vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Behöver BRA kopia av Loose change

See User information
Hej, vi tänkte ha en filmvisning av Loose change.
Antagligen på en bioduk (vet ej storlek, men ej
riktigt samma storlek som de större biograferna).
Vi har dock ingen kopia av filmen, och behöver det
i så bra kvalitet som möjligt (med tanke på storleken
vi skall visa den i) och med svensk text.

Nångon som kan hjälpa till?

Posted on: 2006/9/11 22:45
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Behöver BRA kopia av Loose change

See User information
Välkommen, trevligt med nytt folk!

http://video.google.com/videoplay?doc ... 1996878155&q=www.vaken.se

detta är nog den bästa med svensk text på nätet

Posted on: 2006/9/11 22:54
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
jadu... det är LÅÅÅÅNGT ifrån den kvalitet jag tänkte mig. jag tänkte mig mer i stil med en kopia av en dvd eller så...
men med svensk textning då... kan i värsta fall fixa det själv iof
men dvd'n vet jag inte hur jag får tag på...

Posted on: 2006/9/11 23:05

See User information
annars kan man ju köpa dvdn på nätet, säkert bättre kvalitet då..

Posted on: 2006/9/11 23:07

See User information
jo men jag hoppas att nån kan hjälpa mig med en billigare kopia isf...

har inte råd o köpa dvd'n också...
speciellt inte som den är otextad då

hoppas filmen sänds på tv4 fakta igen då... får spela in då

Posted on: 2006/9/11 23:11

See User information
Här finns några DVD kopior:
http://www.torrentspy.com/search?quer ... nge&submit.x=0&submit.y=0

Har du tur är det någon här på vaken som gjort översättningen av Loose change och den borde då lätt kunna överföras till vilken kopia som helst.

Posted on: 2006/9/12 1:20

See User information
Ja eller som .avi med svensk text här: http://thepiratebay.org/details.php?id=3494373

Posted on: 2006/9/12 11:04
"We don't receive wisdom, we must discover it for ourselves after a journey that no one can take for us or spare us."-Marcel Proust

Youngevity Associate
http://ygy-90-for-life.webnode.se/
http://naturligtvis.my90forlife.com/ http://tinyurl.com/Y...

See User information
Både jag och micro kommer att rippa ihop 911/neocon agenda versionen av Terrorstorm med svensk text.. Så den kommer nog ut snart, antingen att ladda ner eller/och så skickar vi kopior till alla som vill ha..

Posted on: 2006/9/12 16:03
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Är det ingen som vet att vaken.se har textat bpde looce Change 1 och 2 och säljer dessa?

Skicka bara ett mail till mig så skickar jag ut DVD med svensk text.

Posted on: 2006/9/12 16:07
Administratör och grundare av vaken.se

Anonym
Jag såg på TV4 Loose Change versionen som jag hoppas var den bästa de kunde prestera och den hade betydlig sämre bildkvalité på sina WTC scener än Discovery hade i samma scener. Loose Change var ofta i webbkvalité eller en bit över det tyvärr. Discovery hade TV kvalité på sina filmer.

Det vore mest rättvist om alla som gjorde filmer runt 9/11 kunde få samma bildkvalité till en billig penning.

Från NASA kan man beställa filmer till självkostnadspris. Har även testad och gjort en video på material som är nedladdningsbart och en blev riktigt lyckat som en film om WMAP satteliten.

See User information
Det är minst två saker som skiljer de båda dokumentärerna:

1: Budget. Skulle tro att filmen som visades på Discovery hade 100x större budget (om man nu kan multiplicera 0 med något och få något annat än 0....)

2: Tillgänglighet till klipp: Många av klippen i LC är tagna från videokasetter. Jag antar att det är pga att de bara visades de första timmarna efter dådet eller att det inte går att få tag i dem från stationerna längre.

Snacket om att en dokumentär sedan är ihopklippt på "en laptop för x kronor eller i en stor Avid-redigering el dyl för x-hundra tusen tycker jag är befängd. Det viktiga med en dokumentär är framför allt innehållet och sedan kvaliteten. Men som sagt var, skit är alltid skit oavsett hur fint papper det är inslaget i. :)

Posted on: 2006/9/12 17:27

See User information
Loose Change fick inte använda materialet från flera filmer, bland annat Norde Brother och blev stämda för att dom använde dessa bilder med sämre kvalité.

Posted on: 2006/9/13 0:14
Administratör och grundare av vaken.se

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper