vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 11 »

Anonym
Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar
här är för övrigt årets "svensk"
http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=315402

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Maggot,

Om vi återgår till det inlägg jag skrev om frimurarna och religion, du sa att du redan vet mycket om frimureriet. Det är säkert sant, men något jag uppmärksammat är, jag kanske har fel? Att du missade självaste poängen i mitt inlägg.

Jag förstår dina tankar om kultur och visst, det kanske är någon hemlig agenda bakom att man ska förflytta människor hej vilt över världen. Men det mitt inlägg spelade på var att konflikten ligger djupare än vi här och nu. Konflikten är mellan religion och ateism, frimurarna är ateister men säger sig tro på Gud. Deras mål är att släcka guds ljus men detta kommer de inte att lyckas med.

Vad jag förstår så vill Europa och hoppas på att europeiska muslimer ska "modernisera" Islam. Man vill omforma religionen till en kultur för att senare få människor att glömma bort sin tro.

Men problemet är att många invandrare som inte var speciellt religiösa i sitt hemland blir mer religiösa när det kommer hit, eftersom då kommer till något som de trodde var något helt annat. Många har en konstig bild genom Hollywoods objektiv, och tror att allt är glamor. Och likt i Turkiet så försökte man helt enkelt förbjuda folk att praktisera sin religion vilket resulterade att bönelokaler fylldes som aldrig förr.

Om vi går till botten i självaste problemet så ligger konflikten, skapades universum av någon utanför, eller fanns det en intelligens i magman? Har vi ett liv efter detta, eller blir vårat liv förevigad här och nu i historieböckerna? Kommer vi ställas till svars efter detta liv, eller ska vi ro åt oss så mycket vi kan medans vi kan?

Vi är alla människor av samma värde och kulturer är mänskliga påhitt. Självklart kan människor leva tillsammans från olika bakgrund, detta kan t.om. ge oss kunskap och lärdom. Det står i Koranen att vi har blivit till olika stammar, inte för att kriga mot varandra utan att vi ska lära känna varandra.

Jag förstår din poäng men du verkar inte se att frimurarnas "poänger" exprementeras det med här i sverige enligt deras planer.
läs illuminati punkt 2!

Frimurarna är inte attister de är satanister som dyrkar "jahbulon"
sen så fattar ja inte vad du skriver med turkiet och hollywood vad menar du med det?

frågan är om människor med olika kulturer och intressen vill bo tillsammans jag tror nog att muslimer vill bo med muslimer och inte påtvingas att bo med svenska alkisar som dansar små grodorna.
det vill iaf de muslimer jag känner.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Nej Maggot. Jag menar att de som kommer hit ska visa respekt till Sverige eller, till det land som de väljer att resa, flytta eller fly till. Liksom du visar respekt om du reser eller flyttar utomlands. Om du reser/flyttar utomlands och inte visar respekt så kommer det att få konsekvenser. Lika så för dem som kommer hit.

Ditt exempel är svårt att svara på eftersom media har hjärntvättat hela västbefolkningen med att en främling som ar mörka och troende är terrorister. När det stora massan tror på det så kommer de heller inte vilja leva sida vid sida med respekt för varandra.

Media lyckas ganska bra med att sätta rädsla i folket genom att måla upp fan på väggen. Och framför allt förstora upp olika händelser som ex en artikel som jax nyligen länkade till. "Varning på varning" En del väljer att sortera ut det som är förstorat och vad som inte är det, Och låter sig luras av att kunna avgöra vad som är uppförstorat eller inte. Invandrar frågan som blaskorna ofta skriver om och som det länkas till ganska offta här på vaken, väljer man att tro på.

Visa respekt och det innebär väl följa sveriges regler och världeringar och inte ändra på dom?

vad är konsekvenserna för dom som kommer hit och vill ex göra sverige mer islamskt?
jag tycker det funkar jättebra!
Bönerum i skolor, fira ramadan, mosker och nu senast är ett badhus i gbg anmälts för att de diskremring av muslimer (de får inte bada i sina burkor)

media lyckas bra?
Ursäkta?
jag har flyttat runt på olika adresser i gbgs mångkulturella områden.
och går i en skola med kanske 20% svenskar så jag anser mig ha "mött" på de olika nationerna.

respekt snackas det om med vad innebär det och vad är det?
och få det i samband med en lösning.

jag tycker att muslimer inte ska behöva beblanda sig utan få bo i muslimska länder där inte vi ska lägga oss i .
jag kräver inte inflyttande över något annat land jag säger inte att folk i andra länder ska leva efter våra normer och värderingar jag kräver endast rätten till mitt eget land.

See User information
Quote:

maggot wrote:

Jag förstår din poäng men du verkar inte se att frimurarnas "poänger" exprementeras det med här i sverige enligt deras planer.
läs illuminati punkt 2!

Frimurarna är inte attister de är satanister som dyrkar "jahbulon"
sen så fattar ja inte vad du skriver med turkiet och hollywood vad menar du med det?

frågan är om människor med olika kulturer och intressen vill bo tillsammans jag tror nog att muslimer vill bo med muslimer och inte påtvingas att bo med svenska alkisar som dansar små grodorna.
det vill iaf de muslimer jag känner.

Det med satanister beror nog på vem du frågar. Church of Satan ser sig själva som rena ateister och dyrkar sig själva istället för någon annan.

Jo, muslimer vill gärna leva med muslimer men inte i enighet som kultur utan för att praktisera sin tro. Vi skulle gärna vilja att alla människor skulle finna Islam. Det är ju här konflikten ligger, mellan Gud och Iblis, eller ateism eller vad du själv vill kalla detta. Människor utan tro och rotlöshet ligger någonstans mitt i mellan och ser meningen med livet att ta en bira på fredag kväll, eller åka ut och fiska på lördag morgon, om du förstår vad jag menar?

Koranen som du funderade på att köpa, tar upp mycket om det som händer än idag i världen. Jag kan rekomendera att läsa boken jag håller på att översätta:
http://www.alternativmedia.net/transl ... nyahya/frimurarna/00.html

Den är inte färdig men kommit en bit över halvvägs. Där använder sig författaren av Koranen som verktyg att förklara det hela. Om du bara lägger dina fördommar mot religion på hyllan en kort tid och verkligen läser.

En annan kortare artikel som handlar om Social Darwinism:
http://www.alternativmedia.net/transl ... arunyahya/kapitalism.html

förklarar hur västvärlden ekonomiska system fungerar.

Posted on: 2007/1/1 15:48

See User information
Det jag menade med Hollywoods objektiv, är att många människor i andra länder har förutfattade meningar om västvärlden. Referensramar genom filmer och möts av något helt annat när de väl är här.

Det jag menade med Turkiet är att sedan Ottomanska rikets fall så har man försökt att bekämpa religionen och skapat en nationalistisk stat. Men man lyckas inte då människor i Turkiet blir mer och mer religiösa istället för avsekuläriserade.

Sverige är också ett projekt där man vill ta bort religionen från samhället. Man krossar t.ex. kärnfamiljen och har lagar som att det är okej att ha sex vid 15 års ålder, men förbjudet att gifta sig innan 18 års ålder. Man splittrar familjen ekonomiskt genom att bryta ner familjen till individer och att var och en måste kämpa för att få en pension (rosa kuveret).

Resultatet har blivit att familjer inte håller samman, man hjälps inte åt som i mänga andra "kulturer". Man nästan sparkar ut barnen ur hemmet så fort de kommit upp till myndighetsålder. Det är nästan skamligt om man bor hemma hos föräldrarna vid 25 års ålder.

Posted on: 2007/1/1 15:55

Anonym
Quote:

Det med satanister beror nog på vem du frågar. Church of Satan ser sig själva som rena ateister och dyrkar sig själva istället för någon annan.

Jo, muslimer vill gärna leva med muslimer men inte i enighet som kultur utan för att praktisera sin tro. Vi skulle gärna vilja att alla människor skulle finna Islam. Det är ju här konflikten ligger, mellan Gud och Iblis, eller ateism eller vad du själv vill kalla detta. Människor utan tro och rotlöshet ligger någonstans mitt i mellan och ser meningen med livet att ta en bira på fredag kväll, eller åka ut och fiska på lördag morgon, om du förstår vad jag menar?

Koranen som du funderade på att köpa, tar upp mycket om det som händer än idag i världen. Jag kan rekomendera att läsa boken jag håller på att översätta:
http://www.alternativmedia.net/transl ... nyahya/frimurarna/00.html

Den är inte färdig men kommit en bit över halvvägs. Där använder sig författaren av Koranen som verktyg att förklara det hela. Om du bara lägger dina fördommar mot religion på hyllan en kort tid och verkligen läser.

En annan kortare artikel som handlar om Social Darwinism:
http://www.alternativmedia.net/transl ... arunyahya/kapitalism.html

förklarar hur västvärlden ekonomiska system fungerar.

Din bok har jag redan läst
Det med satanister beror inte på vem du frågar utan det får man veta i de högre graderna (grad 30 om ja inte minns fel)
se juri linas film som ligger ute på google video!
och köp hans böcker.

jag antar du sett alex jones film där han filmar "graven" och säg mig vaför skulle atister göra dessa ritualer?

om du läser David Icke och Juri linas böcker så kommer du inse att frimureriet är ondskefullt och satanistiskt

Du som önskar och hoppas att din son gifter sig med en muslimsk kvinna är väl bara det det största beviset i världen på "lika dras till lika" och du inte är intresserad av "blandning" eller "mångkulturella barnbarn"
Du vill INTE att dina barn gifter sig med atister eller satanister.

konflikten mellan gud Iblis?
saken är den att ja tror inte på islam eller någon gud och jag är heller inte atist.
jag vill inte bli påhoppad med en bok vem skapade förövrigt mohamed och gud?

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Det jag menade med Hollywoods objektiv, är att många människor i andra länder har förutfattade meningar om västvärlden. Referensramar genom filmer och möts av något helt annat när de väl är här.

Det jag menade med Turkiet är att sedan Ottomanska rikets fall så har man försökt att bekämpa religionen och skapat en nationalistisk stat. Men man lyckas inte då människor i Turkiet blir mer och mer religiösa istället för avsekuläriserade.

Sverige är också ett projekt där man vill ta bort religionen från samhället. Man krossar t.ex. kärnfamiljen och har lagar som att det är okej att ha sex vid 15 års ålder, men förbjudet att gifta sig innan 18 års ålder. Man splittrar familjen ekonomiskt genom att bryta ner familjen till individer och att var och en måste kämpa för att få en pension (rosa kuveret).

Resultatet har blivit att familjer inte håller samman, man hjälps inte åt som i mänga andra "kulturer". Man nästan sparkar ut barnen ur hemmet så fort de kommit upp till myndighetsålder. Det är nästan skamligt om man bor hemma hos föräldrarna vid 25 års ålder.

vad är felet på att ha sex om man är 15 år och mogen för det?
en 15åring kan bli kåt och har fått mens!
jag skiter väl om två 15åringar blir förälskade och svettas under lakanen, låter vackert faktiskt!

jag flyttade hemifrån när jag var 18 och var mogen för det jag måste få pröva mina vingar och inte ha en mamma efter mig hela tiden och man kan faktiskt ha bra relationer till sin familj även om man inte bor hos dom (bättre till och med)
jag har lixom ben att gå med så jag kan gå och hälsa på släkten.

dock håller ja med i att svenska kärnfamiljen är ett skämt och daghem osv är skräp

Anonym
Quote:

maggot wrote:
Visa respekt och det innebär väl följa sveriges regler och världeringar och inte ändra på dom?

Allting ändras med tiden vare sig du vill eller inte. Det är väl ganska skönt att inte behöva fastna i 50, 60, 70, 80 eller 90 talet. Lagar, regler, censur, boende, teknik, gemenskap, kulturer, historia, politik, och mycket mer tar alltid nya vändningar när vi stöter på nya utmaningar, Upptäckter, möten och problem som måste lösas, det är så utvecklingen går framåt. Men det kommer alltid att finnas dem som hävdar att det var bättre förr, bla Siwert Öholm.

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Quote:

maggot wrote:

Allting ändras med tiden vare sig du vill eller inte. Det är väl ganska skönt att inte behöva fastna i 50, 60, 70, 80 eller 90 talet. Lagar, regler, censur, boende, teknik, gemenskap, kulturer, historia, politik, och mycket mer tar alltid nya vändningar när vi stöter på nya utmaningar, Upptäckter, möten och problem som måste lösas, det är så utvecklingen går framåt. Men det kommer alltid att finnas dem som hävdar att det var bättre förr, bla Siwert Öholm.

Jag tolkar det som att du verkligen njuter av samhället våra herrar skapat?

Anonym
Quote:

Dan wrote:

Den svenska religionen försvann i samband med Ansgars entrée i norden, vår urarkaiska kultur, normer och värderingar, allt ersattes av en imperalistisk skapelse titulerad "religion". Kristendomen är lika mycket religion som mitt recept på kanelbullar. En religion är alltid dogmatisk och evig, en religion mixtras inte med och varieras genom årtusenden baserat utifrån ett sådant globalpopulistiskt perspektiv, det gör däremot ett recept på förtryck...

Människor har i alla tider haft sex utanför äktenskapet, att tro något annat är ett rent självbedrägeri. Därtill är det nog ett skitsamma om man får ha sex vid 15 eller 50års ålder, fortfarande kommer folk ha det så fort de blivit könsmogna och får chansen, att försöka reglera det är inget annat än ett meningslöst försök till förtryck! Inte försvinner pedofiler för att du förbjuder dem, eller?

Förövrigt håller jag med dig i din analys av familjen.

Edited by Tokigee_Tor on 2007/1/1 17:11:10
Edited by Tokigee_Tor on 2007/1/1 17:11:48

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Quote:

maggot wrote:

Det behöver väl inte ändras med en sån jävla fart?

"jag är idag väldigt stolt över att sverige är ett mångkulturelt land och på sån kort tid dessutom"
som sahlin uttryckte det.
alla partier vill ha mångkultur men ingen politiker vill bo där det finns.
du kanske borde flytta till rosengård eller hammarkullen legalazi och få dig en utmaning?
senaste nytt från angered inatt!
bilbränder!

http://gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=113&a=316740

jovars visst har vi problem och vi kanske ska skita i allt så får vi en jävla utmaning.
sen undrar ja blir det mindre lagar och censur tack vare massinvandring?

Anonym
jag fick en skitbra ide!

du legalize kan ju gifta dig med Dans son så får du en utmaning

Anonym
Quote:

Tokigee_Tor wrote:
Jag tolkar det som att du verkligen njuter av samhället våra herrar skapat?

Alla har vi våra egna tolkningar. en del är fel och en del är rätt.

Mina kritiska åsikter om invandring och samhället riktar sig mot inkompetent politik. De hänger inte med i den utveckling som pågår. Utvecklingen går framåt i både positiv och negativ anda, med rätt beslut kunde det ha sett bra ut. Bla i miljöfrågorna, invandrarfrågan och jobbfrågan mm...
Det är inte folket som tar beslut fast det är så man vill framhäva det med ”Folkvalda”

Med inlägget som jag gjorde tidigare försökte jag bara svara på att saker och ting ändras oavsett man vill eller inte. Som i en sann nordbo anda så ber jag så mycket om ursäkt att du inte förstod min åsikt.

Hur kan man njuta av detta byråkratiska vuxendagis? Nä,,, det suger, jag kommer att utvandra. Och det är knappast pga invandrare eller flyktingar.

Maggot. Det är intressant att studera maya kalendern. Där finns mycket intressanta beskrivningar på accelerationen.

Anonym
LegalizeNOW

Ingen har förlorat förrän vederbörande erkänner sig besegrad.

Anonym
Quote:

Alla har vi våra egna tolkningar. en del är fel och en del är rätt.

Mina kritiska åsikter om invandring och samhället riktar sig mot inkompetent politik. De hänger inte med i den utveckling som pågår. Utvecklingen går framåt i både positiv och negativ anda, med rätt beslut kunde det ha sett bra ut. Bla i miljöfrågorna, invandrarfrågan och jobbfrågan mm...
Det är inte folket som tar beslut fast det är så man vill framhäva det med ”Folkvalda”

Med inlägget som jag gjorde tidigare försökte jag bara svara på att saker och ting ändras oavsett man vill eller inte. Som i en sann nordbo anda så ber jag så mycket om ursäkt att du inte förstod min åsikt.

Hur kan man njuta av detta byråkratiska vuxendagis? Nä,,, det suger, jag kommer att utvandra. Och det är knappast pga invandrare eller flyktingar.

Maggot. Det är intressant att studera maya kalendern. Där finns mycket intressanta beskrivningar på accelerationen.

vilken invandringspolitik anser du skulle äga rum?
om du fick bestämma hur skulle det se ut från början och vad skulle du göra åt problemen idag?

mayakalendern har ja inte direkt undersökt men tänkt göra det.
men vad har det med massinvandring att göra har den svaret jag fattar nada!

det är okej att jag inte förstog men du får gärna förklara igen?

Anonym
Quote:

maggot wrote:

Jag trodde att du inte ville ha ändring på nuvarande lagar och bestämmelser. Utan bevara är bättre?

Som jag sa tidigare så kommer nya regler och bestämmelser när teknik, invandring mm når nya gränser. Många vill klamra sig fast i "det var bättre förr" Och förnekar istället rytmen i människans natur, ”Utveckling”
För att utvecklas krävs en motpol. För dig verkar invandringen och deras livsstil vara en motpol, först när man har accepterat existensen av sin motpol tror jat att man utvecklas rätt. Att förneka den är mer ett hinder.
Utveckling går alltid i både positiv och negativ anda. Av något bra kommer alltid någonting dåligt. Av något dåligt kommer alltid någonting bra.

Anonym
Quote:

maggot wrote:
mayakalendern har ja inte direkt undersökt men tänkt göra det.
men vad har det med massinvandring att göra har den svaret jag fattar nada!

det är okej att jag inte förstog men du får gärna förklara igen?

Maya har ganska intressanta budskap om hur vi behöver samla in information och erfarenheter av andra kulturer. Så det kanske har med det att göra. Det kan du bara själv avgöra genom att studera och forska i det om det är logiskt eller inte. Jag finner det väldigt intressant.

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Quote:

maggot wrote:

Jag trodde att du inte ville ha ändring på nuvarande lagar och bestämmelser. Utan bevara är bättre?

Som jag sa tidigare så kommer nya regler och bestämmelser när teknik, invandring mm når nya gränser. Många vill klamra sig fast i "det var bättre förr" Och förnekar istället rytmen i människans natur, ”Utveckling”
För att utvecklas krävs en motpol. För dig verkar invandringen och deras livsstil vara en motpol, först när man har accepterat existensen av sin motpol tror jat att man utvecklas rätt. Att förneka den är mer ett hinder.
Utveckling går alltid i både positiv och negativ anda. Av något bra kommer alltid någonting dåligt. Av något dåligt kommer alltid någonting bra.

jag har la aldrig påståt att det är "bra som det är" utan är väl egentligen en "revolutionär" fast jag inte gillar ordet.
vissa saker var bättre förr det är ju självklart.

har du nån lösning på invandingspolitiken föresten?

See User information
Maggot,

funderar på siffran 100 000, var kommer de ifrån?

I ett nyhetssök fann jag 24 000.

Quote:
Asylsökande och månader
Fram till den 27 december, hade 23 869 personer sökt asyl i Sverige under 2006. De tio största ursprungsländerna, med totalsiffror för 2005 inom parentes. I vissa fall också med vilka månader, ofta kopplade till strider i hemlandet, då flest sökt:
Irak: 8 706 asylsökande (2 330). Flest i november, 1 412 sökande och i december — 1 319 sökande.
Serbien och Montenegro: 1 767 sökande (2 944).
Somalia: 1 027 sökande (422). Flest i december, 144 sökande — samt i augusti och juli med 141 respektive 112 sökande.
Statslösa (mest palestinier): 803 sökande (806).
Ryssland: 751 sökande (1 057).
Bolivia: 738 sökande (363).
Libanon: 661 sökande (228). Flest i september, 151 sökande samt i augusti med 104 sökande.
Bulgarien: 639 sökande (751).
Eritrea: 596 sökande (425).
Afghanistan: 567 sökande (435).
Källa: Migrationsverket (TT)

http://www2.unt.se/avd2/1,3908,MC=1-AV_ID=566330,00.html

Posted on: 2007/1/1 18:02

Anonym

Anonym
Quote:

maggot wrote:
vilken invandringspolitik anser du skulle äga rum?
om du fick bestämma hur skulle det se ut från början och vad skulle du göra åt problemen idag?

Du vill säkert ha svar på den också.

Frågan är för komplext för att en människa ska lösa det solo, särskilt om man ska ta hänsyn till den ekonomiska strukturen istället för den mänskliga. Och det borde ju vara den mänskliga faktorn som ska prioriteras framför ekonomi. Men eftersom världen ser ut som den gör och du vill bevara det så kommer aldrig en lösning finnas i sikte.

Du kommer aldrig att få svar på den frågan här på vaken om man ska vara realist. Förvänta dig inga storslagna lösningar på invandrarfrågan, socialfrågan eller på jobbfronten. Speciellt inte av mig som är ointresserad av att ta del av alla dom lögner som politiker och massmedia sprider. Inte heller av politiker kan man förvänta sig att de skall komma med en lösning som passar dig och mig. det kommer inte att hända.

Anonym
jag har iaf några idier har du några förslag överhuvud taget?

Anonym
sedan är det den mänskliga faktorn ja sätter i första hand jag vill ha folkgemenskap före mångkultur!

Anonym
Jag har egna idéer men inga du vill acceptera eller förstå. Eftersom de skulla kräva ekonomiska förluster. Då är ingen intresserad av att lyssna, framförallt inte politiker. Och du och jag hamnar bara i luven på varandra. Kanske pga att ämnet är så komplext, Den ena lösningen passar inte den andra mm. och det är väl ganska naturligt eftersom vi alla är så lika men ändå så olika.

Vad jag är säker på där emot är, att negativt tänkande inte tar dig framåt. Med glädje, acceptans och respekt utvecklas människan rätt. Inte om du blandar in politik och ekonomi för att lösa problem. Hur tydligt ska det behöva bli? Vi har inte sett annat än blod genom människans historia. Och detta pga gränser, territorium, lagar, kultur, pengar, makt och styre över andra mm....
Hitta en lösning, nä,,, jag har annat att tänka på, men det behöver inte betyda att jag inte bryr mig. Realistiskt sett så kan vi tjabba om lösningar hit och dit men det är inget som kommer att göra inverkan på samhället så länge man prioriterar pengar.

Vi kommer alltid att hitta fel i andras åsikter och lösningar istället för att titta på helheten. Och det leder ofta till bla, missförstånd och komflikter mm.

« 1 2 3 (4) 5 6 7 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper