vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

MP3-Intervju med Neale Donald Walsch som skrev "Samtal Med Gud"!

See User information
Här är en intervju gjord i Danmark med författaren Neale Donald Walsch som skrev bästsäljaren "Samtal Med Gud".

"Tänk om du kunde fråga Gud om alla livets gåtfulla frågor - frågor om kärlek och trohet, liv och död, gott och ont. Tänk om Gud kunde ge dig enkla lättförståeliga svar. Det hände Neale Donald Walsch. Det kan hända dig.

Under en livskris började Neale Donald Walsch skriva ner frågor till Gud om sin livssituation. Frågor som de flesta av oss ställer oss någon gång under livet. Plötsligt upplevde han att pennan fick eget liv och han började få svar på sina frågor. Walsch upplevde det som om att den här boken hände honom, det var inte han själv som skrev, han blev en budbärare.

I Samtal med Gud får du svar på frågor som vi alla funderar över ibland, till exempel: Varför befinner sig världen i det tillstånd det gör? Vad är helvetet? Kommer det alltid att finnas problem i världen? Är det Guds vilja att ha det på så vis? Är lidandet den väg och stig som leder till Gud? Varför tycks jag aldrig kunna tjäna tillräckligt med pengar för att kunna leva någorlunda tryggt och bekvämt? Är det så att själen ibland vill en sak och kroppen eller intellektet en annan?"

http://www.experiencefestival.com/mp3

Posted on: 2006/9/10 12:50
Religion separerar - Andlighet förenar
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: MP3-Intervju med Neale Donald Walsch som skrev "Samtal Med Gud"!
Vart? Ja hittar inget..

För övrigt en riktigt bra bok, nog den bästa ja ja läst, eller rättare sagt läser..

39 kr! @ http://www.adlibris.se/product.aspx?isbn=9177097785&so=1

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag som råkade skriva in fel länk. Här är den rätta:

http://www.joyto.be/Neale_Interview.mp3

Posted on: 2006/9/10 14:50

Anonym
Tack nu funkar det. Den va bra, Skön röst.. hypnotisk :)

Anonym
Om ni inte redan har listat ut det, så har Donald Walsch varit intagen på mentalsjukhus flera gånger. Han hör röster, han talar med sitt eget ego, han har fått för sig att det är Gud han talar med. Hur kan folk gå på sådant här? Skrämmande!!

Anonym
Bara titeln får mig att bli illa till mods

nån som läst "samtal med jahbulon" eller "jag diskuterar med ball"
eller del tre "telepati med hin håle"?

Anonym
Intagen på mentalsjukhus? Tyckte inte detta verkade intressant förrän du skrev detta...

See User information
Quote:

Psilocyber wrote:
Om ni inte redan har listat ut det, så har Donald Walsch varit intagen på mentalsjukhus flera gånger. Han hör röster, han talar med sitt eget ego, han har fått för sig att det är Gud han talar med. Hur kan folk gå på sådant här? Skrämmande!!

Vet inte var du fått de uppgifterna från, har inte kunnat hitta bevis för det någonstans. Men att bli intagen på mentalsjukhus är väl nästan ett friskhetstecken i en sjuk värld. Såvitt jag vet så är Neale kärnfrisk och turnerar jorden runt och föreläser. Han var i Sverige och Danmark förra året.

Visst, en sådan boktitel borde göra vem som helst skeptisk och det gjorde den mig också. Men när jag började läsa boken så insåg jag att antingen har den här snubben helt plötsligt förvandlats till ett överintelligent geni över en natt eller så handlar om det något mycket djupare.

Han ställer frågor om allt som människor funderat på i årtuseenden och svaren är i mitt tycke klockrena mest hela tiden även om jag inte köper allt till 100%. Martinus sades ha vad man kallar kosmiskt medvetande och hans skrifter är mycket intressanta, fast till skillnad mot för hans böcker så känns inte Neale Donald Walschs så akademiska och torra utan tar istället ner den esoteriska kunskapen till en mycket jordnära och lättillgänglig nivå. Som sagt, man behöver inte köpa allt, men det finns en hel del visdom i dessa böcker.

Lite utdrag ur boken:

"Skulle du inte ha det bättre om du tänkte de tankar du vill tänka i stället för andras. Är du inte bättre rustad om du tänker kreativa, skapande tankar i stället för reaktiva?"

"Detta är roten till varje problem du upplever i din liv – du tycker att du är ovärdig an bli tilltalad av Gud. Men hur kan du då någonsin förvänta dig att höra min röst om du inte kan uppfatta dig själv som förtjänt av att höra?"

"I det kritiska ögonblicket i alla mänskliga relationer finns bara en fråga: Vad skulle kärleken göra nu?"

Posted on: 2006/9/11 9:15

See User information
Jag tycker boken var ok när jag läste den. Jag har läst lite liknande saker och blev inte direkt imponerad.

Sen kom jag till ett stycke där han förklarar vikten av att ha en ny världsordning och en global polis, militär, domstol, bank, valuta mm.

Om han verkligen snackade med gud skulle han troligen ha varnat att det var massa ordersälskap som försökte icensätta dessa saker idag.

Jag tror inte alls hå honom längre.

(Jag har föresten en kompis som hade Neale som personlig lärare i meditation, han hade inget att klaga på)

Posted on: 2006/9/11 9:47
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
ja har precis kommit till den delen nu som du pratar om men ja ser det på ett annat sätt.

de här me balansen mellan ont & gott, finns inte de ena kan inte de andra finnas.
så han kanske tycker det är meningslöst att koncentrera sej på det negativa när vi nu behöver vara starka i framtiden som kommer.

men visst förväntade och saknade man nån kommentar på det när man är insatt i det hela :)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper