vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2) 3 4 5 ... 11 »

Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar

See User information
Quote:

maggot wrote:
du kan läsa Juri linas bok "under skorpionens tecken" och lyssna på alan watt.

sedan skriver du

"Detta är svårt att förklara rakt över via ett forum, speciellt om personen inte har kunskap om Islam, nu vet jag inte hur mycket du redan vet? (förutom hjärntvättning via media)

Varför det är viktigt och speciellt för en dotter beror på att kvinnan har många rättigheter enligt islamsk äktenskap"

vad är det för rättigheter och dessa rättigheter får hon väl inte av en bok utan av sin man och deras gemensamma syn på livet.
men medför islam inte några skyldigheter?

Är båda muslimer (praktiserande) så brukar det inte vara några större problem. Mannen har mer skyldigheter än kvinnan inom äktenskapet, som t.ex. att försörja sin familj.

Posted on: 2006/12/29 17:01
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Jag förstår vad du menar Dan.

Jag uppfattar som att en del kallar mainstream media för propaganda och för desinformation?
Men om man länkar till dom väldigt ofta? Betyder det då att en del väljer ut vad som är sant och falsk och sen sprider det som är "sant"
Det låter ju lite "nordiskt" iof. Eller är det bara julpipan som förvirrar fortfarande?

Jag kommer tillbax i Januari, Sneare och argare än någonsin, Tills dess får ni ha en riktigt trevlig helg och ett gott nytt år era sa.... ..... ...........!

Ps: Alla har väl konsumerat nu både före jul och på mellandagarna, i kristu namn, spiritos santos?

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Seriöst Dan!?

Jag ställer en massa frågor till dig som du inte svarat på.
kan du inte börja med det? Annars känns det ganska menlöst att diskutera.

Jag har föresten hört att mohamed sov med sin fru när hon var 13 år gammal eller nåt och gifte sig lite senare?

See User information
Quote:

maggot wrote:
Seriöst Dan!?

Jag ställer en massa frågor till dig som du inte svarat på.
kan du inte börja med det? Annars känns det ganska menlöst att diskutera.

Jag har föresten hört att mohamed sov med sin fru när hon var 13 år gammal eller nåt och gifte sig lite senare?

Vissa säger att Aisha var 7 år, andra likt du gjorde nu 13 år sedan finns det de som tror 17 eller 18... Föresten så var helige Birgitta från Vadstena 13 år när hon gifte sig med Ulf, men det talas det inte mycket om...

Aisha, profetens frus berättelser omfattar stora delar av haditherna (traditionerna) och sharia (islamsk lag).

Profeten Mohammed (saw) hade många fruar. Han gifte sig också med en som var mycket äldre än honom själv och vad jag förstår skulle hon inte ha sett speciellt bra ut. Han gjorde detta eftersom hon var änka och att han ville ta hand om henne, dvs säkra hennes tillvaro.

Nåväl, jag berättade från första början att detta är en svår och krävande diskussion vilket kan svårt att genomföra på ett forum. Jag besvarar gärna frågor och förlåt om jag missade några.

Posted on: 2006/12/29 17:42

Anonym
den koranen ja bläddrade i stog det 9 år om ja minns fel, vilket isf tyder på att han var en pedofil.

ang Birgitta
så är jag är inte kristen men du får gärna berätta mer såna saker som står i biblen.

ska jag leta upp frågorna igen eller kan du backa det är inte så många ungefär hälften har du svarat på

See User information
Quote:

maggot wrote:
den koranen ja bläddrade i stog det 9 år om ja minns fel, vilket isf tyder på att han var en pedofil.

Det står inget om Aisha i Koranen, så det måste varit någon annan text du har läst.

Posted on: 2006/12/29 18:30

Anonym
Quote:
Dan:
Profeten Mohammed (saw) hade många fruar. Han gifte sig också med en som var mycket äldre än honom själv och vad jag förstår skulle hon inte ha sett speciellt bra ut. Han gjorde detta eftersom hon var änka och att han ville ta hand om henne, dvs säkra hennes tillvaro.

Jag försökte läsa in mig på en svensk översättning men tröttnade ganska snabbt eftersom den påminde inte så lite om både bibeln och vissa delar av den judiska religionen. Dessutom uppfattade jag den som gränslöst aggressiv och hatisk mot andra trosuppfattningar och folk som väljer att leva utan bibliska gudar.

Den version jag fått till livs av araber och perser som studerat koranen under större delen av sina liv gällande giftermålet med den äldre kvinna du nämner är följande:

Mohammed gifte sig med kvinnan som faktiskt var hans faster och änka efter hans farbror som byggt upp en stor rikedom via kameltransporter och trading. Mohammed hade följt med sin farbror på många av dessa resor och fick se en hel del av världen men trots alla resor kunde han fortfarande inte läsa. Via detta giftermål blev han en förmögen man och en sak han gjorde var att betala skriftlärda judar för att själv kunna lära sig att läsa och skriva.

See User information
Nationalism was a weapon created by MAKTELITER used against common people, and now we argue and fight over keeping the weapon that kills us haha!

That national pride, or happiness looking at a flag "hem" känslan osv...

Oh I am German, Thailandare.. whatever,

Language, food, holidays, invented and created FOR us in general.

A weapon used against us to unify diverse people.

We live in a culturally diverse and manipulated world.

I love very heavy music, does that mean EVERYONE has to listen to it early in the morning?

This immigration is like, step 3 of a 10 step plan or something like that, after religion and after inquisitions and wars....

KNOW what it is to realise how to better meet such situations.

Argue about what forms of slavery you identify with all you want, or listen to Malcom X and start getting an EDUCATION for real...

Posted on: 2006/12/30 9:32

Anonym
Homopope!

Personligen är jag urpsprungligen från Hisingen! Den tredje största ön i Sverige! .. och vi är inte kända för att ta några fångar!

My birth place is originally at Hisingen! The third biggest island in Sweden! ... and we usually take no prisoners!

Anonym
Citat ur Hadith Bukhari, som väl kan kallas islams näst heligaste bok,

Volume 1, Book 4, Number 231:
Narrated Sulaiman bin Yasar:

I asked ’Aisha about the clothes soiled with semen. She replied, ”I used to wash it off the clothes of Allah’s Apostle and he would go for the prayer while water spots were still visible. ”

Volume 1, Book 6, Number 298:
Narrated ’Aisha:

The Prophet and I used to take a bath from a single pot while we were Junub. During the menses, he used to order me to put on an Izar (dress worn below the waist) and used to fondle me. While in Itikaf, he used to bring his head near me and I would wash it while I used to be in my periods (menses).

Volume 5, Book 58, Number 236:
Narrated Hisham’s father:

Khadija died three years before the Prophet departed to Medina. He stayed there for two years or so and then he married ’Aisha when she was a girl of six years of age, and he consumed that marriage when she was nine years old.

Volume 7, Book 62, Number 64:
Narrated ’Aisha:

that the Prophet married her when she was six years old and he consummated his marriage when she was nine years old, and then she remained with him for nine years (i.e., till his death).

See User information
Försöker ni leta efter skit i koranen så att ni kan ha någonting elakt att säga åt muslimer så att dom blir arga och ledsna?

Kommer det att göra världen till ett bättre ställe?

Men så är det kanske inte er idé. Sönda och härska? Låter det bättre? Nej tack säger jag.

Posted on: 2006/12/30 11:13
Administratör och grundare av vaken.se

See User information
Nu föll ju det här under ett helt annat paraply.

Känns lite som om du maggot med all respekt gräver din egen grav lite grann då du faktiskt kämpar för att hålla isär "raser" som det så fint talas om. Då är det väll självklart att det kommer att bli problem om man tänker så!

Det kanske finns människor (hör och häpna) som faktiskt klarar av att bo bredvid folk med en annan religion (vilket du verkar tycka vara väldigt viktigt). Sen talas det om nationalsången,luciafirande och nordiska symboler som i min mening är rena tramset att behålla om det står mellan människor och knasiga traditioner (som du själv borde känna till vad dom kommer ifrån och skapar).

Inte för att vara den som kasta första stenen, så måste jag säga att det kanske är du som går illuminatis ärenden som det så fult sägs. Då det faktiskt verkar som om dom skapat en motpol till ett konstruerat problem.

Tack för mig

Posted on: 2006/12/30 12:33

Anonym
Quote:

micro wrote:
Försöker ni leta efter skit i koranen så att ni kan ha någonting elakt att säga åt muslimer så att dom blir arga och ledsna?

Men så är det kanske inte er idé. Sönda och härska? Låter det bättre? Nej tack säger jag.

Micro!
Jag hade faktiskt lite dåligt samvete när ja skrev det till dan men varför ska ja ha det om jag citeras hans tro?
eller råder det censur?

Jag får känslan av att dan är 100% säker på att islam är den sanna livsåskådningen, (eller hur man ska utrycka det)

och jag ställer då lite frågor och om det är så att mohamed blir kär i en 9årig flicka så har ja väldigt svårt att tro det.

om dan nu är så stark i sin tro så behöver han inte brusa upp, vilket han heller inte gjort.

men ja kan vara lite PK och säga att den där flanen vid namn "jesus" måste ha varit en idiot som en gång gick förbi ett fikonträd som inte hade några frukter (det var inte säsong)
då blev jesus jättearg på detta träd och "dödade det"
vilket råpucko enligt mig!

Anonym
Micro skrev:Quote:

Tja, kanske dags att leta efter lite skit hos dig själv micro, och bland dina kolleger inom inkvisiotionen (Administrationen på vaken.se, void, tebe)?

Ni är ju inte dåliga på att slänga ur er elaka saker själva till folk här på vaken, trots att ni som administratörer borde föregå med gott exempel.

Hade jag fått bestämma så hade både du, void och tebe fått åka snurrfotölj i resten av era liv. Jag hade tillsatt administratörer med befintlig personlig etik, och inte en bunt hycklande, fega och rövslickande admins som kontrollerar vaken.se nu.

Visst, det är ju du som är chef micro, vaken.se är ju din egen egotripp som du hade behov av att skapa.

Så, nu kan du och dina kolleger banna mig,...men det skiter jag i.

Högaktningsfullt

Psilo

Anonym
Quote:

Zaaki wrote:
Nu föll ju det här under ett helt annat paraply.

Känns lite som om du maggot med all respekt gräver din egen grav lite grann då du faktiskt kämpar för att hålla isär "raser" som det så fint talas om. Då är det väll självklart att det kommer att bli problem om man tänker så!

Jag försöker inte hålla isär något, jag har inget som helst emot att en svensk man och ex en iransk kvinna förälskar sig och skaffar barn (dock kan det nog komma medföra problem med rotlöshet osv)

Du har dock rätt med de att "rastänkade" är väldigt svårt att arbeta med och kommer innebära problem. Men vi som är så jävla mycket bättre en andra och kallar oss "vakna" inte ens kan diskutera detta vad är vi då för "pionjärer" ska vi "vakna" bara gå runt och ropa "9/11 var ett insider jobb sanktionerat av världens regeringar"

problem kan det bli om man ska värdera de olika raserna i någon slags rangordning och elitism.
Jag tycker att alla raser är lika mycket världa och har olika rasliga egenskaper.
om man inte får söka efter sitt ursprung hur ska man då kunna bli fri?

sanningen skall göra oss fria!

sedan skriver du..

"Det kanske finns människor (hör och häpna) som faktiskt klarar av att bo bredvid folk med en annan religion (vilket du verkar tycka vara väldigt viktigt). Sen talas det om nationalsången,luciafirande och nordiska symboler som i min mening är rena tramset att behålla om det står mellan människor och knasiga traditioner (som du själv borde känna till vad dom kommer ifrån och skapar).

Inte för att vara den som kasta första stenen, så måste jag säga att det kanske är du som går illuminatis ärenden som det så fult sägs. Då det faktiskt verkar som om dom skapat en motpol till ett konstruerat problem."

Tack för mig[/quote]

jag häpnar när jag går i en klass där muslimerna inte kan hålla mig i handen när vi dansar (vi har lixom dans, det är lite av grejen)
och när vi hade hälsobuffe så tog alla med mat och muslimerna i klassen kunde inte äta vår mat för den var fel slaktad och på fel slags djur.
är det en mångkultur?

se detta klipp och säg mig hur det ska lösas så att alla kulturer överlever?
http://www.youtube.com/results?search ... %A5ngkultur&search=Search

och såhär kan det gå om man ska spela fotboll
http://www.patriot.nu/artikel.asp?artikelID=814

Jag ser inget knasigt med att fira lucia (om det är så att man firar ljustet) och inte heller med midsommar men om man tycker det är knasigt att dansa runt stången så kan man ta en extra sup och lägga sig i husvagen och spy.
(jag tvingar ingen delta utan vill bara stolt kunna fira denna grej oavsett om det kanske är löjligt men löjligheten har ju blivit en folklig gemenskap)

jag ser ingen heller inget fel med att bära ex Tors hammare jag tycker det är en kraftig och häftig symbol (jag bär den dock inte)

sen på vilket sätt skulle jag gå maktens ärenden?
jag har undersökt detta i snart fyra år och illuminati handlar om att radera all form av patriotism och vända upp och ner på hela samhällets värderingar.

Anonym
Psilo vad kom detta nu ifrån?

Jag stog förviso inte med där, men admin är jag ju och vi admins gör så gott vi kan vi är inte mer än människor vi heller.
Dock tycker jag själv att jag är ganska så modig

Anonym
Maggot,...du är den enda normala bland er admins. Jag PM:ar dig om vad det hela handlar om och vart detta kommer ifrån.

Ha det..

See User information
För det första så måste vi enas om vad vad rotlöshet är och om det ens är ett problem för alla.

Om det innebär att som i fallet "svensk man och ex en iransk kvinna" skaffar ett barn som inte vet vart det "kommer" ifrån, vilket i min mening är rent illuminatiska termer då jag inte ser världens nationer som något naturligt eller nåt som påverkar vårt genetiska arv så menar du kanske att barnet växer upp utan rötter och sedan går loss på samhället i någon slags rebellisk jakt på sitt riktiga jag?(lång mening, jag vet)

Jag vet ju även av erfarenhet att det är långt ifrån verkligheten. Hade inte min pappa för många år sedan fått komma in i Sverige på samma sätt som min mammas släkt kom till Sverige så hade inte jag funnits.
Med det sagt och med tanke på att jag själv är bland det bästa som hänt Sverige så ber jag dig tänka över ditt argument om rotlöshet som förövrigt låter som en teori från uppsalas rasbiologiska.

Men det här fascinerar mig nog nästan mer!

"jag häpnar när jag går i en klass där muslimerna inte kan hålla mig i handen när vi dansar (vi har lixom dans, det är lite av grejen)
och när vi hade hälsobuffe så tog alla med mat och muslimerna i klassen kunde inte äta vår mat för den var fel slaktad och på fel slags djur.
är det en mångkultur?"

Det är väll precis vad mångkultur är, att kulturer blandas samt möts och om sedan religioner sätter stopp för små detaljer i att ta del av andra kulturer så är det en annan sak. Sedan kan man ju disskutera vad friheten att inte äta fläskkött har med religion att göra (då jag själv inte äter fläsk av för mig rent naturliga skäl).

Posted on: 2006/12/30 14:32

Anonym
Quote:

Zaaki wrote:
För det första så måste vi enas om vad vad rotlöshet är och om det ens är ett problem för alla.

Om det innebär att som i fallet "svensk man och ex en iransk kvinna" skaffar ett barn som inte vet vart det "kommer" ifrån, vilket i min mening är rent illuminatiska termer då jag inte ser världens nationer som något naturligt eller nåt som påverkar vårt genetiska arv så menar du kanske att barnet växer upp utan rötter och sedan går loss på samhället i någon slags rebellisk jakt på sitt riktiga jag?(lång mening, jag vet)

Jag vet ju även av erfarenhet att det är långt ifrån verkligheten. Hade inte min pappa för många år sedan fått komma in i Sverige på samma sätt som min mammas släkt kom till Sverige så hade inte jag funnits.
Med det sagt och med tanke på att jag själv är bland det bästa som hänt Sverige så ber jag dig tänka över ditt argument om rotlöshet som förövrigt låter som en teori från uppsalas rasbiologiska.

Men det här fascinerar mig nog nästan mer!

"jag häpnar när jag går i en klass där muslimerna inte kan hålla mig i handen när vi dansar (vi har lixom dans, det är lite av grejen)
är det en mångkultur?"

Det är väll precis vad mångkultur är, att kulturer blandas samt möts och om sedan religioner sätter stopp för små detaljer i att ta del av andra kulturer så är det en annan sak. Sedan kan man ju disskutera vad friheten att inte äta fläskkött har med religion att göra (då jag själv inte äter fläsk av för mig rent naturliga skäl).

"rottlöshet problem för alla bara"
Det låter ju knepigt.

Jag vet människor som känner nån form av rotlöshet du zaaki kanske inte sökt efter dina rötter och inte heller är intresserad.
tycker du att du är helt svensk föresten?

ang det med min klass,
så ser du ju att det inte funkar! Vi har dans och muslimerna kan inte dansa med mig.
De får INTE hålla mig i handen hur ska du lösa det?

vore väl mycket bättre om muslimer fick vara muslimer i muslimska länder?

antar de inte vill bo i kristna länder precis som jag inte vill bo i muslimska länder.

kulturer blandas har du dock rätt i mångkultur betyder att man blandar alla kulturer, så att det bildas en "blandkultur" eller ingen kultur alls.
bryter ner allting med andra ord.
hur ska alla kulturer kunna överleva menar du?

vi hade sedan ett tag tillbaka planerat att ha en klassfest det började med en krog men eftersom muslimerna i klassen inte får vara i samband med alkohol så fick vi skippa det
(sitta bredvid en alkis på vagnen som dricker t-röd går dock bra)

Det slutade med att vi skulle gå till en irans resturang men det blev inget med det för alla blev så trötta på den "omständighet" att det skulle vara så jävla svårt att annordna en klassfest.
klassfesten blev ju aldrig av vilket ja visste från början och kan erkänna att jag var stolt den dagen ja fick det bekräftat.

Mångkultur? Nej tack!

See User information
Maggot,

Det är ganska hårda ord att anklaga någon för att vara pedofil. För det första så berättade jag att man inte helt säkert vet Aishas ålder, det finns en text under följande länk:
http://www.muslim.org/islam/aisha-age.htm

Om vi nu kan komma förbi denna diskussion som oftast handlar om missförstånd. Det är ju just detta dessa "eliter" vill. Fokusering på det som för många kan kännas obekvämt eller onaturligt.

När det gäller rotlöshet så förstår jag att detta är en vanlig känsla, speciellt nu när som Maggot säger att nationalitet och kulturer flyts samman. Men vad är roten i oss människor förutom ett land, en nation, en familj? (Familjen är ju dessutom sönderkrossade iom det rosa kuveret.)

Konflikten är djupare än en polisstat och kontroll där man förslavar medborgarna. Man kan dra likheter med forna Egypten och dess styre. Faraon var ledare och sågs som gärna som någon gudomlig gestalt som styrde folket. Men bakom honom så fanns det präster och andra filosofer likt en styrelse. Om ni ser i dagens multinationells företag så ser man detsamma. Ledare som många gånger tror att de är något speciellt och tar ut löner därefter.

Frimurare härstammar från Tempelordern som fann de heliga skrifterna under tempelberget i Jerusalem. Skrifterna härstammade från judarna som kom från slaveriet i Egypten med Moses.

De så kallade frimurarna finns i många olika tappningar idag. Rosenkorsare, Odd Fellow, Lions, Skulls and Bones osv... George W Bush säger sig vara kristen och tror på Gud, men är det den sanna guden han dyrkar eller är det något annat?

Här får vi gå ända tillbaka till skapelsen, dvs Big Bang för att få en bra förklaring. För min del som muslim och många andra religiösa tror att någon bortom skapelsen startade själva processes. Frimurare och många andra tror att något i skapelsen startade processen och att denna kraft, intelligens är inkluderad i Darwins evolusionsteori. Denna intelligens är för dessa "elit" herrar Gud.

Frimurarna dyrkar "arkitekten av universum" vilket är denna kraft som har skapat livet på jorden. Den som klarar av att bemästra denna kraft kommer närmare Gud. Det är detta "pyramiden" i deras symbol betecknar.

Roten i konflikten finns i tron på Gud, ett liv efter detta ELLER en tro på materialism och endast detta liv. De talar om evigt liv, med detta är att bli inskriven i historieböckerna och ihågkommen av efterlevande. Mozart var frimurare och är en förebild till många. Presidenter, ledare vill skriva historia och bygga upp något till deras efterkommande.

De som styr vill först och främst släcka guds ljus och krossa religionerna. Man gör detta genom att omforma religioner till kulturer och senare kanske som Maggot berättar, kulturkrockar? Syftet med detta är att ta bort våra verkliga rötter, dvs Gud vår skapare och få oss att underkasta en materialistisk värld där livet går ut på att ”njuta och ha det bra”.

Men vilka kommer att få det bra? Det finns en sk.a social darwinism vilket man kan se i globaliseringens spår. Företag går samman i fusioner och krossar mindre företagare. Livet blir en strävan till kapitalistisk välstånd medans andra som får det sämre bli utan något värde. Man utnyttjar människor till slavarbete (likt forna Egypten) för att bygga upp egna imperium. Man låter länder bygga likt i Emarat, Saudi Arabien och andra gulfstater lyxhotel som senare blir föremål av fruktan i att förlora. Man tvingar länder in i underkastelse för fruktan av att dessa ledare ska förlora allt. Man vill att människor ska konsumera sitt eget kapital och gärna låna upp till ockerränta för att sedan tvingas till underkastelse av stat och myndigheter. Samtidigt sitter dessa herrar ”eliten” och skålar friskt i champange och tror sig vara herrar över The New World Order.

Posted on: 2006/12/31 12:35

Anonym
Dan
visst kan vi lämna det med mohameds fruar.

sedan så vet jag vad frimurarorden är för något och att många betydelsefulla människor ingåt i det nätverket.

ang elitens förstörande av religioner:
Det är ju det jag säger alla religioner och kulturer försvinner (på gott och ont enligt mig) och det bildas en bland kultur

kan du säga hur muslimsk kvinnosyn och "svensk tradition" ska kunna mötas.
jag hänvisar igen till dansen med den muslimska kvinnan har du någon lösning på det.
jag säger låt muslimerna få vara muslimer (de ska inte behöva "anpassa sig")
låt muslimer få vara muslimer i muslimska länder.

See User information
Quote:

maggot wrote:
jag hänvisar igen till dansen med den muslimska kvinnan har du någon lösning på det.

För det första gäller inte detta endast muslimska kvinnor, utan även män så det blir fel då du säger "muslimsk kvinnosyn" och hänvisar till dansen.

Sedan så kan kulturer mötas genom tolerans. Det finns en sura, 2:120 "Men dukommer inte att vinna vare sig judarnas eller de kristnas välvilja, om du inte följer deras väg." Vilket kan tolkas som att de kommer inte att bli nöjda förän du blir som dem.

Tolerans är att acceptera varandra som man är. Det finns de som tycker t.ex. jag skulle vara intolerant då jag inte vill delta i hedniska föreställningar. Nej, intolerans är då man inte accepterar personer som säger nej, jag vill inte delta i detta. Dina klasskompisar kanske inte vill dansa med det motsatta könet? De kanske inte vill delta i fyllefester? De kanske inte vill äta vad som helst? Om då man ändå vill ha en gemensam tillställning och alla vill vara med så måste man hitta någon medelväg som inte kränker någon individ.

Posted on: 2006/12/31 13:31

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Quote:

maggot wrote:

För det första gäller inte detta endast muslimska kvinnor, utan även män så det blir fel då du säger "muslimsk kvinnosyn" och hänvisar till dansen.

Sedan så kan kulturer mötas genom tolerans. Det finns en sura, 2:120 "Men dukommer inte att vinna vare sig judarnas eller de kristnas välvilja, om du inte följer deras väg." Vilket kan tolkas som att de kommer inte att bli nöjda förän du blir som dem.

Tolerans är att acceptera varandra som man är. Det finns de som tycker t.ex. jag skulle vara intolerant då jag inte vill delta i hedniska föreställningar. Nej, intolerans är då man inte accepterar personer som säger nej, jag vill inte delta i detta. Dina klasskompisar kanske inte vill dansa med det motsatta könet? De kanske inte vill delta i fyllefester? De kanske inte vill äta vad som helst? Om då man ändå vill ha en gemensam tillställning och alla vill vara med så måste man hitta någon medelväg som inte kränker någon individ.

alltså detta inlägget säger mig inget eller har ja missförståt allt?

vi läser på komvux till barnskötare och där ingår dans och vissa i klassen kan inte delta med andra ord.
eller så måste man kompromissa med andra ord skära ner på sin kultur.
och bilda en blandkultur eller ingen kultur alls.

kan du säga på ren svenska hur man ska lösa det utan metaforer och "new age snack"

hur ska vi lösa det med dansen

det är väl ganska öppenbart att det inte går och de kan inte gå på en resturang där alkohol serveras, utan det är vi VANLIGA svenskar som måste anpassa oss i vårat eget land

See User information
Det finns många sätt att läsa detta på. Antingen får de dispans, och slipper helt enkelt att delta i dansen. Eller så kan man inrätta en grupp där endast kvinnor deltar. Eller så kanske två kvinnor dansar med varandra i en gemensam grupp. Detta beror väl på vem det är hur problemet ska lösas? Muslimer är inte en och samma homogena grupp, även då de lutar sig tillbaka till samma grund, dvs. Koranen.

Posted on: 2006/12/31 13:50

« 1 (2) 3 4 5 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper