vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Om ni ändå ska rösta!

See User information
Om ni vill rösta men inte tycker att någon av de etablerade partierna är ett alternativ så kanske det här kan vara något för er.

Detta är det enda parti jag vet som kommer närmast de frågeställningar jag ser som viktigast.

http://enhet.se/start/index.php?optio ... ask=view&id=14&Itemid=144

Posted on: 2006/9/10 20:49
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Om ni ändå ska rösta!

See User information
Frågan är om man skall rösta på det parti som man bedömmer kommer göra minst skada, rösta taktiskt eller faktiskt rösta på någonting som man innerst inne är med på????Hur litet det lilla skitpartiet än blir.....hm...eller skall man helt låta bli att välja??

"vilken tjuv vill du helst bli lurad av?" är väl typ så man känner inför de etablerade partierna.....Men att rösta på ett utopi-parti, ja va fan, varför inte??? Kanske hellre det än att medvetet låta sig bli blåst.....

Posted on: 2006/9/10 20:59
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Röstar vi på ett parti vi inte respekterar så säger vi ju egentligen att vi inte respekterar oss själva och att vi i princip har gett upp. Antingen måste vi hitta ett parti som vågar gå en helt ny väg eller så måste vi skapa en folkrörelse som inte vill spela med i det sjuka system vi befinner oss i. Har man ett uns kärlek till sina barn och våra efterkommande så är det läge att börja fundera över vart den väg vi går nu leder.

Posted on: 2006/9/10 21:03
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Japp, nu har jag på grund av rädsla för att Borgarna skall komma till makten panikartat röstat på vänsterpartiet i senaste åren helt i onödan för det verkar ju som om det verkligen ÄR samma maktelit som ligger bakom Socialdemokraterna med flera, för politiken som råder hur mycket man än stretar emot är ju helt åt helvete iaf.
Nu kommer jag rösta på Enhet som jag tänkt göra ifrån början!.

Posted on: 2006/9/10 21:12
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

Anonym
"Största möjliga frihet att forma ditt liv som du önskar, begränsad endast av alla andras lika rätt till samma frihet."
Låter ju bra, betyder det att man är liberala och vill ha en starkt begränsad nattväktarstat? Eller vad betyder det??

"Samverkan med andra människor bortom egoism och särintressen."
Varför är det dåligt att samverka med andra på ett sätt som man själv gynnas av?
Hur planerar man att få alla medborgare att göra saker som inte gynnar dem själva på något vis? Tvång?
Kommer inte vår livskvalitet att sjunka om man ska hålla på med saker som vi inte är intresserade av?

"Ett räntefritt, spekulations- och inflationsfritt samhälle, som bygger på människans basbehov och där pengar enbart används som ett medel för utbyte av varor och tjänster."
Är det förenligt med största möjliga frihet att förbjuda utlåning till ränta och spekulation?

"Livspeng - i stället för olika bidrag - som betalas ut när människor av olika skäl inte deltar i det yrkesverksamma livet."
Medborgarlön? Då ska vi alltså ta pengar från de som arbetar och ge till de som inte arbetar. 'Du får göra vad du vill med ditt arbete, men minst hälften måste du ge till staten' eller? Ja verkligen maximal frihet...

"Att tjäna varandra med vårt arbete i stället för att tjäna på andras arbete."
Hur ska man få folk att vilja tjäna andra istället för sig själva? Ställer du upp och tjänar mig?
Vad gör man med folk som inte har lust tjäna andra när man ger dem maximal frihet?

"En värld i harmoni med naturen genom att vi behandlar den som ett med oss själva och prioriterar tillväxt för livet och ekologin framför ensidig ekonomisk tillväxt."
Miljön är ju en ekonomisk resurs. Dålig ekonomisk tillväxt är dåligt för miljön.

Den ultimata ekonomiska variabeln är upplevt välbefinnande. Ekonomisk tillväxt är samma sak som att folk får det bättre.

Ogenomtänkt flumsnack alltihop tycker jag...

See User information
Allt oftare upplever jag att folk tycker om allt. Ursäkta språket, men ibland är det sådant jävla mycket tyckande om allt och alla. Tänk om man, någon gång ibland, kunde tycka alldeles för sig själv...

Posted on: 2006/9/10 23:04

See User information
Zpz:
["Att tjäna varandra med vårt arbete i stället för att tjäna på andras arbete."
Hur ska man få folk att vilja tjäna andra istället för sig själva? Ställer du upp och tjänar mig?]

Zpz! Vad vill du att jag ska göra för dig?

Zpz:
[Vad gör man med folk som inte har lust tjäna andra när man ger dem maximal frihet?]

Ja, vad gör man med egoister och kortsynta människor?
Om man vill ha ett samhälle där människor mår bra måste man försöka se till roten till det onda.
Tyvärr är de flesta människor inte vana vid detta tankesätt (med risk för att upprepa det självklara: hjärntvättade).
Exemplen kan göras hur många som helst: dagismentaliteten, läkemedelsindustrin, försvaret, polisen och alla andra självändamål som människor lärt sig acceptera utan att reflektera vidare över varför de egentligen behövs.

I de flesta fall där människor är egoistiska är det för att de är rädda ('men jag då?'). Kanske de har fått hårda smällar i livet, kanske de inte har fått så mycket kärlek de borde ha, kanske de har blivit bortskämda av sina föräldrar.
Kanske de har svårt för att se sambandet.

Det finns tusen och åter tusen anledningar till människornas sjuka.
Om en människa inte 'har lust' att tjäna andra är det bättre att låta denna individ slippa, för samhällets goda.
Jag för min del vill inte ha en falsk tjänare i mitt hus.
Vill du, zpz?

Zpz:
[Miljön är ju en ekonomisk resurs. Dålig ekonomisk tillväxt är dåligt för miljön.

Den ultimata ekonomiska variabeln är upplevt välbefinnande. Ekonomisk tillväxt är samma sak som att folk får det bättre.

Ogenomtänkt flumsnack alltihop tycker jag...]

Är det du, zpz, som anser att dålig ekonomisk tillväxt är dålig för miljön?

Jag vet inte vad du stödjer dig på men jag kan inte se annat än att den vansinniga exploateringen av vår miljö (allt i den ekonomiska tillväxtens namn) inte gjort annat än allvarligt skadat miljön.

Att ekonomisk tillväxt skulle vara samma sak som att folk skulle få det bättre upplever jag som ett dåligt skämt i ljuset av det vi alla kan se hända i världen.

Titta på den enorma ekonomiska tillväxt som drabbat förenta staterna efter 911, allt på grund av det sinnesrubbade krig som blev följden av attentaten vid WTC.
Det är inte bara ett dåligt skämt, zpz, det är ett direkt hån mot alla de människor som lidit (och lider) svårt för att den ekonomiska tillväxten ska tillåtas öka.

Det vill jag kalla ogenomtänkt flumsnack!

Idag skriver vi den elfte september tjugohundrasex.
Vi får inte glömma att världen idag har varit i krig i fem år; ett krig som enligt banditerna i och runt vita huset inte kommer att upphöra under vår livstid!

De bastarderna borde veta! Det är ju de som sitter 'med fingret på knappen'.

STOPPA KRIGET NU!

Det är vad vi skulle kräva av våra politiker den sjuttonde!
I stället ägnar vi oss åt hårklyverier om hur vi ska få in pirater i riksdagen eller om vi inte ska rösta eller om vi ska rösta blankt..

Jag hoppas att eftervärldens dom över dagens människor inte kommer att bli alltför hård, att kommande generationer kommer att ha överseende med dagens arma folk.

'Förlåt dem, Fader, för de vet inte vad de gör!'

Posted on: 2006/9/10 23:38
Salvandorum Paucitas, Damnadorum Multitudo

Anonym
Enhet har jättemånga bra grejer enligt mig. dock kan ja hålla med ZPZ att det är lite väl flummigt.

efter att ha sett tv3s program incider där de på varje fråga svarade ungefär
"vi behöver medvetna människor" så känns det som som en kristen som menar på att han har gud som vägledaren.
med det svaret är man helgarderad ungefär som när bush hade haft samtal med sin gud och han sade till busken
"du ska gå in i irak det finns svarta diamanter där och tänkt ett helt nytt land"

visst är lösningen på problemen ökat medvetande men i en värld som denna behövs nog lite fulare trix faktiskt.

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper