader som är mer signifikanta än likheterna.

Tjipp!

//Marianne

Posted on: 2006/9/6 19:09

See User information
Lägg inte ner energi på dessa personer.. Hade den officiella teorin varit att en terrorist sprängt wtc med en tigersmällare hade dom köpt det, det är sånna typer av ignoranta personer vi diskuterar med! lägg istället ner tid på folk som är mottagliga för det vi säger och som inte är helt jävla hjärntvättade av media och makteliten. Det bästa vore om man bara ignorerar dessa personer då det endå inte sägs något vettigt när vi diskuterar. Vi tar ju bara upp samma frågor hela tiden utan att komma nån vart.

Dom beskyller oss för att koppla samman saker, men det är så den amerikanska politiken fungerar. Ni säger att ni stödjer den officiella teorin men inte invasionen av mellanöstern. Busg&co har nu använt 9/11 som ett medel att hjärntvätta och förvirra sin befolkning, att väcka känslor och uppröra. Man bedriver sin utrikespolitik med det som hände den 11 september, så om ni inte är krtiska mot regeringens agerande och utredning av händelsen, om ni inte är kritiska mot den officiella teorin trots sina brister, ja då stödjer ni indirekt deras utrikespolitik. Så enkelt är det, så kom inte säg att vi kopplar samman allt!

Posted on: 2006/9/6 20:51

Anonym
Quote:

Mr.P wrote:
Lägg inte ner energi på dessa personer.. Hade den officiella teorin varit att en terrorist sprängt wtc med en tigersmällare hade dom köpt det, det är sånna typer av ignoranta personer vi diskuterar med! lägg istället ner tid på folk som är mottagliga för det vi säger och som inte är helt jävla hjärntvättade av media och makteliten. Det bästa vore om man bara ignorerar dessa personer då det endå inte sägs något vettigt när vi diskuterar. Vi tar ju bara upp samma frågor hela tiden utan att komma nån vart.

Och vad är komma någon vart för något för er som enligt dig inte är hjäntvättade?

Quote:

Dom beskyller oss för att koppla samman saker, men det är så den amerikanska politiken fungerar. Ni säger att ni stödjer den officiella teorin men inte invasionen av mellanöstern. Busg&co har nu använt 9/11 som ett medel att hjärntvätta och förvirra sin befolkning, att väcka känslor och uppröra. Man bedriver sin utrikespolitik med det som hände den 11 september, så om ni inte är krtiska mot regeringens agerande och utredning av händelsen, om ni inte är kritiska mot den officiella teorin trots sina brister, ja då stödjer ni indirekt deras utrikespolitik. Så enkelt är det, så kom inte säg att vi kopplar samman allt!

Vad skulle en 4 åring svara på förljande fråga:

Det flög in ett plan i en byggnad och det rasade. Varför rasade det?

4 åringen: Det rasade genom en kontrollerad sprängning!

Var är logiken?

Anonym
Nice try Madame_terror....Men vad skulle du kalla det som händer i de ländernna just nu för annat än brott mot befolkningen om du hade chansen att koppla bort alla dina emotionella o humanitära egenskaper? Demokratisering kanske?
Sedan att påstå att USA o Israel e allierade i någon mån e inget annant än ett skämt.

See User information
Marianne - Madame_Terror!

Jag instämmer som du säkert ser i tidigare mail helt med vad du säger i senaste inlägg. Kul f.ö. att någon argumenterar.

När det gäller Israel och USAs samarbete har det pågått sedan bildandet av staten Israel. Zionisterna förstod USAs behov av en alierad i Mellanöstern och utnyttjade det faktum till fördel för sina ambitioner fram tills idag.

Dokumentet A Clean Break: A New Strategy for Securing the Realm
http://en.wikipedia.org/wiki/Clean_Break
Beskriver Israel ambitioner framöver...

Posted on: 2006/9/7 4:57

See User information
Quote:

Namo wrote:
Nice try Madame_terror....Men vad skulle du kalla det som händer i de ländernna just nu för annat än brott mot befolkningen om du hade chansen att koppla bort alla dina emotionella o humanitära egenskaper? Demokratisering kanske?
Sedan att påstå att USA o Israel e allierade i någon mån e inget annant än ett skämt.

Ett välskrivet och välformulerat inlägg, i sanning. Men om du läser mitt inlägg igen så ser du att jag ingenstans kallar själva aktionerna för demokratisering, eller påstår att de är legitima krigshandlingar. Däremot så säger jag att det är dumt att börja använda s.k. "laddade" ord i en debatt/argumentation - eftersom det ÄR emotionella argument, snarare än rationella.

Sedan förstår jag inte riktigt hur du menar när du säger
Quote:

Men vad skulle du kalla det som händer i de ländernna just nu för annat än brott mot befolkningen om du hade chansen att koppla bort alla dina emotionella o humanitära egenskaper?

Om du läser mina inlägg än en gång så ser du att jag bara hänvisar till emotionella <b>argument</b>, inte något annat. Det är inte så konstruktivt att diskutera med känslor, eftersom de är extremt subjektiva (se bl.a. Diskussion ovan...) och därför inte kan komma fram till något.

Vidare, jag förstår inte riktigt vad du syftar på när du kallar det för ett skämt att kalla USA och Israel för allierade i någon mån. De är inte, jag repeterar, inte en och samma maktfaktor! De har ett antal gemensamma intressen - vilket inte är samma sak som att vara samma maktfaktor!

Cicero:

Visst är det så!

Visst finns en historisk bakgrund till samarbetet mellan USA och Israel - även om jag ställer mig skeptisk (märk väl - skeptisk, inte förnekande!) till att detta ska har vart planerat från början.

Tjipp!

//Marianne

Posted on: 2006/9/7 9:26

See User information
Madame_Terror wrote:
Visst finns en historisk bakgrund till samarbetet mellan USA och Israel - även om jag ställer mig skeptisk (märk väl - skeptisk, inte förnekande!) till att detta ska har vart planerat från början.

Det beror vad man menar med plannerat...
Det finns en Vita Huset sajt som publicerat korrespondensen mellan President Harry Truman och den Amerikanska Zionist lobbyn som är ganska avslöjande. Tyvärr hittar jag inte exakt den sidan nu (på jobbet).

Men bland annat märker man hur den Zionistiska lobbyn ömsom hotar med hur dom amerikanska judarnas röster skall falla i valet och ömsom just propagerar för hur viktig Israel kan vara som bastion I mellanöstern efter Andra Världskriget.

Och med tanke på att en stor del av USAs militära stöd gått till Israel sedan dess kan man nog påstå att det är en allians. Måhända inte med gemensamma intressen men med ömsesidigt beroende.

USAs många veton till stöd för Israels många folkrättsbrott är också ett tecken på denna allians av intressen.

Posted on: 2006/9/7 10:55

See User information
Alla är hjärntvättade av sina egna åsikter...

Personligen vet jag inte riktigt vad jag ska tro om 9/11, att det skulle ha rasat på grund av 747orn finner jag högst otroligt, då de helt enkelt borde ha kollapsat vid den yta planen träffade, vilket de inte gjorde...

Och till zink och er andra vill jag bara säga att ni inte ska ge upp, alla har rätt att säga vad dom tycker, och om man inte kan prata med sina motståndare, vad ska man då göra? Skjuta dom? (Jag ser ingen här som min motståndare...)

Och att alla ska strunta i dom? Vad fan är det för puckat sätt?

Posted on: 2006/9/7 17:36
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...

Anonym
Quote:

Illogic wrote:
Alla är hjärntvättade av sina egna åsikter...

Personligen vet jag inte riktigt vad jag ska tro om 9/11, att det skulle ha rasat på grund av 747orn finner jag högst otroligt,

Det håller jag med om.
Quote:
då de helt enkelt borde ha kollapsat vid den yta planen träffade, vilket de inte gjorde...

Inte??
http://video.google.com/videoplay?doc ... 849861778er_collapse.mpeg

Kollapserna startade på de ställen i byggnaderna där planen hade kraschat, vad har du som påvisar motsatsen?

See User information
Videon funkar tyvärr inte, men det känns inte som att dom borde kollapsat riktigt så prydligt som dom gjorde. Med tanke på att planen flög in i sidan, så borde tornen brutits av vid träffytan.

Posted on: 2006/9/7 18:41

Anonym
Quote:

Illogic wrote:
Videon funkar tyvärr inte, men det känns inte som att dom borde kollapsat riktigt så prydligt som dom gjorde. Med tanke på att planen flög in i sidan, så borde tornen brutits av vid träffytan.

Sorry, länken ska vara
http://video.google.com/videoplay?docid=-1615521411849861778

Se också t.ex. dessa videoklipp på södra tornets kollaps:
http://video.google.com/videoplay?docid=-5405555553528290546
http://www.911research.com/wtc/eviden ... south_tower_collapse.mpeg

See User information
Det gjorde det ju fanimig...
Och det finns inga andra höghus som kollapsat av liknande anledningar så man kan jämnföra, eller?

Posted on: 2006/9/7 19:07

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper