vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

En fråga skeptiker?

See User information
Hur reagerade ni när vi fick reda på den alternativa version av 911,hur kände ni,vad tänkte ni?

Posted on: 2006/9/7 17:19
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: En fråga skeptiker?
Ok man får vara helt ärlig?

Jag tror att det var med filmen "in plane site" som jag först kom i kontakt med konspirationsteorierna, och jag tänkte direkt på hur det usla resonemanget och faktamanipulerandet påminde om konspirationsteorierna kring månlandningen. Jag kände lättare plågor över att se på en film av så usel kvalitet och med så mycket idiotiskt trams. Jag tänkte väl ungefär... jävla svin som tjänar pengar på att sätta ihop sånt här och dyvla på lättlurade människor.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Dave von Kleist driver det spår inom 911 som "in plane site" presenterar ganska ensam numera. Det är iaf min uppfattning, vad vet ni?

See User information
Du vet ju redan hur jag reagerade, men för er andras skull...
En blandning av chok och ilska har jag för mig...

Såhär i efterhand så var det bara dumt att bli känslosam på det sättet, då jag tycker man får kolla upp en del av det som sägs i filmen på egen hand, och därifrån bedöma om man ska godta det som information...

Posted on: 2006/9/7 19:31
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...

See User information
Det finns alternativa teorier inom i princip alla stora händelser genom historien så varför skulle detta vara ett undatag, min spontana tanke då jag först hörde.

Till skillnad från dig zpz, så hopppas jag snubbarna skrattar hela vägen till banken. Är människor lättlurade får de betala för det, brukar jag säga till min mamma efter alla hennes inköp på TV Shop.

En liten "anekdot" om 911 är att jag redan minuterna efter att det hade hänt fick höra min första "alternativa" teori.
Jag var i luften över Kanada på väg mot Dallas då USA's luftrum stängdes och vi fick landa i Montreal, vi satt i ett United plan och efter beskedet om vad som hade hänt blev stämingen smått hysterisk varpå det slår runt för en snubbe.
Han går helt sonika runt i planet, berättar att han jobbar för CIA och att det är ryssarna med kärnvapen som "gjort" det. Tillslut hamnar han intill min kollega och har en 20 minuters utläggning om hur och varför...
Tror dock det var det sista jag hörde om det spåret.

Posted on: 2006/9/7 21:46
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

Anonym
Quote:
Är människor lättlurade får de betala för det

Precis. Det sker till exempel på Apoteket varje dag.

Allra mest lättlurade av alla folk i hela världen är det amerikanska folket. En majoritet av dessa trodde direkt efter Challengerolyckan 1986 att det var Khadaffi som låg bakom.

Anonym
Jag fick veta om de alternativa teorrierna första gången via mail från en jag känner.

Jag började då titta på en del av allt i länkskogen.

En av de första videofilmerna jag såg hade i början en scen där man på håll såg helikoptrar flyga runt WTC 1 och 2 innan de rasade. Sedan kommer ett ljud jag uppfattade som blåst i micken men som videon påstår är bomber som helikoptrarna skjuter in i WTC.

Detta var ingen bra start att kunna tro på de alternativa teorierna. Jag har sedan titta på timtal av videor som försöket lansera bombteorierna och hitintills har ingen av dem övertygat mig. Det främsta skälet är att alla bevis som presenteras kan tolka på annat sätt. Kan ett bevis tolkas på flera sätt är det inget bevis utan en teori utan bevis. Detta har retat de med alternativa teorier som inte fattat att man göra en annorlunda tolkning än att bomber var med.

See User information
Quote:

zink wrote:
Det främsta skälet är att alla bevis som presenteras kan tolka på annat sätt. Kan ett bevis tolkas på flera sätt är det inget bevis utan en teori utan bevis.

Vad bra att vi kommer överens på den punkten då!

Alltså är den officiella teorin om 911 inget Bevis!

Posted on: 2006/9/8 9:59
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
I USA har man evidence och proof.

I sverige har vi bara bevis?

Ett evidense är någonting som tyder på att det är på ett visst sätt, medans proof är sökra.

I en rättegång så visar man bevismaterial, oavsätt om dessa är 100% säkra

Det finns ju mycket bevismaterial som stärker tesen om explossioner i tornen, kanske är dessa inte 100%.

Posted on: 2006/9/8 10:06
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Är det någon som har påstått att allt i den officiella teorin är bevisat eller ens bevisbart ?
Ordet bevis är betydligt mer frekvent bland konspirationsteoretiker.
Ex. Judy Woods "bevis" , Thermate "bevisat" är bara ett axplock från Vaken.se

Dock finns det saker som är någorluna bevisat, t.e.x faktumet att flygplan har kraschat in i WTC är en så länge ganska oemotsagt.

Posted on: 2006/9/8 10:12
"You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe" - Carl Sagan

See User information
Håll er till frågan snälla....jag frågade bara hur kritikerna kände sig inget annat.

Posted on: 2006/9/8 10:16

See User information
Så alltså är den officiella teorin om en sammansvärjning att attackera World Trade Center med mera en Konspiration då kan man säga!, eller?

" Konspiration, sammansvärjning, en grupp med en hemlig agenda som står i konflikt med den etablerade makten. "
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspiration

kan man gå så långt att vi hädan efter kan säga att det finns en officiella konspirationsteori och en alternativ konspirationsteori?

" En konspirationsteori är en teori om en komplott, sammansvärjning eller konspiration. "
http://sv.wikipedia.org/wiki/Konspirationsteori

Posted on: 2006/9/8 10:39
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate

See User information
Sorry Rohlinzki jag tycker mig se framsteg på en viss front och kunde inte släppa. Ska skärpa mig!

Posted on: 2006/9/8 10:41

Youngevity Associate

See User information
Hörru Rolle, hur kände du dig själv? *puss puss*

Posted on: 2006/9/9 12:34
Think around, open your eyes, realise they are telling you lies...

See User information
Jag är ingen skeptiker Emil=),jag frågade hur skeptikerna kände sig.

Posted on: 2006/9/10 14:02

Anonym
Quote:

wikhall wrote:
Quote:
Är människor lättlurade får de betala för det

Precis. Det sker till exempel på Apoteket varje dag.
.....

SUCK...
Vad menar du? Ge mig FLERA exermpel på verkningslös medicin.
Om Du ni känner dig lurad varför gåtr du då dit?????
Fega inte ur utan svara på frågorna.

Anonym
Quote:

zink wrote:
Jag fick veta om de alternativa teorrierna första gången via mail från en jag känner.

Jag började då titta på en del av allt i länkskogen.

En av de första videofilmerna jag såg hade i början en scen där man på håll såg helikoptrar flyga runt WTC 1 och 2 innan de rasade. Sedan kommer ett ljud jag uppfattade som blåst i micken men som videon påstår är bomber som helikoptrarna skjuter in i WTC.

Detta var ingen bra start att kunna tro på de alternativa teorierna. Jag har sedan titta på timtal av videor som försöket lansera bombteorierna och hitintills har ingen av dem övertygat mig. Det främsta skälet är att alla bevis som presenteras kan tolka på annat sätt. Kan ett bevis tolkas på flera sätt är det inget bevis utan en teori utan bevis. Detta har retat de med alternativa teorier som inte fattat att man göra en annorlunda tolkning än att bomber var med.

Jag har sett King Kong PÅ VCR, är det sant?

Anonym
Quote:

Rohlinzki wrote:
Jag är ingen skeptiker Emil=),jag frågade hur skeptikerna kände sig.

Å fy fan.. så kände jag mig, men sen kom frågan upp, När kommer filmen? med gråtande barn och en näve hjältar. Syniskt Ja. Men sån är jag.

See User information
Jag kom i kontakt med alternativa teorier första gången när jag såg filmen Loose Change. Självklart ville jag forska vidare i detta och jämföra det med den officiella dokumentet om vad som hände.

Filmen Loose Change innehåller en massa faktafel samt att de inte visar hur det verkligen stod till med tex WTC 7. Ett exempel är att de inte visar den sida av WTC 7 som var så pass skadad. De visar inte heller den sidan av WTC 7 som det brann mest, inte speciellt smart av grabbarna i Loose Change. De säger även att det inte kunde vara ett Boeing som flög in i Pentagon när det i självaste fallet finns en hel del bildbevis samt vittnen som säger att det var ett Boeing som kraschade in i Pentagon. Det finns inte heller någon riktig logik i vad de påstår i filmen heller.

Några frågor som bland annat jag har ställt till de som inte tror på det officiella som verkligen hände är bland annat:

1. Hur kan så många hålla tyst om det nu var en konspiration och hur många kan det vara? Brandmän, vittnen, passagerare etc?

2. Om de nu planterade thermit/sprängämnen i WTC, hur kunde de göra det utan att bli upptäckta? Hur mycket thermit/sprängämnen gick det åt för att rasera WTC?

3. Varför hörs det inte likadana smällar som det gör vi en kontrollerade rivning med hjälp av sprängning?

4. Smält stål finns det vittnen som säger att det "såg", finns det några laborationsrapporter/bevis på att där fanns smält stål under WTC, visa gärna rapporten med uträkningar etc? Var finns denna rapport?

5. Några säger att det inte fanns några passagerare på planen, var är då dessa människor? Vad anser deras anhöriga om detta och hur kan alla hålla tyst om detta?

6. När det gäller Pentagon, det sägs att det inte var ett Boeing som kraschade in där, hur förklarar de alla flygplansdelar som fanns där? Hur förklarar de alla vittnen som såg ett Boeing krascha in i Pentagon?

7. De säger att det inte finns mycket kvar av planen som kraschade, sant! Det finns även flygplansolyckor där det inte finns speciellt mycket kvar av planen, bland annat detta planet http://www.airliners.net/open.file?id=0934778&size=M som det inte finns mycket kvar av här --> http://www.airliners.net/open.file?id=0934778&size=M.

Jag kan säga att jag inte får speciellt många vettiga svar på dessa frågor.

Posted on: 2007/1/30 19:19

See User information
Quote:

elsueco77 wrote:
Jag kom i kontakt med alternativa teorier första gången när jag såg filmen Loose Change. Självklart ville jag forska vidare i detta och jämföra det med den officiella dokumentet om vad som hände.

Filmen Loose Change innehåller en massa faktafel samt att de inte visar hur det verkligen stod till med tex WTC 7. Ett exempel är att de inte visar den sida av WTC 7 som var så pass skadad. De visar inte heller den sidan av WTC 7 som det brann mest, inte speciellt smart av grabbarna i Loose Change. De säger även att det inte kunde vara ett Boeing som flög in i Pentagon när det i självaste fallet finns en hel del bildbevis samt vittnen som säger att det var ett Boeing som kraschade in i Pentagon. Det finns inte heller någon riktig logik i vad de påstår i filmen heller.

Några frågor som bland annat jag har ställt till de som inte tror på det officiella som verkligen hände är bland annat:

1. Hur kan så många hålla tyst om det nu var en konspiration och hur många kan det vara? Brandmän, vittnen, passagerare etc?

2. Om de nu planterade thermit/sprängämnen i WTC, hur kunde de göra det utan att bli upptäckta? Hur mycket thermit/sprängämnen gick det åt för att rasera WTC?

3. Varför hörs det inte likadana smällar som det gör vi en kontrollerade rivning med hjälp av sprängning?

4. Smält stål finns det vittnen som säger att det "såg", finns det några laborationsrapporter/bevis på att där fanns smält stål under WTC, visa gärna rapporten med uträkningar etc? Var finns denna rapport?

5. Några säger att det inte fanns några passagerare på planen, var är då dessa människor? Vad anser deras anhöriga om detta och hur kan alla hålla tyst om detta?

6. När det gäller Pentagon, det sägs att det inte var ett Boeing som kraschade in där, hur förklarar de alla flygplansdelar som fanns där? Hur förklarar de alla vittnen som såg ett Boeing krascha in i Pentagon?

7. De säger att det inte finns mycket kvar av planen som kraschade, sant! Det finns även flygplansolyckor där det inte finns speciellt mycket kvar av planen, bland annat detta planet http://www.airliners.net/open.file?id=0934778&size=M som det inte finns mycket kvar av här --> http://www.airliners.net/open.file?id=0934778&size=M.

Jag kan säga att jag inte får speciellt många vettiga svar på dessa frågor.

Hmm konstig känsla

Posted on: 2007/1/30 19:26
Att se är inte att förstå

See User information
5. De kan vara dödade, eller på månen... många har nog skickats dit... psilo kommer snart tillbaka.

Posted on: 2007/1/30 19:29
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Resized Image

Quote:

För att förstå detta så får man nog studera lite bredare om Ordenssällskap , Ägarstrukturerna när det gäller te x Media m m.

Du kan ju t e x läsa Juri Lina:s bok " Världsbyggarnas bedrägeri ".

Om du kan få tag på den.

Sedan kan man ju läsa " Falsariumet " , Sion Vises Protokoll och jämföra texten med vad som pågor i samhället idag.

Men för detta krävs det ett Öppet sinne och att man lägger gamla dogmer och Ismer åt sidan för en stund ( Programeringen som man blivit matad med från barnsben ).

Sen kan det ju vara bra att inse att vi alla bär på förutfattade meningar och fördomar om saker och ting , att vi egentligen har en rätt så dålig självinsikt i dagens Materiella samhälle där vi dagligen bombarderas med Reklam och Propaganda.

Studerar man lite bredare så förstår man att " Kriget mot Terrorismen " är en enda stor "Krigs- Propaganda- Bluff" regisserad av en Global MaktElit.

Money Money Money ohh What funny in The Rich Mans World.

And of Course " POWER "

Resized Image

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper