vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

Anonym
Cee's rapport på Londonattacken...

Nu har det hänt igen, en så kallad fristående terrorist-organisation har slått till mot

Londons transportnät. Detta bekvämligt nog i samband med G8 mötet. Aktivister (vakna) har i flera dagar demostrerat mot detta möte och det säger en del. Fler demostranter var också på väg, och det är det sista man vill, så vad händer? Attacken leder till att transporter och telefoner stryps. Man rekommenderar också att inte åka till London och det i sin tur leder till att demostranter hålls borta från mötet.

Mötet är som sagt en samling av dom mäktigste och rikaste i världen, dom påstår att dom dels skall diskutera Afrikas svält mm, det och den så kallade demokratin som nu är förkortad NWO, (mer om det senare). Vad är det då demostranterna vill med G8:as goda gärning, varför försöka stoppa eller störa den? Detta faktum bör få flertalet att vakna till och tänka om lite, istället så lyssnar man på George Bush, Tony Blain, och Göran persson med flera. Jag har följt deras uttalanden hela dagen och i första hand analyserat deras kroppsspråk. Genom detta får man reda på om dom undanhåller informaion eller inte, och visst gör dom det. Tony Blair har problem att utrycka sin empati då han SKAPAR känslor med kroppen istället för att utspela ett genuint ansiktsuttryck som talar om detta. George Bush "trademark" kom åter igen genom att bita sig på insidan av mun/kind. Detta gör han väldigt ofta när han är ställd i mot väggen och har ingenting med rädsla att göra.

Dom övriga stående bakom Tony Blair "när han talar för G8" visar tydliga tecken på oro istället för rädsla och empati. Kroppen styr man inte hur lätt som helst. Varför är det då så viktigt att titta närmare på detta? Jag började som sagt efter första uttalandet och kände att något var fel. Därefter kommer det uppgifter i en rapport om att finansministern Binyamin Netanyahu (Israels ambassad i London) blev varnad om attacken i förväg och stannade kvar på sitt hotellrum, innan första explosionen, inte efter. Detta enligt Scottland Yard. Inga åtgärder tas för att förhindra attacken och det är en upprepning av 911 arrangemanget. (Nu har man dragit tillbaka dessa uppgifter) Nog för att 911 är mer speciell än så, men likheterna inom säkerhets-organisationerna är likvärdiga och det är det som är viktigt att poängtera i detta fall. (Alex Jones (www.prisonplanet.tv) varnade om denna attack för över ett år sedan, hans arbete och uppgifter hålls givetvis borta från "vanlig" media)

Al-Quida som från början är både finansierade och skapade av CIA härjar nu fritt på denna planet. Extrem utrustning finns för att förhindra alla dessa attentat, men inget händer. Alla åtgärder som har tagits fram till i dag har endast påverkat människans frihet, globalt, och värre kommer det att bli, mycket värre. Vi har att göra med en ny Världsorder (NWO - New World Order) som breder ut sig framför våra fötter och informationen om vad som egentligen händer och pågår hålls borta. Se bara på på SVD´s webb där läsare kan skriva öppet. Det tog inte lång tid innan dom började radera inlägg, efter ytterligare en tid så stängdes hela sidan ner.

Arbetssättet inom media just nu är att man koncentrerar sig på uppgifter som kommer inifrån och håller all annan information borta. För att ens få blekaste aning till klarhet vad detta handlar om måste man öppna upp totalt och lyssna på allt. Men det gör man som sagt inte.

Nu talar man redan om att även Sveriges militär skall börja samarbeta med Polisen och nu drar vi åt ordentligt, en välorganiserad Polisstat breder ut sig och inom kort kan vi se att friheten får betala, dyrt. Samtidigt påstår man att det inte är någon risk för terrorist attentat i SVerige. Samma sak har hänt förut, samma påståenden och man vill väl inte dra åt snaran innan det har hänt. Vill man skrämma människor i SVerige så måste man nämligen tillåta ett par terrorist attentat innan man drar åt. Att Militär och Polis säts in kommer inte att minska risken för attentat i SVerige, men det kommer att trampa på vår frihet, avsevärt, frågan är bara när folk slall vakna till för nu går det undan.

Vad som komma skall framöver är jag inte riktigt säker på, i grund och botten handlar det om skrämselteknik för att vi skall tillåta fler och fler åtgärder som tar bort frihet. Men det har också att göra med ekonomi som vi har fått känna av förut. Oljan stiger nu ännu mer och jag är orolig för att räntan skall börja stiga. När den gör det så kommer det att gå utför för många då lånebeloppen är extrema i dag. Givetvis på grund av att vi alla har blivit konsumenter som bara köper och köper. Det är det moderna sättet att bli lycklig på numer.

Jag tänkte skriva en mer detaljerad rapport, men jag vill inte vara för snabb denna gång, jag återkommer istället lite senare. Släng gärna in massor av fakta i denna tråd, det underlättar om vi samarbetar.

Hare gott folk...

Cee - Chrille

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Re: Cee's rapport på Londonattacken...

See User information
Jag kan bara må illa.. jag blir så arg på att det enda vi "vakna" gör är att sprida information på nätet. Jag tycker att det är HÖG tid att organisera sig och göra något konkret i den verkliga världen.

Nu menar jag inte bara Svenskar.. jag skulle vilja ha ett internationellt nätverk som hjälps åt. Det finns iofs Freedom-Force.. men jag tror deras taktik inte fungerar så bra när saker redan har gått så långt.
Att få folk att vakna är viktigt, men även att bygga ett starkt nät av människor som jobbar emot Illuminati. Utspridda kan vi inte göra ett skit.
Jag tror att det finns nog många människor internationellt för att faktiskt kunna göra något. Eller, jag hoppas det iaf.

Posted on: 2005/7/7 21:03
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Jag håller med, men genom att informera skapar vi samtidigt ett kontaktnät. Idag är det inte så många som har visat intresse av att göra aktioner så vi måste ha is i magen och fortsätta att sprida information om vaken.se och sanningen.

Jag ska sätta upp lite nya saker på aktivism sidan om ett tag och göra så att man kan gå med i olika grupper och email-listor för att underlätta organisation och aktioner. Vi får se om det bär frukt.

Tack för att du är med..

Posted on: 2005/7/7 22:14

Anonym
eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

Cee - kortade ner meddelandet lite... Det är många e i alla fall...

Anonym
Is i magen är bra medicin vad man än skall göra... De e fruktansvärt svårt att lista ut vad som är bäst att göra för framtiden, det går som sagt inte att tvinga på någon denna information. Jag funderar på att skicka filmer till reportrar så att dom själva får se, men frågan är om dom stoppar i dom i burken? ... Sen är det ju så att man behöver ett gäng film för att kunna se hela bilden, om ens en liten del av den. Men Juri Linas film, Alex Jones Martial Law samt ett par intervjuer med Mark Philips och Cathy O'Brian kanske skulle väcka upp ett par stycken.

Vad säger vi om det?

See User information
Ett eller minst två problem med din teori:
1.) det saknar bevis
2.) G8 mötet hölls ej i London, utan Skottland.

"Blair was in Gleneagles, Scotland, hosting the G8 leaders when he got word of the attack."

Men enligt din teori så försöker man med en uppgjord
terrorattack att förhindra demonstranter att nå London, men G8
mötet är i verkligheten Gleneagles Skottland?

Dessutom mötet hade redan börjat innan dessa bomber.

Detta att konsumenter lånar upp sig mer än vad de har råd med,
då om något skulle hända, t.ex. att de förlorar sitt jobb. Det är
av ren dumhet. Och det är deras eget fel då.
Och en person som lånar på så vis uppskattar väl inte annars
speciellt mycket frihet, då personen inte inser att banken komma
styra hans liv då han lånar upp sig själv så mycket.
Man är beroende, inte självständig.

Samma gäller socialsystemet i Sverige man lever i beroendeskap,
man är hela tiden beroende av staten och inte självständig på
något sätt.

Dessa alltför vilda konspirationsteorier känns lite lama, då dagens
människa ej värdesätter frihet. Man lever idag redan som statens
slavar, så vilken "frihet" är det du försöker bevara?
Den "frihet" som ej finns?

Posted on: 2005/7/7 23:46

Anonym
Nja, jag skulle skrivit vidare lite. Kanske kanske inte... Jag tror inte att attackerna bara var till för att stoppa demostranter. Men jag är övertygad om att det var en i raden av alla Illuminati drag.

Visst var dom i Scottland, men resande till England fick sig en tankeställare, samt att trycket från demostranter tappade luft ett tag. Vet inte hur det ligger till nu, har inte sett nyheterna ssen eftermiddagen....

Att man lånar upp massor av pengar och att det rasar behöver inte bero på att man förlorar jobbet. Stå på ett lån på en mille eller nåt, som är taget när räntan är i botten, sen höjer Du räntan 5%, vad händer då???

Och visst är vi slavar allihopa...

Hare...

See User information
Det låter som en bra idé. Jag ska nog ta och bränna ut några DVD-filmer och skicka till journalister på olika tidningar. Ju fler som gör samma sak destå större sannolikhet är att de ser någon av dem och kanske dessutom skriver någonting om det.

Nån som lyssnade på nattliv på P3/P4 nu i natt förresten? Mitt mail kom med!! Skrev om att jag inte är rädd för terrorister eftersom sannolikheten att drabbas av ett terrorattentat är betydligt mindre än att drabbas av en trafikolycka. Vad jag är rädd för är politiker som använder terrorism som en förvändning för att inskränka medborgarnas fri och rättigheter och för att bomba resursrika länder. Kanske någon som lyssna fick en tankeställare att vi inte skall göra precis vad som helst i "kriget mot terrorismen".

Posted on: 2005/7/8 0:50

See User information
Joo,

Att låna är alltid en risk, om du nu inte lånar från någon vän,
som du kan betala tillbaka när du själv kan göra det.
Men stora summor från bank, är stor risk. Om man ej har
god täckning på det själv, vilket de flesta ej har.

Övertygad om att det är ett Illuminati drag. Hur kan du vara
det. Vad jag förstår så verkar inte ens alla konspirationsteore-
tiker vara överrens ens om vilka dessa Illuminati är.

Faktum är den:
-att ingen kan vara slav, om denna själv ej accepterar att
vara en slav.

Så problemet är inte i slutändan någon ond elit, synlig eller
osynlig, utan problemet är att folk vill vara slavar, de accepterar
det. Utan denna acceptans skulle det ej finnas plats för någon
elit, så att skylla på den onda eliten funkar inte i slutändan.
Eftersom felet är ens eget.

Posted on: 2005/7/8 0:59

Anonym
Al-Quida startades av CIA... Om jag är överense med andra eller inte bryr jag mig inte om, jag tittar på info och mönster, samt att det dom gjort sedan 911 har varit i samma stil... Om ilsamistiska extremister ville åt ledarna som jävlas med dom så skulle dom förmodligen försöka komma åt dom istället. Relativt enkelt med tanke på att batman eller läderlappen närmat sig avsevärt vid 2 tillfällen :) ...

Jag har också snackat med massvis med muslimer som bor lite överallt, dom är inte arga på kristna, dom är arga på ledarna, och det är folket som alltid får ta smällen, det stämmer bara inte....

Så jag är helt övertygad att det är från insidan denna attack kommer, och det är det samma sak som Illuminati.

Många ställer sig tveksamma mot moina uttalanden, och då vill jag vill påpeka ett par saker för att tala om lite hur jag ser det. Det är inte så enkelt som man tror alltid, jag såg nyss Alex Jones senaste rapport och blev påmind om ett par saker. Flertalet slakt spel (datorspel) är finansierade och skapade med hjälp av pentagon för att göra människan avtrubbad. Innan man använde sig av sådant och till och med innan man använde människoliknande mål som militärträning så ville inte soldater döda. Endast 20% tryckte på avtryckaren när någon ploppade upp nära, det är däför att det sitter en inbyggd mekanism i våra hjärnor, vi vill egenligen inte döda varandra.

Men i dag trycker 99% av soldaterna av när någon kommer 'up close'.... Tänk på att Pentagon står bakom detta och vill ha den finktionen i våra barn, jag ser en fruktansvärd baktanke, vad ser ni? Vill Pentagon kanske bara roa våra ungdomar? .. Tror inte det...

Hare gott...

See User information
Quote:

cee skrev:
Al-Quida startades av CIA... Om jag är överense med andra eller inte bryr jag mig inte om, jag tittar på info och mönster, samt att det dom gjort sedan 911 har varit i samma stil... Om ilsamistiska extremister ville åt ledarna som jävlas med dom så skulle dom förmodligen försöka komma åt dom istället. Relativt enkelt med tanke på att batman eller läderlappen närmat sig avsevärt vid 2 tillfällen :) ...

Man kan ej direkt säga att Al-Quada startats av CIA, amerikaner
som Sovjet på den tiden har tränat soldater i andra länder och
försörjt dem med vapen.
Afghanistan krigade då mot sovjets röda-armé, och amerikaner
hjälpte och tränade dem. Vissa tränade av CIA, troligen de som
ska vara till hjälp i spion verksamhet, sedan andra tränade av
andra amerikanska trupper osv.
Om de som tränats t.ex. fått betalt av USA är oklart, troligen inte.
Troligen endast fått träning och vapen, då dessa fört en kamp
som USA sett som fördelaktig även för USA, strida mot Sovjet.

När Sovjet sedan föll och dessa strider var över, och om de som
USA tränat sedan vänt sig emot USA av något skäl, det är helt
troligt även. Inget konstigt alls om så vore.
Och då är de nog inte längre understödda av t.ex. CIA.
I maktspel kan bollarna lätt vändas om, vän bli fiende och fiende
bli vän. Finns inga regler i det.

Och idag kan det vara helt utanför USA's händer.

Quote:

cee:
Jag har också snackat med massvis med muslimer som bor lite överallt, dom är inte arga på kristna, dom är arga på ledarna, och det är folket som alltid får ta smällen, det stämmer bara inte....

Rent generellt har muslimer inget emot kristna, det är mer USA
som stormakt som målas som den onda vargen. En orsak är för
att USA är så mäktigt att den kan göra lite som den själv vill.

Svartmålningen görs av muslimska ledare och makthavare,
likadant som makthavare i väst är de som är intresserade
t.ex. strid osv.

Vanligt folk är sällan, om aldrig det.

Quote:

Så jag är helt övertygad att det är från insidan denna attack kommer, och det är det samma sak som Illuminati.

Okay, jag anser inte att man kan vara alldeles säker på det
alls.

Quote:

Många ställer sig tveksamma mot moina uttalanden, och då vill jag vill påpeka ett par saker för att tala om lite hur jag ser det. Det är inte så enkelt som man tror alltid, jag såg nyss Alex Jones senaste rapport och blev påmind om ett par saker. Flertalet slakt spel (datorspel) är finansierade och skapade med hjälp av pentagon för att göra människan avtrubbad. Innan man använde sig av sådant och till och med innan man använde människoliknande mål som militärträning så ville inte soldater döda. Endast 20% tryckte på avtryckaren när någon ploppade upp nära, det är däför att det sitter en inbyggd mekanism i våra hjärnor, vi vill egenligen inte döda varandra.

"Slakt" datorspel, first person shooter ungefär, är ej speciellt
sponsrade av pentagon.

Spelutvecklare hittade på idén och utvecklade sådanna. När
sedan spelet Delta Force kom och började vara rätt så verklig-
hetstroget blev amerikanska armén intresserad av det. Och
de anställde spelutvecklare att skapa en simulator, som soldater
kunde använda för sin träning.
Och efter det har US Army använt sig det och utvecklat sin
egen simulator till soldater.

Men speltillverkarna själva gör många fler sådanna spel.

År 2001 eller 2002 släppte amerikanska armén (US Army)
gratis spelet US Army, som kunde spelas online. Det var dels
i marknadsföringsyfte, för att locka amerikaner till att skriva
in sig i armén. Armén behöver ju soldater.

Speltillverkarna producerar dock merparten av dessa spel,
armén lägger inte ut några på marknaden. Dessutom har
dessa spel visat sig väldigt populära, redan från första början.
Armén hängde på sent, dessutom är armén egna simulator
bara för deras egna bruk. Träna soldater, övningar osv.

Svårt att säga om Pentagon satsar på att göra människan
avtrubbad eller inte.

Men en människa, ungdom eller barn blir inte avtrubbad bara
sådär. Och det är även deras föräldras ansvar att se över
barnen, något föräldrar blivit sämre på, barnen lämnas för
sig själva.
Och om de lämnas så, då kan vissa av dessa barn eller unga
leva in sig i en video-spels eller -films värld möjligen. Men pro-
centuellt sätt är det ändå väldigt få som råkar ut för det.
Problemen för den ungdomen måste vara rätt grova. Och faktum
är då att denna barn föräldrar har svikit barnet då, och har ej
tagit sitt ansvar.

Problem med unga och barn idag, de kommer från föräldrarna
direkt. De tar ej hand om sina barn.
Och då vid ett sådant läge är det lite löjligt att säga "Pentagon",
Pentagon är inte där för att uppfostra våra barn. Eller om man
lämnar den uppgiften åt Pentagon, då får vi ungar som springer
runt i Irak med M-16's i händerna.

Vilda spekulationer helt enkelt inget mer.

Quote:

För soldater är ett problem att lära sig skjuta för att döda.
Men i dag trycker 99% av soldaterna av när någon kommer 'up close'.... Tänk på att Pentagon står bakom detta och vill ha den finktionen i våra barn, jag ser en fruktansvärd baktanke, vad ser ni? Vill Pentagon kanske bara roa våra ungdomar? .. Tror inte det...

Joo, det är en psykologisk tröskel vid att skjuta för att döda
och armén har använt spel för att övervinna denna tröskel.
Svårt att säga hur effektivt det är, då de flesta vet ändå att
det är ett spel, ej verklighet.
Sedan som sagt, Pentagon står ej bakom de spel speltillverkarna
gör.

Quote:

Hare gott...

Dessamma

Posted on: 2005/7/8 23:20

Anonym
CIA: Håller inte riktigt med, Al-Quida är ändå en krydda som dom ville ha den. Dom ser till att manipulera fram alla dessa olika grupper, såsom A-Q och andra gerillagrupper mm. Manipulationen är ju också den som är svår att ta på, då det räcker med att starta en liten våg, sen sköter det sig självt.

Muslimer: Jag menade att vanligt folk som i London och NY 911 får ta smällen. Hela bilden är vriden då jag hör ett allmänt gnäll/hat mot muslimer, så det är manipulation här också. Kom ihåg att dom kan sin sak med att manipulera, och man skall inte titta sig blind på fakta (för mycket), se "the movement" i sin helhet.

Attacken och insidan: Manipulation igen, det är det dom vill.

d_bullshit skrev:
Joo, det är en psykologisk tröskel vid att skjuta för att döda
och armén har använt spel för att övervinna denna tröskel.
Svårt att säga hur effektivt det är, då de flesta vet ändå att
det är ett spel, ej verklighet. Sedan som sagt, Pentagon står ej bakom de spel speltillverkarna gör.

Nja, det är ju som det brukar vara, dom stod bakom doom t.ex, som startade allt, nästan (enligt Alex Jones)... Gå tillbaka i tiden en aning. Och om psykologer skulle få haft nåt att säga angående detta så skulle vi inte ha haft dessa spel, det räcker med sunt förnuft för att räkna ut detta. Sen är det inte bara en psykologisk tröskel, det är en fysisk förändring... Hjärnan börjar arbeta i en annan frekvens.

Jag tycker det e så jevla bra att det finns många som har koll på detaljer då jag inte har tid med dessa, hatten av för all detaljerad info...

hade...

See User information
Jishuku, läs planen om du vill lära dig det enda sättet att göra något konkret mot "dom"...

Posted on: 2005/7/9 10:59

See User information
Jag har läst den förut och komenterat på den. Jag ser dock ingenting unikt eller speciellt bra med den.

Min plan är kortare och enklare:

Sök upplysning (självförvärkling).
Informera dig själv.
Informera andra.

Posted on: 2005/7/9 14:06

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper