vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Klor är mest troligt väldigt skadligt !

See User information
Här kommer en länk till tidningen 2000 Talets Vetenskaps hemsidas forum om hur skadligt klor troligen är. Där kan man också diskutera bl.a. hälsa och alternativa behandlingsmetoder. Läs speciellt inlägget av Christer som även är moderator för ämnet hälsa på forumet.

Jag vill också tillägga att amerikanska miljö och hälsoskyddsdepartementet tror att kloret i dricksvattnet är största orsaken till hjärtinfarkt och hjärninfakt bl.a.

Man kan slippa få i sig klor från dricksvattnet om man enl uppgift har vattnet stående i en kanna några minuter, kanske minst en kvart för säkerhets skull så att det avdunstar.

Adressen till sidan om klor:

http://www.2000taletsvetenskap.nu/php/viewtopic.php?t=5

Adress till 2000 Talets Vetenskaps hemsida:

www.2000taletsvetenskap.nu

/cenéria

Posted on: 2006/9/6 12:28
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: Klor är mest troligt väldigt skadligt !
Quote:

ceneria wrote:
Jag vill också tillägga att amerikanska miljö och hälsoskyddsdepartementet tror att kloret i dricksvattnet är största orsaken till hjärtinfarkt och hjärninfakt bl.a.
/cenéria

Visst är klor ett gift, men anledningen till att jenkarna toppar listan över medborgare som får hjärtinfarkt, diabetes, strok mm beror på deras usla matvanor. På somrarna när man vandrar i Stockholm och ser ett par som är överjävlig feta så nog är det jenkare alltid.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Av alla riskfaktorer så leder rökning skyhögt över alla andra riskfaktorer.

Att äta mycket och rör sig lite är näst sämst.

Sedan kommer alla de andra riskerna men har liten risk jämfört med de ovantående.

Ofta stör de två första riskfaktorern undersökningar av olika gifters inverkan på oss som klor i detta fall så de är svårt att säga att vad som orsakar vad.

Anonym
hmm ..

ja hur mycket det påverkar skulle vara intressant ..

ofta får man hör att folk säger att dom är allergiska mot vatten ? he he *lol* det är inte vattnet som man blir rödflammig av det är kloret i vattnet !

många simmare som får ge upp sin karriär pga allergi mot kloret i bassänger....

hur klor påverkar oss ? det inte nån regel att man måste använda klor då inte alla kommuner använder klor "endast i nödfall" det används olika klor mängder oxå där jag bor så används klor i vatten ...känner ingen klor smak el lukt ...men när jag är hos en bekant så smakar deras vatten simbassäng "fyfan"

"självklart så renar jag mitt dricksvatten"

Dricker man 1-2 liter vatten dag så måste man rena ....

Dricksvattnet kan ge hjärtfel ?

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,165703,00.html

Varför kloreras fortfarande dricksvattnet i Sverige, när man vetat så länge att det bildas cancerframkallande ämnen av kloreringen?

http://www.slv.se/templates/SLV_Page.aspx?id=4305

Nu är det fastslaget! Klorering av dricksvatten ger åderförkalkning och cancerogener. Läs om forskarrönen från Naturvårdsverket och Amerikanska Miljöskyddsstyrelsen (USEPA).

http://www.soveco.se/h2o_klor.html

http://www.svd.se/dynamiskt/utrikes/did_12580482.asp

Edited by silverboy on 2006/9/6 14:13:41

Anonym
Quote:

Just cancer i blåsan är väldigt lömskt. Varför blåsan är så utsatt, beror på att mycket av det som vi sätter i oss paserar genom blåsan och stannar där i flera timmar. Så exponeringstiden för ett skadligt ämne i blåsan är rellativt långt.

See User information
det är ju bara att kolla på våra husdjur dom vägrar ju dricka "nytt" vatten
iallafall min katt.... nej den vet bättre :P

Posted on: 2006/9/11 4:37

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper