vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Anonym
Re: Professor Steven Jones trovärdighet
Quote:

Atlanuchi wrote:
zink;

jag förstår att du inte vet vad du ska svara på frågan om motiv till attackerna. det finns ju inte någon rimlig förklaring till det officiella händelseförloppet. it is indeed a grand design.

och ja, Steven Jones har visst bevisat att thermate användes. det finns ingen som bevisat det motsatta. i såna fall presentera ett namn på någon?

Jag har bevisat att han inte har gjort det. Jag har dessutom skickat mail till Steve Jones om detta. Vi får se vad han svara. Jag häpnar över att du inte fattat att min beskrivning hur analysen skulle gått till smular sönder hans "bevis". Bara en osäkerhet. I artikeln står det ”kalium” men i Steve Jones pdf fil ”fluor”. Båda är lika obegripliga att de analyserades så de ändrar inte på något i min kritik.

Quote:

vad i det jag säger är inte relevant om man ska bedöma Steven Jones trovärdighet utifrån ett heltäckande perspektiv?

Så här tycker BYU om sin kollega:

The BYU College of Physical and Mathematical Sciences has issued a statement in which they distanced themselves from Jones' research. A similar statement was issued by BYU's structural engineering faculty, the "Ira A. Fulton College of Engineering and Technology." The statements noted that Jones' hypotheses and interpretations of evidence were being questioned by scholars and practitioners, and that his analyses and hypotheses had not been "submitted to relevant scientific venues that would ensure rigorous technical peer review."

D. Allan Firmage, Professor Emeritus, Civil Engineering, BYU , responded to an article from the Provo Daily Herald which detailed a presentation that Steven Jones had recently given, and remarked that after reading reports from FEMA, the ASCE and from other professional engineering organizations, as well as Jones' paper, he found the thesis that planted explosives (rather than fire from the planes) had caused the collapse of the Towers, "very unreliable." Dr. Firmage further added: "Before one (especially students) supports such a conspiracy theory, they should investigate all details of the theory. To me, a practicing structural engineer of 57 continuous years, Professor Jones' presentations are very disturbing."

Quote:

vad är det som är ett så gravernade bevis för att inte thermate användes när t o m NIST som ligger bakom den officiella rapporten börjar en utredning huruvida det var en kontrollerad rivning? det verkar som att du har någon sorts specialinformation som alltså stämmer till 100%, och detta vet du trots att du inte ens är kvalificerad att uttala dig i frågan

Inte du heller då NIST inte på något sätt kom fram till att det var en kontrollerad rivning senare i rapporten.

Så Themate har ingenting med NIST att göra. Var i några bilder från WTC ser vi grön rök?
Bariumnitrat som finns i Thermate är en ingrediens i fyrverkerier där den ger den gröna färgen.

Quote:

det allvarliga här är att det är helt felaktigt att anse att kemi är den vetenskap man utgår ifrån för att bevisa om det var bomber i byggnaderna av de anledningar jag beskrev förut. dessutom borde du använt ordet "om" istället för "vilka" om din ståndpunkt är att inte bomber användes vid kollapsen. nu låter det istället som att bomber har identifierats, frågan är bara; var det ett-öres eller tre-öres? jaja, det var väl bara en felskrivning men det är kul att du lider av kroniskt bortförklaringssyndrom.

Om du nu är så påläst som du påstår. Hur bevisar man med fysik att Thermate användes?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
zink, citat;

"Jag har bevisat att han inte har gjort det. Jag har dessutom skickat mail till Steve Jones om detta. Vi får se vad han svara. Jag häpnar över att du inte fattat att min beskrivning hur analysen skulle gått till smular sönder hans "bevis". Bara en osäkerhet. I artikeln står det ”kalium” men i Steve Jones pdf fil ”fluor”. Båda är lika obegripliga att de analyserades så de ändrar inte på något i min kritik."

hahaha, tillåt mig att skratta. vad har du för ingenjörsutbildning egentligen? vad har du för meriter? du är ett skämt. ingen offentlig forskare har kunnat bemöta hans påståenden.

sen har vi ju texten om vad BYU anser om steven jones. visa var på deras hemsida http://www.byu.edu där det står något missgynnande om Steven Jones?

citat;

"Inte du heller då NIST inte på något sätt kom fram till att det var en kontrollerad rivning senare i rapporten.

Så Themate har ingenting med NIST att göra. Var i några bilder från WTC ser vi grön rök?
Bariumnitrat som finns i Thermate är en ingrediens i fyrverkerier där den ger den gröna färgen."

missade du vad jag sa sen nu igen. NIST har nyligt gått ut med att de ska undersöka bombteorierna igen eftersom de erkänner att de inte gjort det tillräckligt noga. speciellt med tanke på WTC 7. det har inte kommit någon rapport än. sluta snacka din högstadiekemi nu tack.

citat;

"Om du nu är så påläst som du påstår. Hur bevisar man med fysik att Thermate användes?"

jag påstår inte att jag är påläst. visst har jag läst en del fysik men jag är absolut inte en expert. jag lämnar det åt proffsen för de gör det bättre än mig. därför kan inte en seriös forskningsrapport uteslutas av en anonym lekmans diffusa teorier. därför har NIST ändrat sig. har redan förklarat varför fysik spelar en större roll en kemin. sviker minnet?

självcitat;

"om du tror att kemin är den bästa basvetenskapen att applicera teorier om hur byggnaderna rasade på, är det ju bara pinsamt. visst spelar kemin sin roll, och en ganska viktig roll dessutom vid identifierandet av ämnessammansättningen på molekylär nivå, men i grund och botten handlar detta om fysik. ren fysik med kemins grund att korrelera till för att sedan addera den tredje variabeln som är;

vilka hade motiv för att utföra det här? vilka borde rent logiskt sett utföra dessa fruktansvärda terrorattacker? bevisen leder rakt åt ett håll. det är illuminati för hela slanten. drivet av makten efter pengar och total kontroll över hela planeten och rymden.

vad du än får dina vrickade teorier ifrån så vore det ju skönt att någon gång få höra ett vettigt argument för att Bush&Co inte genomförde terrorattackerna mot USA den 11e september 2001 då nästan 3000 människor dog pga att samvetslösa psykopater skulle kunna rättfärdiga ett långvarigt krig i mellanöstern samt förslava mänskligheten?

på tal om kemin igen. eftersom, som sagt, fysiken är långt mer betydelsefull för analyserandet av varför tornen kollapsade.. är det ju klassisk hållfasthetslära så det skriker om det. att analysera material på avancerade sätt som Steven Jones (proton advanced x-ray emission och electron microprobe) ger vetenskapliga svar och handlar i mångt och mycket om våglära, dvs fysik..

här har du en länk till den metod med kortast namn:

http://probelab.geo.umn.edu/electron_microprobe.html"

Posted on: 2006/9/2 21:00
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
zink, citat;

"Jag har bevisat att han inte har gjort det. Jag har dessutom skickat mail till Steve Jones om detta. Vi får se vad han svara. Jag häpnar över att du inte fattat att min beskrivning hur analysen skulle gått till smular sönder hans "bevis". Bara en osäkerhet. I artikeln står det ”kalium” men i Steve Jones pdf fil ”fluor”. Båda är lika obegripliga att de analyserades så de ändrar inte på något i min kritik."

hahaha, tillåt mig att skratta. vad har du för ingenjörsutbildning egentligen? vad har du för meriter? du är ett skämt. ingen offentlig forskare har kunnat bemöta hans påståenden.

Nu slutar vi diskutera detta inte för du har inte fattat vad min kritik i inlägg #7 handlar om.
Skicka det till valfri fysiker, utom Steve Jones för det har jag redan gjort, eller kemist. Jag lägger in en engelsk version in nästa inlägg så de ska gå att skicka till alla fysiker och kemister i denna världen.

Om du hela tiden ifrågasätter kunskaper istället för se var som kritiken egentligen går ut på kan vi inte fortsätta att diskutera detta. Svara alltså inte på detta för jag kommer inte att bry mig om det svaret.

Quote:

sen har vi ju texten om vad BYU anser om steven jones. visa var på deras hemsida http://www.byu.edu där det står något missgynnande om Steven Jones?

Detta har du ingen aning om då flera av BYUs sidor är lösenordsskyddade.

Quote:

"Inte du heller då NIST inte på något sätt kom fram till att det var en kontrollerad rivning senare i rapporten.

Bariumnitrat som finns i Thermate är en ingrediens i fyrverkerier där den ger den gröna färgen."

missade du vad jag sa sen nu igen. NIST har nyligt gått ut med att de ska undersöka bombteorierna igen eftersom de erkänner att de inte gjort det tillräckligt noga. speciellt med tanke på WTC 7. det har inte kommit någon rapport än. sluta snacka din högstadiekemi nu tack.

citat;

"Om du nu är så påläst som du påstår. Hur bevisar man med fysik att Thermate användes?"

jag påstår inte att jag är påläst. visst har jag läst en del fysik men jag är absolut inte en expert. jag lämnar det åt proffsen för de gör det bättre än mig. därför kan inte en seriös forskningsrapport uteslutas av en anonym lekmans diffusa teorier. därför har NIST ändrat sig. har redan förklarat varför fysik spelar en större roll en kemin. sviker minnet?

Återigen detta slutar vi diskutera för jag vill diskutera om Steve Jones bevisat Theramte men du slänger likt en politiker tiden helt andra saker.

Vi kan diskutera NIST och WTC 7 om du skapar en ny tråd för detta men INTE i denna tråd av två saker. NIST har ingenting med vare sig Steve Jones eller Thermate att göra.

Quote:

Både en röntgenspektrometer och JEOL 8900 "SuperProbe" Electron Probe Microanalyzer som länken går till mäter med fysikaliska metoder grundämnen.

Om man stoppar in koksalt i någon av dess apparater kommer de att svara att det finns natrium och klor i provet. Skillnaden är bara med vilken pression de gör det.

Röntgenspektrometer kan svara Na 48,3 %
JEOL 8900 kan svara Na 48,315 %

Varför jag skriver kan svara är att apparaternas pression också beror på vilka mättider man använder.

Sedan skriver de att JEOL 8900 lämpar sig bättre för prover med få ämnen för att den är svår att kalibrera p.g.a. det höga bakgrundsbruset.

Att de bara mäter grundämnen gör att man måste via kemi lista ut vad det egentligen är för ämnen som i detta fall om man får svaret natrium och klor kan man anta att de är koksalt de har analysera.

Ta och titta på Steve Jones pdf fil JonesAnswersQuestionsWorldTradeCenter som finns på hans hemsida och se att han länkar i det dokumentet till ett företag MEi som gör analyser efter mordbränder och hur de anser man ska leta efter termit. De anger att mordbrännare använder kopparoxid istället för järnoxid för kopparoxid som används i stora kvantiteter inom industrin är lättare att få tag i. Vid termit med kopparoxid så får man spårämnen av vanadin, titan, tenn, fluor och magnesium. Då jag jobbat med kopparanalyser känner jag igen alla ämnen i listan som föroreningar som alltid finns i koppar i större om mindre grad. Selen, tellur, bly och antimon kan också förekomma.

Detta blandar Steve Jones ihop med Thermate-TH3 innehållet av termit där järnoxid används och hävdar att järn ger samma spårämnen som koppar vilket inte är fallet.

Denna sammanblandning av Steve Jones är helt obegripligt.

På BYU sida om Steve Jones står det att han forskar på metallkatalyserad fusion som har likheter med kall fusion, båda starkt ifrågasatta inom den vetenskapliga världen och arkeometri som uteslutande handlar om hans idéer om 9/11. Kan de vara BYUs sätt att distansera sig mot honom genom att ge honom kritiserade forskningsuppdrag.

Anonym
I am a educated chemist and this is how it should be dune:

Thermate-TH3 consist of 68,7 % thermite, 29,0 %, barium nitrate, 2 % sulfur and binder 0,3 %.

For a chemist:

Thermite: Fe2O3 + Al
Barium nitrate: Ba(NO3)2
Sulfur: S

What binder really is we don't know but the amount is so small that it doesn’t matter in this case. I have my idea what it could be but is better not to guess because it could be wrong and lead to wrong comments to something that does not exists in Thermate-TH3.

We burn Thermate-TH3 and see what we get. We should look at the most uncommon component and that is barium. If we don’t find barium it is not likely that we can prove that Thermate-TH3 because all other components already existed in the building (WTC 1 and 2)

Aluminum and iron found in large quantities.
Sulfur you find mainly in organic material in a office building like wood, rubber, plants, food so sulfur existed already and is difficult to say that is if from Thermate-TH3.,

Then we look at what Professor Steven Jones has analyzed:

Iron. Completely unnecessary because we already knew that iron exists.

Sulfur. Same thing. Could exist without originated from any explosive.

Potassium. Make no sense. Does not exist in Themate-THB. Eventually they found that the X-ray Fluorescence who analyzes elements printed content for potassium.

Magnesium. Magnesium you find in a variant of thermite where magnesium oxide is used. If burns a lower temperature than the thermite with iron oxide. According to the information on the web it is iron oxide in Themate-THB.

When you analyze something you should include the content because analyze of the same elements but with different contents the interpretation of the results differ. No contents are presented by Steve Jones.

We can look at his analyze but give it two different contents.

Iron 34 %, Sulfur 1,3 %, Potassium 0,1 %, Magnesium 0,3 %

Iron 33 %, Sulfur 2,4 %, Potassium 0,1 %, Magnesium 5,8 %

In the second case the are so much magnesium the you should concentrate the analyzes on the that further on.

In all chemist reaction you go from one phase to another but no atoms disappear. The elements that are the hardest to disappear are metals that in Thermate-TH3 are aluminum, iron and barium because whatever they react with it always ends as a solid compound. Sulfur can react and become a gas.

The best analyze instrument can analyze contents in ppb (parts per billion).

See User information
zink, citat;

"Nu slutar vi diskutera detta inte för du har inte fattat vad min kritik i inlägg #7 handlar om.
Skicka det till valfri fysiker, utom Steve Jones för det har jag redan gjort, eller kemist. Jag lägger in en engelsk version in nästa inlägg så de ska gå att skicka till alla fysiker och kemister i denna världen.

Om du hela tiden ifrågasätter kunskaper istället för se var som kritiken egentligen går ut på kan vi inte fortsätta att diskutera detta. Svara alltså inte på detta för jag kommer inte att bry mig om det svaret."

varför kontaktar du inte NIST om din teori nu är så bra? de skulle nog betala en hel del pengar för att du delade med dig av vad du kommit fram till. om det nu är så oerhört viktigt så varför sitter du och försöker övertala vanliga människor på vaken.se som inte alla är kemiexperter som du själv? det känns inte seriöst.

alla förstår ju hursomhelst redan att det inte finns någon logisk förklaring till att det var al-qaeda som överlistade den amerikanska militären och underrättelsetjänsten. 19 hardcore-muslimer som var ute och söp på stripp-barer kvällen innan och knappt kom i tid till sina flyg? haha.

citat;

"Detta har du ingen aning om då flera av BYUs sidor är lösenordsskyddade."

fortfarande vore det kul om du kunde visa det. vet inte exakt hur det är med Steven Jones men han jobbar ju kvar fortfarande så så illa kan det väl inte vara? visa mig en riktig länk där ledningen för BYU säger att de tar avstånd från Steven Jones.

citat;

"Återigen detta slutar vi diskutera för jag vill diskutera om Steve Jones bevisat Theramte men du slänger likt en politiker tiden helt andra saker.

Vi kan diskutera NIST och WTC 7 om du skapar en ny tråd för detta men INTE i denna tråd av två saker. NIST har ingenting med vare sig Steve Jones eller Thermate att göra."

men snälla människa. du kan ju inte sitta och resonera för din teori om du inte ens är intresserad av att känna till hela bakgrunden. vad var det första bush-regimen gjorde? sa att det var bin laden. vad var det första ett antal undersökande journalister och privatpersoner gjorde? jo, de hade tillräckligt bra koll på sådan historia som man inte får lära sig i skolan och förstod att här pågår något skumt och mest troligt är regeringen, CIA och illuminati inblandat. man måste ha en arbetsteori att bygga sin hypotes på och din är ytterst tveksam när du inte ens kan bemöta enkla historiska fakta som pekar på den motsatta.

resten av det du skrivar orkar jag inte ens svara på. läs ovan. steven jones teori var dessutom på 25 sidor. din verkar vara på 1/3:s sida. har du oxå utfört tester på riktiga rester från WTC?

Posted on: 2006/9/4 15:42

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:

men snälla människa. du kan ju inte sitta och resonera för din teori om du inte ens är intresserad av att känna till hela bakgrunden. vad var det första bush-regimen gjorde? sa att det var bin laden. vad var det första ett antal undersökande journalister och privatpersoner gjorde? jo, de hade tillräckligt bra koll på sådan historia som man inte får lära sig i skolan och förstod att här pågår något skumt och mest troligt är regeringen, CIA och illuminati inblandat. man måste ha en arbetsteori att bygga sin hypotes på och din är ytterst tveksam när du inte ens kan bemöta enkla historiska fakta som pekar på den motsatta.

Och vad har det med Steve Jones trovärdighet att göra som tråden handlar om? Hur all världen kan kunskap om allt du räknar upp rätta till en felaktig gjord analys?

Quote:

resten av det du skrivar orkar jag inte ens svara på. läs ovan. steven jones teori var dessutom på 25 sidor. din verkar vara på 1/3:s sida. har du oxå utfört tester på riktiga rester från WTC?

Att du inte orka svara ska jag tolka det som att du inte vet vad du ska svara?

Vi gör inte samma sak jag och Steve Jones. Steve Jones har gjort en analys. Jag anser den vara felaktigt gjort för att kunna bevisa något överhuvudtaget. Om nu Steve Jones har material från WTC varför gör han då så felaktig analys istället för en korrekt som inte går att ifrågasätta?

Steve Jones kolleger på BYU har kontrollerat hans analyser runt 9/11 och ansett dem vara ovetenskapliga och jag kan bara instämma i den kritiken.

Sedan kommer jag nog att för döva öron be er skicka min kritik till valfri forskare så ni får se vad de tycker.

See User information
zink, citat;

"Och vad har det med Steve Jones trovärdighet att göra som tråden handlar om? Hur all världen kan kunskap om allt du räknar upp rätta till en felaktig gjord analys?"

det har att göra med att han har en trovärdigare förklaring till vem som utförde attackerna än den officiella storyn har.

citat;

"Att du inte orka svara ska jag tolka det som att du inte vet vad du ska svara?"

nej, du ska tolka det som att ingen som bedriver forskning i ett forum är en seriös forskare. inte du. inte jag. seriösa forskare håller till i laboratorium, på bibliotek och hämtar inte sina fakta från 911myths.com. därför orkar jag inte med din dagiskemi längre.

citat;

"Steve Jones kolleger på BYU har kontrollerat hans analyser runt 9/11 och ansett dem vara ovetenskapliga och jag kan bara instämma i den kritiken."

vad fick du detta ifrån? källa?

"I have not run into many who have read my paper and said it's just all hogwash," Jones said.

http://www.prisonplanet.com/articles/ ... t2006/060806energized.htm

citat;

"Sedan kommer jag nog att för döva öron be er skicka min kritik till valfri forskare så ni får se vad de tycker."

du får nog stå för dina åsikter och analyser själv är jag rädd. skicka dom till NIST.

Posted on: 2006/9/4 18:11

Anonym
Då var det gjort. Nu har jag skickat det till NIST.

Vad ska jag nu tänka om er? Fegisar? Nu har jag skickat till Steve E. Jones och NIST. Vilka fler ska ni ha på listan innan ni blir nöjda.

Anonym
Quote:
Fegisar?

Svar: Kom och disktuera 911 och andra frågor som vaken.se belyser den 11 september i sthlm. Det blir nog en liten hög som kommer dit och vill diskutera 911, In Real Life, och då är det ju bra om några skeptiker, som du t.ex. från vaken.se är närvarande.

Anonym
Jag bor 80 mil från Stockholm så ni kanske kan komma hit om jag fixar mötet.

Re: ZINK P0WNED BY Atlanuchi?????? omg omg omg

See User information
Quote:

Atlanuchi wrote:
glömde..

citat zink;

"Ska man bevisa vilka bomber som används så är det kemi och inte fysik man ska använda."

du erkänner alltså att det är bomber? jag skrattar ihjäl mig åt dig snart...

I'm in a childish mood... P0WNED!?!??

Resized Image

Hmm.. er dette en Skeptinazi debatt..????

Resized Image

Hele denne.. "debatten".. får meg til å ville..

Resized Image

Her. Les en avis: http://www.diplo.no/

(Yeah, I know this contributes NOTHING to the debate. But I.. just.. find it so redicilous)

Posted on: 2006/9/4 23:28
Resized Image

Anonym
Enklare graf

Resized Image

See User information
Quote:

xiando wrote:
Quote:

Atlanuchi wrote:
glömde..

citat zink;

"Ska man bevisa vilka bomber som används så är det kemi och inte fysik man ska använda."

du erkänner alltså att det är bomber? jag skrattar ihjäl mig åt dig snart...

I'm in a childish mood... P0WNED!?!??

Resized Image

Hmm.. er dette en Skeptinazi debatt..????

Resized Image

Hele denne.. "debatten".. får meg til å ville..

Resized Image

Her. Les en avis: http://www.diplo.no/

(Yeah, I know this contributes NOTHING to the debate. But I.. just.. find it so redicilous)

I liked that chart!

Posted on: 2006/9/6 15:57

Anonym
Vad hände med Steve E Jones?

Eller kan vi efter tre värdelösa inlägg som dessutom tar stor plats gå tillbaka till tråden?

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper