vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 (2)

Re: Saddams Avrättning Demokrati??

See User information
Någon som vet var man kan få tag i hela avrättningsfilmen? med själva hängningen?

EDIT: Jag fick tydligen svaret redan innan jag postade;)

Posted on: 2006/12/31 10:57
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Det var ett väldigt tjattrande där i filmen, låter som en apflock, vem tjattrar dom med tro?

Så vad säger ni som trodde på att de nyttjade en standin för Saddam...? Lever han?

Posted on: 2006/12/31 11:19
Det finns bara EN sanning

Så farlig är vägen,
att man aldrig ser stupet,
man faller sakta, stilla och lugnt –
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Jag kom, jag såg, jag vände åter
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Wingchun:
Den som anser att avrättningar äro rätt har ingen anning om vad riktig demokrati eller frihet innebär.

Vill inte förstöra ditt ev. juluppehåll men måste ställa en fråga eller två!

Borde inte detta uttryck varit något du informerat Saddam om när han hängde folk till höger och vänster som en del av den paranioda maktkamp han drev under nästan 40 år?

När tusentals oskyldiga fängslades, torterades, mördades med Husseins goda minne, var fanns dina rena tankar då?

Skippa Busken och Bony Tony lite nu och tänk efter på vem du kritiserar och varför? Det mest rättvisa hade väl varit om de anhöriga till de han mördat fick hålla i snaran istället för en regim som just nu gör allt för att upprätta nån form av stabilitet i ett mycket splittrat Irak.

Fredliga citat är bra men inte till priset av vad som helst! Speciellt inte till priset av människors lidande.

Jo det är sant att saddam inte var något helgon, men det rättfärdigar ju inte hans dom och att inte få chans till en rättvis rättegång. Är det en demokratisk rättegång så äre det, spelar ingen roll vem som står inför rätta!

Sen ska vi inte glömma att han endast var västvärldens marionettdocka, utan USAs inblandning hade han aldrig fått den makt han hade, massförstörelesevapen, gaser m.m. Och det sjuka är att dom supporta honom fast än att dom viste vad han var kapabel till. Och är det bara en tillfällighet att saddam är död innan han hann vittna om USAs inblandning i hans styre? vilket nästa rättegång skulle handla om.. Vita huset fick kalla fötter och hängde honom innan det var försent!

Om det är någon/några som ska hängas är det våra så kallade frihetskrigande tyranner i västvärlden!!

och när vi ändå är inne på att döda tusentals, kanske miljontals människor. Borde inte dom ansvariga för t.ex atombombningen över japan dömmas? bara för att ta ett exempel på massmord utförd av USA utan att någon döms eller ställs inför rätta för att det är USA och allt dom gör är det rätta!

Posted on: 2006/12/31 13:33

Anonym
Han lever.

Filmklippet gjorde mig bara mer skeptisk på att han avrättades. Och som vanligt är bild och ljud uselt. Han försvinner ju bara, och det gör bilden också. Det är inget bevis i mina ögon.
Hade jag filmat det så hade jag sett till att inte missa när nacken går av. Inte för att jag blir tillfredställd av det men, det är väldigt klantigt att missa ett sådant tragiskt men ändå historiskt och mycket viktigt ögonblick. Det gör man bara om man vill att hela sanningen INTE ska nå ut till folket. Det handlar ju knappast om att filma under beskjutning på slagfältet där bild och ljud ofta blir uselt, utan i lugn och sansad miljö där möjligheten att missa HELA avrättningen borde vara omöjlig.
Bilderna påminner om falska halshugningar från kriget. Propaganda.

See User information
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
Wingchun:
Den som anser att avrättningar äro rätt har ingen anning om vad riktig demokrati eller frihet innebär.

Vill inte förstöra ditt ev. juluppehåll men måste ställa en fråga eller två!

Borde inte detta uttryck varit något du informerat Saddam om när han hängde folk till höger och vänster som en del av den paranioda maktkamp han drev under nästan 40 år?

När tusentals oskyldiga fängslades, torterades, mördades med Husseins goda minne, var fanns dina rena tankar då?

Skippa Busken och Bony Tony lite nu och tänk efter på vem du kritiserar och varför? Det mest rättvisa hade väl varit om de anhöriga till de han mördat fick hålla i snaran istället för en regim som just nu gör allt för att upprätta nån form av stabilitet i ett mycket splittrat Irak.

Fredliga citat är bra men inte till priset av vad som helst! Speciellt inte till priset av människors lidande.

Ska man tolka det som att du är för dödsstraff Jaxtone, eller har jag missförstått?

Posted on: 2006/12/31 13:39
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Han lever.

Filmklippet gjorde mig bara mer skeptisk på att han avrättades. Och som vanligt är bild och ljud uselt. Han försvinner ju bara, och det gör bilden också. Det är inget bevis i mina ögon.
Hade jag filmat det så hade jag sett till att inte missa när nacken går av. Inte för att jag blir tillfredställd av det men, det är väldigt klantigt att missa ett sådant tragiskt men ändå historiskt och mycket viktigt ögonblick. Det gör man bara om man vill att hela sanningen INTE ska nå ut till folket. Det handlar ju knappast om att filma under beskjutning på slagfältet där bild och ljud ofta blir uselt, utan i lugn och sansad miljö där möjligheten att missa HELA avrättningen borde vara omöjlig.
Bilderna påminner om falska halshugningar från kriget. Propaganda.

...ord... du tror egentligen inte alls på att han lever, gissar jag, jag vet inte varför du skriver "Han lever".

Shiiiit-politikern Sami al-Askari, skulle han tjäna på att ljuga, han är kanske köpt...

http://edition.cnn.com/interactive/wo ... .moments/content.1.6.html

På videon på länken till vänster här http://edition.cnn.com/2006/WORLD/mea ... ussein.funeral/index.html
så har de översatt en del av muhammedaptjattret.

Posted on: 2006/12/31 14:38

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Jaxtone nej jag skulle inte infomerat saddam och jag ska säga dig varför.

Pga av ad det som möjliggjorde detta för saddam var dem som la han på makten och gav han möjligheterna och medlena,

Nämligen iluminaty klanen vilket alla redan vet därav kemiska stridsmedel mot krurderna osv.

Hade det inte varit saddam hade det varit någon annan.

När saddam valde att börja bygga sitt land och sluta skänka bort oljan till sina illuminaty bröder i cia och usa regeringen blev terrorist klassad förrutom att han byggde kärnkraftsverk som israel bombade.Mysko nog dog piloten som bombade saddams kärnkraftsverk i usas rymdprogram som austronaut vid inträde i atmosfären.
Det var dessutoms usas och israels första joinade rymdflygning + att piloten var en israelisk hjälte.

Turn faith into a product .Turn culture into matrialism.
So that they shall forget their past history & Orgin.
So they can be used and abused.
Wtc 911--Now USA Angry--Now Usa is blind--Send them into war--

Mossad Slogan??
=WAR BY DECIVMENT.

Har Vunnit Något = Nej

Israel = Ja (Enligt Deras Synsätt)förlängda gränser + puppet regering i iraq osv + pipelines från iraq med olja som pumpas in i israel.

Har världens folk vunnit något= Nej bara mera fattigdom förtryck och kontrol.

Expose Challange Act.

See User information
Och rymdfärjan med den israeliske översten gick sönder över Palestine, Texas.

Posted on: 2006/12/31 19:03

Anonym
Quote:

novax wrote:
...ord... du tror egentligen inte alls på att han lever, gissar jag, jag vet inte varför du skriver "Han lever".

Shiiiit-politikern Sami al-Askari, skulle han tjäna på att ljuga, han är kanske köpt...

http://edition.cnn.com/interactive/wo ... .moments/content.1.6.html

På videon på länken till vänster här http://edition.cnn.com/2006/WORLD/mea ... ussein.funeral/index.html
så har de översatt en del av muhammedaptjattret.

Han lever betyd just det. Att han lever.
Jag kan inte ta massmedia på allvar. Det har visat sig så många gånger tidigare att massmedia har fabricerat händelser som gynnar egenintressen. Eftersom bevisen är vaga så kan jag heller inte tro på foton, ögonvittnen och dåliga klipp som publiceras av massmedia. Vi lever i 2006- 2007 där tekniken har nått förbluffande höjder. Om man verkligen ville bevisa hans död så kan jag inte förstå den usla kvalitén som presenteras via massmedia?

See User information
Mina tankar går i den där riktningen också - han - "Saddam" var en av de invigda likt Hitler och palme och en massa andra -
(1) De dör inte så jävla lätt anser jag...

Sedan har jag ju förtåss ett par dåliga "Reservare" (2) - Och det var att han "Saddam" blev snabbt avrättad för att han inte skulle tjalla och en annan(3) För att få igång ett ännu värre "Läge" som de nog önskar sig - folk blir ju förbannade och har då lättare att ingå i det framtida kriget som man faktiskt "Arbetar" på...
Och så (4) som är hela klabbet samtidigt - Hö, hö... Så förhåller det sig förståss - nog...

Posted on: 2007/1/1 2:24
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

Anonym
Quote:
Lightsaber:
Ska man tolka det som att du är för dödsstraff Jaxtone, eller har jag missförstått?

Jag är inte säker på att det finns några egentliga dödsstraff av två skäl.

1. Livet i sig själv är som jag ser det ett grymt straff p.g.a. att det mesta är så fruktansvärt orättvist och förnedrande för stora delar av mänsklighet och djurliv på planeten. Den riktiga resan börjar eventuellt inte förrän man klarat det första stadiet som puppa. Det som är spännande är de andra stadier i den kosmiska utvecklingen som inte kommer att fångas på film någonsin.

2. Sedan finns ju möjligheten att alla dödsstraff egentligen bara är illuminatifejkade filminspelningar!

Mindre skämtsamt då:

Den bistra verkligheten är att människor emellanåt och inte så sällan tar livet av varandra som ett straff för någonting någon påstås ha ha gjort. Det jag tycker är en stor nackdel är att straffet inte direkt kopplas till gärningen utan istället förhalas i åratal via i många fall rättegångar där arvodet till advokaten, lobbyism, media och opinion egentligen styr vilket straff som åläggs.

När någon människa utsätter en annan varelse för ett konkret och direkt hot mot denne eller dess omgivning så kan det givetvis om inga andra alternativ finns och om angriparen är totalt uppfuckad i skallen eller själen finnas en mening med att låta denne stackars sate kila vidare.

See User information
Kan du utveckla det med Hitler och Palme, vad menar du med invigda nu? Jag vill ha all info... behöver inte vara så långt - några A4 räcker, höhö.

Han Saddam är nu död. Lika död som den där papegojan i den där engelska filmen med John Cleese, ni vet - stendöd, jättedöd, heldöd.

Posted on: 2007/1/1 9:39

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

Anonym
Quote:

Han Saddam är nu död. Lika död som den där papegojan i den där engelska filmen med John Cleese, ni vet - stendöd, jättedöd, heldöd.

HAHAHAHAHAHHAAH
får jag sno denna mening var ju askul!

Anonym
Varje väsen är sin egen lag och sin egen frihet inom allas lika rätt till detsamma.

vi kan inte ta livet ur andra människor det har vi ingen rätt till

See User information
Personligen tycker jag att dödsstraff är groteskt och hör medeltiden till. Det är absurt och barbariskt att staten ska sanktionera avrättningar. Dessutom är det ju ett faktum att fler än en person har visat sig vara oskyldig EFTER att de avrättats.

Sen är det en annan sak att vissa individer aldrig bör släppas ut bland allmänheten och förtjänar att vara inlåsta livet ut p.g.a sin avskyvärda handlingar.

Posted on: 2007/1/1 20:21
Religion separerar - Andlighet förenar

See User information
Man kallar det för "straff" - tänk om vi döpte om det till dödsbelöning?

Jag tycker väl att döda det är fel i grunden, och konsekvenserna man få själv blir väldigt allvarliga, om man dödar.

Men apropå det med "medeltiden", så är denna tid ännu mörkare - det är en fd. mänsklighet, redan dömd i stort, demonisk/alien, så hela eliten, samhället, hela tänkandet är emot kosmos principer. Då vet jag inte om spelar någon större roll hur straffen är beskattade i våra länder.

Jag tror att om människorna nu omhuldar att livet levs bara en gång, inte har kvar en andlig förståelse, inte vet om "orsak/verkan-karma" etc. då kommer ett tänkande som man ser alltmer nu - att man tex. kräver individens totala rätt... till tex sitt eget fysiska liv, kräver till och med att samhället ska bistå med dödshjälp. Kroppen blir sp viktig... allt... och det sägs då vara så himla fel att döma till döden - för människorna tror på döden, och det bottnar i rädsla för döden- för de vet omedvetet att de lever mot kosmos principer, och nås av den "verkan" (karma). Men medvetet så tror vi på att det är kroppen som är själva livet - och tankar/frågor om dödsstraff ses inte i sitt rätta sammanhang - utan i fel sammanhang.

Om hela ldet tidigare mänskliga livet är på snabb marsch mot avveckling, vilket det är väl är - är det då "fel" att en grupp gemensamt sätter upp en codex, eller vad det heter. Regler för vad som gäller i det samhället - för att det vill överleva... och att det utgår från "den akuta förståelsen"... dras paralleller till att vi på andra nivåer inom oss, som våra celler,hela tiden massdödar inkräktare som skadar oss, som skulle döda oss om de fick chansen? Vårt immunförsvar gör det hela tiden.

De som lever där i det samhället vet vad som gäller - de vet att de inte får gå emot helheten där, hota den - då "dras dess fysiska existens bort."

Kulturer i historien som levt i mer harmoni har dödat de som gått emot normala principer - det är inget som de har sett som grovt själva - utan som den enda och självklara vägen. De levde i ett kretsloppstänkande och döden var inget speciellt märkvärdigt.

Idag vill allt gå under... därför anses det som att det dåligaste ska promotas - anses att det är bra - kallas för tolerans mm.

I Kina och på många andra håll så fick människor också plikta med livet - inte bara för att det var onda ledare - utan för att det var för helhetens bästa.

Tolerans... det är befängt, och sådana tankar finns bara när människan är helt andligt bortkollrad, och vadar i karma.
I universum finn ingen tolerans - det är som vägverket säger nolltolerans som gäller. Finns inga toleransmått - utan avviker man något så faller man ned - alltså det som Cremo benämner Devolution.

Det har ju gått så långt, som vi vet - att vi låtit vår tids stora religion Science hitta på att ta kål på vårt immunförsvar via nål - det löste de på det sättet. På en annan nivå så har vi Sahlin m fl, som släpper in gift. Det går rasande fort nu.

Kom att tänka på det där samhället i USA där man bestämde att alla familjer var tvungna att ha vapen i sitt hem...Brottsligheten gick ned till i princip noll...

Det jag sagt ovan handlar mest om att det inte är ett normalt mänskligt liv på jorden - det var länge sedan som människan var lite rotad i andligt tänkande. Nu är vi i Samsara, och inför en stor övergång/sluttid, så då under alla dessa sista tusentals åren här så är det inte så enkel som att bara säga att det är fel med dödsstraff. Men jag tror samtidigt att det är väldigt fel... men det är lite som att nöden har ingen lag.

Som min fosterbror... vi gick utåt i vattnet för att bada, det var långgrunt. Plötsligt så blev det väldigt djupt... botten bara försvann. Han gick bakom mig, och han kunde inte simma. Han lyckade fånga tag i mig, han fick panik, och komma upp på muna axlar. Jag tryckets ju ned i vattnet och försökte få bort honom, vilket jag inte lyckades med. Jag började svälja vatten och se Sankte Per - det var inte så kul. Jag vaknade senare upp på stranden... vi klarade oss båda, någon hade rusat till.

Posted on: 2007/1/1 22:00

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
novax & tao är samma norman

Posted on: 2007/1/1 22:08

Anonym

See User information
När jag sr på din "Logga" så undrar jag om du inte kan mer än mig då det gäller detta - Hö, hö... Nä några a4ór blir det då jävlar imig inte - kärringen är som en hök på mig... och så ännu mera. Hö, hö... I alla fall - så här ansr jag det ligger till - detta med att s.a.s "Tillsätta" inflytalserika personer - Lokalt - regionalt - nationellt - internationellt är en jävla för "Illuminati" en otroligt viktig procedur - Det är f-n, i mig inte vilken som helst som kommer i fråga, inte" - De flesta som sätts på sådan ahär poster är folk de kan lita på som s.a.s. "Sköter" sig - som det heter...

Så vad jag vill säga är ju det att dessa herrar och damer är - för att kunna få den roll de "spelat" faktiskt många gånger tillockmed medvetet involverade i denna "Illuminati-Affär"... Har jag nu då? - gjort mig förstådd...

Posted on: 2007/1/3 14:19

See User information
Quote:

sale wrote:
novax & tao är samma norman

Nejdå - det snurrar för dig nu.

Posted on: 2007/1/3 15:31

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

See User information
jg har ju sedan ett par år varit "Medlem" i denna organistaion som går under benämningen "Kommiten för mänskliga rättigheter" "KMR" - Och jag har genom dem då, delgivits massor med materiel som ifrågasätter det "Rådande" systemet på alla punkter...
Bland annat boken:"Ett sekel med psykatrin - psykkulturens inflytande på samhället" av Peter Anstrin

Där mängder med WW2-material ang. även då nutida industiers dåtida meverkande till allehanda djävulskap - läggs fram på bordet Hur olika illuminatiorkestrerade säkerhetsorganisaationer i alla länder slickade sig lystet - då det blev fritt fram att anställa dessa galningar som forskade i detta som går under benämningen "Sociologi"= Läran om den mänskliga konstitutionen - runt om - dessa "Läger" fulla av "Människo-material" att experiementera med...

Sedan, har jag märkt att det är ett jävla tjat om avrättningar hit och dit - Dessa sk. "Spiritister" i mina gammla böcker - som faktum menar att "Människan Överlever Döden - hävdar att dessa då farliga människor faktum är bättre att då ha dem förvarade levande någonstans - ty, som "Döda" är de faktiskt ett ännu större hot - Dvs. då - gentemot dessa som då fortfarande är i livet och det kan jag ju tänka mig, hö, hö... Men...

Jag tycker ändå att man inte skall kunna frånta ett "Medvetande" sin då "Fulla rätt" att kunna möjligöra en naturlig utvecklingsprocess - att på detta sätt fängsla denne i "Tid och Rum" snarare är ovärdigt - utan hellre då låta denne då - genomgå - något som jag kallar det för: "TTF" = Tillfällig Tids Förflyttning - Allt blir sas. "på och av -räknat och denne återkommer skrikande till världen med nya friska tag - Hö, hö...
men för att detta då skulle kunna ske på ett shysst sät så måste en viss "Utbildning" först få förekomma så att inte dennes sk. dåliga "Vibbar" sprids ut runt oss - hur som helst...
Men detta är ju en hel vetenskap - Så allt detta måste man studera, ingående och jävligt noga, först...

Posted on: 2007/1/3 15:38

Anonym
Lool Saddams sista ord vare:

Varför invaderade ni iraq var är massförstörelse vapnena.

Den frågan skulle jag ochså vilja ha svar på haha eller hängs man om man frågar???

Expose Challange Act.

See User information
Quote:

wingchun wrote:
Lool Saddams sista ord vare:

Varför invaderade ni iraq var är massförstörelse vapnena.

Den frågan skulle jag ochså vilja ha svar på haha eller hängs man om man frågar???

Expose Challange Act.

massförstörelsevapnen.

Posted on: 2007/1/3 16:48

Så farlig är vägen,
i djupaste trygghet
– uppbyggd av strunt!

« 1 (2)

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper