vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Organisera er!!
Vi är många som är vakna och aktiva här, och det är ju jättebra, men jag tycker vi borde organisera oss. Att sätta upp lite klisterlappar här och där på tu man hand, snacka med lite folk osv, osv kommer nog inte leda till några större samhälleliga förändringar och uppvaknanden.

Jag har några förslag.

Om vi omvandlar vaken.se till en organisation istället för ett forum och webbsida. Om alla har bestämda uppgifter så slipper vi spilla energi genom att gnaga på varandra osv.

Vi kunde dela upp vaken i två delar, en allmän del (typ som det är nu med forum mm) där nybörjare och nyfikna frodas, och en annan del som är en "medlemsdel" som i sin tur innehåller mindre arbetsgrupper. T ex så här:

Grupp 1)
Webbgruppen Dessa har hand om webbsidans tekniska utformning, kontakt med webbhotell, mm.

Grupp 2)
Informationsgruppen Dessa informerar folk och nyfikna på forumen, besvarar frågor mm.

Grupp 3)
Planeringsgruppen Marknadsföring, strategi, planering mm.

Grupp 4)
Kommunikationsgruppen Kontakt med massmedier, typ TV, radio, tidningar mm.

Grupp 5)
Aktionsgruppen De som sätter upp klistermärken, delar ut flygblad och annat.

Grupp 6)
Värvningsgruppen De som tar in nya medlemmar i organisationen.

Grupp7)
Säkerhetsgruppen De som ansvarar för säkerheten vid
t ex torgmöten, demonstrationer mm.

Grupp 8)
Filmgruppen De som framställer dokumentärer, intervjuer, osv, osv.

Grupp 9)
Ekonomigruppen Ekonomiska sysslor.

------------------------

OSV; OSV; OSV; OSV; OSV....jag har inte hunnit fundera nåt djupare på detta utan detta var mera en idé som dök upp...D:-

Psilocyber

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Organisera er!!

.....

Mycket bra. Ett arbete inför hösten...
I huvudsak så drar vi åt samma håll. Om allt kan vi inte vara överens, men om en god ton hålls på vaken så tror jag att sajten kommer att tjäna på det i längden.

mvh so88

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag vet,...skall försöka var "lite" snällare... Men det är viktigt att inte låta sig tystas ner av fega eller politiskt korrekta,...det är ett allvarligt problem man måste konfrontera.

frid

Anonym
Tanken är god, men i slutändan går det inte. Främst så är vaken.se en diskussionsforum, där man upplyser om alternativ information. Att organisera vaken.se skulle innebära att man hade ett organisationsprogram, där det finns en eller flera gemensamma åsikter. Alla här har ju olika världsåskådningar. Vems ska gälla i så fall?

Anonym
Jag tycker redan att vi är organiserade på detta forum då vi levererar information som inte finns någon anna stans. Helheten är total och vi tar upp alla ämnen, hur tokigt det än låter. Organiseringen kommer senare när fler folk har vaknat till, sen räcker det långt med att bara veta om och bara va! man förflyttar och manipulerar inte ett folk som är medvetna.

Dessutom ruttnar det på insidan också, som vi ser mer och mer av.... Etiken börjar lämna starkare och starkare spår.

Hare...

Anonym
etik och moral..
jag hade en sån lektion i skolan en gång under min påtvingade instutitions era..
måste säga att det måste varit en av dom sämsta av alla värdelösa hjärntvättar kurser som finns i läroplanen.

får man inte lära sig sånt av sina kärleksfulla föräldrar under sin barndom så är det ett personligt ansvar att lära sig det själv under sin uppväxt..

och sen att man bölar över ett par "starka" ord över internet är en ett mysterium i sig....

någon som tar åt sig?

måste säga att även tilläga att även dom minsta organismerna som tex cellerna delar sig själva och bildar nya celler osv för att kunna leva vidare och "utvecklas"...
men vaken.se kanske inte har några sådan intensioner..

jag tycker filocybers ideer var goda hur som helst
och jag hoppas vaken.se kan "muteras" till det bättre.

Anonym
Vet inte riktigt hur Du uppfattar etik... Men moral har dock inte ett dugg med etik att göra, det är 2 olika saker.

Moral är en tillfällig lösning på ett problem medans etik alltid är etik, kan också jämföras med sunt förnuft. Utan etik/sunt-förnuft kommer vi ingenstans, det är ju det som håller på att ta över alla fruktansvärt dumma lagar/förordningar och annat politiskt vansinne.

Jag skulle inte vilja blanda in utbildnings-systemet global 2000 i denna fråga över huvud taget heller.

Tänkte att jag kunde vara lite negativ också eftersom flertalet verkar bli förbannade och bara skälla på varandra. Personligen tycker jag att vaken är vad den är och den blir större och större, starkare och starkare... Allt blir vad man gör det till och det ser ut som om många sitter och väntar på att andra skall göra jobbet.

Vill man ha mer drag i nuet med mer aktioner så är det bara att sätta igång istället för att sitta och vänta på att alla andra skall göra jobbet.

Så, nu fick jag ur mig det jag blivit matad med en stund. Mycke negativa vibbar numer... Det man ger ut får man tillbaka....

Nu e ja glad igen :)

Hare...

Anonym
<Raderat av micro>

Anonym
<Raderat av micro>

Anonym
aaaaaaaahhhh filocyber du har ja bra fantasi det står ju klart.

cee älskar ju sina fiender, jag förstår inte hur du kan ta (lite) illa upp av konstruktiv kritik.

A. du borde ta och gå ut i solen och lugna ner dig, annars kommer jag personligen bojkotta denna site om ni som är webmasters inte ens kan låta folk kritisera varann utan att flippa och spy ut er en massa hot om bannande hit och dit, påminner mer om lunarstorm metoder där folk bli bannade helt utan anledningar.. visst har du "dina" anledningar men etiska skäl kan snappas upp ur fantasin om man nu så vill..

måste säga att jag oxåa sneat lite på filocyber nån gång men snubben verkar vara klyftig då han lyckats hamna här bland oss..
trots sin attityd..
vi är dock inte så många som diskuterar här utan det är ett gäng på 10 pers ugnefär.
jag har inte heller så stor koll då jag befinner mig i mitten på eran stjärn-skala (pyramid)..
inte för att jag bryr mig om status eller meriter på något plan så måste det sägas att er pyramid struktur ni har idag med stjärnorna verkar (eftersom jag inte vet) riktigt keff!..(tvärdålig)

hur som helst så måste folk här inne kunna ta kritik för, hur ska vi kunna väcka "zombies" i verkligheten utan att bli hånade irl och sedan inte låta sig garvas lite åt i cyberspace..

bjud på er själva lite på toppen annars kommer denna site ha samma pyramid struktur som resten av alla frimurar företag på planeten frimureri (tellus)..

och då är jag en av era fiender...

Anonym
"Moral är en tillfällig lösning på ett problem medans etik alltid är etik"
hahaha...
regler är regler brukar konstaplen säga..hahahha
ledsen att säga det grabbar men negativa vibbar är = positiva.
moral är väl inget tillfälligt??
min moral är något som bestått sedans barns ben, jag kanske ändrar den lite smått då och då för att anpassa mig efter världen men folk som använder sig av tillfällig moral brukar ju kallas hycklare..

sedan så undrar jag vad etik verkligen är..??
har aldrig använt mig av den personligen då jag kände under kursen jag hade i gymnasiet att den var en riktig programerar hjärntvättar benämning på vad nett och ettiket är..

något personligt igen..
men rätta mig mer än gärna..

See User information
Nu har alla kommit av ämnet i denna tråd..

Organisera oss var det.

Jag tyckte om psylosybers ide, men vi har ju mindre andal aktivister än grupper han föreslog.. :)

Nu verkar det som om psylosyber antingen tagit bort sitt konto eller blivit bannad. Jag vet inte vilket. Han kan ju alltid logga in igen under nytt namn och börja på ny kula..

Här bannas då ingen utan vidare. Han skrev en del väldigt starka uttalenden som de flesta inte har sett då de är borttagna...

Jag tyckte om honom litegranna, lite hetlevrad bara...

Posted on: 2005/7/6 12:41

Anonym
Håller med Dig Micro, som sagt, det var jag som radera hans konto, vill påminna om mina misstag då jag redan meddelat :) ... Vill psylosyber komma tillbaka får han göra det, men med ett annat stuk i så fall... Det gick över styr.

Hare

Anonym
det är det jag menar det du gjorde var som att försöka slå någon irl fast på nätet..

du tog till med allt du hade kraft att göra, men det räckte egentligen inte till något postivt överhuvudtaget..

för som sagt han reggar bara om sig på 10sek..´

tålamod och vilja brukar lösa dom flesta problem speciellt i diskusioner på nätet..
men det visste jag ju redan att mäniskan inte hade.
att dock en vaken individ saknar dessa attribut gjorde mig både chockad och ledsen..
trodde bättre om oss...

See User information
Vi är alla mer eller mindre vakna. Om någon skulle påstå att han var hellt och fullt uppvaknad eller upplyst skulle jag troligen misstänka att han var knäpp.

Posted on: 2005/7/7 17:09

See User information
jobbar som vakt, kan pyssla med säkerhet om det skulle behövas någon gång.

är även hobbyfotograf. har både analog och digital utrustning.

säg till om jag behövs.

/anti

Posted on: 2005/7/10 16:36

See User information
Det kan vara mycket bra med en vakt om vi ska göra någon tillställning i framtiden...

Jag la till dig på aktivistsidan.

Posted on: 2005/7/10 18:44

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper