Vakencorner
|
Re: Dr Lightsaber går ronden!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
- Så, Dr.Lightsaber hur fortskrider utvecklingen för våra patienter?
- Jo, Dr.Crafoord tyvärr måste jag konstatera att herrar Klot och Psilocyber inte uppvisar någon som helst sjukdomsinsikt medan Maggot dock gjort vissa framsteg i sina försök att komma ut ur garderoben. - Dr. Debuga, vad är ert utlåtande? - Det är ett känt faktum att såväl Psilocyber som Maggot setts på dansa på diskotek i Göteborg tillsammans med israeler. Jag är övertygad om att både de och Klot är under kontroll av mossad. Spåren leder följaktligen till Israel.
Posted on: 2006/12/19 13:35
|
|||
|
Religion separerar - Andlighet förenar
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Jaha mina herrar, hur lyder veckorapporten?
- Jo, Dr Crafoord, vad Psilocyber beträffar så ser man uppenbara tecken på schizofreni och en regression tillbaka till det anala stadiet. - - Tack, Dr Lightsaber Vad säger ni Dr Debuga? - Uppenbart är att såväl patient Klot som nämnde Psilocyber lider av svåra hallucinationer och fastnat i en föreställning om att de är läkare. Det finns inga rapporter om att de varit i New York men efter att ha festat med israeliska medborgare vid ett tillfälle uppvisar de tecken som tyder på att de kan lida av danssjuka. Spåren leder följaktligen till Israel. - Hmm....och patient Maggot? - Patient Maggot uppvisar inga tecken på psykos eller mer allvarliga störningar, däremot har han en tendens att maska. - Dr Lightsaber, vad föreslår ni för åtgärder? - Jag har funderat på klozapin alternativt fontex för Klot men p.g.a biverkningarna så valde jag istället att sätta in hubba bubba. Det ska förhoppningsvis hålla honom så upptagen med att göra bubblor så att han distraheras från sina tvångstankar. - För Psilocyber ordinerar jag stolpiller. Det kommer att göra honom gott att få några doser lavemang. Jag har gett extra order till sköterskorna att det är av största vikt att HELA pipen förs in i ändtarmen.
Posted on: 2006/12/19 13:37
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Min gode Dr Light, jag tycker din ordination av en stolp-iller att nosa runt i röven på Psilo är en djärv ordination som återigen visar din storhet i medicinens framkant.
Kolmården meddelar att dom skickar över en omedelbart.
Posted on: 2006/12/19 15:10
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Quote:
Tanken med en stolp-iller är god, men det är lönlöst. Stolp-iller kommer obevekligen att trigga Psilos innersta fruktan, det han är så rädd för, kvinnan - för dess släktskap och påminnelse om Ris-bäver kommer att medföra att Psilo kan få ett oreparabelt sammanbrott. Det är inte säkert att implantaten kommer att kunna stå emot känslosvallet. Jag kommer att kalla er under- standard- och överläkare till ett möte i kl. 03:00 inatt. Avdelningen håller på att spåra ur. Patienterna håller på att ta läkarnas plats, och tvärtom. Det blir kaos till sist. Psilos attack och påsättning av serverns utblåsningsventil fick ert plank att kollapsa. Vill ni ha det så? Medicineringen måste nå helt andra nivåer.
Posted on: 2006/12/19 15:27
Edited by novax on 2006/12/19 15:50:44
|
|||
|
Det finns bara EN sanning
Så farlig är vägen, att man aldrig ser stupet, man faller sakta, stilla och lugnt – i djupaste trygghet – uppbyggd av strunt! Jag kom, jag såg, jag vände åter |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Jag tror egentligen att DrKlot är en Tolk.
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Är det nån som sett Psilo sen 2-tiden idag?
Posted on: 2006/12/19 21:38
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
Psilocyber vilar upp sig efter lavemang-behandlingen tidigare idag och får icke störas.
Posted on: 2006/12/19 21:44
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Då det är mycket rykten i omlopp angående patient Psilos tillstånd, så kan jag meddela att vad som sagts kring att Psilo och en server setts transporteras ned till lasarettets verkstad, som en enhet, är sant. Det var tyvärr så att servern även hade en utblåsningsfläkt, i sitt venthål. Patienten gjorde en desperat och ödesdiger chansning. Servern har nu "fritagits", och lyckligtvis kan den åter få tjäna som server, så småningom.
Chefsüberläkare Klot
Posted on: 2006/12/19 22:04
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Frid, och god kväll på er! Har nu vilat upp mig efter lavemanget,...hmm,...skulle hälsat på "bajskorven maggot" idag också, men har haft fullt upp och har ej hunnit. Han har nämligen permission idag, och jag tänkte göra ett hembesök, men hann dessvärre inte med detta.
Som ni vet, så har numera Doktor psilocyber bytt namn till analdoktorn, då jag börjat bli expert på det här med anus-terapi, då jag studerat patient klot in action med städerskan tjocka Berta. Trodde aldrig att den här omtalade terapin skulle vara effektiv, men under studium av "patient klot" så kan jag bara konstatera att den är ytterst effektivt. Återkommer med vidare rapport... Analdoktorn ![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
jaså "bajskorven"
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
SKÄMT maggot,...det vet la du hur jag är vid det här laget?
Frid... |
||||
|
||||
|
Efterlysning!!!
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Patient Lightsaber har varit försvunnen sedan kl 23. Då patienten bedöms som farlig måste alla omedelbart gå till sina respektive salar, där trygghetspiller delas ut. Den tidigare ordineringen att sända patient Lightsaber till bas 43 på månen har skjutits på framtiden, då patienten har kommit in i ett tillstånd av sentimentalitet.
Senast sågs patienten gå omkring, och som vanligt i sitt halvt till helpsykotiska tillstånd leka "Gå ronden", och fråga alla om han får "gå ronden" med en. Vi har fått in rapporter om att patienten tydligen förvirrat sig ned i kulvertarna, för graffitti med ordet "kärlek", ej ännu intorkat, har hittats på vissa väggar, som leder däråt. Eder Chefsüberläkare Klot
Posted on: 2006/12/19 23:20
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Efterlysning!!!
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det kan bara vara en total feltolkning herr tolK. Det finns en anledning till att du är inlagd här på avdelningen för förvirrade patienter. Du får skärpa dig om du vill ha permis nästa vecka, du kan inte gå omkring och tro att du är ett klot. Gapa stort och säg AAaaahhh. Så ja, duktig liten gubbe. Åååå så sväljer vi. Sååå ja. NEEeej. Fan också. Du svalde inte nu va? Dom skulle ju Psilo ha, Shit!! bli inte rädd nu när du börjar se saker som kan verka lite mer… Hmm Färgglada och rörliga…
|
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Feltolkning... min käre tandsköterska... jag är Chefsüberläkare, och det ingår inte i min arbetsbeskrivning att ha kunna ha fel. Det är fråga om att tolka, bestämma, och ordinera.
Vad jag än ordinerar så kan det bara ha en välgörande verkan och effekt, för våra uppdragsgivares helhets bästa - för sjukdomstillstånden är så totala, så all rubbning av patienters tillstånd kan endast vara positiva. Jag vet att du har amalgam i dina tänder, och jag kommer att ordinera en fullständig sanering (=utdragning) i morgon, på den mekaniska avdelningen. Jag ber dig förbereda dig mentalt (du kan slå upp ordet i avdelningens ordbok. Eder Chefsüberläkare Klot
Posted on: 2006/12/19 23:45
|
|||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Hupp,...här går det undan,...analdoktorn gör en snabb rokad och blir nästan som vanligt igen och ändrar tillbaka till sitt gamla jag - nästan.
Frid... |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Sååja,...nu börjar man återhämta sig efter tjocka Bertas bryska behandling...
![]() |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
- Jag hörde att det varit livat värre på avdelningen inatt Dr Lightsaber.
-Ja, det stämmer Dr Crafoord. Klot och Psilocyber hade fuskat med sin medicin och levde rövare så det stod härliga till. De lyckades jaga upp flera av de övriga patienterna så vi fick ordinera lite extra psykofarmaka. - Vad ska vi vidta för åtgärder, tycker ni? - Tja, Psilocyber har ju utvecklat ytterligare ett alter ego och har för närvarande 3 olika personligheter. Klot å sin sida tror sig vara chefsöverläkare. Det handlar alltså om en klar försämring i bägge fallen. Maggot satte vi in sobril på temporärt men där är prognosen rätt så god. - Hmm...låt oss gå och tala med herrarna. - Jaha, mina herrar. Vi hörde om uppståndelsen inatt? - Vad säger ni? Har Jesus återuppstått? Utbrast Maggot. - Ja, det har jag! Utbrast Klot. - Jaså herr Klot ni säger er vara Jesus nu, sade Dr Crafoord. - Ja, det stämmer. - Och vem har sagt det då? - Det har Gud sagt! - I helvete heller! Det har jag aldrig sagt! Utbrast Psilocyber.
Posted on: 2006/12/20 7:21
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Tjocka fina Berta...
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Det är uppenbarligen fler som fått upp ögonen för "tjocka Berta",...inte bara patient klot,...utan nu har vi läkare på avdelningen fångat maggot på en bild tillsammans med Berta.
![]() |
||||
|
||||
|
Anonym
|
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Senaste rapport: Då vi läkare på avdelningen genom ingående studium studerat patient klot närmare kan en diagnos äntligen fastställas. Allmänt brukar denna avvikelse patient klot uppvisar kallas för "facesitting" eller "queening". Det är en aktivitet där kvinnan sitter gränsle över mannens ansikte. Något som försvårar andningen, men som underlättar doftförmedlingen.
Vi läkare håller på och tittar närmare här om han skall bli medicinerad med Hibernal eller Haldol. Haldol har tidigare inte visat sig vara effektivt på herr klot, så vi överväger att göra ett försök med Hibernal. Tjocka Berta har också varit extra snäll och varit ute i stan och inhandlat ett par "Hibernal-tofflor" till herr klot, som han kan gå omkring och släpa på sedan. Återkommer då vi ser någon förrändring i hälsotillståndet för påtient klot. Överläkare Psilo |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
- Ja då var det dags för ronden igen Dr Lightsaber.
- Javisst, Dr Crafoord. - Se här har vi Maggott. Hur mås det idag? - Tja, jag har la mått bättre, men det är väl skapligt. Bortsett från de här jobbiga typerna på avdelningen. - Hmm...ni menar Psilocyber och Klot? - Va!? Nä, jag menar vårdarna. - Hmm....jag tror vi går vidare. - Såå, herr Psilocyber. Hur mår vi dag då? - Jag vet inte hur ni mår mina herrar men själv mår jag alldeles förträffligt. Efter att gediget arbete har jag nu börjat få någorlunda rätsida på patienterna Klot och Maggott. - Jaha, och hur lyder er diagnos? - Uppenbart är att den sexuella avhållsamheten i kombination med de psykiska störningarna föranlett diverse desperata tilltag från herrar Klot och Maggott. - Efter att de båda kurtiserat städerskan på avdelningen och dessutom haft sexuellt umgänge med henne har det nu uppstått ett triangeldrama med svartsjukegräl patienterna emellan. - Hmm....fortsätt. - Detta har lett till att en förundersökning tillsatts för att utreda saken. Städerskan Berta är för närvarande avstängd under pågående utredning. - Jag förstår. Och hur tar Berta det hela? - Inte så bra av naturliga skäl, men det kunde ha varit värre om hon inte hade haft det så fett. - Hmm...vi tackar er så länge herr Psilocyber och går vidare. - Godmorgon herr Klot, hur står det till idag? - Inget vidare tyvärr. - Jaså, hur kan det komma sig? - Patienterna bredvid höll mig vaken inatt? - Ni menar Maggott och Psilocyber? - Nä, Jag menar Psilocyber och Analdoktorn. Jag tycker verkligen att det är på tiden att de får varsin säng nu.
Posted on: 2006/12/21 11:56
|
|||
|
|
||||
|
||||
|
Anonym
|
Re: Analdoktorn går ronden...
|
|||
|---|---|---|---|---|
|
Senaste rapport:
Idag fick avdelningen besök av självaste "Analdoktorn" som skulle instruera läkarna på avdelningen hur de skulle rent praktiskt gå till väga då det gäller anusfrågan. ![]() Då patient klots diagnos fastställdes till "Rectumofili" (Rectumofil; sexuell upphetsning av anus) så fick vi blixtinkalla Analdoktorn för vidare instruktion. Tjocka Berta var snabb på kameran, så hon han med att knäppa lite bilder på analdoktorn "in action" då han visar själva tekniken. ![]() ![]() ![]()
Edited by CyberPsilo on 2006/12/21 16:29:25
Edited by CyberPsilo on 2006/12/21 16:32:17 |
||||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Rapport från det senaste mötet: Tack vara den kombinerade vakt-och elbehandlingsgruppens omhändertagande av patientgruppen, uppnåddes det för första gången en förståelse hos patienterna Lightcyber, Maggot och Psilo att de är allvarligt störda. Patient Psilo går inte längre omkring och upprepar mantrat "Jag har aldrig mått bättre, idag känner jag mig helt frisk." Att han nu istället upprepar "Om jag får stanna här alltid, så kommer jag att bli frisk till sist, tack vare Tjocka Berta" - ser vi som ett övergående fenomen - ett utslag av patientens grundsjukdom: Begär. Patienten kommer under två månader att vara intagen på avfettningsavdelningen, som ett stöd i rekonditioneringen av avdelningens städerska Berta, samtidigt som det är tryggt för patienten att få känna doften. Vid en oanmäld kroppsvisitation befanns patienten idag ha kalsongerna fulla med cornflakes, fickorna fulla med sylt, ... med tre lavemangspipar och ett avbrutet städskaft - så förstår vi att patienten upplever den nya fasen av tillfrisknande som omtumlande - och begären syntes i sin fulla absurditet. Eder Chefsüberläkare Klot
Posted on: 2006/12/21 16:37
Edited by Klot on 2006/12/21 17:10:32
|
|||
|
||||
|
|
||||
|---|---|---|---|---|
|
|
Psilo, oss lurar du inte. Det där är inte Maggot under städerskan. Vem som helst ser ju att den där inte har rakade ben.
Posted on: 2006/12/21 17:08
|
|||
|
||||
Paypal
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login