vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
9/11 Deniers Speak
Kan man titta på detta utan att må dåligt över hur offren för 9/11 förlöjligas av Dylan et al?

http://video.google.com/videoplay?docid=-7216643725166640147

"dedicated to the lives we lost" my ass...

"i think that, you know.. talking to him about sending his son to die.. might be a bad idea" säger Dylan och SKRATTAR
fyfan....

"the people are really secondary"
Sammanfattar skaparna av LC rätt bra. [edit: det var Jason som sa detta]

Tycker ni att detta är sympatiska personer?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: 9/11 Deniers Speak

See User information
vad är din poäng? menar du relativt till hur dåligt man mår när man tänker på t ex att George Bush låtit avrätta 155 människor sen 1994 eller tänker du kanske på de 45 000 döda civila i Irak? eller kan det vara något annat tänker på? Afghanistan? Libanon?

Posted on: 2006/9/12 19:39
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Atlanuchi wrote:
vad är din poäng? menar du relativt till hur dåligt man mår när man tänker på t ex att George Bush låtit avrätta 155 människor sen 1994 eller tänker du kanske på de 45 000 döda civila i Irak? eller kan det vara något annat tänker på? Afghanistan? Libanon?

En del av min poäng är att höra efter, sympatiserar ni med skaparna av LC och andra inom "rörelsen" när de beter sig och uttrycker sig på detta vis, eller tar ni avstånd från detta?

Min poäng var inte att jämföra deras beteende med avrättningar i USA eller civila offer i Irak. Men om du vill göra det så varsågod.

En annan poäng jag hade var att visa på att å ena sidan påstår de sig dedikera sitt arbete till offren, å andra sidan förolämpar man samma offer å det grövsta.

See User information
"En del av min poäng är att höra efter, sympatiserar ni med skaparna av LC och andra inom "rörelsen" när de beter sig och uttrycker sig på detta vis, eller tar ni avstånd från detta?"

för det första så vältrar de sig inte i grova skämt om offren vilket det lät som i ditt inlägg. de är amerikanska ungdomar som växt upp med att garva åt Starvin Marvin i South Park precis som du och jag har. deras språkbruk är inte konstigare än vilken amerikansk 25-åring som helst. vad menar du med andra inom rörelsen? sluta insinuera att hela truth-rörelsen består av samvetslösa egocentriker för det är en lögn.

"Min poäng var inte att jämföra deras beteende med avrättningar i USA eller civila offer i Irak. Men om du vill göra det så varsågod."

inte min heller men. poängen var att om du försöker svartmåla så är det inte riktigt läge när George Bush, föremålet för deras kritik, bär ansvaret för 1000 och åter 1000-tals oskyldiga människors liv och han rättfärdigar det med en lögn. var finns hans respekt för oskyldigt lidande?

"En annan poäng jag hade var att visa på att å ena sidan påstår de sig dedikera sitt arbete till offren, å andra sidan förolämpar man samma offer å det grövsta."

nu överdriver du igen. den sarkasm som möjligtvis skymtar igenom beror inte på att man är ute efter att håna offren. det är inte syftet. syftet är att visa hur löjeväckande den officiella teorin är. men visst, varsågod. fortsätt du att rycka saker ur sitt sammanhang.

Posted on: 2006/9/12 20:36

See User information
Det där är bara billig retorik zpz. Vad Jason syftar på när han säger "the people are really secondary"är ju att poängen i sammanhanget när det gäller att ta fram bevisbördan inte i första hand är människorna som dog, som jag ser det. Tror du på fullt allvar att Loose Change killarna struntar i offren för 911? Om det är några som de stackare som offrades i 911 är "secondary" för så är det väl makthavarna i Washington, som knappast förlorar nattsömn över att oskyldiga dör så länge deras agenda tjänar på det. Precis som var fallet i Vietnam, El Salvador, Nicaragua och Chile för att bara nämna några av de länder där de sponsrat och/eller tränat militärer för att slakta de som "tycker" fel eller ville ha en politik som inte passar USA.

Posted on: 2006/9/12 20:44
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Men visst...
Jag kan acceptera att vissa människor ser oss som "konspirationsteoretiker" när vi säger att det behövs en ny oberoende seriös utredning om vad som verkligen hände 9/11. Men det känns lustigt när dessa hatare producerar filmer för att svartmåla oss som inte tror på Bush&Co. Om ni verkligen tycker att vi är ute och cyklar, varför lägga ner så mycket energi på att säga emot oss?

Tittade just igenom filmen som du länkade till...
Många av klippen är sånt som jag velat få tag på länge och nu fick jag det sammanfattat i en fil. Gillade att de hade klippt in extramaterial från Loose Change samt alla klipp med Alex Jones. Blev dock förvånad över CNN-inslaget där en gay militär, som tydligen "övermannade terroristerna" på flight 93, blir hyllad som hjälte. Media nappar givetvis på detta och skapar en snyft-story. Detta leder tydligen till att regeringen skall ändra i militärens stränga policy mot homosexuella. Antar att de behöver mer folk till rekryteringsunderlaget.

Srew Loose Change
Det är komiskt hur filmerna som skall dementera "konspiratörernas" version snarare bekräftar dem. Kunde ikväll inte låta bli att se första tio minutrarna av "Screw Loose Change". Blev något besviken då jag insåg att filmskaparna helt enkelt är människor som saknar förmågan till flerstegstänkande. Är detta verkligen det bästa ni skeptiker har att komma med?

Posted on: 2006/9/12 22:25

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper