vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 11 »

Anonym
Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar
Quote:

Dan wrote:
Det finns många sätt att läsa detta på. Antingen får de dispans, och slipper helt enkelt att delta i dansen. Eller så kan man inrätta en grupp där endast kvinnor deltar. Eller så kanske två kvinnor dansar med varandra i en gemensam grupp. Detta beror väl på vem det är hur problemet ska lösas? Muslimer är inte en och samma homogena grupp, även då de lutar sig tillbaka till samma grund, dvs. Koranen.

Det är så att vi läser faktisk på komvux (barn och fridid) men vissa ska få dispans och skita vissa lektioner?
(rättvisa eller vadå?)

en grupp där bara kvinnor deltar säger du?

Det blir ju då ännu mindre "mångfalld och ännu mera segregerat och ännu mera instängt, så långt ifårn "mångkultur" man kan komma där människor ska behöva dela upp sig i olika lokaler och grupper för att kunna gå i en skola ihop.
och dessutom är det brist på både lokaler och lärare.

Två kvinnor dansa med varandra?

Ska man behöva larva sig och hela tiden tänka
"jaha nu är det grupparbete" nu får vi låta David jobba med Jimmy (klassens ända killar) för ingen kan vara med dom ändå.

jaha nu är det könsindelat oxå?

men du verkar iaf ha samma tanke som jag. (det funkar helt enkelt inte)
så därför vore det bättre om muslimer fick gå i muslisma skolor i muslimska länder.

så kan vi svenskar och integreade invandare dansa bäst vi vill och gå på en resturanger där vi ger blanka fan i vem som dricker vad.

Mångkultur Nej tack!

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

See User information
Quote:

maggot wrote:

så kan vi svenskar och integreade invandare dansa bäst vi vill och gå på en resturanger där vi ger blanka fan i vem som dricker vad.

Mångkultur Nej tack!

Tja, då kan ni leva under "herrarnas" välde. Men låt oss säga, ska även svenska muslimer som är lika svenska i "rötterna" som dig också flytta utomlands?

Posted on: 2006/12/31 14:20
 Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

hur ska vi lösa det med dansen

För helvete Maggan. Släpp dansen och hålla hande nu. varför ska du lösa det, varför är det så viktigt. Kan du inte bara acceptera att det finns oliktänkande på jorden. Ut och res med dig i stället för att låsa in dig i Svenssonland. Det ger dig så mycket mer än angered. Jag lovar. Res, res,res, res, men du måste slava lite först om du inte vinner på poker det vill säga.

Början på 1900 talet hade vi i Sverige exakt samma kvinnosyn. En kvinna som tog sig friheten att göra vad hon vill kunde bestraffas ganska hårt, som ex: dans med en främling. Hur löste vi det?

Med blandningen och tiden kommer lösningen för dem och för oss. Bara för ett problem har uppstått så behöver inte det betyda att allting stannar och att vi inte kan gå vidare. Problem är till för att lösas, och är problemet komplext så tar det ofta tid. Att måla upp fan på väggen hjälper inte, Lös problemet istället och överlämna målningen av fan, till politikerna istället. Du vet ju att de bara ljuger ändå. De ljuger bla om invandring, ekonomi, jobb, krig, hemliga klubbar mm, men det vet väl du?
Jag kan inte säga att du kommer med direkta lösningar, mer gnäll på att invandrare ställer till med problem. Sen kräver du lösningar av oss andra på dina frågor. Ta ett brake och förtsätt ditt kulturella firande och kom tebax i nyktert tillstånd.

Vill du dansa och hålla handen så kan jag ta med dig ut en kväll och visa hur det går till. Du behöver inte ens ha tur för att jag ska fixa en brud som vill hålla dig i handen. Det är lätt fixat. put your trust in me an tomorrow u wake up whit a happy face.

Anonym
Quote:

Dan wrote:
[quote]
Tja, då kan ni leva under "herrarnas" välde. Men låt oss säga, ska även svenska muslimer som är lika svenska i "rötterna" som dig också flytta utomlands?

vadå leva under herrarnas välde?

ang svenska muslimer så får dom för mig gärna bo i sverige för min del.
(är nog väldigt få etniska svenskar som konventerar till islam dock)

See User information
Och hur är det med de som är födda i Sverige, men har föräldrar från ett annat land?

Posted on: 2006/12/31 14:59

Anonym
vad menar du?

jag vill stoppa invandringen så vi kan ta hand om de som redan bor här!
och höja bidraget för återvandring!

Anonym
Skicka alla invandare som nu kommer till norra Norrland. Här har vi minsta främlingsfientligheten i landet. Är glesast befolkade och vet vad som händer när befolkningen minskar.

Hyreshuset som jag bodde tills jag var 5 år är rivet och är en äng idag. Skolan som jag gick i lågstadiet är rivet och är idag en parkeringsplats.

Service försvinner där befolkningen minskar. Det finns idag folk som måste åka 8 mil enkel väg för att handla i Norrlands inland.

Vi tar emot alla som vill komma med öppna armar. Mer folk = mer service.

Anonym
Quote:

zink wrote:
Skicka alla invandare som nu kommer till norra Norrland. Här har vi minsta främlingsfientligheten i landet. Är glesast befolkade och vet vad som händer när befolkningen minskar.

Hyreshuset som jag bodde tills jag var 5 år är rivet och är en äng idag. Skolan som jag gick i lågstadiet är rivet och är idag en parkeringsplats.

Service försvinner där befolkningen minskar. Det finns idag folk som måste åka 8 mil enkel väg för att handla i Norrlands inland.

minsta främlingsfientligheten i landet vad kan det bero på?
jag tycker du ska prova på verkligheten i de "drabbade områdena"
flytta till rosengård,angered eller fittja och njut av all service!
där invandarare har förtur på försäkringskassor osv.

och norrland är ju välkänt för sin "låga" arbetslöshet och bidragsberoende.
Zink du kanske har jobb åt alla dessa 100000 invandrare?
Du hade väl ett dataföretag kanske de kan jobba där?
svara i telefonen på arabiska när en svensk ringer efter datsuport?

för då har väl råd med svenksundervisning till alla invandrare när vi idag inte lärare på våra skolor och barn med dyselexi som inte får hjälp.
hälften av de gamla äter sig inte mätta på ålderomshemmen för det finns för lite resurser.

på vilket sätt skulle "servicen" öka med hjälp av 100000 nya invandrare i norrland?

Anonym
Quote:

zink wrote:

Du glömde nämna risken för inavel när befolkningen minskar, men det är kanske det man menar med "bevara kulturen"

See User information
Sverige, eller svenskarna är enormt dåliga på att ta tillvara kompitent folk med utländsk härkomst. Man räknade ut att en svensk kostar samhället 3 miljoner kronor tills de fyller 20 år.

Kan berätta om egna erfarenheter som exempel då jag tänkte bjuda in min svåger för att göra examenarbete. Han var färdigutbildad doktor i AUB, en av mellanösterns finaste skolor. Men han var tvungen att ha Asylskäl för detta!!!!

Nu befinner han sig i New York med fri bil och bostad + en mycket hög lön och tar emot de värst drabbade i dess akutmottagning. Han fru är påväg till USA som också är doktor, han syster jobbar redan som barnläkare och ännu en syster ska över som är utbildad apotekare.

När det gäller Sverige och många svenska arbetsgivare så stöts man pga namnet på sökande till tjänster. Man har ju hört talas om de andra generationens invandrare som utbildat sig i olika högre utbildningar och senare inte får arbete. Många flyttar till t.ex. England eller USA där de välkomnas med öppna famnen. Varför då? Jo, för en utbildad läkare är en kostnad de får gratis, ta dessa 3 miljoner + en högre utbildning så förstår ni varför.

Detta är en nationell ekonomisk förlust. En människas "värde" i pengar som flyttar från oss.

Om Sverige skulle ta till vara på invandrarnas resurser så skulle kanske invandringen vända till en ekonomisk vinst. Men detta är många gånger svenskarnas fel och kanske man borde starta ett integrationsprogram för svenskar,

Nu får ni inte missförstå mig, jag tillhör en av de "unika" fall Maggan talar om. Jag är minst lika svensk i min "etniska" släktavgrund som någon annan på detta forum. Åtminstonde några hundra år tillbaka i tiden.

Posted on: 2006/12/31 18:16

Anonym
LegalizeNow och Dan!

Det är skrämmande hur jäkla blinda ni er för det som sker i detta landet just nu!

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
LegalizeNow och Dan!

Det är skrämmande hur jäkla blinda ni er för det som sker i detta landet just nu!

Blinda?

Jag tycker mest att det andra än jag som citerar G.W Bushs galla över muslimerna. Man målar upp muslimerna som onda kvinnomisshandlare, bidragsfuskare och terrorister.

Vi är nog eniga i att det är inkompetent politik det handlar om, men en del vill lägga skulden på invandrarna istället för på INVANDRARPOLITIKEN
Jag vill och kommer att utvandra. Liksom tusentals andra svenskar vill. Det borde väl vara ömsesidigt

See User information
Detta "Problem" - denna sk. fram-manipulerade "Söndring" som sker i världens alla länder i dessa dagar är en planlagd strategi - För vad - i så fall? - Kan man ju fråga sig -
Men det är ju löjligt! Det har vi nog de flesta "Skrivet på näsan" - fast vi kan inte - just på grund utav vår okompetens att vilja se sanningan i vitögat = bedömma, händelseutvecklingen det vill säga: - se sambandet i det hela...
Denna metod är gammal som gatan - och vi har jävlar! - Alla - gått på den!

Det ser man ju, helt klart - på denna diskussion vi för här...
Det är ju för jäkligt!

Posted on: 2007/1/1 2:12
"Många kommer att tro sig falla" - Många kommer att tvingas resa sig"

Inre Frid - Yttre Fred - Sann Frihet!

See User information
Mitt i prick shygets du pekar på problemets kärna när du nämner splittring söndring att ställa det ena mot det andra, se bara Gaza och Irak inbördesfigther som råder på alla nivåer ibland ända ner på familjenivå , det stora hotet mot denna ordning vore att vi kunde uppvisa att vi "enades" om något, vilket jag anser skulle vara vakens strategi 2007...............vi vet väl att enaren kommer från norden? .......så god fortsättning på er alla i syftet att skapa enighet/enhet......mänsklighet.

Posted on: 2007/1/1 9:40

Anonym
Quote:
LegalizeNow:
Du glömde nämna risken för inavel när befolkningen minskar, men det är kanske det man menar med "bevara kulturen"

Du kanske inte är blind men du ser illa är dessutom mycket ouppmärksam och lite för ivrig med att dissa ner Sverige och alla svenskar i en dåligt tillagad gryta av mångkultur som anrättats av makteliten.

Fattar inte att du helt missat vilka folkgrupper det är som vägrar att assimileras in i det svenska samhället. Vilka folkgrupper som av heder, ära, religion eller nationalism hellre väljer inavel än att sprida sina gener.

Det är samma klaner och stammar som mördar sina döttrar hellre än att de tillåts blanda sitt blod och föröka sig med ditt största hatobjekt "svennar"!

Capiche?

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Sverige, eller svenskarna är enormt dåliga på att ta tillvara kompitent folk med utländsk härkomst. Man räknade ut att en svensk kostar samhället 3 miljoner kronor tills de fyller 20 år.

Kan berätta om egna erfarenheter som exempel då jag tänkte bjuda in min svåger för att göra examenarbete. Han var färdigutbildad doktor i AUB, en av mellanösterns finaste skolor. Men han var tvungen att ha Asylskäl för detta!!!!

Nu befinner han sig i New York med fri bil och bostad + en mycket hög lön och tar emot de värst drabbade i dess akutmottagning. Han fru är påväg till USA som också är doktor, han syster jobbar redan som barnläkare och ännu en syster ska över som är utbildad apotekare.

När det gäller Sverige och många svenska arbetsgivare så stöts man pga namnet på sökande till tjänster. Man har ju hört talas om de andra generationens invandrare som utbildat sig i olika högre utbildningar och senare inte får arbete. Många flyttar till t.ex. England eller USA där de välkomnas med öppna famnen. Varför då? Jo, för en utbildad läkare är en kostnad de får gratis, ta dessa 3 miljoner + en högre utbildning så förstår ni varför.

Detta är en nationell ekonomisk förlust. En människas "värde" i pengar som flyttar från oss.

Om Sverige skulle ta till vara på invandrarnas resurser så skulle kanske invandringen vända till en ekonomisk vinst. Men detta är många gånger svenskarnas fel och kanske man borde starta ett integrationsprogram för svenskar,

Nu får ni inte missförstå mig, jag tillhör en av de "unika" fall Maggan talar om. Jag är minst lika svensk i min "etniska" släktavgrund som någon annan på detta forum. Åtminstonde några hundra år tillbaka i tiden.

Jag vet väl att det finns kometenta människor från andra länder. men ja känner folk som är arbetslösa inte kommer de in på skolor heller för det är "platsbrist".
och borgare och sossar vill ha mer arbetskraftsinvanding?
och får vi hit ännu mera arbetskraftsinvandring så höjs ju arbetslösheten för svenskar
var är jobben frågar jag mig
www.ams.se

Detta du rabla upp vad har det med något att göra jag har jävligt svårt att tänka mig att dessa 100000 nya svenskar är så otroligt välutbildade och hyperinteligenta att de skulle kunna få sveriges ekonomi att åka hiss upp 100 våningar.
det har ju inte visat sig hitils
som Zink snackade om "service" så ser jag inte den otrliga rulljansen i rosengård eller hammarkullen.
angered som kallas mångkultur har så vet ja vet 2 resturanger
förutom pizzerier.

så så jävla mångkulturellt är det inte för oss vanliga svenskar

Anonym
Quote:

Blinda?

Jag tycker mest att det andra än jag som citerar G.W Bushs galla över muslimerna. Man målar upp muslimerna som onda kvinnomisshandlare, bidragsfuskare och terrorister.

Vi är nog eniga i att det är inkompetent politik det handlar om, men en del vill lägga skulden på invandrarna istället för på INVANDRARPOLITIKEN
Jag vill och kommer att utvandra. Liksom tusentals andra svenskar vill. Det borde väl vara ömsesidigt

vem målar upp muslimer som onda kvinnomisshandlare?

det är ju invandingspolitiken jag tycker är åt helvette och ingen tycks ha en lösning så låt oss tillsammans stoppa invandringen och slå våra kloka huvuden ihop och få fram en lösning.

du kanske har en jävligt bra lösning

Anonym
Det som slår mig mest är att på detta forum så samlas sanningsökare och människor som ropar "konspiration" direkt något sker med bevis eller totalt utan.

man sätter upp kameror och det övervakas, man säljer vapen till länder och kräver att få tillbaka dom.
ja eliten uttnytjar allt och alla men..... Det verkar som invandringen är ett undantag?

massinvandringen är en helt naturlig men att man bombar länder är onaturligt och att folk är på flykt men att flytta dom hej vilt till främande länder med helt annan kultur är bara spännande.

varför skulle inte de styrande tjänna på kulturkrockar och massinvandring.

Anonym
Quote:

SHYGETS wrote:
Detta "Problem" - denna sk. fram-manipulerade "Söndring" som sker i världens alla länder i dessa dagar är en planlagd strategi - För vad - i så fall? - Kan man ju fråga sig -
Men det är ju löjligt! Det har vi nog de flesta "Skrivet på näsan" - fast vi kan inte - just på grund utav vår okompetens att vilja se sanningan i vitögat = bedömma, händelseutvecklingen det vill säga: - se sambandet i det hela...
Denna metod är gammal som gatan - och vi har jävlar! - Alla - gått på den!

Det ser man ju, helt klart - på denna diskussion vi för här...
Det är ju för jäkligt!

vem har gått på vad?

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
Quote:
LegalizeNow:

Du kanske inte är blind men du ser illa är dessutom mycket ouppmärksam och lite för ivrig med att dissa ner Sverige och alla svenskar i en dåligt tillagad gryta av mångkultur som anrättats av makteliten.

Fattar inte att du helt missat vilka folkgrupper det är som vägrar att assimileras in i det svenska samhället. Vilka folkgrupper som av heder, ära, religion eller nationalism hellre väljer inavel än att sprida sina gener.

Det är samma klaner och stammar som mördar sina döttrar hellre än att de tillåts blanda sitt blod och föröka sig med ditt största hatobjekt "svennar"!

Capiche?

Jax.
Endast du lyckas med bedriften att ta min mening på allvar.

Ni drar upp bagateller och snesteg som invadrare begår och lägger stor vikt på dessa händelser. Ni blundar allt vad ni kan när det gäller landsmänn. Det är inte individen som är problemet. Vare sig han/hon är vit eller svart eller invandrare. Det är politikerna som målar upp fan på väggen för er som ni godtyckligt citerar.
Det bor 63 miljoner människor i Thailand som kan liknas med Sverige till landyta. Det bor 9 miljoner i London. Båda länder har problem med flyktingar och invandrare. Men de löser problemen med att bevara kulturen med mera. Kanske inte bra lösningar på allt men det kan man inte räkna med heller. Det kan ju inte gå bra för alla helt enkelt.

I Sverige är det vanligt att folk saknar ryggrad. Kurage helt enkelt. Om en muslim känner förnedring inför en dans eller hålla handen. Eller att behöva gå till kyrkan. Så låt dem känna det då. Sluta mesa er om deras åsikter och gå med på deras krav som inbitna JA sägare. Det räcker med att säga. Du är i Sverige. Visa respekt, och passar det inte kan du gå hem eller resa hem.! Hur svårt ska det vara att förstå? Det samma gäller i mitt hem. OM de bidragsfuskar. Sätt stopp för det då. Om de rånar, tjuvar och misshandlar. Sätt stopp för det då. Det hjälper inte att gnälla om det på ett forum. Brinner man för en fråga som ni gör så borde man vara aktiv innom området istället för detta ständiga gnäll, gnäll, gnäll, bu huuuu bu huuu snyft snyft snyft

När jag besöker andra länder så visar jag respekt, och försöker följa det kulturella. Ibland har jag gjort mina snesteg (enligt Svensk Fyllekultur) och även fått känna på deras missnöje av mitt beteende på deras mark, man lär sig av sina misstag.
Man kan förvänta sig respekt av en främlig, visar den brist på respekt och börjar gnälla på religion, etik, moral, förnedring bla bla bla.. Så förklara med små enkla ord att du är i Sverige. visa respekt, passar det inte, sök dig dit dett passar. Men jag tror de flesta Svenskar saknar det kuraget eftersom de kan bli betraktade som rasister

Welcome to Sweden. The land where we say YES to all your wishes and camplains. Because we don't deer to say NO.

Anonym
Quote:

Ni drar upp bagateller och snesteg som invadrare begår och lägger stor vikt på dessa händelser. Ni blundar allt vad ni kan när det gäller landsmänn. Det är inte individen som är problemet. Vare sig han/hon är vit eller svart eller invandrare. Det är politikerna som målar upp fan på väggen för er som ni godtyckligt citerar.
Det bor 63 miljoner människor i Thailand som kan liknas med Sverige till landyta. Det bor 9 miljoner i London. Båda länder har problem med flyktingar och invandrare. Men de löser problemen med att bevara kulturen med mera. Kanske inte bra lösningar på allt men det kan man inte räkna med heller. Det kan ju inte gå bra för alla helt enkelt.

I Sverige är det vanligt att folk saknar ryggrad. Kurage helt enkelt. Om en muslim känner förnedring inför en dans eller hålla handen. Eller att behöva gå till kyrkan. Så låt dem känna det då. Sluta mesa er om deras åsikter och gå med på deras krav som inbitna JA sägare. Det räcker med att säga. Du är i Sverige. Visa respekt, och passar det inte kan du gå hem eller resa hem.! Hur svårt ska det vara att förstå? Det samma gäller i mitt hem. OM de bidragsfuskar. Sätt stopp för det då. Om de rånar, tjuvar och misshandlar. Sätt stopp för det då. Det hjälper inte att gnälla om det på ett forum. Brinner man för en fråga som ni gör så borde man vara aktiv innom området istället för detta ständiga gnäll, gnäll, gnäll, bu huuuu bu huuu snyft snyft snyft

När jag besöker andra länder så visar jag respekt, och försöker följa det kulturella. Ibland har jag gjort mina snesteg (enligt Svensk Fyllekultur) och även fått känna på deras missnöje av mitt beteende på deras mark, man lär sig av sina misstag.
Man kan förvänta sig respekt av en främlig, visar den brist på respekt och börjar gnälla på religion, etik, moral, förnedring bla bla bla.. Så förklara med små enkla ord att du är i Sverige. visa respekt, passar det inte, sök dig dit dett passar. Men jag tror de flesta Svenskar saknar det kuraget eftersom de kan bli betraktade som rasister

Welcome to Sweden. The land where we say YES to all your wishes and camplains. Because we don't deer to say NO.

hm jag har läst detta inlägg massa gånger nu och tycker det låter dubbelt, jag förstår helt enkelt inte.
s
ka vi anspassa oss efter dom?
men när du är i andra länder så ska du anpassa dig efter dom?
är sverige ett undantag "ta seden till de som kommer"?

att de inte kan ta mig i handen är ett litet problem på ett sätt men ändå ett stort.
fan ja känner mig ju kränkt!
och de blir kränkta om jag håller dom i handen och vi ska tillsammans kanske jobba på dagis sedan?

och dessa människor ska ut i arbetslivet och jobba med mig om vi inte ens kan lösa en sådan enkel sak vad kan då komma att ske?

Anonym
sen skulle jag vilja ha ett exempel på ett mångkulturelt område som fungerar där folkgemenskap råder och folket stortrivs.

See User information
Maggot,

Om vi återgår till det inlägg jag skrev om frimurarna och religion, du sa att du redan vet mycket om frimureriet. Det är säkert sant, men något jag uppmärksammat är, jag kanske har fel? Att du missade självaste poängen i mitt inlägg.

Jag förstår dina tankar om kultur och visst, det kanske är någon hemlig agenda bakom att man ska förflytta människor hej vilt över världen. Men det mitt inlägg spelade på var att konflikten ligger djupare än vi här och nu. Konflikten är mellan religion och ateism, frimurarna är ateister men säger sig tro på Gud. Deras mål är att släcka guds ljus men detta kommer de inte att lyckas med.

Vad jag förstår så vill Europa och hoppas på att europeiska muslimer ska "modernisera" Islam. Man vill omforma religionen till en kultur för att senare få människor att glömma bort sin tro.

Men problemet är att många invandrare som inte var speciellt religiösa i sitt hemland blir mer religiösa när det kommer hit, eftersom då kommer till något som de trodde var något helt annat. Många har en konstig bild genom Hollywoods objektiv, och tror att allt är glamor. Och likt i Turkiet så försökte man helt enkelt förbjuda folk att praktisera sin religion vilket resulterade att bönelokaler fylldes som aldrig förr.

Om vi går till botten i självaste problemet så ligger konflikten, skapades universum av någon utanför, eller fanns det en intelligens i magman? Har vi ett liv efter detta, eller blir vårat liv förevigad här och nu i historieböckerna? Kommer vi ställas till svars efter detta liv, eller ska vi ro åt oss så mycket vi kan medans vi kan?

Vi är alla människor av samma värde och kulturer är mänskliga påhitt. Självklart kan människor leva tillsammans från olika bakgrund, detta kan t.om. ge oss kunskap och lärdom. Det står i Koranen att vi har blivit till olika stammar, inte för att kriga mot varandra utan att vi ska lära känna varandra.

Posted on: 2007/1/1 15:05

Anonym
Nej Maggot. Jag menar att de som kommer hit ska visa respekt till Sverige eller, till det land som de väljer att resa, flytta eller fly till. Liksom du visar respekt om du reser eller flyttar utomlands. Om du reser/flyttar utomlands och inte visar respekt så kommer det att få konsekvenser. Lika så för dem som kommer hit.

Ditt exempel är svårt att svara på eftersom media har hjärntvättat hela västbefolkningen med att en främling som ar mörka och troende är terrorister. När det stora massan tror på det så kommer de heller inte vilja leva sida vid sida med respekt för varandra.

Media lyckas ganska bra med att sätta rädsla i folket genom att måla upp fan på väggen. Och framför allt förstora upp olika händelser som ex en artikel som jax nyligen länkade till. "Varning på varning" En del väljer att sortera ut det som är förstorat och vad som inte är det, Och låter sig luras av att kunna avgöra vad som är uppförstorat eller inte. Invandrar frågan som blaskorna ofta skriver om och som det länkas till ganska offta här på vaken, väljer man att tro på.

« 1 2 (3) 4 5 6 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper