vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Konspirationen kring växthuseffekten (film)

See User information
Al Gore har nyligen släppt en film angående miljöförstöringen. "The inconvenient truth". USA's regering har i årtionden förnekat växthuseffekten och avfärdat den som en av de största bluffarna någonsin. Se filmen som Bush vägrar se.

Länk till torrent på piratebay

Posted on: 2006/9/8 17:27
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Konspirationen kring växthuseffekten (film)

See User information
Tack för länken :)
Bumpar upp posten lite

Posted on: 2006/9/9 7:59
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Själva faktumet at Al Gore var en presidentkandidat gör mig konservativ till hans film. Angående teorin om växthuseffekten så är koldioxid inte lika allvarligt som metanutsläpp, medans just vanlig vattenånga står för majiroteten av all växthusgas. Har ett gammalt växthusforum, så jag är väl medveten om det samt att tillfälliga temperaturförändringar mest beror på solvindar, jordens magnetfält och jordens lutning.

Långsiktiga temperaturförändringar är en kombination av global fördunkling, växthuseffekt och Istidscyklar. Vi behöver inte vara speciellt oroliga för växthuseffekten eftersom fördunklingen och det faktum att vi är påvväg i en ny istid.

Något som däremot blir ett framtidsproblem är uttorkning av stora delar av Asien/Afrika.

Här kan ni läsa mer om vad Växthuseffekten igentligen är

Min teori är att Bush kommer att låtsas att de inte vet om nått medans stormar och orkaner delvist skapade av HAARP skövlar genom världen, sen kommer vi att få leva med ursäkten att det är ett resultat av växthuseffekten(Al Gore kommer att säga "Were told you so"). Sen kommer en massa "säkerhetsåtgärder" för att "skydda" befolkningen mot detta vilket ytterligare ger en push åt Illuminatis agenda.

Posted on: 2006/9/10 4:15

See User information
Vaken
Är du ironisk? Det verkar som du glömde se filmen kompis.

Posted on: 2006/9/11 0:45

See User information
Jag såg trailern nyss, men var inte specielt imponerad.

Ja, växthuseffekten existerar(även om dess betydelse samt vårt bidrag ofta överdrivs), men det finns så mycket förvirring kring denna fråga. Ta t.e.x de nya "miljövänliga" biogsbussarna. Koldioxid är faktiskt ett minimalt problem. Faktum är att Biogasbussarna är flera gånger värre på att alstra växthusgaser än konventionella bussar.

Hursomhelst jag kan redan debunka(helt själv, utan hjälp från nån debunkning site av filmen) en detalj i trailern, 2005 var inte alls det varmaste året sen vi börja mäta. Det var det näst hetaste året.
http://yosemite.epa.gov/OAR/globalwar ... peratureTracker.html#Temp

T.o.m Alex Jones medger att Global Warming är FN-propaganda i sin film America destroyed by design.

Läs mina inlägg, och kommentera eventuella felaktigher från min sida. På så sätt kan vi tillsammans ta oss närmare sanningen.

Posted on: 2006/9/11 2:20

See User information
Jag är också tveksam, man utnytjär gärna ett problem för att föra fram sin agenda. Dock så tror jag att miljön har stora problem och att vi akut behöver göra någonting.

Inte så gärna avpopulera befolkningen med 90%.

(Jag har dock inte sett filmen eller trailern)

Posted on: 2006/9/11 11:35
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Men ni kan väl inte på fullaste allvar mena att det är DÅLIGT för mänskligheten om fler ser problematiken med växthuseffekten? Det kommer ju sätta press på de stora multinationella företagen att genomföra en rad åtgärder. Detta kommer förhoppningsvis få igång den gröna politiken. Dvs bort från höger/vänster tänkandet. Al Gore med hans film har redan uppnått politiskt inflytande. Han var ju inte för så många dagar sen här i sverige och promotade den för både kungen och statsministern. I senaste partiledardebatten gjorde sedan Göran Persson ställningstaganden för en grön politik samt attackerade Reinfeldt för att de uppenbarligen inte har en enda vision för hur samhället skall utvecklas miljömedvetet.

Al Gore säger ju själv i filmen att "vi kanske måste välja mellan ekonomin eller miljön." Personligen har jag inte hört en politiker säga något bättre på länge. Det här är en film som tar upp stora moraliska aspekter på hur vi i dag använder våran planet. Jag fattar inte hur ni kan försöka slänga detta i ett konspirationsfack? Genom att kalla växthuseffekten överdriven gör ni just nu USA's regering en tjänst. Se filmen först och kom med synpunkter sen. Blir lite lättare att diskutera om man tar del av varandras synsätt. Filmen är min sanning just nu. Visa mig något bättre om ni vill övertyga mig.

Sammanfattande artikel på DN

Ni kanske tyckter det är knepigt att få hem filmen?
För att kunna använda sig av torrent-gränssnittet bör man gå in på piratebay.org och klicka på "How do I download?". Det är inte svårare än att installera ett program. När du sedan klickar på en torrent-länk så startar nedladdningen till din dator.

För att sen se filmen är det enklast att ladda hem VLC. En lättinstallerad mediaspelare som klarar av de flesta format.
här kan du ladda hem VLC

Posted on: 2006/9/11 12:37

See User information
Jag får ursäkta för min ignorans, men om du nu har sett filmen och är så övertygad, borde du då inte kunna svara på mina föregående inlägg. Och det är självklart dåligt när mänskligheten tilldelas skrämselpropaganda i onödan.

Hursomhelst, jag är miljövän, men vad jag är mer oroad är snarare utsläpp av avancerade partiklar som skapas av smutsiga industrier, samt försurningen av insjöar.

Jag har forskat kring växthuseffekten ett tag, men jag kan inte se några tendenser på att den människopåvverkade växthuseffekten har en så kraftig genomslagskraft som FNs organ vill att vi ska tro. Visserligen befinner vi oss i en varm period, det nekar jag inte, men det gäller att fokusera på hur förklaringarna formuleras.

Huvvuddelen av propagandan fokuseras på koldioxid, men koldioxid är inte svaret för denna uppvärmning.

Vi kan stoppa växthuseffekten bara genom att ta bort vattenångan. Flygplansavgaser(fotogen) sprider enorma mängder partiklar i luften, partiklar som binder fast små vattendroppar och på så sätt motverkar koalition vilket ger oss mindre regn och mer växthusgas.

Fast det är inte partiklarna Al Gore vill åt, det är koldioxiden och andra poänglösa gaser för att helt enkelt sätta upp restriktioner och komplicerade lagar för en falsk agenda. Vad säges om utsläppsrättigheter för den helt naturliga och nödvändiga gasen, koldioxid?

Vill slutligen passa på att säga att den mesta delen av växthusgaser är orsakade av naturen. Vi behöver den för att hålla en jämn och behaglig temperatur. Vi människor påvverkar jorden som myrorna påvvärkar ett skogsområde när vi pratar växthuseffekt.

Ska kanske se filmen, fast först när den finns på google eller youtube. Skulle du kunna lägga upp den där?

Posted on: 2006/9/12 6:42

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper