vaken

Vakencorner

BottomBottom  Previous Topic Previous Topic  Next Topic Next Topic   Register To Post

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 11 »

Anonym
Re: Punkt två tar fart! 100000 nya svenskar
Dan vad är fel med att 15åringar har sex

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:

LegalizeNOW wrote:
Jag har egna idéer men inga du vill acceptera eller förstå. Eftersom de skulla kräva ekonomiska förluster. Då är ingen intresserad av att lyssna, framförallt inte politiker. Och du och jag hamnar bara i luven på varandra. Kanske pga att ämnet är så komplext, Den ena lösningen passar inte den andra mm. och det är väl ganska naturligt eftersom vi alla är så lika men ändå så olika.

Vad jag är säker på där emot är, att negativt tänkande inte tar dig framåt. Med glädje, acceptans och respekt utvecklas människan rätt. Inte om du blandar in politik och ekonomi för att lösa problem. Hur tydligt ska det behöva bli? Vi har inte sett annat än blod genom människans historia. Och detta pga gränser, territorium, lagar, kultur, pengar, makt och styre över andra mm....
Hitta en lösning, nä,,, jag har annat att tänka på, men det behöver inte betyda att jag inte bryr mig. Realistiskt sett så kan vi tjabba om lösningar hit och dit men det är inget som kommer att göra inverkan på samhället så länge man prioriterar pengar.

Vi kommer alltid att hitta fel i andras åsikter och lösningar istället för att titta på helheten. Och det leder ofta till bla, missförstånd och komflikter mm.

jag vil gärna höra dina idier och sen får vi se om jag förstår dom ?
eller menar du att jag är korkad?
vill du höra mina?
jag vill ha en lösning över huvudtaget.

om man ska hita en lösning måste man väl först prata om problemen så man vet vad som ska lösas eller?

negativt tänkande ?
jaha om vi bara lnyter näven i fickan och låter invandringen vara fri och acceptera hatbrott mot svenskar så blir detta landet på fötter?

annat att tänka på säger du?
men för oss i förorter är detta ett jävla problem och det är en held del som bor där.

Top  Twitter  Facebook  Google Plus  Linkedin  Del.icio.us  Digg  Reddit  Mr. Wong 

Anonym
Quote:
LegalizeNow:
Ni drar upp bagateller och snesteg som invadrare begår och lägger stor vikt på dessa händelser. Ni blundar allt vad ni kan när det gäller landsmänn. Det är inte individen som är problemet. Vare sig han/hon är vit eller svart eller invandrare. Det är politikerna som målar upp fan på väggen för er som ni godtyckligt citerar. Det bor 63 miljoner människor i Thailand som kan liknas med Sverige till landyta. Det bor 9 miljoner i London. Båda länder har problem med flyktingar och invandrare. Men de löser problemen med att bevara kulturen med mera. Kanske inte bra lösningar på allt men det kan man inte räkna med heller. Det kan ju inte gå bra för alla helt enkelt.

I Sverige är det vanligt att folk saknar ryggrad. Kurage helt enkelt. Om en muslim känner förnedring inför en dans eller hålla handen. Eller att behöva gå till kyrkan. Så låt dem känna det då. Sluta mesa er om deras åsikter och gå med på deras krav som inbitna JA sägare. Det räcker med att säga. Du är i Sverige. Visa respekt, och passar det inte kan du gå hem eller resa hem.! Hur svårt ska det vara att förstå? Det samma gäller i mitt hem. OM de bidragsfuskar. Sätt stopp för det då. Om de rånar, tjuvar och misshandlar. Sätt stopp för det då. Det hjälper inte att gnälla om det på ett forum. Brinner man för en fråga som ni gör så borde man vara aktiv innom området istället för detta ständiga gnäll, gnäll, gnäll, bu huuuu bu huuu snyft snyft snyft

Thailand! Ja där finns väl inga fattiga människor!

I hela västvärlden arbetar makteliten stenhårt för att införa lagar som gör det i princip omöjligt för en samhällsmedborgare att uttrycka sin missnöje eller agera mot felaktigheter som kan knytas till infrastruktur, kultur eller ekonomi.

Därför väljer många att knyta näven i fickan och utveckla ett starkt hat mot det man inte kan påverka. Detta hat drabbar planenligt även de som inte finns någon anledning att hata.

Om en västeuropeé väljer att kritisera det mångkulturella blandsamhället eller HBT-lobbyn så placeras han snabbt i karantän som ohanterlig eller klassas som galen extremist.

De som har makt att degenerera samhället är mycket effektiva på att fräckt och synligt genomdriva sina lögner mitt framför ögonen på massorna. Därför blir jag mycket trött att höra naiva och pissdåliga argument från många som anser sig informerade och upplysta om konspirationer och världsläget.

Jag har belyst ett otal antal verklighetsnära exempel från mina senaste 15 år i Angered och undrar var i helsike alla människor kommer ifrån som inte ser vad som händer? Är det så att de som har de mest liberala åsikterna i fråga om det kosmopolitiska gränslösa samhället är samma sorts bortskämda teoretiska överklassungar som härskade under hela vänsterrörelsen? De velourrevolutionärer som idag innehar toppositioner inom media, näringsliv och politiken. De hade också en totalt skev världsbild som de drev på för att den agendan passade deras egna karriärer.

See User information
De flesta problemen löser sig om invandrare får arbete, och det finns möjligheter till arbete utan att man "snor" arbetstillfällen från svenskarna. Men systemet är fel.

T.ex. nu kommer staten att inrätta kontroller på svartarbeten i resturangbranschen vilket är välkänd som svart arbetsmarknad. Vad som kommer att hända är att många kanske får stänga igen. Vad är bäst, någon som arbetar, kanske inte 100% enligt reglerna men överlever på egen inkomst eller att omöjliggöra verksamheten och sätta folk i arbetslöshet?

Det skulle krävas en stor reform i hela företagarbranschen. Legalisera svart arbete och gör det enkelt att starta upp verksamheter. Men staten vill kontrollera folket med skatter och bidrag för att senare slussa runt personer hur de själva vill.

Posted on: 2007/1/1 19:38

Anonym
Quote:

Dan skrev:
De flesta problemen löser sig om invandrare får arbete, och det finns möjligheter till arbete utan att man "snor" arbetstillfällen från svenskarna. Men systemet är fel.

T.ex. nu kommer staten att inrätta kontroller på svartarbeten i resturangbranschen vilket är välkänd som svart arbetsmarknad. Vad som kommer att hända är att många kanske får stänga igen. Vad är bäst, någon som arbetar, kanske inte 100% enligt reglerna men överlever på egen inkomst eller att omöjliggöra verksamheten och sätta folk i arbetslöshet?

Det skulle krävas en stor reform i hela företagarbranschen. Legalisera svart arbete och gör det enkelt att starta upp verksamheter. Men staten vill kontrollera folket med skatter och bidrag för att senare slussa runt personer hur de själva vill.

behövs 100000 människor i resturangbranchen?
tror du på fulaste allvar att sverige skulle kunna få fart på sin ekonimi om folket slutade betala skatt?
men jag då som jobbar i den offentliga sektorn ska tvingas det blir ju en mer segregerat.
och varför svarar du inte på frågan om varför det är fel att 15åringar har sex?

och vad har du för källa och bevis några uträkningar?

Anonym
Mångkultur = ingen kultur alls!

mångetnisk samhälle är vad vi har,
varför skulle inte ett homogent land ha "mångkultur" ?

japan har "mångkultur" och är ett mer eller mindre homogent land vi importerar kultur utbyter och lånar....
när många invandrare gifter sig åker de till deras hemländer och hämtar en partner som inte kan språket.
år 98 hade endast 12% gift sig eller var sambos med en en svensk partner
i stor utrsträckning börjar landsmän skaffa egna dagis och städer i städerna

ett land blir knappast mångkulturelt för att 170 länder slår sig samband i ett land och lever sida vid sida.
och ska vi blanda oss "intergrera" så bildas en blandkultur och därmed ingen kultur alls
mångkultur går inte att genomföra dock ett mångetnisk samhälle!

mångfalld av nationalitet tolkhjällp folkgemenskap som försviner är vad vi får

Mångkultur nej tack!

Anonym
Människan har utvandrat och invandrat genom alla tider, speciellt om de inte trivs när ett problem uppstår. Det gäller dig och alla andra på jorden. Om du inte trivs så kan du utvandra till Uddevalla, Majorna eller Tyskland eller stanna kvar. Jag har accepterat att problem uppstår i alla dess former och att dom är till för att lösas. En del hittar lösningar i att stanna kvar och fightas för vad man anser är rätt. Ex årets Svensk som du länkade till. Där ser vi kurage som vi sällan skådar i Sverige. Och en del finner lösningar genom att flytta.

Alla måste vi själva avgöra vad som är rätt och fel för en själv och ens tempel. Det vore fel av mig att säga att du ska agera på ett sätt i Angered och du påpeka mitt liv här.

Visst ska man diskutera saker för att nå framgång. För mig är inte frågan så aktuell som den är för dig. Kanske för att jag har annat att tänka på. Kanske för att jag tycker att hela den ekonomiska strukturen måste raseras för att vi ska upphöra med den destruktiva behandlingen av oss själva och moder jord, och istället börja leva gemensamt, bryta det blodiga mönstret som gränser och egoism har medfört genom hela den mänskliga historien. För den lär ju inte bli mindre blodig med hjälp av mer gränser och pengar. Det finns inte någon politiker som är villig att lyssna på något sådant. Och det lär inte hända utan ett världskrig, eftersom krig är ett utmärkt redskap för att tvätta sina egna skullder och flytta fokus från vad som verkligen hände.

Även om du och jag mot all förmodan skulle hitta en lösning här och nu så skulle den av högsta sannolikhet aldrig se dagens ljus och bli verkställd.

Bland annat för att vi befinner oss i en konsumtionsorgie, som helt är på de fattigas bekostnad. Vad är lösningen på det? Gränser kanske, eller mer pengar? Julen är ett utmärkt exempel på hur våran kultur äter sig mätt på fattigas bekostnad. Motot verkar vara, vi vill ha dina produkter och tjänster men inte dig. Och vi vill framförallt besöka ditt exotiska land, tillochmed kanske flytta dit, men du är inte välkommen här.
Ni förstår väll att det är ett omöjligt motto för mig som vill resa till alla jordens hörn. Bla därför så välkomnar jag alla som vill komma hit.

Anonym
dessutom jättebra för folkhäslan om vi ska äta pizza varje dag för att få landet på fötter.
men det kanske blir dyra sjukvårdskostnader som följd?

Anonym
1 det råder bostadsbrist jag vet en som sökt över 1000 lägenheter och inte fått en visning trots att han har både barn och jobb.
även jag har sökt lägenheter bort från angered i övriga gbg men det är som förgjort.

och sen undrar jag om muslimerna inte suger ut världen där dom offrar djur och firar ramadan?

Anonym
sedan så du som föresrpåkar "gränslöshet" och välkommande har ja bara 2 frågor till.

1 vill du ha en flyktingfärlägning där du bor
2 är det okej om ja flyttar hem till dig i ditt hus/lägenhet med mina katter och tar med mig 2 vänner? för gränser är ju bara en illusion skapad av illuminati.
eller är din låsta dörr en gräns för vart mitt nylle får passera?

Anonym
Quote:

maggot skrev:
1 det råder bostadsbrist jag vet en som sökt över 1000 lägenheter och inte fått en visning trots att han har både barn och jobb.
även jag har sökt lägenheter bort från angered i övriga gbg men det är som förgjort.

och sen undrar jag om muslimerna inte suger ut världen där dom offrar djur och firar ramadan?

Det råder ingen stor "bostadsbrist" Allt är en kostnadsfråga. För mig är uttrycket ”bostadsbristen” ett lyckat sätt att driva upp priserna och tjäna feta pengar. Studenter är sällan något man tjänar pengar på utan istället utnyttjar, tyvärr. Därför så får de också smaka på den orättvisa ”bostadsbristen” och ”Jobb bristen” politikerna är snabba med usla lösningar som ungdomspraktik och datortek mm. Politiker skiter i om de har bostad eller inte. Hur tydligt ska det behöva bli att pengar är roten till ondska och andras lidande. Oavsett om man är student eller fattig i något u-land.
”Bostadsbristen” är ett bra exempel på vad pengarnas girighet skapar, brist på mänsklighet.
I Oslo där jag jobbade under några år, där var det också ”bostadsbrist” Därför kunde mäklare tillochmed sälja källarlokaler för mer än en halv mille.

Kanske ska vi ändra ordet bostadsbrist till bostadspris? Eller hitta lösningar på hur man bygger bostäder som skall finnas tillgängliga för alla utan att det har med individens ekonomi att göra. Jag har inte dem lösningarna eftersom det vore otänkbart av ett konsumtionssamhälle att acceptera lösningar utan ekonomisk vinst.
Vill vi ha bostäder så finns det gott om kunskap och teknik för att göra det. Endast papper med tryck på, sätter gränser.

Jag har svårt att jämföra din åsikt om muslimernas utsugning av jorden med den utsugningen som vi driver med. Alla utnyttjar naturresurserna idag och vi är alla ansvariga. Men vi lär knappast lösa problemet genom gränser och utanförskap. Hoppas du inte tror att jag tror att, bara för att någon är muslim så betyder det att han/hon är god. Det finns rötägg överallt. bland Kristna, Muslimer och Judar mm. Bara för det finns rötägg överallt så kan man inte generalisera alla över en kant.

De kallar det för offra, vi kallar det slakt. Vad är skillnaden i handlingen? Resultatet hamnar i magsäcken.

Dessa I-landsproblem.

Quote:

maggot skrev:
sedan så du som föresrpåkar "gränslöshet" och välkommande har ja bara 2 frågor till.

1 vill du ha en flyktingfärlägning där du bor
2 är det okej om ja flyttar hem till dig i ditt hus/lägenhet med mina katter och tar med mig 2 vänner? för gränser är ju bara en illusion skapad av illuminati.
eller är din låsta dörr en gräns för vart mitt nylle får passera?

Flykting förlägningar är ett misslyckat projekt. Jag tror inte på att bunta ihop alla invandrare på ett och samma ställe, mot deras vilja. Låt dem arbeta och bosätta sig där det finns plats och valmöjligheter. Vill de bo tillsammans så ska man inte hindra det heller.

Vad har invandrarpolitiken att göra med mitt privata hem som jag tycker alla ska ha rätt till. oavsett ras eller religion.
Maggot. du är alltid välkommen på besök med dina katter. Men om du inte vissar samma respekt som jag skulle ha visat i ditt hem så hade du åkt ut. Ta en tur i sommar, Österlen är mycket vackert vid den årstiden.

Anonym
Quote:

Det råder ingen stor "bostadsbrist" Allt är en kostnadsfråga. För mig är uttrycket ”bostadsbristen” ett lyckat sätt att driva upp priserna och tjäna feta pengar. Studenter är sällan något man tjänar pengar på utan istället utnyttjar, tyvärr. Därför så får de också smaka på den orättvisa ”bostadsbristen” och ”Jobb bristen” politikerna är snabba med usla lösningar som ungdomspraktik och datortek mm. Politiker skiter i om de har bostad eller inte. Hur tydligt ska det behöva bli att pengar är roten till ondska och andras lidande. Oavsett om man är student eller fattig i något u-land.
”Bostadsbristen” är ett bra exempel på vad pengarnas girighet skapar, brist på mänsklighet.
I Oslo där jag jobbade under några år, där var det också ”bostadsbrist” Därför kunde mäklare tillochmed sälja källarlokaler för mer än en halv mille.

Kanske ska vi ändra ordet bostadsbrist till bostadspris? Eller hitta lösningar på hur man bygger bostäder som skall finnas tillgängliga för alla utan att det har med individens ekonomi att göra. Jag har inte dem lösningarna eftersom det vore otänkbart av ett konsumtionssamhälle att acceptera lösningar utan ekonomisk vinst.
Vill vi ha bostäder så finns det gott om kunskap och teknik för att göra det. Endast papper med tryck på, sätter gränser.

Jag har svårt att jämföra din åsikt om muslimernas utsugning av jorden med den utsugningen som vi driver med. Alla utnyttjar naturresurserna idag och vi är alla ansvariga. Men vi lär knappast lösa problemet genom gränser och utanförskap. Hoppas du inte tror att jag tror att, bara för att någon är muslim så betyder det att han/hon är god. Det finns rötägg överallt. bland Kristna, Muslimer och Judar mm. Bara för det finns rötägg överallt så kan man inte generalisera alla över en kant.

De kallar det för offra, vi kallar det slakt. Vad är skillnaden i handlingen? Resultatet hamnar i magsäcken.

Dessa I-landsproblem.

ingen bostadsbrist?
student efter student som söker till gbgs skolor får "skita i" att tacka ja till skolan för de inte kan hitta en lägenhet.
Du snackade förut om "majerna i gbg" de har idag inga lägenheter men kungsladugård har 6st och långt över 1000 sökande.

jag har ju själv berättat om när ja bodde i kollektiv och det är det massor som gör för de inte får bostad!
http://www.boplatsgbg.se/HSS/Object/o ... d3-4e13-a5e7-38ae1e99efc2

Om du även menar att det finns gott om jobb, så blir det ju ännu mera förvirande varför då invandare är arbetslösa i högre utsträckning en svenskar.
är de helt enkelt lata?

pengar rotten till all ondska? det finns ondska överallt bland de fattigaste jävlarna som gått i ett par skor till vita huset!

varför har du svårt med min liknelse med muslimerna?
om de firar ramadan med massa mat och vi firar jul så "suger de väl ut "världen" lika mycket som alla andra?
om inte så berätta varför dom inte gör det?

sen är nog mig den sista du behöver berätta för att alla invandrare inte är röttägg!
då halva min umgängeskrets består av just invandare

Anonym
Quote:

Flykting förlägningar är ett misslyckat projekt. Jag tror inte på att bunta ihop alla invandrare på ett och samma ställe, mot deras vilja. Låt dem arbeta och bosätta sig där det finns plats och valmöjligheter. Vill de bo tillsammans så ska man inte hindra det heller.

Vad har invandrarpolitiken att göra med mitt privata hem som jag tycker alla ska ha rätt till. oavsett ras eller religion.
Maggot. du är alltid välkommen på besök med dina katter. Men om du inte vissar samma respekt som jag skulle ha visat i ditt hem så hade du åkt ut. Ta en tur i sommar, Österlen är mycket vackert vid den årstiden.

saken är den att muslimer vill bo med muslimer finnar med finnar och turkar med turkar så är det i förorterna och hela landet!
varför vill du "tvinga" människor att bo med folk med helt olika värderingar bara för att få fram "mångkultur"

låt folk bo med vilka de vill istället!
jag vill inte bo med majoritet invandrare precis som invandare inte vill bo i svenska områden.

sedan vad invandringspolitiken har att göra med ditt hem är....

1 jag menar inte komma på besök utan "ockupera" ditt hem.
för ditt hem är bara en illsusion det finns inga gränser så då måste det väl vara helt okej om ja våldgästar dig?

sedan om ja inte visade respekt skulle jag åka ut?

Gäller detta även invandrare som inte sköter sig i sverige vi säger begår våldtäckt ska de ut ur landet?
eller är det bara ut ur din lägenhet och få "strosa" omkring runt min?

Anonym
Quote:

maggot skrev:
saken är den att muslimer vill bo med muslimer finnar med finnar och turkar med turkar så är det i förorterna och hela landet!
varför vill du "tvinga" människor att bo med folk med helt olika värderingar bara för att få fram "mångkultur"

låt folk bo med vilka de vill istället!
jag vill inte bo med majoritet invandrare precis som invandare inte vill bo i svenska områden.

sedan vad invandringspolitiken har att göra med ditt hem är....

1 jag menar inte komma på besök utan "ockupera" ditt hem.
för ditt hem är bara en illsusion det finns inga gränser så då måste det väl vara helt okej om ja våldgästar dig?

sedan om ja inte visade respekt skulle jag åka ut?

Gäller detta även invandrare som inte sköter sig i sverige vi säger begår våldtäckt ska de ut ur landet?
eller är det bara ut ur din lägenhet och få "strosa" omkring runt min?

Jag är Finne och längtar inte speciellt efter att umgås eller bo bland finnar. Det finns många invandrare som bor bland svenskar.

Att kalle det för okupation är väl ändå att ta i. Israel är en okupation
Som jag sa tidigare så ska man visa ömsesidig respekt vid möten med människor, oavsett bakgrund.

Du flyger ut vid en eventuell våldgästning. Du är välkommen om du visar folkligt vett och respekt.

Invandrare som begår grova brott kan utvisas. ja. Det är just det som jag har påvisat flera gånger Maggot. Om man inte visar respekt när man besöker främande land/hem så får det konsekvenser. Skulle jag begå ett grovt brott i Indien, Thailand eller i Indonesien så skulle jag bli fängslad och när jag har avtjänat straffet så skulle jag även blivit utvisad. Det samma gäller dem

Läs mina inlägg istället.

Jag vill inte tvinga någon bo någonstans. Om du läser mina inlägg så borde du förstå att jag förespråkar fri vilja, kan inte förstå hur du missar det?

Jag orkar inte hålla tempot av dina missförstånd. Den här skit frågan som du tar upp over and over and over again kommer inte att lösa ett skit. Det spelar ingen roll vilken villja du än sitter på. Det kommer inte att hända. Din hals kommer bara bli hes samtidigt som frustrationen( som ar negativ för din utveckling) kommer att bränna mer broar än att bygga dem.

Anonym
Quote:

Jag är Finne och längtar inte speciellt efter att umgås eller bo bland finnar. Det finns många invandrare som bor bland svenskar.

Att kalle det för okupation är väl ändå att ta i. Israel är en okupation
Som jag sa tidigare så ska man visa ömsesidig respekt vid möten med människor, oavsett bakgrund.

Du flyger ut vid en eventuell våldgästning. Du är välkommen om du visar folkligt vett och respekt.

Invandrare som begår grova brott kan utvisas. ja. Det är just det som jag har påvisat flera gånger Maggot. Om man inte visar respekt när man besöker främande land/hem så får det konsekvenser. Skulle jag begå ett grovt brott i Indien, Thailand eller i Indonesien så skulle jag bli fängslad och när jag har avtjänat straffet så skulle jag även blivit utvisad. Det samma gäller dem

Läs mina inlägg istället.

Jag vill inte tvinga någon bo någonstans. Om du läser mina inlägg så borde du förstå att jag förespråkar fri vilja, kan inte förstå hur du missar det?

Jag orkar inte hålla tempot av dina missförstånd. Den här skit frågan som du tar upp over and over and over again kommer inte att lösa ett skit. Det spelar ingen roll vilken villja du än sitter på. Det kommer inte att hända. Din hals kommer bara bli hes samtidigt som frustrationen( som ar negativ för din utveckling) kommer att bränna mer broar än att bygga dem.

Du säger ju att man ska "sprida ut invandrarna" i landet så alla inte bor på samma ställe.
som ja sagt 100gånger.
Det finns en gata i hammarkullen där alla somalier bor kallas ironiskt för somaliegatan.
ett område bor de få svenskarna på som bor kvar.
till backa har irakier och makedonier sökt sig.
ja detta har varit mer eller mindre en naturligflyt alltså invandrarna har sjävla skapat segrition i ghettona
osv

skitfråga? hur ska man lösa det om man inte tar upp frågan?
låta allt fortgå och hoppas att alla en dag får ett kollektivt medvetande och börjar "respektera varandra"?

jadu jag tänker inte håla käften det är det makten vill, de ogillar människor som tycker "fel" och värst av allt de som vill göra något åt det!

Anonym
Quote:
LegalizeNow:
Jag är Finne och längtar inte speciellt efter att umgås eller bo bland finnar. Det finns många invandrare som bor bland svenskar. Att kalle det för okupation är väl ändå att ta i. Israel är en okupation Som jag sa tidigare så ska man visa ömsesidig respekt vid möten med människor, oavsett bakgrund.

Du flyger ut vid en eventuell våldgästning. Du är välkommen om du visar folkligt vett och respekt. Invandrare som begår grova brott kan utvisas. ja. Det är just det som jag har påvisat flera gånger Maggot. Om man inte visar respekt när man besöker främande land/hem så får det konsekvenser. Skulle jag begå ett grovt brott i Indien, Thailand eller i Indonesien så skulle jag bli fängslad och när jag har avtjänat straffet så skulle jag även blivit utvisad. Det samma gäller dem.

1. Det finns många invandrare som bor bland utvalda svenskar i drabbade områden, enbart på vissa platser och det är väl en av de saker som gått fel. Ställ dig frågan varför fler invandrare inte integreras i rika områden.

2. Du kan jämföra olika länders straffskalor men glömmer bort att tala om att många länders straff är fruktansvärt hårda om man jämför med Sveriges strafflagsstiftning. Det är väl fan inte konstigt om dessa svenska straff inte är särskilt avskrämmande för yrkeskriminella och andra som medvetet kalkylerar med risken att åka fast.

3. Om brottslingar inte visar respekt så får det inga konsekvenser för de som bär sig illa åt. Idag kan ju rättsväsendet inte komma åt varken beskyddarverksamhet, gängrelaterad brottslighet eller andra våldsverkare. Det är tvärtom så att brottslingar inte sällan från länder med mycket hårdare förhållanden än i Sverige "kräver respekt av offren och medborgarna". Det är därför staten försöker införa hårdare straff mot de som hotar vittnen, poliser och domare eftersom de vill bli respekterade genom våld och terror.

Anonym
Quote:
man hör diverse människor säga "hur fan ska man lyckas integrera alla dessa"

Är det nån som frågat invandrarna om dom överhuvudtaget vill integreras? Om jag skulle emigrera till t.ex Somalia så skulle jag i.a.f välja att bo bland mina egna. En sån flytt skulle vara jobbig nog. Och att ytteligare spä på det jobbiga med allt vad integration innebär som kulturkrockar, mat man inte gillar, lära sig nytt språk o.s.v, vete sjutton om jag skulle utsätta mig för

/ fr3D

Anonym
Quote:

jaxtone wrote:
1. Det finns många invandrare som bor bland utvalda svenskar i drabbade områden, enbart på vissa platser och det är väl en av de saker som gått fel. Ställ dig frågan varför fler invandrare inte integreras i rika områden.

2. Du kan jämföra olika länders straffskalor men glömmer bort att tala om att många länders straff är fruktansvärt hårda om man jämför med Sveriges strafflagsstiftning. Det är väl fan inte konstigt om dessa svenska straff inte är särskilt avskrämmande för yrkeskriminella och andra som medvetet kalkylerar med risken att åka fast.

3. Om brottslingar inte visar respekt så får det inga konsekvenser för de som bär sig illa åt. Idag kan ju rättsväsendet inte komma åt varken beskyddarverksamhet, gängrelaterad brottslighet eller andra våldsverkare. Det är tvärtom så att brottslingar inte sällan från länder med mycket hårdare förhållanden än i Sverige "kräver respekt av offren och medborgarna". Det är därför staten försöker införa hårdare straff mot de som hotar vittnen, poliser och domare eftersom de vill bli respekterade genom våld och terror.

1. Jag kan omöjligt veta varför de inte gör det, kan bara spekulera och tro. Kanske för att de rika som styr inte vill ha dem där. Utan placerar dem istället på ett och samma ställe där problemen kan gro.
Många mäklare och hus fabrikanter vill inte sälja till vem som helst. Har själv den erfarenheten från Norge. Han som jag arbetade åt på den tiden sålde inte till, som han kallade dem. Packisar. Kanske finns det liknande problem i Sverige?

2. Som jag har sagt tidigare så saknar många nordbor ryggrad och kurage, mest politiker. Det står klart och tydligt i mina inlägg. Och det är väl politiker och tjänstemän som stiftar dessa lagar mm?
Visst är straffen hårdare där. Se på USA, Där är straffen omänskliga men det verkar inte avskräcka brottslingen, inte heller i Thailand. Grova brottslingar bruka vara ganska avtrubbade när det gäller konsekvenser. Vare sig det handlar om långa eller korta straff eller om det är i Sverige Eller i Indien.
Lagen har bestraffats människor för deras handlingar genom tusentals år. Har det hjälpt? Kan vi föreställa oss en 0 vision med hjälp av fängelsestraff? Det är för mig orealistiskt. Avtrubbade Människor kommer inte att sluta begå brott vare sig de heter Jansson, Runken eller Ahmed.

3. Man kan inte blanda ihop rättsväsendets resurser med vad brottslingen kan få för konsekvenser. Det har aldrig funkat så och kommer aldrig att funka så. En avtrubbad brottsling som skiter i allt, hindras inte av långa fängelsestraff. Där måste man hitta nya lösningar på. Jag är knappast rätt man och fråga om lösningar till dessa problem som vi sitter på i våra I-länder som, invandrarfrågan, fångvården, eller skolpolitiken. Du borde förstå att ämnet är för komplext för att man ens ska kunna begära en lösning på hela problemet, av en medlem som mig här på vaken. Att tro att man sitter på den själv vore ju som att ta i ända från tårna?

See User information
Maggot,

Personligen tycker jag att det är fel att ha sex utanför äktenskapet och om det är olagligt att gifta sig innan 18 års ålder så borde det vara olagligt att även ha sex.

Bostadsbristen kan lösas, man kan helt enkelt bygga nytt (kan ge jobb) och sluta upp att riva hyreshus som bara står tomma och kostar pengar. I en grannkommun rev man nyligen 5 - 6 hyreshus, i den kommun jag bor rev man för 5 år sedan tre hyreshus. Det är ingen kö till lägenhet där jag bor, kanske i Stockholm?

Sedan är problemet större att skaffa bostad till alla ensamstående, ungdommar som flyttar utan någon ekonomisk trygghet osv.

Arbetsmarknaden kan lösas. Måste vi verkligen jobba 80 timmar i veckan per hushåll? Detta gjorde vi inte för 30 år sedan och detta gör man inte i de flesta länderna. Visst kanske vi arbetade mer, eller längre dagar förr men låt oss säga 50 - 60 timmar i veckan / hushåll så kan man utifrån detta fördela mellan hemarbete och utearbete.
Varför vi idag arbetar så mycket som vi gör var en reform från Olof Palmes regering att man vill få ut alla kvinnor i sysselsättning för att driva in mer skattepengar och få kontroll över våra liv.

Istället borde man förenkla systemet, lätta skattetrycket och legalisera svartarbeten i de flesta branscher. Om du odlar tomater på din balkong så kunde du ställa dig nere på gata och sälja detta till dina grannar. Detta är en affär mellan dig och konsumenten och borde inte behöva något behov av statlig kontroll, revisor, bokslut, inventering, årsredovisning, F-skattsedel, momsregistrering, skatteinbetalning, deklaration, tillsynsregler, hälsovårdkontroller osv.

Skatt till välfärden kan läggas som punktbeskattning av olika saker. Bilskatt, alkoholskatt (borde förbjudas), tobacksskatt, vatten, el, bensin m.f. Om jag hade fått önskat så skulle alla naturtillgångar tillhöra folket. Dvs skog, vatten, vattenkraft och dessa branscher skulle inte gå i "vinstvinnande intressen" utan fördelas till folket så som sjukvård, vägar ect. Men nu har ju makteliten sålt ut det mesta och globaliseringen lägger händer på naturtillgångarna som tillhör folket. Detta är en av orsakerna till det hat och ilska som finns i mellanöstern mot USA och västvärlden. Oljan tillhör folket men reas idag ut och betalas till företag som ska bygga upp infrastrukturen som någon annan har förstört. En ren stöld med andra ord...

Posted on: 2007/1/2 10:29

Anonym
Quote:

fr3D wrote:
Quote:
man hör diverse människor säga "hur fan ska man lyckas integrera alla dessa"

Är det nån som frågat invandrarna om dom överhuvudtaget vill integreras? Om jag skulle emigrera till t.ex Somalia så skulle jag i.a.f välja att bo bland mina egna. En sån flytt skulle vara jobbig nog. Och att ytteligare spä på det jobbiga med allt vad integration innebär som kulturkrockar, mat man inte gillar, lära sig nytt språk o.s.v, vete sjutton om jag skulle utsätta mig för

/ fr3D

ja det skulle väl vara jag då som frågat dessa då....

nej somalierna vill bo med deras familj och landsmänn dock vill många av lära känna svenskar

Anonym
LegalizeNOW!
jag kan håla med om att svensken är en feg fan som daltar o larvar sig.

sedan om denna fråga är komplex hur ska vi då kunna lösa "kriget mot terrorismenern" och bomber som faller?
är det enklare?

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Var de ska bo är väl det minsta problemet? Sverige är väl andra eller tredje största land i Europa men bland de minst befolkade...

Det synnerligen vanligaste argument Luffarna kommer med när man snackar om detta med dem. Men... har du tänkt i praktiska banor? Jag skulle vilja se dig ställa upp en kalkyl för kostnaderna av projekt "Mohammed i skogen", vem ska betala det? Svenskar igen antar jag?

Kan lika gärna säga såhär: Men ryssland då, det är världens största land om jag inte misstar mig, men det finns massor med landmassa! Ja alla flycktingar kan bo på den ryska tundran, det är väl en bra kompromiss Danne? Du får din mångkultur och alla vi som skyr det likt pesten slipper det
En bra lösning? Ja. Realistisk? nej.

Allt förändras, det enda eviga är förändringen i sig själv, inget är statiskt. Men här tycker jag att Augustus citatet; "Skynda långsamt" kommer in ganska bra
Varför skall allt bara förändras för att förändras? Ska vi inte kräva en helomspännande och totalt fullgod motivation bakom all förändring? Det är trots allt bara vi som blir lidande...

Sedan begriper jag mig inte på hur en person som säger sig ha synat Illuminati men samtidigt går i god för ett av deras flaggskepp och kommer med samma jävla sketsnack om det hela...

Till sist, ja folk har alltid rört sig. Resultatet av alla folkvandringar har alltid blivit blod och lidande för såväl värdfolket som det "flyttnade" folket

Anonym
Quote:

Dan wrote:
Maggot,

Personligen tycker jag att det är fel att ha sex utanför äktenskapet och om det är olagligt att gifta sig innan 18 års ålder så borde det vara olagligt att även ha sex.

Bostadsbristen kan lösas, man kan helt enkelt bygga nytt (kan ge jobb) och sluta upp att riva hyreshus som bara står tomma och kostar pengar. I en grannkommun rev man nyligen 5 - 6 hyreshus, i den kommun jag bor rev man för 5 år sedan tre hyreshus. Det är ingen kö till lägenhet där jag bor, kanske i Stockholm?

Sedan är problemet större att skaffa bostad till alla ensamstående, ungdommar som flyttar utan någon ekonomisk trygghet osv.

Arbetsmarknaden kan lösas. Måste vi verkligen jobba 80 timmar i veckan per hushåll? Detta gjorde vi inte för 30 år sedan och detta gör man inte i de flesta länderna. Visst kanske vi arbetade mer, eller längre dagar förr men låt oss säga 50 - 60 timmar i veckan / hushåll så kan man utifrån detta fördela mellan hemarbete och utearbete.
Varför vi idag arbetar så mycket som vi gör var en reform från Olof Palmes regering att man vill få ut alla kvinnor i sysselsättning för att driva in mer skattepengar och få kontroll över våra liv.

Istället borde man förenkla systemet, lätta skattetrycket och legalisera svartarbeten i de flesta branscher. Om du odlar tomater på din balkong så kunde du ställa dig nere på gata och sälja detta till dina grannar. Detta är en affär mellan dig och konsumenten och borde inte behöva något behov av statlig kontroll, revisor, bokslut, inventering, årsredovisning, F-skattsedel, momsregistrering, skatteinbetalning, deklaration, tillsynsregler, hälsovårdkontroller osv.

Skatt till välfärden kan läggas som punktbeskattning av olika saker. Bilskatt, alkoholskatt (borde förbjudas), tobacksskatt, vatten, el, bensin m.f. Om jag hade fått önskat så skulle alla naturtillgångar tillhöra folket. Dvs skog, vatten, vattenkraft och dessa branscher skulle inte gå i "vinstvinnande intressen" utan fördelas till folket så som sjukvård, vägar ect. Men nu har ju makteliten sålt ut det mesta och globaliseringen lägger händer på naturtillgångarna som tillhör folket. Detta är en av orsakerna till det hat och ilska som finns i mellanöstern mot USA och västvärlden. Oljan tillhör folket men reas idag ut och betalas till företag som ska bygga upp infrastrukturen som någon annan har förstört. En ren stöld med andra ord...

Äktenskapet är i min mening bara en slags "ritual" dock vacker sådan.
frågan är hur många som gifter sig när dom är 18 och håller hela livet ut..
om man inte hittat den rätta fören man är 30 ska man "förvägras" ha sex då enligt din livsåskådning?
min far hade 9 syskon 2 av dom håller ihop en idag.

sedan kan jag hålla med dig om att det är en jävla massa byrokrati överallt och massa larv.
i stockholm är det väl jävla köer i gbg finns inga köer men heller inga lägenheter man får söka lixom.

Mångkultur Nej tack!

Anonym
sedan så verkar det skumt och ologiskt om invandrare ska bygga lägenheter åt invandrare och det skulle bidra till nån form av utveckling.
sen är jag rädd för allt detta byggande överallt man hugger ju ner vartenda grönområde.
dessutom följer mer saker med massinvandring kommer folk som ska lära sig språket det kommer familjer som kräver barnhem,skolor och dom familjer ökar.

och vad händer om vi får en ekonimisk kris mit öppe i allt 100 gånger större en den i början på 90talet?

sen undrar jag har du inga patriotiska känslor?

Edited by maggot on 2007/1/2 13:43:21

« 1 2 3 4 (5) 6 7 8 ... 11 »

dvd-infobeställning banner längst ned.
Ikoner
Paypal
Stötta Vaken med en månatlig donation
Facebook
Gå även med i vår facebook-grupp och bli en av de över 15 000 som diskuterar där.
Login
Annonsorer och reklam
Annonser:

Annonsorer och reklam 2

Creeper MediaCreeper