vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

SÄPO mail till Tommy

See User information
http://www.expressen.se/index.jsp?a=812767

Tommy Johansson har registrerat sidan http://www.stadshuset.se/ och får då tydligen alla mail som går till @stadshuset.se. Han har då fått en massa känsliga säpo mail...

Nu vill han sälja till en kommun i sverige. Vem vill köpa??

Posted on: 2006/12/31 11:22
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Re: SÄPO mail till Tommy
Jag har bara berättat för mina närmaste men drar det även nu på forumet, efter att jag försökte få reinfeldt att utala sig om bilderberg kom jag hem en dag. (tror det var 2 dagar efter) och ser att min dush står på och sprutar järnet och med högsta tempratur.

(jag kan ju inte säga att det går att koppla ihop dom men en sak är säker jag satte inte på den och knappast mina katter heller)

Man kan ju begära utdrag ur säporegistret,
jag har en vänn som inte får ut sitt överhuvudtaget och själv får jag bara ut den ena delen.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Läskigt

Man kanske skulle kolla om man hade ett Säpo register

Posted on: 2006/12/31 12:34
"Fascism should more appropriately be called Corporatism because it is a merger of state and corporate power."

Anonym
för det var inte muglert som var här och lånade dushen?

See User information
eee... jo... var lite bakom lyset efter en vinare :p

Posted on: 2006/12/31 13:30

See User information
Det verkar finnas nån som ville att du skulle få lite fuktskador!!

Scary! Även Säpo verkar syssla med skrämseltaktik.. kul, NOT!

muglert+vinare <--- En kille i min stil!

Posted on: 2006/12/31 14:54
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

muglert wrote:
Läskigt

Man kanske skulle kolla om man hade ett Säpo register

Säpo-register.

Posted on: 2006/12/31 15:02
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter

See User information
Jag ber dig att sluta kommentera diverse stavfel, Novax!

Det är totalt onödigt!

Posted on: 2006/12/31 15:05
"They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety."

/Benjamin Franklin

See User information
Quote:

TeBe wrote:
Jag ber dig att sluta kommentera diverse stavfel, Novax!

Det är totalt onödigt!

Jag ser det inte som onödigt - jag vill inte göra onödiga saker.
Räta upp, bevara och rädda.
Jag har för länge sedan sagt (på sådana onödiga kommentarer) varför jag ibland "påtalar", det får räcka med det.

De som förstår förstår.

Posted on: 2006/12/31 15:44

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
stav fel???räta eller rätta vad anser du ..PLZZ lägg av med att träta(gnällla ) på var anndra jobba i team i stället inners inee vill vi ha fred...eller hur ??räta mig om jag har fel

Posted on: 2006/12/31 15:57

See User information
Quote:

sale wrote:
stav fel???räta eller rätta vad anser du ..PLZZ lägg av med att träta(gnällla ) på var anndra jobba i team i stället inners inee vill vi ha fred...eller hur ??räta mig om jag har fel

Bäste Sail, nu blåser det allt bra.
Jag skrev räta upp, för att jag talar om att "räta upp". Är du med (eller emot )

Posted on: 2006/12/31 16:03

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
CP säpo använder sig av stazis metoder med centralnycklar mm.

Jag hade en vän som vars mor drev en vänstertidning på 70 talet hon berättade om att dom hade lyckats taima när hon lämnade bostaden för 5 min och dom smet in och vände upp och ner på stället letande efter matrial.

Mmm säpo är smarta på ett dåligt sätt - när det kommer till att djävlas med folk.

Du har smart klok och vis

Den smarte bryr sig om sig själv bara och sin karriär.(Smart enligt konsumentsamhällets standard norm på falsk idioti lycka)

Den kloke bryr sig om sin familj ,vänner ,omgivning och ser framåt.

Den vise tänker långsiktigast och tar naturen och allt vilket det innefattar åt allas bästa och söker balans.

Dessa människor är så ytliga och och traumatiserade av att ha levt i lögnen så länge att deras känslo spektrum uppfattar känslor tvärtom.
För dom är bra dåligt och dåligt bra.

på säpos gammla hemsida med svart bakrund och gul text några år sen stod det.
Säpo står över lagen mm men det intressantaste var deras gammla telefon nummer,

08-666 666

We see trough their lies clearly

Expose Challange Act.

See User information
alla e vi åsikts registrerade så ni vet det vore navivt att inte tro det..era föräldrar är (var) av generationen(flowerpower) och ni är den skördade frukten från dom..... dom är inte lama om ni tror det bara klumpiga i bland.. dom är oxo mänskor

Posted on: 2007/1/1 17:20

See User information
Quote:

TeBe wrote:
muglert+vinare <--- En kille i min stil!

:p Jag och vin är varandras nemesis

Posted on: 2007/1/1 18:20

Anonym
Det kan du vara säker om att du har.
Många av de jag har i bekantskapskretsen har
funnits i registren i 25 år och väl det... Jag trillar
definitivt dit.

Här är en metod för att spåra vem du är och vad du har för dig.

http://www.stoppa-storebror.se/aktuellt-2005.htm#Data retention

See User information
Jo tack, metoder saknar dom inte dom *************** (censurerat för min skull :p HA nu vet ni inte vad jag tänkte säga :p). Men spåra en det kan dom

Posted on: 2007/1/2 13:19

See User information
Har lite svårt att förstå vad SÄPO skulle tjäna på att göra sin närvaro känd. Det liksom förstar hela deras arbete.

Om dom spionerar på någon med avlyssning eller registrerar dina rörelser vill dom inte att du undviker att ta kontakter eller utföra levnadsmönster.

Just dont make sense. Dessutom kan det betraktas som "obstrukting" d.v.s. att dom påverkar och t.o.m. äventyrar en polisiär utredning.

Å andra sidan så kan man kanske tänka såhär att SÄPO vill väl att du skall begå misstag eller genomföra ett brott typ hot mot tjänsteman. För då är deras utredning berättigad och arbetet väl genomfört.

Om dom obstruerar sitt eget arbete blir dom tillsist resultatlösa och ifrågasatta.

Om SÄPO mot all förmodan verkligen skulle vilja "skrämma" någon inför exempelvis en stor demonstration en offentlig persons officiella besök på allmän plats eller liknande går dom troligtvis direkt på dig som person. Typ passerar dig på gatan och talar om att dom har ögonen på dig, inte en massa tvetydiga kranen är på trams.

Posted on: 2007/1/2 14:03

Anonym
MK ultra?
vissa underrättelsetjänster ägnar sig åt psykiskt krigsföring istället för fysisk

See User information
I hear ya ...cicero

Med eus terror lagar behövs det inte bevis iaf, dom behöver sannerligen inte lägga fram några bevis och inte berätta hur dom fick dom.

Men om dom inte är intresserade av en person så utan bara vill stoppa personen från att lära sig något, tex så torde det funka bra med skrämma bort honom/henne från det. Inte för jag tror dom bryr sig om mig men ändå

Posted on: 2007/1/2 14:46

See User information
I viss omfattning måste man också förstå att SÄPO begår tjänstefel om dom inte bevakade olika obskyra grupperingar.

Ta tillexempel kommunisterna i Göteborg på 70 talet. SÄPO spionerade hej vilt på dom gamla flummarna och deras kontor på Fjärde Långgatan. Man registrerade deras sociala nätverk och koncentrerade sig speciellt på ledarfigurer med prominenta yrken.

Bland annat läkare på Sahlgrenska som man kanske var rädd för skulle utnyttja sina yrken för spioneri eller liknande.

Men till SÄPOs försvar fanns det en hel del nerbrajjade idioter som mycket väl skulle Gola ner hela Sverige om dom bara fick chansen. Sanningen var dock bara att deras existenser var alldeles för torftiga för att intressera riktiga spionrekryter.

En del var dessutom extrema radikaler i en tid då extrema radikaler i Europa hette Rote Arme Fraktion och Briggada Rosso.
Några gamla vänsterspöken från Haga sprängde till och med hemmagjorda bomber för att stoppa rivningen av Haga o.s.v.

Jag är inte helt säker på att jag skulle vilja leva i ett land som inte hade någon koll alls på grupperingar som Alban Ligan, Original Gangsters eller AFA. Även om AFAs intentioner kan vara goda är deras naiva aktioner tyvärr ofta samhällsfarliga.

Så låt oss kritisera SÄPO när dom gör fel inte för att dom finns...

Posted on: 2007/1/2 15:22

See User information
Nej hade man fått som man velat hade vi levt i en värld där organisationer som säpo behövdes. Jag förstår att det finns människor som vill ta till våld för diverse orsaker...

Men det får inte gå till överdrift bara...

Och angående inlägger där jag censurerade mig själv så överdrev jag ganska hårt med en ironisk tanke :p så du inte missförstår mig helt.

Posted on: 2007/1/2 15:29

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper