vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3)

Anonym
Re: 12 lögner om att vi varit på månen
Hahaha James Bond!?(!)?? Jag vet inte om jag skall ta dig på allvar eller inte,...det hela är minst sagt förvirrande.
En "vetenskapsman" som börjar svamla om James Bond!? Vad svamlar du om? Vadå tystnad eller inte svarat? Vad är det för film från 1971 du svamlar om hela tiden?

Jag förstår fortfarande inte vad du menar,...du skulle ju kolla på filmen, sen skulle vi snacka,...har du kollat på filmen?

Vad har du att säga?

Frid - Psilo

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Hahaha James Bond!?(!)?? Jag vet inte om jag skall ta dig på allvar eller inte,...det hela är minst sagt förvirrande.
En "vetenskapsman" som börjar svamla om James Bond!? Vad svamlar du om? Vadå tystnad eller inte svarat? Vad är det för film från 1971 du svamlar om hela tiden?

Jag förstår fortfarande inte vad du menar,...du skulle ju kolla på filmen, sen skulle vi snacka,...har du kollat på filmen?

Vad har du att säga?

Frid - Psilo

I den filmen som det länkats till här i tråden tar programledaren upp James Bond filmen Diamant feber, som ett sorts bevis på att NASA hade tillgång till sätt att fejka sina månresor.

Problemet med det är att filmen spelades in 1971 så hur NASA skulle haft nytta av detta kanske du kan tala om för mig.

Eller har inte du sett filmen än?

Skärp till dig lite om du vill bli tagen på allvar här.

Posted on: 2006/9/9 19:31
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
"Vetenskapsmannen" Nogi skrev;Quote:
I den filmen som det länkats till här i tråden tar programledaren upp James Bond filmen Diamant feber, som ett sorts bevis på att NASA hade tillgång till sätt att fejka sina månresor.
HAHAHAHAHAHA!!! Behövs det kommenteras?
Den här filmen du snackar om har jag inte sett - tyvärr,...men jag har sett andra vetenskapliga dokumentär filmer...och jag rekommenderar dig att se "what happened on the moon". Har du sett den ännu?

Bara för att du sett den filmen du snackar om, så handlar inte alla om dokumentärer om James Bond som du verkar tro.

Du har fortfarande inte sett den film jag föreslog och återigen föreslår. Jag bad dig se dokumentären och sedan inkomma med argument. Du är alltjämt diskret och tillbakadragen när det gäller detta. Varför? Du känner dig förmodligen rädd, eftersom att dina "vetenskapliga" antaganden skulle gå om intet och visa sig värdelösa då de saknar en stabil och vetenskaplig grund.

Så, återigen,...se filmen, kom sedan med argument i frågan,...

Psilo

Re: 12 Män på månen

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
"Vetenskapsmannen" Nogi skrev;Quote:
HAHAHAHAHAHA!!! Behövs det kommenteras?
Den här filmen du snackar om har jag inte sett - tyvärr,...men jag har sett andra vetenskapliga dokumentär filmer...och jag rekommenderar dig att se "what happened on the moon". Har du sett den ännu?

Bara för att du sett den filmen du snackar om, så handlar inte alla om dokumentärer om James Bond som du verkar tro.

Du har fortfarande inte sett den film jag föreslog och återigen föreslår. Jag bad dig se dokumentären och sedan inkomma med argument. Du är alltjämt diskret och tillbakadragen när det gäller detta. Varför? Du känner dig förmodligen rädd, eftersom att dina "vetenskapliga" antaganden skulle gå om intet och visa sig värdelösa då de saknar en stabil och vetenskaplig grund.

Så, återigen,...se filmen, kom sedan med argument i frågan,...

Psilo

Är du inte riktigt med på noterna eller?

Du skrev..........

Quote:

Psilocyber wrote:
Återigen Nogi;...se dokumentären "what happened on the moon",...sedan kan du återkomma.

Det ÄR "What happend on the moon" som dom drar exemplet med James Bond, dom visar till och med avsnitt från Diamant feber. Så JAG har sett den har du sett filmen. Sen är det inte en dokumentär. Det är en sjuk människas fantasier som han på något vanställt sätt vill få klentrogna att tro på.

JAG har sett filmen, alla 131 minuter och 38 sekunder. Men tydligen har inte du varit vaken alla minutrar i filmen.

Måste vara jäkligt bekvämt att bara hojta om "har du set den, har du sett den" utan att själv ha gjort det och sen låta bli att svara på konkret ställda frågor. Men utan kunskap i ämnet kanske det blir så för dig?? !!

Så du kan väl hojta till när du sett "filmen" så kanske dina svar inte blir så fåniga utan kanske innehåller svar som går att bemöta.

Lycka till.

Posted on: 2006/9/10 8:27

Anonym
Re: 12 lögner om "vetenskapsmän" på månen
Det har jag missat, att det förekommer snack om James Bond i denna dokumentär (jag var väl iväg till kylen för en macka eller nåt). Det skall jag titta närmare på.

Hur som helst, så,...är inte det viktiga om det snackas om James Bond eller inte, det viktiga är de uttalanden från experter inom foto, dataanimering, ljussättining osv.
DET är det som är viktigt då det påstås att fotografierna och filmer från 1969 INTE stämmer.

Du som hemmagjord "vetenskapsman" borde ju kunna bortse från oväsentlig information (t ex snack om James Bond) och istället titta på de väsentliga bitarna.
På samma sätt som David Icke jämt tjatar om reptiler, så innebär inte det automatiskt att resten av informationen han snackar om är sinnessjuk eller nonsens. Det handlar om att välja ut det väsentliga i all info.

Så du menar ändå på fullaste allvar att den som gjort filmen "what happened on the moon" är en sjuk människa?

Hur har du kommit fram till det? Vad baserar du det på?

Psilo

See User information
För vissa personer är definitionen på en sjuk människa eller en idiot någon som inte tror på den officiella versionen vi serveras. Precis som de som inte tror på den officiella sagan om att en gubbe i Afghanistans grottor planerade och med perfekt precision utförde 911 med hjälp av en drös saudiaraber, per definition är stollar enligt de rabiata realisterna, så är även de som ifrågasätter "månlandningen" antingen "idioter" som filmaren Bart Sibrel eller ”sjuka” som fotografen David Percy, TV-producent och expert på audiovisuell teknologi och medlem i The Royal Photographic Society. Detta borde följaktligen kunna inbegripa även Jan Lundblad på Hasselblad som inte kunde förstå hur det gick att ta sådana perfekta bilder på månen.

Posted on: 2006/9/10 11:27
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Det har jag missat, att det förekommer snack om James Bond i denna dokumentär (jag var väl iväg till kylen för en macka eller nåt). Det skall jag titta närmare på.

Hur som helst, så,...är inte det viktiga om det snackas om James Bond eller inte, det viktiga är de uttalanden från experter inom foto, dataanimering, ljussättining osv.
DET är det som är viktigt då det påstås att fotografierna och filmer från 1969 INTE stämmer.

Du som hemmagjord "vetenskapsman" borde ju kunna bortse från oväsentlig information (t ex snack om James Bond) och istället titta på de väsentliga bitarna.
På samma sätt som David Icke jämt tjatar om reptiler, så innebär inte det automatiskt att resten av informationen han snackar om är sinnessjuk eller nonsens. Det handlar om att välja ut det väsentliga i all info.

Så du menar ändå på fullaste allvar att den som gjort filmen "what happened on the moon" är en sjuk människa?

Hur har du kommit fram till det? Vad baserar du det på?

Psilo

Så det som inte stämmer är inte heller viktigt.. Jo du..

Men då stryker vi James Bond filmen och förpassar den jämförelsen till sopstationen där den hör hemma.

Kul att du inte har sett detta, så seriös var du när du såg filmen. En gång.. det krväs nog lite mer studerande från din sida för att kunna greppa detta.

Då tar vi mannen från Hasselblad.

Var i filmen säger han att USA inte har varit på månen?

Posted on: 2006/9/10 14:49

See User information
Quote:

Nogi wrote:

Ingen har påstått att Jan Lundblad sagt det men jag har sett en intervju där han sade att han inte förstod hur de kunde ta sådana bilder på månen.

Posted on: 2006/9/10 14:55
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

Lightsaber wrote:
Quote:

Nogi wrote:

Ingen har påstått att Jan Lundblad sagt det men jag har sett en intervju där han sade att han inte förstod hur de kunde ta sådana bilder på månen.

Så säger han INTE.

Har du inte heller sett HELA filmen som full av dynga?

Han svarar på en fråga vi inte får höra i sitt orginalutförande.

Så här säger först programledaren.

Han frågar Jan Lundberg om föremmålet är upplyst.

Jan Lundberg säger:

Det ser ut som han (Buzz Aldrin) står i ett strålkastar ljus.

Inget konstigt alla, att man får det till ett bevis på att man inte varit på månen är helt obegripligt.

Denna effekt går att få på jorden också. Med hjälp av solen.

Posted on: 2006/9/11 6:17

Re: 12 män på månen

See User information
Eftersom den hemska incidenten med Bond filmen, som tydligen fick Psilocyber helt stum, så tar jag nästa konkreta bevis för att filmen ni avgudar som något sorts bevis på att man inte har varit på månen är ren och skär dynga.

Ni borde kontrollera era filmer mer, vara kritiska.
Filmen är ett enda ihopklipp av olika intervjuer tagna utan något sammanhang. Här följer ett exempel.

Programledaren vill ha reda på filmens beskaffenheten.

Först intervjuas Brian Welch från NASA.

Han beskriver filmen uppbyggnad och vad som skilljer sig från den film vi kan köpa i affären, Brian beskriver filmens uppbyggnad rent kemsikt.

Han säger att man använde en speciell gel och andra kemikalier för att uthärda stora temperatur växlingar och vakuum.

Sen kommer programledare och snurrar till det hela. Han säger att Douglas Arnold från Kodak. har en helt annan uppfattning då det gäller filmen NASA använde.

Problemet för filmen och ni som tror på den är att Arnold från Kodak beskriver filmens ljuskänslighet, ISO eller ASA, och den påstod ALDRIG Biran från NASA att den skiljde sig från normal film. Så att få detta till någon sorts bevis är rena skämtet och hade ni någon sorts källkritik så borde ni se detta , men ni kanske inte är så vakna som ni tror.

Hela filmen bygger på dessa fula och smutsiga trick som svagsinta personer köper rakt av.
Och framför allt Psilocyber som tydligen bara sett filmen en gång och då, just då gick till kylskåpet och tog en macka när dom jämförde en film från 1971 med en händelse 1969, vilket skämt och ni går på detta.Du Psilocyber vet väl att det finns en paus knapp på mediaspelaren. Eller kanske klippet var så otäckt så du inte tordes titta?

Posted on: 2006/9/11 6:32

Anonym
det var väldans vad du var på hugget idag då Nogi,...jag återkommer i debatten strax,...måste äta frukost,...har precis vaknat.

Frid

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
det var väldans vad du var på hugget idag då Nogi,...jag återkommer i debatten strax,...måste äta frukost,...har precis vaknat.

Frid

Varning Varning.. Glöm inte att slå av om du tittar på något.. Du kan missa viktiga saker....

Posted on: 2006/9/11 8:23

See User information
Det är svårt att inte gå till personangrepp mot dig Nogi!
För hela din argumentation stinker av otrevlig personlighet.

Du förlöjligar andras argument, försvarar dina tafliga försök att associera skepticism med UFOlogi, undviker folks frågor genom att fokusera på förlöjligande detaljer osv, osv.

Jag vet faktiskt inte varför man skall föra en debatt med dig överhuvudtaget. Kanske är du en av dom som fick ett teleskop som liten och nu måste försvara rymdfärden eller plocka ner idol affischerna från väggen.

Alla år som du levt en lögn gör dig kanske rädd!?

Du hävdar att Armstrong m.fl har bevis för att dom varit på månen men jag kan inte se några "bevis" i den meningen att det är oifrågasatt. Det får du antingen acceptera eller komma med bevis som inte lätt kan avfärdas såsom att bilderna togs i en studio, Astronauterna cirkulerade runt jorden på låg höjd i dagsljus när det är svårt att se med teleskop och fejkade sina bilder från färden med en plastfilm upptejpat på ett runt fönster.

Alla filmsekvenser spelades in i studio i förväg och sändes via satellit till Huston. Där de flesta av dom som jobbade för NASA inte visste ett skit om hur det gick till bortsett ett fåtal militärer.

Posted on: 2006/9/11 8:30

See User information
Quote:

cicero wrote:
Det är svårt att inte gå till personangrepp mot dig Nogi!
För hela din argumentation stinker av otrevlig personlighet.

Du förlöjligar andras argument, försvarar dina tafliga försök att associera skepticism med UFOlogi, undviker folks frågor genom att fokusera på förlöjligande detaljer osv, osv.

Jag vet faktiskt inte varför man skall föra en debatt med dig överhuvudtaget. Kanske är du en av dom som fick ett teleskop som liten och nu måste försvara rymdfärden eller plocka ner idol affischerna från väggen.

Alla år som du levt en lögn gör dig kanske rädd!?

Du hävdar att Armstrong m.fl har bevis för att dom varit på månen men jag kan inte se några "bevis" i den meningen att det är oifrågasatt. Det får du antingen acceptera eller komma med bevis som inte lätt kan avfärdas såsom att bilderna togs i en studio, Astronauterna cirkulerade runt jorden på låg höjd i dagsljus när det är svårt att se med teleskop och fejkade sina bilder från färden med en plastfilm upptejpat på ett runt fönster.

Alla filmsekvenser spelades in i studio i förväg och sändes via satellit till Huston. Där de flesta av dom som jobbade för NASA inte visste ett skit om hur det gick till bortsett ett fåtal militärer.

Bla Bla Bla...

Inte ett enda bemötande om innehållet. Utan en massa skit snack om saker som inte hör till här i tråden.

Men jag hävdar envist att detta beror på en illvilja att bemöta saker, du har redan betämt dig, du är inte mottaglig för information från OLIKA håll. Och detta kommer bli ditt fall.

Jag har sett filmen ca 15 ggr. Jag hittar BARA fel i den, för den är inte ärlig, jag har gett exemple på detta och ditt svar? Nej just det ,tarvliga påhopp om hur jag är, är det enda du lyckts med.

Ja, jag är frän i mitt skrivande, jag tänker inte sitta här och stryka någon medhårs. Svarar du inte på frågor så får du en känga i skrevet, tydligen enda sättet att få dig att skriva alls. Tyvärr blir det dessa icke-svar från dig. Men förmodligen besitter du inte den kunskap som krävs för att kunna kritisera ALLT som sägs.

Så ditt alternativ blir från och med nu, skall du ha något svar från mig får du ställa frågor som är relevanta för trådens ämne, allt annat kommer att ignoreras.

Så ta och skärp till dig lite.

Posted on: 2006/9/11 8:44

Edited by Nogi on 2006/9/11 9:06:47

See User information
Tydligen har vissa inget konkret att komma med och vissa äter frukost i 24 timmar. Fast jag kan ge han lite mer tid, att hitta på saker tar faktiskt längre tid än att förlita sig på vetenskapen.

Ett ytterligare aber för förnekarna är att alla fotoanalyser som görs i filen har en och samma förutsättning som inte stämmer. Nämligen, att månens yta inte reflekterar ljus.

Jag skulle gärna vilja höra lite kommentarer om detta fenomen som INGEN annan är dårfinkarna i "filmen" har kommit fram till.

Sen gärna en kommentar om Newtons experiment som man gjorde på Apollo 15 månlandning, där man lät en hammare och en fjäder från en örn falla samtidigt mot månens yta. Som Newton sa så landade fjädern och hammaren samtidigt. För att kunna fejka detta i början på 70 talet så lär hela studion som dom var i göras luft tom.
Man var alltså enligt er tvungen att göra en stor studio helt i vakuum.
Hur gjorde man då?

Posted on: 2006/9/12 11:17

Anonym
Du får ursäkta, jag har varit lite upptagen och inte besökt vaken sen sist,...skall kolla upp det där med James Bond prylen,...har inte hunnit. Jag återkommer som sagt...

Frid - Psilo

Anonym
Hmmm,...vet inte vart jag skall börja, men du Nogi,...kan du börja med dina utlägg om VARFÖR filmen enligt dig är en bluff, och ett illvilligt verk av en galning?

Ta med alla detaljer,...tack.

Jag har inte hittat nånstans ett endaste ord som stöder dina teorier, så du får allt redovisa detaljerat vad som får dig att klamra dig fast vid din övertygelse.

Psilo

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Hmmm,...vet inte vart jag skall börja, men du Nogi,...kan du börja med dina utlägg om VARFÖR filmen enligt dig är en bluff, och ett illvilligt verk av en galning?

Ta med alla detaljer,...tack.

Jag har inte hittat nånstans ett endaste ord som stöder dina teorier, så du får allt redovisa detaljerat vad som får dig att klamra dig fast vid din övertygelse.

Psilo

Jag har gett dig flera konkreta exempel på att det dom säger inte stämmer. Bara för att du inte kan hitta svar på mina påståenden på någon hemsida eller i någon film betyder väl inte att du kan leverera ett svar på mina konkreta påståenden?

Fast det kanske är så illa!! ??

Posted on: 2006/9/13 8:28

Anonym
Jag vill se dina"bevis" för dina påståenden,...eller åtminstone dina insamlade "indicier".

Det räcker inte med att kläcka ur sig påståenden om James Bond, att experterna i dokumentären är fel ute, att han som gjort dokumentären är sjuk osv,...

Så, vad är dina bevis?,...detaljerad och utförlig rapport, tack!

Psilo

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Jag vill se dina"bevis" för dina påståenden,...eller åtminstone dina insamlade "indicier".

Det räcker inte med att kläcka ur sig påståenden om James Bond, att experterna i dokumentären är fel ute, att han som gjort dokumentären är sjuk osv,...

Så, vad är dina bevis?,...detaljerad och utförlig rapport, tack!

Psilo

Du begär av mig att jag skall se filmen, jag hade sett den långt innan jag började försöka föra en debatt här på vaken.se.
Detta tog dig ett antal inlägg att förstå.

Nu har jag kommenterat filmen med olika exempel på rent av bedrägliga påståenden från filmens upphovsmakare. Påståenden som är så horribla att vakna människor borde reagera, inkl. du.

Jag har gett exempel på dessa är du inte förmögen att ta åt dig dessa så är det ditt problem, inte mitt. Så läs mina inlägg på denna sid ovan för dessa sista så ser du vad som är fel. Inlägg 62 och 63.

Sen har jag inget att bevisa eftersom månlandningarna är VEDERLAGDA.

Att det sitter en människa i en tv studio och säger någonting annat som går att kasta på soptippen ändrar inte saken. Tyvärr för dig så ligger bevisbördan på dig om du anser att USA inte fraktat 27 män till månen och hem igen.

Jag har kommenterat filmen som du föreslog, det är denna som vi nu tar ställning till.
Den innehåller så felaktiga påståenden och dessa har jag KONKRET påvisat för dig.

Så sluta äta frukost dygnet runt och bjud upp till debatt, för du vet väl vad en debatt är?

Posted on: 2006/9/13 8:51

« 1 2 (3)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper