vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

(1) 2 »

Anonym
MICRO VOID MAGGOT TEBEE
Snälla kom igen och fixa en sak för gott... inga fler undanflykter eller flummiga svar!

Ändra inloggningen så att man inte sparkas ut efter ett tag... det är jävligt tröttsamt att emellanåt glömma av att alltid säkerhetskopiera varenda #¤#&%/ text man skriver för att den annars riskerar att deletas då tiden gått ut.

KOM IGEN FOR GODS SAKE.... det kan väl inte vara så förbannat svårt att fixa! Eller finns det en djupare andlig mening i att stressa upp besökare... jag vill faktiskt ha lugn och ro när jag skriver nåt.

Inte känna stress... därför ligger denna tråd under medicin och hälsa!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: MICRO VOID MAGGOT TEBEE
Jag ser inte var i adminmenyn jag kan fixa detta men ska genast skicka iväg ett mail till micro så han inte kommer undan

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Session expiration 260 min

Maximum duration of session idle time in minutes (Valid only when 'use custom session' is enabled. Works only when you are using PHP4.2.0 or later.)

Jag har under dessa 3 år aldrig blivit utloggad pga inaktivitet. Dock så har det ibland kommit upp meddelandet, already posted, och sen försvinner meddelandet. Detta har hänt de senaste månaderna för mig.

Är det detta som blir problemet jax?

Posted on: 2006/12/25 18:51
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Quote:

micro wrote:

Maximum duration of session idle time in minutes (Valid only when 'use custom session' is enabled. Works only when you are using PHP4.2.0 or later.)

Jag har under dessa 3 år aldrig blivit utloggad pga inaktivitet. Dock så har det ibland kommit upp meddelandet, already posted, och sen försvinner meddelandet. Detta har hänt de senaste månaderna för mig.

Är det detta som blir problemet jax?

Nej , det är som jax säger , det känns som att det är för typ 15-20 minuters inaktivitet.

Posted on: 2006/12/25 19:54

See User information
Lägg in vaken i er trusted zone i personal firewall. Det är säkert eran brandväg.

Jag vet inte hur jag kan fixa det. Xoops har ganska hög säkerhet så det kan krångla lite där.

Kan inte ni lata jävlar ta och söka på nätet hur man gör och säga till mig? :)

Posted on: 2006/12/25 19:58

Anonym
Quote:

Helt galet... har aldrig varit 260 minuter en enda gång sedan jag loggade in på Vaken första gången... det rör sig om mycket kortare tider... som Thinkforyourself säger bortemot 15-20 minuter.

Tror att jag frågade dig för ett halvår sen första gången... och då liksom nu hävdade du att du själv aldrig blivit utloggad... men det hjälper liksom inte mig och alla andra som tappar en massa inlägg och text av en enda anledning... (att vi är ena lata jävlar som inte tar penna och papper och skriver ner inläggen för hand och sedan postar dem via, brevduva, flaskpost eller snailmail). Hehehe... grov satir!

Grejen är denna Micro... jag har inte kunskapen att ordna detta... annars hade jag hjölpt dig på ett grisblink.

Som en referensram kan jag lite försiktigt jämföra med andra forum jag varit inne på utan att en enda gång blivit utloggad 24/7 whatsoever...

Har inga extrema brandväggar hos mig... bara normala grejer som funkar på andra forum.

Men det vore på tiden att Vaken anpassade just den biten av tekniken till samtiden.

Anonym
Jaxtone:

Vad har du under

PROFIL - ÄNDRA UPPGIFTER -

"Spara mitt användarnamn i en cookie i 1 år"
Ja/Nej.?

Den tekniska enheten arbetar dag och natt för att få detta med inloggningen att fungera för alla. ALLA SKA MED.

Ska själv nu testa hur lång tid jag kan vara inloggad på vaken.se utan att bli urloggad.

See User information
Jaxton, om du skänker 500 kr till vaken och skriver inloggningstid i meddelandet skall jag anstränga mig ytterligare.

Posted on: 2006/12/26 0:39

Anonym
Hahaha... visst kan jag det... men inte direkt efter jul, det kostar på att vara tomte...

Anonym
MICRO VOID MAGGOT TEBEE - två grejer till som borde fixas
1. På senare tid har det börjat hända underliga grejer när nån klistrar in länkar eller bilder som är längre än det fönster man arbetar i när man skriver meddelande.

Huvudfönstren på sidan blir då väldigt långa i X-led (horisontellt led).

Man få scrolla så in i helsike och det ser skitkasst ut faktiskt.

Jag vill absolut inte att stora bilder begränsas i storlek men alla texter borde via automatik begränsas endast till huvudsidans storlek så att scrollning inte kan förekomma.

2. Fixa en länk till "nya inlägg" på varje sida så att man slipper stega bakåt så in i helsike varenda gång man skrivit något nytt. Det är mycket frustrerande att se hur de inlägg man skrivit försvinner om man stegar bakåt med browserns egna knappar.

Upplever det som onödigt idiotiskt och tidskrävande att tiden behöva klicka på (A), Forum. (B), Senaste inlägg för att komma tillbaka dit man var.

Anonym
Re: MICRO VOID MAGGOT TEBEE - två grejer till som borde fixas
firefox kanske?

eller varför inte skriva lite kortare sammanfattning av dina långa deckare..

Anonym
Ja jag kör Firefox eftersom IE sög så jävla mycket med sitt jävla Active X controlsystem!

Varför undrar du?

See User information
För att vara säkra på att allt i ett långt inlägg inte försvinner så kan ni kopiera det i datorminnet innan ni klickar på posta knappen..

Markera all text i inlägget och tryck CTRL+C ..

Sen kan man klistra in allt igen om du har blivit utloggad.. Jag har dock aldrig haft problem med utloggning..

Alternativ skriva ett allt i ett .txt dokument och klippa/klistra in från det..

Posted on: 2006/12/26 21:23
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

Anonym
TeBee!

Det där låter som ancient history! Det tar bara en jäkla massa tid i onödan och enligt all samlad sannolikhetslära så kan du ge dig fan på att just den gången du har skrivit nåt riktigt juste också är den gång du missar CTRL-C!

Det funkar ju på alla andra forum utan automatavstängning så varför inte här?

See User information
Jag är inte insatt i programmeringen av forumet, det är micros sak att fixa. Jag är endast moderator så jag kan inte ändra göra nåt åt det där..

Posted on: 2006/12/26 21:46
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Iom att det endast är ytterst få som klagar så är det inte så hög prioritet.

Om det är många som har problem så skriv det här så kan vi kanske försöka hitta lösningen.

Annars så är det mycket mindre arbete om jaxton lär sig klippa ut och klistra in än att jag löser problemet. Jag vet att det låter lite trist, men jag har många projekt i gång samtidigt. Jag får heller inte betalt när jag gör detta, det är inte som om jag sitter och renderar 3d animationer för coca-cola eller så.

Vill du på riktigt hjälpa till så får du göra en felrapport. Säg tex Exakt vilket text får du när du inte kan posta? Jag har alldrig sett felet och kan heller inte hitta enlösning.

Posted on: 2006/12/26 23:21

Anonym
Quote:
PopJimmy den 23 december 2006:

Jag ursäktar för att inlägget är väldigt ostrukturerat, men mitt halva mitt inlägg försvann, och jag blev tvungen att försöka återskapa det. Jaja, hoppas du får ut lite av att läsa det...

Du vet likväl som jag hur det funkar i den här världen... folk klagar över smutsigt vatten men om källan inte renar sig själv är det få som gör något åt det. Du vet sedan tidigare att en hel del folk på forumet irrriterar sig över detta fenomen som inte är något unikt för mig.

Eftersom du ber mig använda klistra in funktionen lite mer aktivt så måste nog påminna dig genom att klistra in de inlägg som lackar ur på den miserabla funktionen.

Har aldrig 3D-animerat något åt Cola koncernen men om du fixar ett uppdrag kan vi göra någon form av split på profiten. Kunde ju lägga in lite dolda budskap där.

See User information
Det var väl uppe förr, och medlemmar har klagat, eller frågat varför det inte gick att posta. Då var det det att man varit inloggad över denna korta maxtid, så när man då sitter där och skriver, kanske tar lite tid på sig, så kommer det upp något om "already posted", och man blir varse att man är utloggad och texten man skrev är borta i cyberrymden.

Posted on: 2006/12/27 13:56
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Micro!

Jag fattar inte en sak... varje gång jag tagit upp kritik på sidan om funktioner som inte riktigt funkat så slår du ifrån dig och går i försvarsposition. Det är ju inte riktigt min avsikt att få dig att känna dig värdelös. Vill bara att sidan skall bli så bra som möjligt.

Vet inte om jag köper vinklingen att det bara är jag som "gnäller och klagar". Vet du var man hamnar med den inställningen? Med en helsikes massa rövslickare som inte säger vad de tycker egentligen... och det kan väl inte vara avsikten med att vara "vaken"?

Ta det inte så personligt...

Anonym
Om ni har problem med Långa inlägg och blir utloggade.
Varför inte skriva i Anteckningar eller Microsoft World innan.

Micro vet ju inte hur han skall lösa det.

Det skall väl inte vara så j-a svårt ??

God fortsättning på dig Jaxtone och Gott Nytt.

Mvh

See User information
Men dom flesta verkar inte ha detta problem, så problemet kan ju ligga hos användaren..

Och skriver man ett långt,långt,långt inlägg så kan man ju bara tänka på att CTRL+C hela texten innan man postar .. det är väl ändå inte så jobbigt?

Posted on: 2006/12/28 11:36

/Benjamin Franklin

See User information
Och vad är det för felmeddelande? Blir ni utloggade och måste logga in igen? Jaxton, kan du ge en felrapport så kan jag söka internet efter liknande problem.

Posted on: 2006/12/28 12:45

Anonym
Har själv upplevt samma problem, har dock lärt mig av mina misstag, (en del av oss gör det)  Ctrl + C Funkar lysande.

Eftersom det är många som har upplevt felet så kanske det vore en ide att informera de nya medlemmarna om vad som kan hända vid långa, långa, långa inlägg. Och om hur man gör inlägg med hjälp av Ctrl + C
Ex:
Eftersom det finns en del som upplever problem med utloggning när man skriver ett långt inlägg, och eftersom vi inte klarar av att lokalisera problemet så uppmanar vi alla medlemmar att använda sig av klipp och klistra metoden. Den går till så här:
1. Tryck ner Ctr………….
2. Samtidig…….
3. osv
4. osv

Det kan vara lämpligt att ha informationen framme när nya medlemmar reggar sig.
De som ruvar på forumet borde redan ha lärt sig i skrivandets stund.
Behaget använder sig av ursäkter som, tid och jobbigt.

Snart är nyårsafton här, det är stunden då vi önskar varandra gott nytt år med ett sentimentalt leende på läpparna.
Sen kommer januari, det är stunden då vi ber varandra att dra åt helv.... Jul i repris med andra ord.
Allt är som vanligt. eftersom mitt ego är bättre än ditt

Gott Nytt År På Er Alla Vaken Medlemmar.

Anonym
"Micro vet ju inte hur han skall lösa det".
(Jag köper givetvis det argument eftersom Micro inte kan lösa allt. Det var liksom inte min avsikt med kritiken eller frågeställningen).

"Behaget använder sig av ursäkter som, tid och jobbigt".
(Skruva tillbaks klockan till tiden för trampmodem med styrfart på 14.4 kb/year).

"Men dom flesta verkar inte ha detta problem, så problemet kan ju ligga hos användaren".
(Sök jobb på datasupport).

Moaaaghhhh!

Jag hoppas aldrig att upphovsmännen till ovanstående argument gör anspråk på att styra upp världen! Det snackas för fan om att hålla koll på makteliten men om ett litet problem som detta inte kan lösas så är väl frågan vad som skulle hända om makteliten skulle lämna över styrmedel och beslut till Vaken?

(1) 2 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper