vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Det Okända - Säsongsavslutning - Shamaner, Channie West, Healing
Måste bara säga att det var ett helt fantastiskt program.
Sista avsnittet av Det Okända som gick i onsdags..

Man märker hur det kollektiva medvetandet förändrats och hur det har exploderat med sånna här andliga program överallt på TV:n på sistonde.

De intervjuade ett shaman-par från inkaindianerna som har bevarat alla deras uråldriga traditioner och hemligheter från deras förfäder.
Det populära svenska healern/mediumet Channie West är även med i en exklusiv intervju och berättar om healigens krafter och hennes egen vittidshealing.
De visar även studier på att det fungerar.

Ett japansk program som utreder försvinnanden med hjälp av medium och clairvoyanta tar hjälp av mediumet som brukar gästa Det Okända, Jörgen Gustavsson ,
ett program som ses av 5 miljoner människor, och Jörgen får reda på att hon blivit mördad och pekar även ut platsen och inte långt ifrån så hittar de hennes kropp!

Det här måste vara det bästa de visat på TV:n hittills när det kommer till dessa program, grymt att det har börjat visa sånt här och hoppas det får sändningstid på vanliga TV4 istället där det når många fler.
Och hoppas nästa säsong blir ännu bättre med mera sånt här och inte bara "spöken" :)

Så om ni missade det här så ta och ladda ner det...
http://torrents.thepiratebay.org/hash ... arma4.3581625.TPB.torrent

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Det Okända - Säsongsavslutning - Shamaner, Channie West, Healing

See User information
Man ser, tolkar och förstår utifrån den illusion man själv lever i - jag menar oss alla. Att det kollektiva medvetandet förändrats, ser jag mer som ett begrepp som hämtas utifrån, från de som har sin business från newage-sfären. De upprepar det i sina "lectures" mm, vill förmedla att det är De som är fronten inom det, och att det där nya" medvetandet skulle vara de teorier etc. som de själva pratar om. Jag ser det där mer som lågnivågrejer och flum. Sådana som Channie håller på med Chi, och som professorn sa så "spiller det över" andra saker... jag har tagit upp det förr. Reiki mm... det är länkat till andra nivåer/väsen, och det får man på köpet, utöver den sjuka energi som förs över- om det är "healing" inblandad på det sättet som Channie och så många håller på med. Det är effekter som fås - bota kan de inte... ingen människa kan bota en annan, det är bara fråga om effekter av chi - och att sjukdomen (karman) skjuts på i tiden och tar sig andra former.

Det var det där med "ljus och kärlek..." man kan bli trött för mindre...

Posted on: 2006/12/26 20:10
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
saken är den novax, att channie inte håller på med reiki, utan vittidhealing. det är livskraften från universum och den är fullständig och ren. så det är inte healerna som healar,botar med deras energier utan dom är bara en länk, en kanal till själva källan.

"UWTH is unique due to the fact that the healer uses past, present and the future in one unit. The healer connects to a special Well of Force – the Universal White Time Healing Well of Force. The Oldest, the highest Spiritual beings, extraterrestrials, angels and light beings guard that Well of Force. From the Well brings the Force of White Time. White Time is white Light, which is the same as all colors of Light in one. And all Time in one means past, present and future in one and the same unit of energy. So a person who works with White Time does not use their own personal force, light, energy or anything else which some other healing forms on Earth do use, with very bad consequences for the healer."

Läs mer
http://www.wistancia.com/uwt-facts.htm

Var inte så snabb på att döma.. ..

See User information
Quote:

EttHund wrote:
saken är den novax, att channie inte håller på med reiki, utan vittidhealing. det är livskraften från universum och den är fullständig och ren. så det är inte healerna som healar,botar med deras energier utan dom är bara en länk, en kanal till själva källan.

"UWTH is unique due to the fact that the healer uses past, present and the future in one unit. The healer connects to a special Well of Force – the Universal White Time Healing Well of Force. The Oldest, the highest Spiritual beings, extraterrestrials, angels and light beings guard that Well of Force. From the Well brings the Force of White Time. White Time is white Light, which is the same as all colors of Light in one. And all Time in one means past, present and future in one and the same unit of energy. So a person who works with White Time does not use their own personal force, light, energy or anything else which some other healing forms on Earth do use, with very bad consequences for the healer."

Läs mer
http://www.wistancia.com/uwt-facts.htm

Var inte så snabb på att döma.. ..

Jag vet det där, jag känner väl till vad hon gör, sedan många år.

Posted on: 2006/12/26 21:20
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

Anonym
Quote:

novax wrote:
Jag vet det där, jag känner väl till vad hon gör, sedan många år.

Om du vet det.. är det då inte lite motsägningsfullt vad du sa?
Annars får du gärna förklara hur allt ligger till.

Anonym
En hund skrev...Quote:

Suck,...när skall människor inse att det inte behöver alla dessa självutnämnda "länkar" till källan, då vi själva är denna källa?

Dessa så kallade "länkar" är till 99.99 % bedragare och charlataner.

Som sagt,...sluta sök, så skall du finna...

Mäster Psilo

Anonym
Quote:

CyberPsilo wrote:
Suck,...när skall människor inse att det inte behöver alla dessa självutnämnda "länkar" till källan, då vi själva är denna källa?

Dessa så kallade "länkar" är till 99.99 % bedragare och charlataner.

Som sagt,...sluta sök, så skall du finna...

Mäster Psilo

Yes vi är källan, men det finns också en outtömlig energi i universum som vi har fri tillgång till hur mycket som helst. Så varför inte fylla på batterierna när det behövs? ;)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper